Annak is felül kéne vizsgáltatnia magát, aki a Szigetcsép utcába elhelyez(tet)te azokat a fekvő rendőrkapitányságokat! Mindenki jobban járt volna, ha eleve le sem aszfaltozzák azt az utcát így utólag... Nem került volna milliókba, és ugyanaz lenne a végeredmény: döcöghetnek a közlekedők hússzal. Mert ennek így semmi értelme.
"Javítunk Rákosmente közlekedésbiztonságán, új autót adtunk át a kerületi rendőröknek
Kitűnő a kapcsolatunk a rákosmenti rendőrökkel, együttműködésünket kiterjesztettük a sebességmérésre is, így egy új autót kaptak rendőreink. A járművet a megfelelő eszközökkel fogják felszerelni, és Rákosmente bármely pontján feltűnhet."
Ez majd talán segít a közlekedési morál javításában
Ma délelőtt erről a balesetről egy szinte hihetetlen dolgot hallottam.
A fehér személyautó Kert felé tartott, a motoros onnan jött. A motoros megcsúszott, egyenesen az autó elé, ami megdobta és a karatésok kapujában becsúszott a járdára. Eltalálta a karatésok kapuja és a szomszédház kerítését tartó betonoszlopot, ami rádőlt.
Azt monták, hogy ez a betonoszlop már életveszélyes volt, feljelentések alapján az önkormányzat többször felszólította őket a megjavítására. Az oszlop mellett volt egy ecetfa/bálványfa, amely már egyébként is a járda felé megdöntötte az oszlopot. A fát a nyáron a viharok után kivágták, de a betonoszlopot - a mostani balesetig - nem javították meg.
Egy minisztériumi és egy MÁV-os főfőfőosztályvezető-elvtárs személyesen akart meggyőződni a személyvonatok kihasználtságáról.
Ezért a reggeli és az esti csúcsforgalomban kimentek Budapesten a közigazgatási határon belüli utolsó állomásra, majd jegyzőkönyvbe írták, amit ott láttak:
"Reggel a városba bejövő vonatok és este a kifele menő vonatok túlzsúfoltak. Reggel a városból kimenő vonatok és este a bejövő vonatok szinte üresek. Ezek alapján javasoljuk a reggeli bejövők és az esti kimenők sűrítését, a reggeli kimenők és az esti bejövók ritkítását."
Kb. 30-40 perccel ezelőtt a Mezőtárkány utcai megállónál láttam, hogy a városból kifelé menő maglódi csuklósbuszon a vezetőn kívül talán 3-4 ember ült még.
Lázárék komolyan vették ezt a régi sztorit a budapesti közlekedésben?
Erről a BKK/BKV - Rákosmente projektről tudni valamit? Vagy megy a levesbe, mint pl. a bicigli út? Elfújja a Budapest-bérlet vita (szájkarate) az egészet?
"
Rákoscsaba: a meglévő 298-as Telebusz-útvonalának módosításával, bővítésével, új területen is elérhetővé fog válni a közösségi közlekedés. A reggeli csúcsidőszakban a 298A és a 298B jelzésű buszok különböző útvonalakon szállítják az utasokat:
a 298A: Nagyszentmiklósi-Szigetcsép-Csongrád-Debercsény utcákon,
a 298B: Edző-Nemesbükk-Nagyszentmiklósi-Szigetcsép utcákon, 40-40 perces követéssel juttatják el az utazókat Rákoscsaba vasúti megállóhelyhez és vissza.
napközben a 298-as járat a megszokott útvonalon 30 perces követéssel közlekedik.
BKK ígérete szerint, amint megvannak a kiépített fel- és leszállópontok, elkezdik a járatok előkészítő munkáit és legkésőbb 2023. november 15-ig el fogják indítani azokat.
"
(Az új megállók alapjait a kerület már ősszel elkészítette)
A december 29-i megállapodás szerint érvényes marad a Budapest Bérlet a kék volánbuszokra és a HÉV-ekre is március 1. után is Budapest közigazgatási határán belül.
Kicsit nagyképűre sikerült a hozzászólásod, gratulálok a stílusodhoz, főleg, hogy képtelen voltál elolvasni a többi írásom. Kacaghatsz, ettől még a tény, tény marad. Korábban BKV-s járatok voltak. Ki szervezte volna ki, ha nem a BKK?
