Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2024.02.28 -1 2 110188

Nem igazán értem ezeket a kérdéseket... A 180 16,5 méter hosszú volt, a FAÜ csuklós még rövidebb, a 282 viszont 18 méter, ráadásul a változó szélességű ajtók helyett 4 egyformát kapott, így persze, hogy eltértek az arányai. Meg eleve miért kéne egy új típusnak a régebbi modellre hasonlítania?

A 4. tengely alkalmazása is egyértelműen költségnövekedést eredményezett volna, kb semmi hasznára.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110187)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.27 0 1 110187

Igen, a fenékvázas sztorit én is hallottam, de az első tényleges 282-es már a gyárkapun kívül nem nagyon jutó 262-essel egy időben készült el.

Az sem kevésbé fura, hogy ha a fenékváz tervei előbb voltak készen, akkor miért így, az addigiaktól (FAÜ-csuklós, 180) nagyban eltérő arányokkal tervezték meg, ráadásul egy esetleges negyedik kerékpár nélkül.

Előzmény: zsig (110186)
zsig Creative Commons License 2024.02.27 0 1 110186

Köszi. Volt a 2356-os motor is, ami tudtommal erősebb volt. Kicsit érthetetlen ez a sztori, a busz terv szinten 1970 körül már kész volt (asszem a 282-es padlóváz hamarabb mutatkozott be, mint a 280-as?), de aztán csak erre a 11 buszra futotta belőlük. 

Előzmény: torqmatic (110180)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.27 -1 2 110185

A 282-es semmivel se volt lustább egy 2156-os motorral, mint egy 280-as.

 

Engedély ügy.

A Az első (BKV-s) 282-es tényleg útvonal engedéllyel járt. (61E)

A későbbiek már nem biztos.

 

Amikor a Volánbuszhoz került az a 3 db (?) 282-es helyközi, akkor azt egyértelműen a Budapest-Dorog-Esztergomra szánták.

Na ott emlékszem egyedül olyan szakmai megbeszélésre a Szabolcs utcában, hogy :

    - ne oda mert az a határcsárdai emelkedő miatt majdnem hegyi járat,

    - de majd felkapaszkodik csak lassabban.

A vége az lett, hogy arról a viszonylatról kvázi le lettek tiltva ami nem jelentett igazi, írásos tiltást csak ajánlást.

Ezért dolgoztak a majdnem végig szinte asztallap simaságú Bpest-Szentendre-Visegrád-Esztergom vonalon.

 

Nincs infóm arról, hogy a 2 db Honvédségi 282-est milyen alapon osztották el, de Nyírtelek ugye szintén nem a nyírségi havasokban van.

 

 

 

 

 

 

 

Dr.V.ker. Creative Commons License 2024.02.27 0 2 110184

A legfiatalabb a KSM-091, az még szinte gyerek, 17 éves sincs. :)

 

A vázállapotokat én nem ismerem, az biztos, hogy ha kizárólag a kor számítana, akkor ezek a kései EAG-k lennének az utolsók, de a nagyobb darabszám miatt a C56-ot tippelem utolsó képviselőnek. A még meglévő modellek közül nagy lesz a versenyfutás, hogy a 260, 280 vagy a 412 kopik ki következőnek, ha a trolik is számítanak, akkor a 260, aztán a C80. (jó, lehet, még egyetlen 256 megvan Szabolcsban, akkor nyilván az következik a listán, ezt most nem csekkoltam)

Előzmény: timetable (110183)
timetable Creative Commons License 2024.02.27 0 0 110183

A legfiatalabb EAG-ok mennyi idősek? Meddig bírja még a vázszerkezetük?

(Ha jósolnom kéne, én is a C56-osokat várnám az utolsó búcsúzóknak...)

Előzmény: Dr.V.ker. (110181)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.27 0 0 110182

A 412-eseknek mondjuk szerintem már csak pár hónapjuk van hátra.

Előzmény: Dr.V.ker. (110181)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2024.02.27 0 0 110181

Ha a V127 számít, akkor az Ikarus 120e is, és így elég sokáig nem kell félni, hogy leállnak az utolsók, de szerintem egyiket sem kell figyelembe venni.

 

A topiktárs is inkább a maradék 200-asok, 412-esek, Classic-ok és EAG-ok leállására gondolhatott, ami szintén nem idén fog megtörténni, akkor az "1-2 évből" a kettő kicsit bővítve, tehát 2026 vége mondjuk optimista (vagy éppen pesszimista) szemmel már elképzelhető. Én arra tippelnék, hogy az utolsó C56-osoknak még több van hátra.

Előzmény: nemeza (110178)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.27 0 0 110180

Gondolom, hogy azzal a D2156-os motorral finoman szólva még egy 260-as se tépte az aszfaltot, hát még egy 18 méteres csuklós... Na meg valószínűleg drágább is lett volna. Abban az időben mondjuk különösképpen nem is foglalkoztak a megrendelők igényeivel, bár a 280-asokat még az ezredfordulón is vették itthon is, hiába voltak nagyobb csuklósok is elérhetők (a vételár és az alacsonyabb üzemeltetési költség azért elég sokat nyomott a latba).

