... úgy érzem megszólíttattam ...
Laprugó miskárolás: nékem B.Attila "csinálta" első körben ( maga a rugó guru állítólag vhol a Dunakanyarban van ... Dunabogdány (?) .. nemtom ) Frankón meg lettek ívelve, raktak bele lapokat is - hogy milyet ki tudja ... hátra asszem UAZ, előre gőzöm sincs :-o
Második körben platós UAZ köteg lett a donor ( Szentendrén van 1 UAT guru, ad occsóér' ) ... meg akartam szabadulni a hátsó teherhordó lapoktól ( nem cipelek terhet ) amik - tudtommal - csak 19xx-től kerültek beépítésre.
1 szó mint 100 jelenleg elöl 5, hátul 6 lapból áll a rendszer, de ha lesz egy kis időm/kedvem/lehetőségem visszatérek hátul is az 5-ös köteghez.
Következő "gond lehet ": lengéscsillapító. Szépen megívelt & megerősített rugókhoz hosszabb lcs. kell(het). Én a hátsóimról azt hittem gyáriak ( mert már cseréltem 1x ) de kiderült h. hosszabbak - szerencsére, az elsőket még nem vizsgáltam, de nem is fogom amíg hideg van !
Kb. ennyi ... remélem segítettem ( ja, asszony ( is ) azt modta jobb lett a paripa rugózása )
Üdv:
Gergi
Gondolod, hogy azok ilyen sufni tuning rugósok?
Amikor megcsináltattam a Sammyt, utána nagyon finom volt a járása.
Lehet, hogy az enyémet is a BIMhez kellene egyszer elvinni?
Azután talán egyenesen Pullmankocsi lenne belőle :-)
Lehet, hogy csak azért szimpatikusabb a Bim, mert ott rendes rugóval is foglalkoznak, nem csak a kispórolt rugó helyett berakott hajlított laposvassal, mint a Keresztúrin a Patiknál.
Ki van takarva a radiátorod 70%-a?
Az segít, hiszen direkthajtású a ventilátor.
A melegvízszelepet megnézted a tűzfalon?
A bowdenek már biztos nem mozgatják.
Kovácsműhely volt a Keresztúri úton, a Vasló nevű vaskereskedés környékén.
Még 98 táján ott íveltettem az én rugóimat.
De van itt kollega, aki nemrég UAZ rugós tuningot vetett be, remélem ő is hozzászól és feltárja a részleteket.
Szeretnék segítséget kérni! Kellene kovácsműhely címe, esetleg telefonja.
Első laprugóimat kellene íveltetni, meg belerakni egy negyedik lapot.
Akár kiszerelve odaviszem, vagy szereljék ki helyben nekem mindegy, csak csinálják meg rendesen, mert már lassan negatívba hajlik szegényke.
Szerelőkről meg annyit, hogy ismerős szerelőnél volt a samu, megcsinálta a hátsóféket, rendben is van, meg a kézifékbovdent meghúzta, az is tök jó, és kipucolta a fűtést, na itt lett a baj. A meleg mondhatni még annyira sem jön, de most a hideg levegő dől mindenfelé, hiába zárok el mindent amit lehet. Úgylátszik nem úszom meg hogy szét ne szedjem... csak ne lenne ilyen hideg... persze melegben meg kit érdekel a szar fűtés :)
Szóval ha van köztetek kovács (nem Kovács :)) az jelentkezzen.
Köszi
100hbatta, de a Samu lent van zalában, így csak ritkán látom. Szerencsére sógorom szervizeli távollétemben is. A motorokhoz nagyon ért, de az elektromossághoz nem annyira.
Én is gondolkodtam már rajta. Lehet, hogy a gyújtáskapcsoló tojt be nem az önindító. Első alkalommal a harmadik kulcs elfordításra indított, aztán párszor simán indított, végül se kép se hang. Egyenlőre pihen a gép, majd hétvégén lesz az operáció, karácsonykor jó lenne már kocsikázni vele.
