Keresés

Részletes keresés

_Tsaba_ Creative Commons License 2001.06.08 0 0 79
Madárjós!

"Nagyobb részt igazad van, de a189 es csakis és kizárólag felderítőnek épült és annak is használták."

Ez nem igaz. itt van előttem a Magyar Szárnyak 1944 május 15-i száma. Melyben beszámol a Bel Ami-k bombázó bevetéséről. Képek is vannak róluk. Ha érdekel leírom, amit a korabeli cikkben írnak, a fw-189 bombázóként való bevetéséről.

Nem hinném, hogy Isegrim nem értene a témához. Szerintem rendben van a tárgyi tudása. De az kétségtelen, hogy kicsit szemellenzős. ;) (fóka über Alles! hehh)

WaseK Creative Commons License 2001.06.07 0 0 78
OFF
Tiszta ovi:))
ON
Madárjós Creative Commons License 2001.06.07 0 0 77
Nagyobb részt igazad van, de a189 es csakis és kizárólag felderítőnek épült és annak is használták.
Előzmény: Barbarossa Isegrim (73)
Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.06.07 0 0 76
Csináltam agyelszívó ellentopicot, amely a bombázókatr boncolgatná, itt a pilóta részlegebn, akit érdekel, nézze meg!
Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.06.07 0 0 75
oops.. split personality. :)
Előzmény: Mijamoto Muszasi (74)
Mijamoto Muszasi Creative Commons License 2001.06.07 0 0 74
A megrjtések, ha ennyire nem megy:

1, A-4
2, 20mm v. 30mm-es, 1000löv/min/cső
3, H21: max. 480 km/h, 3000 kg bomba, 2x 1750LE, 44 nyár, 3 x MG131 (orr, torony, gondola, 13mm, 970löv/min/cső)) 4 x MG81 ( 2x2 oldalt, 7,92mm ,1600 löv/min/cső)

Ja, és még mondják hogy a jó öreg 111-es milyen piszok elavult volt... megette az összes szövi közepesbombázót reggelire, minden téren + isten designos volt :))).

Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.06.07 0 0 73
Ja igen. A 189esen kívűl lehtene mondani egy rakás gépet, amit felderítésre használtak (Me109G8, Ju88D, He111 és a többi)... bármelyik jó lenne.

Ellenben 20 perce feltettem 3 kérdést, és választ mégf mindíg nem kaptam... akasztják a hóhért?

Madárjós Creative Commons License 2001.06.07 0 0 72
A Fw-58 Weihe csak nagyon kevéssé volt alkalmas felderítésre, ezért inkább csak gyakorló(kétmotoros képzés), könnyű szállító és futár feledatkörben alkalmazták.
Madárjós Creative Commons License 2001.06.07 0 0 71
1.PZL 11c
2. Fw-189(Bel Ami)
3. Csak a D szériától előtte csak néhány gép kísérleti jelleggel.

A kérdéseidet akceptálom, de mivel az egyémeknél sokkal specifikusabbak nem tudok megfelelően válaszolni, mert félő, hogy fejből esetleg hibás adatokat mondok.
Néhány az enyémhez hasonló általánosabb kérdés sportszerűbb lett volna , de nem tagadom, hogy a technikai paramétereket esetleg nálam alaposabban bemagoltad.

Madárjós Creative Commons License 2001.06.07 0 0 70
Hmm...
Az 5 perc letelt.
A tudás csak a könyvekben van ? a fejbe már nem jutott belőle?
Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.06.07 0 0 69
1, P7, P11
2, Weihe
3, C

1, Melyik FW190 széria volt képes MW alkalmazásra?
2, MG213, mit tudott?
3, He111 H21, mit tudott?

21:13. 21:20-ig lehet válaszolni.

Előzmény: Madárjós (68)
Madárjós Creative Commons License 2001.06.07 0 0 68
Íme 3 gyenge kérdés annak aki mindennel annyira tisztában van:
1. Melyik volt a háború kezdetén a Lengyel légierő sztenderd vadászgépe?
2. Melyik felderítőgépet használta a Magyar KIrályi Légierő kizárólag a keletifronton(német kölcsöngépek)?
3. A b-17-es szériák közül melyiknél jelent meg először a faroklövész?