Előzmény: zsig (110179)
zsig Creative Commons License 2024.02.27 0 0 110179

Van annak oka, hogy ez a hossz végül nem terjedt el? Ekkoriban komoly férőhelygondok voltak a helyközi közlekedésben, ez azért csak elvitt +10 utast ugyanazzal a gépészettel. A pótkocsi korlátozott terhelhetősége lehetett a gond? Amúgy, akkoriban 16,5 méter volt az engedélyezett legnagyobb hossz, ezek külön engedéllyel jártak?

Előzmény: Alexander Pistoletov (110169)
nemeza Creative Commons License 2024.02.25 -1 2 110178

Ha a V127 és a Szegedi trolik is számítanak, akkor azért ez még kitart tovább is.

Ha a 412 C56 és EAG vonalat nézzük, akkor is mutatóban még maradnak - főleg EAGok.

Előzmény: trizs77 (110177)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.25 -2 3 110177

Még 1-2 év és az utolsó hazai, közforgalmú IKARUS-k is meg- illetve leállnak.

 

 

Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2024.02.25 0 9 110176

Vörös Lobogó MGTSZ

 

trizs77 Creative Commons License 2024.02.24 -1 2 110175

Így van.

 

Amúgy Nyírteleken se volt titkos, hisz házi menetrend szerinti munkásszállító járat volt.

Tehát sokan utaztak rajta, és több faluban évekig, minden nap sok ezren láthatták.

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (110173)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.24 0 1 110174

A másikat pedig a Szabolcs Volán, ez lett az AVE-345.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110173)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.24 0 1 110173

Egyet viszont átvett a Trans-Tour, és be is dobta járatba.

Habár arról a korszakáról nem maradt fent róla fotó (így a rendszámát sem tudjuk), de arról igen, amikor már szétszedve, vázra bontva állt a telepen.

Előzmény: trizs77 (110172)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.24 -1 2 110172

Azzal, hogy a 2 db honvédségi 282-es Nyírteleken szolgált, az ország nagy részén élő busz barátok többsége szinte sose látta a két buszt.

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (110169)
riezaK Creative Commons License 2024.02.24 0 0 110171

Nem is rossz ez a Wartburg fényszóró :) 

Előzmény: Gordon Zsigmond (110170)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.24 0 4 110170

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.24 0 2 110169

Szerintem ez az egyik honvédségi 282.01-es lesz a kettőből.

Volt ezen kívül a három volános 282.02, az öt BKV-s 282.00, valamint a négyajtós (282.K1) és a kétajtós (282.K2) prototípusok.

Elvileg.

Előzmény: Gordon Zsigmond (110165)
D 20 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 110168

Ennek a valamikor Borsodi vízműveknél kezdő, keletre eladott 256-osnak mi lehetett a 3betű-három szám rendszáma?

https://fotobus.msk.ru/vehicle/1695707/#n2296265

nohab Creative Commons License 2024.02.23 0 2 110167

Ezen a képen kiválóan látszik a bevezető korai állapota!

 

Budapest XV. kerülete 1979. augusztus 24. - légifotó 1979-0283-4944 -fentrol.hu

Előzmény: f_k (110146)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.23 -1 3 110166

Az első 256-osok mikor jöttek?

 

1977-ben.

GF 03-01-től GF 03-22-ig.

Ólajtós 256-sok.

Világoskék-vaj színűek.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

556 csak Budapesten járt Magyarországon belül?

 

Tudtommal igen.

(a próba kocsi koválygásait most nem ide értve)

 

Ikarus-557 (helyközi) volt Veszprémben és Miskolcon is.

De 556-os helyi emlékeim szerint csak Budapesten.

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (110164)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.22 0 0 110165

Utánanéztem, és úgy néz ki, a Volánbusznak szállított kocsik így néztek ki (Ikarus 282.02).

És volt egy hasonló ajtóelrendezésű, eredetileg a Szovjetuniónak szánt 282.01 is.

Előzmény: trizs77 (110157)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.22 0 0 110164

55/66 is volt még 1982-ig.

 

Az első 256-osok mikor jöttek?

556 csak Budapesten járt Magyarországon belül?

Előzmény: trizs77 (110157)
AndrewGL1 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 110163

Sziasztok!

A honi Ikarus 386SL tulajdonosával szeretnék kommunikálni. Itt van valahol? :)

Üdv,

A.

EKM-765 Creative Commons License 2024.02.22 0 1 110162

Budapest- Esztergom között járt ilyen a 80-as években. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (110158)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.22 0 0 110161

Van egy tippem, hogy ez lett később a GF-23-68 (Ikarus 282.02).

Előzmény: trizs77 (110159)
zoandras Creative Commons License 2024.02.22 0 4 110160

Olvasom a teherautók összegyüjtését és bekapcsolódok egy illusztrációval, persze Ikarus is van képen, hogy ne legyen off:

Előzmény: trizs77 (110157)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.22 0 2 110159

Gondolom 1 db

Előzmény: Gordon Zsigmond (110158)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!