Bedöglött az önindítóm:-((( se kletty, se takk, tök halott. Megkocogtattam egy párszor a 6,5 tonnás seklivel, de akkor sem adott életjelet. Javítható egy ilyen szerkezet, vagy csak a csere segít rajta?
Igen,a Bihar-hegységben már olyan 30-100cm. van domborzattól függően. Jó másfél óránkba és 10-15 csörlőzésbe került,hogy egyáltalán meg tudtam fordulni az úton. De volt meleg teánk,jól fűtő autónk és benzinünk is még bőségesen! :D
egy állóhelyzeti fűtéssel biztos lehet meleget csinálni meg egy 12 voltos hajszárítóval:)
vagy tábortüzet rakni hátul...
A levegő áramoltatása nálam a gond csak, mert már a bejövő hideg levegő is több helyen kilép a rendszerből és mindenfelé fúj a hideg menet közben, a meleg meg csak a radiátor közvetlen környezetében érezhető, de a radiátor forró tehát megy bele melegvíz rendesen, csak le kellene fújni róla ameleget
Ja, a csöveket meg kellene nézni, mert könnyen lehet, hogy szétcsúsztak és falsot fújt.
Éreztél bárhol is meleg levegőt kijönni?
Az enyémben a fűtési szelep rosszalkodott, ez a motor térben tűzfalon van a benzin szivattyú mellett. Nézd meg, hogy a bowden megmozdítja-e?
Ha kiderül hogy 410ben lehet komoly meleget csinálni, akkor az enyémet is szétszedjük !!
A melegvízzel nincs gond, a fütőventillátort nézetem meg, mert maximumon úgy fúj mint a lágy nyáresti szellő, lehet hogy bekötve sincs jól, illetve az összes tömítésnél engedi a levegőt, hideget meleget mindenhol huzat van benne. Persze a radiátort is tisztítani kell.
Ismerős szerelőre bíztam(rokon) mert nagyon lusta vagyok szétszedni, mert olyan jól hozzáférhető az egész...
Kiváncsi leszek mit hoz ki belőle, lehet hogy elájul ha meglátja a 21 év elektromos hordalékéba betekert rozsdás fűtésbovdeneket.
Fűtőventillátor cserélhető bármilyen más ventillátorral? vitarával vagy mittudomén mivel vagy csak a sajátja lehet, gondolok itt arra, hogy erősebb motor vagy ilyesmi?
Fűtés: termosztát,hőpatron megfelelően működik?Javaslom még a levegőjáratok kitakarítását -nagyon sok falevelet,apró gallyat tud összeszedni-,megnézni,hogy minden a helyén van-e,nincs leszakadva...
Állítólag Grli képtárában hamarosan megjelennek.
Sajnos nem lettek túl jók, sok kép bemozdult.
A fűtésre egy megoldásom a hűtő radiátorának részleges letakarása.
Ezt próbáltad?
Ponyvásnál meglepne ha eredményesen fűtene.
Azért a meleg levegő a lábra valóban kellemesebb, mint az sem.
Igy jár látod aki előbb családot csinál és utána lesz samuja...
okuljatok a példámból, előbb samuráj utána meg úgysem akarsz mást :))
És még szervízbe is vittem a drágámat, fékeit próbálják rendbe tenni, meg a lelkes szerelő megigérte hogy a fűtést is megcsinálja....
hiszemhaérzem...
Nade én már a következőt tervezem amire hatörikhaszakad megyek.
mindjárt irok helyeket is....
Képeket csináltatok?
Küldjetek lécci lécci legaláb nézegetv élvezzem!!!!!
bánhatod, hogy nem jöttél.
Nekem ugyan beázott az indítómotorom a patak alján, úgyhogy két másik Sammy kellett, hogy kihúzzon, de így is jó mulatság - férfimunka volt.
Főleg, amikor hazaérve kiderült, hogy azért nem lett üzemképtelen a kocsi.