Lehet 5 percen belül válaszolni és pontosan!!!

Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.06.07 0 0 67
Szarházi seggfejkének van pofája érveket meg tárgyi tudást követelni, amikor a részéről eddig SEMMIILYEN adat nem került elénk... a te nagy tudásod, mi? Persze, ahogy Móricka elképzeli, hogy nála mindenki csak hülyébb lehet. Le vagy szarva, és tehetsz egy szívességet.
Előzmény: Madárjós (66)
Madárjós Creative Commons License 2001.06.07 0 0 66
Szóval...
Eddig kerültem a durvaságot, mert nem kenyerem és egy "szakmai" fórumon semmi helye sem lenne(sajnos most ide kerül)!
Te Barátom egy csőlátásban szenvedő kötekedő segfej vagy!!! A stílusod gyenge, a tárgyi tudásod erősen hézagos.
Okosabb gyerekek már az általános isskola alsó tagozataiban tisztában vannak azzal az alapvető légi-stratégiai ténnyel, hogy a bombázó és csatarepülők bevetésének nem sok értelme van, amíg a vadászok ki nem vívták a légifölényt. Enélkül a bombázók csak arra jók, hogy célt repüljenek az ellenséges vadászoknak. És a hadtörténet azt is bizonyította, hogy nincs olyan bombázó, amelyik képes lenne megfelelően megvédeni magát vadász kíséret nélkül(lássd B-17 történet).
Seggfej Barátom a Do217 nem volt vadászgép, akkor sem ha éjszakaivadászként bevetették(a Me110 sem volt vadász mivel romboló volt, mégis elég jó éjszakai vadász lett belőle) ezeket a gépeket többfeladatú gépként szokás emlegetni.
Szép harcot vívtál azért is, hogy a Fw190d9 bomba hordozási képességét elismertesd, pedig egy VADÁSZgépnél ez sem lehet szempont, mivel egyészen a közelmultig(öbölháború) nem volt arra példa(feljegyzett hiteles példa), hogy légiharcban bombával semmisítettek volna meg légicélpontot!!!!
Az az előkelő lezserség amivel a Me-262-est igyekszel most a szőnyeg alá söpörni, tökéletesem mutatja a korlátoltságodat, semmi sem szempont, csak az amit TE ANNAK TARTASZ.
Nem akarok túl nagyra lenni szegényes tudásommal, de neked még sok időt kéne erre a témára fordítanod, hogy azon a szinten legyél, hogy szakmai vitába ereszkedj velem.
Ezek utá KÉRLEK csak akkor intézz hozzám bejegyzést, ha tömény, többoldalról megtámogatott szakmai érveket tartalmaz, mert a kötekedésedre nem vagyok kíváncsi.
Előzmény: Barbarossa Isegrim (64)
Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.06.07 0 0 65

Na, melyik vót a legjobb gép, valaki jöjjön már elő a farbával!
Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.06.07 0 0 64
A 262-esen nem volt páncélzat, a jabo is csak abbankülönbözött, hogy 2 Mk108-ast kvettewk, hogy ellensúlyozzák a bombák súlyát. Az igaz, hogy a pilkóták más kiképzést kaptak. Mindazonáltal nem hiszme, hogy a renszerbeállítás ezért a parnacsért késlekedett volna, mert a motorokkal sem voltak még készen a fejlesztők egészen, anélkül meg nem megy a gép. Szerintem a rendeszerbeállításuk teljesen normális ütemben zajlott, a többi légcsavaros gépnél is kb. ennyi időt vett igénybe, az új típusoknál, pláne mennyi időbe telt amíg eltejedt... megint a fóka példája, 39-ben az első repülés, de igazából csak 43-ra terjedt el igazán. De szvsz hagyjuk ki a 262-est, emrt nemigen lehet összehasonlítani a többi géppel.
Előzmény: _Tsaba_ (63)
_Tsaba_ Creative Commons License 2001.06.07 0 0 63
Isegrim!