Jelenlegi állás szerint a régi rendszer tér vissza, a bérlet jó lesz Budapesten belül a HÉV járatokra, és a kék buszokat,akárhogy röhögsz. Értem, hogy most erőlködni kell, de el ne eredjen az orrod vére! 🤣Persze március 1-ig még sok víz lefolyik a Dunán, de pont olyan nagy kerületeket érintené negatívan, ha nem ez valósul meg, ahol most meg fideszes vezetés van. Ilyen a XVI. kerület a HÉV-vel, XVII. kerület a vonat és a 169E miatt, vagy Csepel. Öntökön lövés lenne részükről, hiszen utána ki szavazna rájuk.
Fölösleges a vita, szerintem ne égesd magad tovább. Biztos véletlenül fotózták az iménti RTL híradóban Karácsonyt az agglos kék volán 22-esek előtt a Széll Kálmán téren. Azon pedig hangosan felkacagtam, hogy "ezeket a járatokat a BKK szervezte ki, és ha akarja, bármikor visszaveheti." Fogalmad nincs az egészről.
Ha a kormány terve megvalósul, akkor nem a régi állapot áll vissza, amikor a BKV-BKK bérlettel használhattad bármelyik kék buszos járatot, hanem a volános 169E-re (ha egyáltalán lesz még olyan) a megyebérlettel vagy külön váltott jeggyel szállhatsz fel Keresztúron.
Köszönöm a tartalmas vitát, többet nem kívánok ehhez hozzászólni.
Megkövetem magam, mások is megerősítették, hogy a 169E járatot is elvették a HÉV-ekkel együtt a Fővárostól, mert púp volt Tarlós hátán. Viszont a jelenlegi megállapodás alapján továbbra is érvényes maradna a Budapest Bérlet Budapesten belül kék buszokra, és a HÉV járatokra, tehát az fog fent állni, amit korábban írtam, és a régi rendszer áll vissza, a budapesti tömegközlekedésben jelentős részt képező, inkább a városi közlekedésben részt vevő járatokra érvényes lesz továbbra is. Legalábbis a jelenlegi állás szerint.
Nem, nem én tévedek. Nem fogsz tudni meggyőzni, mert tudom, hugy mi volt a rendszer régen, és tudom, hogy az állna vissza, ha nincs megegyezés. A 169E járatot nem a minisztérium rendelni meg, ott van az RTL-és cikkben is. Érdekes is lenne beilleszteni a bkk-s menetrendbe, ha azt külön üzemeltetné a volán. Ezek olyan járatok, amik kijárnak Budapestről. Gondolod, hogy ha változik a bérlet, a nők nem fog mellette inkább más járatot indítani?
Sajnálom, hogy nem tudlak meggyőzni a tévedésedről. Esetleg nézz át más topikokba (pl. Budapesti buszközlekedés) és tájékozódj. Valamennyi agglomerációs járatról van szó, a kék agglosokról is, mert azok megrendelője nem a BKK, hanem a minisztérium. Itt van pl. a 2021-22. évekre szóló technológiai megállapodás, annak 3. pontjában ezt egyértelműen rögzítik. A minisztérium a megrendelő, de módosítást, változtatást a BKK észrevételeitt figyelembe véve tehetne, mivel az agglos járatok jelentős szerepet látnak el Budapest közlekedésében. A megállapodásban rögzítik az egyéb feladatokat, így pl. az utastájékoztatást, jegyellenőrzést stb. a BKK látja el. A feladatok megosztása 2023-ban és még most is ugyanaz.
Az sem véletlen, hogy 97E tavalyi ritkításakor a BKK nem nyúlt (nem nyúlhatott) a 169E-hez, mert nem ő a megrendelő. Míg korábban hangolva volt a két gyorsjárat, most a 169E sűrűbb, mint a 97E.
Sok szagértő nem veszi észre magát. A BKK a megrendelő, nem az állam. Ez a n az RTL-es cikkben is. Így ahol a BKK a megrendelő, ott továbbra is érvényes lesz az ő jegye, bérlete. A helyközi járatokra nem lesz érvényes, ahogy korábban sem volt, magyarán a sárga buszokra nem lesz érvényes. Érdekes is lenne, ha a csak azért a kék 169E-vel nem jöhetnél Pesten belül, amiért a BKK fizet teljesen. Hidd el, még a sok, magát szakértőnek tartó is hülyeséget beszél. Olyan állapot lesz, mint a Budapest bérlet bevezetése előtt.