1. Azért azzal gondolom te is tisztában vagy, hogy ha egy gépet vafászbombázóvá fejlesztenek. Az nem csak abból áll, hogy pilonokat raknak rá. Erősebb, az alsó részekre öszpontosított páncélzat, a fedélzeti fegyverek számának csökkentése, Műszerezettség. Ne mond azt, hogy pl a fw190 f-változat, király vadászrepülőgép is volt. Az csatagép volt. Alkalmas volt persze vadász feladatok ellátására is, de sehol nem volt az fw190A-hoz képest. Ugyan ez a helyzet volt a 262-esekkel is. Nem beszélve a pilóták kiképzépséről. "A pilótáknak kiképzést kellett bombázáshoz kapnia" na ez nem ennyiből állt. Teljesen más kiképzést kaptak a vadászok , és a csatarepülők (vadászbombázók). Örültek, ha egyikre rendesen volt idő kiképezni a hajózókat. Naívitás azt hinni, hogy 45-ben a vadászpilótákat elküldték betonbombákat hajigálni.:P Egy két hónap kiképzés, oszt irány a front.

Szerintem azzal kevered, hogy Dolfo csak úgy egyezett bele a 262-esek vadászként való alkalmazásába, ha felszerelik a bombavetéshez szükséges pilonokkal.

2. "azért megjegyezném, hogy a légierőnek nem a vadászok a lényegei, hanem a támadó repülőgépek (gy. bombázók), a vadászgép tipikusan védőrepülőgép."---hmm biztos vagyok benne, hogy kened a 2.VH. történetét, ezért nem értem ezt a hozzászólásodat. 44 végén a németek semmire nem mentek a "támadó" bombázóikkal. A hajózókat átképezték vadászgépre. Fel sem tudtak szállni, mert azonnal elkenték őket. Vadászok kellettek, hogy felvehessék a harcot a bombázók ellen. Szétbombázott iparral és hátországgal elég nehéz háborúzni, pl bombázókat gyártani.

3. a 660km/h miért kevés?? Ne felejtsd el, hogy új gépet tervezett, nem új motort. A hajtóművek adottak voltak. Azt kellett használni ami volt. Mellesleg mint már a Mustangoknál te említetted a sebesség nem minden. gyorsulás is kell hozzá. willy nem a sebességet akarta növelni abban a 109-es teljesen jó volt. Hanem azokat a hibákat javította ki, amelyeket már korábban leírtam ide (most nem fogom újra), és olyan alapvető problémák voltak, amelyeket csak teljesen új sárkánnyal lehetett megoldani. Elsőrorban a gyenge futómű, és kis terhelhetőség.

Ja, amúgy itt sárgulok a betatesterséged miatt, én nem kellettem nekik!:))))

Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.06.07 0 0 62
Hehe, bakot lőttél, mert Do217-nek volt ám éjszakai vadász változata is, és szépen kivívta a légifölényt az éjszakai támadások alatt.

Egyébként ha nem volt világos: a légierő azért van, hogy a szárazföldi csapatokat támogassa, nem önmagáért, erre pedig a bombázók sokkalta alkalmasabbak voltak, mint akármelyik jabo, a vadászgépnek meg feladata, hogy védje a saját légteret és bombázókat. A vadász támogató, nem pedig fő csapásmérő fegyver, ennek megfelelően tessék a fontosságát megítélni.
A vadászbombázók hatékonysága pedig erősen megkérdőjelezhető az eleve erre tervezett gépekkel szemben.

Azért kíváncsi lennék, hogy hol írtam én ilyen marhaságot, hogy a B17 egymaga kivívja a légifölényt... undorító szokásnak tartom, hogy olyat adnak aszámba, amit nem mondtam.

Előzmény: Madárjós (60)
YERICO Creative Commons License 2001.06.07 0 0 61
Jaja, bombázó nem fog vadászként funkcionálni, de a vadászgépből még lehet vadászbombázó, lsd P47, P40, F190F/G
Előzmény: Madárjós (60)
Madárjós Creative Commons License 2001.06.07 0 0 60
" azért megjegyezném, hogy a légierőnek nem a vadászok a lényegei, hanem a támadó repülőgépek (gy. bombázók), a vadászgép tipikusan védőrepülőgép."
Szinte látom magam előtt, amint a B17-esek, vagy a Do217-esek kivívják a légifölényt.
Mijamoto Muszasi Creative Commons License 2001.06.06 0 0 59
Én csak azt bem látom hol lett volna ez alapjaiban jobb, mint a 109-es... 660 km/h, hol jobb ez? Ezért tényleg nem érdemes hetekre leállítani a gyártósort.

***
Tehát 3 év kellett ahoz, hogy egyáltalán egy kísérleti egységet felállítsanak.
***

És megint csak azt feljeted el, hogy ez teljesen normális idő egy új vadásnál... lásd Gloster Meteor... mintha az sem borította volna el az eget.

***
Ugyanis Dolfo, nem csak pilonokat akart, hanem határozott utasítása volt, hogy a Schwalbe-ból Blitzbombert kell csinálni.
***

Ez miben nyílvánult meg?
1, Bombavetésre alkalmassá kellett tenni a gépet (pilonok)
2, A pilótáknak kiképzést kellett bombázáshoz kapnia.

És nem szabad elfelejteni, hogy Galland erősen elfogult volt a vadászokkal szemben, azért megjegyezném, hogy a légierőnek nem a vadászok a lényegei, hanem a támadó repülőgépek (gy. bombázók), a vadászgép tipikusan védőrepülőgép.

Az egész dolfizás meg hülyeség, amikor még 44-ben sem működött kielégtően a sugárhajtómű. Az volt a lényeg, nem dolfi.

Egy biztos, a LW egyátalán nem volt lemaradva technikailag, tkp. végig paritásban voltak az ellenfelek (nyugaton) reptechnika tekintetében.

Előzmény: _Tsaba_ (58)
_Tsaba_ Creative Commons License 2001.06.06 0 0 58
Tudtommal hosszú hónapokat késett a 262-es hadrenbeállítása. Ugyanis Dolfo, nem csak pilonokat akart, hanem határozott utasítása volt, hogy a Schwalbe-ból Blitzbombert kell csinálni. Csak 44-45 telén kezdték meg az átképzést néhány pilótának,hogy fel állítsanak egyetlen nyavajás Jagdverbandot a Jv44-et.
Gordon Gollob, General der Jagdflieger csak 45 márc 20-án irányozta elő a programot, hogy 262-essel szereljék fel az összes Jg-t. Tehát 3 év kellett ahoz, hogy egyáltalán egy kísérleti egységet felállítsanak.

A 109G10-es csodálatos példája a mennyiség előtérbehelyezésére. Willy bá, 44-re már készen volt a Me209II-vel, amely 65%-ban a 109G-sorozat alkatrészeiből épült volna meg, és egy merőben új, modern , a 190D9-hez nagyon hasonló vadász lett volna. 13.000-méteres szolgálati magassággal, 660Km/h sebességgel, és a 109-es alapvető hibáinak kijavításával. Szerinted mit mondott az RLM??? :
Alkalmatlan az időpont a gyártósorok átszerelésére (pedig ismétlem 65%-ban a már meglévő alkatrészeket használták volna). Inkább nekiálltak g10-et gyártani:P

Mi ez ha nem a mennyiség prioritása.

Mijamoto Muszasi Creative Commons License 2001.06.06 0 0 57
Ja, Galland már 43-ban repült vele, a gép meg már 42 nyarán is repképes volt, ez nagyon szép... de ey messze nem jelenti azt hogy rendszerbe lehetett volna állítani! A FW190 is felszállt már 39-ben, mégis csak 42-re sikerült rendesen hadrendbeálltani, tehát 2 és fél év alatt... ha azt nézem, hogy a 262-es 42 nyarán szállt fel előszőr, és 44 közepén-végén vetették be (szintén 2 és fél év), akkor világosan látszik, hogy dolfi nemigen okolható azért, mert ekkorra készültek el vele, pláne ha figyelmbe vesszük, hogy teljesen újszerű gép volt, amilyenhez még csak hasonló sem volt addig a pilóták kezében... az ő javaslata csak arra vonatkozott, hogy legyen a gépen bombafelfüggesztő, mint a többi vadászon is, nem ez hátráltatta dolgot (bár szerintem inkább igen gyorsan elkészültek vele), hanem a hajtóművek problémái, amit igen nehéz dolfira kenni, az angol Gloster Meteor már 41-ben felszállt, még azt sem lehet állítani, hogy Hitler miatt késlekedett volna a fejlesytés (szerintem ezzel csak a tényéges felelősök takródynak), mégis ay is szinte egy időben, 44 nyarán állt csak hadrendbe...

Asszem Tsabának:

1, Nem értem mit besyélsz te itt arról, hogy a minőség alulmaradt volna a mennyiséggel szemben... miért volt szarabb a Me109G10 (680km/h 1350m/min, 2x13mm+1x30mm), amit 44 tavaszán gyártottak, mint a pl. a Mustang vagy a Spit IX., vagy az orosz gépek? Mustang D is csak májustól volt, addig csak a B volt a 8. lhds-nek, nevetséges 4 db ngéppuskával! Meg P47... talán jobb volt mint a FW190A8? P38? Nane, az teljesen vicc volt teljestmény tekintetében...
2, Hehe, il-2 bétateszter vagyok, és a hónapban várom a bétacédét, hehe, hehe, pukkadj meg! :)))

Előzmény: WaseK (55)
_Tsaba_ Creative Commons License 2001.06.06 0 0 56
Amúgy, láttátok az KingCobra csodálatos Biggin Hill-i átesését?? Te jó ég, az a nyugdíjas AirBus pilóta nagyon elszúrt valamit ;P
WaseK Creative Commons License 2001.06.06 0 0 55
"Ha bevetik vadászként, mikor az öreg Willy elkészült vele 44 elején"...

Galland 43 nyarán már repült a tipussal egyet.Éppen a juniusi Top Gun hasábjain is van róla szó.

Előzmény: _Tsaba_ (54)
_Tsaba_ Creative Commons License 2001.06.06 0 0 54
OFF
Na igen ez az Oleg Madox srác nagyot fog alkotni az Il2-2-essel:)) Már alig várom!!! Kár, hogy csak decemberre jelenik meg. Addig is European Ai War!!!:)
ON

Igen nácik ide, nácik oda, Kétségtelen, hogy a német repülőipar alkotta a legjobb gépeket. Csak sajnos a legjobb gépek legfeljebb a prototipusig jutottak el. A fw190-es és a Me109-es végig priorotást élvezett, a modern típusokkal szemben. Mennyiségre mentek, nem a minőségre.

Egyébként szerintem, a legütőképesebb vadászgép a maga idejében (tehát nem 1940-ben:) ) a Me262-es volt. Ez szerintem tény. Ha bevetik vadászként, mikor az öreg Willy elkészült vele 44 elején, akkor szépen letakarították volna az eget a Fortressektől. De hát ez is csak egy nagy bakija a Adolfnak a sok közül:) Egyetlen hibája volt: az alacsony hadrafoghatóság.

Mijamoto Muszasi Creative Commons License 2001.06.06 0 0 53
MIÉRT SÜLLYED A TOPIC?!!!!!!
Muszáj lesz megincsak provokálni. :)

A II. vh legjobb, legmindenebb harco gépe, aki nem így gondolja, az izé, Európa ellen menetel és főleg nem európééer, rossz bizonyítvány nekünk az únióba, és a szélsőségekkel kacérkodik!


Remélem most fönt nem az láccik, hogy milyen bénán tudok linkelni... .)

Mijamoto Muszasi Creative Commons License 2001.06.03 0 0 52
Hol vannak az érvek, adatok? Én alátámasztottam amit írtam, valós, többször ellenőrzött adatokkal. Most adjam fel ezt azért, mert szerinted nem úgy van?
Ígértél itt álláspontodat alátámasztó tényeket, de nem látok semmit...
Előzmény: Madárjós (47)
WaseK Creative Commons License 2001.06.02 0 0 51
Ugyan nem közvetlenül a gépekhez kapcsolódik a következő link, de áttételesen biztos.

ACE Stories

Angolul tudók előnyben!

WaseK Creative Commons License 2001.06.02 0 0 50
OFF
_Tsaba_
Eddig sehol sem találtam olyan embert aki játszott ezzel a játékkal:)Nekeme egy feltört verzióm van meg kb 170 mega az egész.Azon is lehet hálózatot játszani?Szivesen kipróbálnám:)Persze patch sincs hozzá nekem, szóval segitség elkel:)
ON
Előzmény: _Tsaba_ (49)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!