annak ellenere fontos a frissithetoseg, hogy az auto lassan 20 eves? ugy ertem: ad valami pluszt egy ujabb szoftververzio ennel a konkret tipusnal? nem tervezem, hogy masik autohoz hasznaljam...
Szelepfedel: meg nem jutotam haza, de jovo hetvegen vegre minden adott lesz hozza, es csere. Irt egr hibat is, azt itt helyben kipucoltam, megneztem a szelepfedelrol szivocsobe menu gegecsovet, siman atfujhato. 2000-ig forgatva, nyugisan hasznalva semmi baja, nem jonn olaj, nem lo ki semmit. Clip se dob a kliman kivul hibat, sajnos ott vegul kompresszor csere lesz, ha lesz.
Szerintem igen, mivel azzal lehet állítani kb +/-5mm, ahogy sejtettem a végleges megoldás a csere lesz, mert ugyan sokkal jobb lett amióta beállítottam, de még így is van hogy nem érzékeli a megfelelő állásszöget leginkább most parkolásnál ha többször váltogatok R és D között.
Van egy scenic 2 és scenic 3 is a családban. Igaz azok benzinesek. Tehát elektromos dolgokkal nincs bajom. (Amúgy meg műszerész lenne az alap szakmám).
Olajat mindenben 10.000 km-enként cserélek. Kivéve a motorjainkban azok 6.000.
Apró pénzért vettem. Ha beadja magát a motor akkor szétbontom vagy eladom ugyan ennyiért.
De szeretném sokáig élvezni mert kényelmesebb mint a scenic.
Jegyezd met ezt a napot, es nyiss egy bankszamlat kulon a javitasokra. Ha egy 4-5 eves auto ertekveszteset nezed, a rakoltes kevesebb lesz. Amit eszrevettem: ha forszirozort tempoban hasznalod palyan, hengerfejes lesz. A 150LE-s biztos, mert nincs eleg hutese. A turbo a tuzfal felol van(ezt ki gondolta jo otletnek egy magas, zart motorterben???). Itt most 400km+ utakra, intenziv gyorsitasok, es 140-160-as tempora gondolok. En kiszornam az osszes muanyag takarot a motorterbol, kesobb gyarilag se raktak bele, ha jol emlekszem.
A masik fontos dolog, vedd/vetesd le a zarhidat, es pucold ki a hutok kozott(ne nagynyomasuval, elhajlanak a lamellak!). A legelso huto a klimahuto, bar automatanal talan van egy kis hutod is a sarokban. En egy egesz szigetelo reteget szedtem ki onnan, ami koszbol allt. A rancfelvarrotnak mar nem a caparedos maszkja van, es alul is jobb a legaramlas talan. A muanyag fenn van az aljan? Ha gazul neznek ki a klimahuton a lamellak, csereltesd. Utangyartott mondjuk nem passzolt 100%-osan, de beraktam, markara nem emlekszem.
Ha lehet, de vegyel elektromos utangyartott alkatreszt! De pl kormanyosszekotot is gyarit rendeltem. A ket anyat meg a Renaulttol, mert azt nem adnak hozza grrrr. Myparto.com pl.(ebay?)
Olajcsere 10e km, 1 ev, es mindent megtettel ezen a teren. En csak Elf olajat hasznalok. Olajszurobol is gyarit veszek mypartorol, mashogy nez ki, ha több mindent rendelsz, nincs szallitasi dij.
Hutovizet is csereltesd, ha nem tudod, mikor volt.
Es igen, Dialogys, Clip az kelleni fog. Kontakt tisztito, es vedo spray is, sok az elektromos hiba. Cikkszamokat a catcar.info-n talalsz.
Ne, ne add el! :)
Fogyasztas: 100 korul palyan 5 alatt, 130 6.5-7 korul, 150 inkabb 8, de ha vege a COVID-nak, ugyse tudsz annyival menni huzamosabb ideig, szoval kevesebb lesz atlagban. Nem mellesleg, 130 a megengedett. Varos: 6-9l, dugo/labfuggo. 170-el Nemeto-ban mentem vele tartosan(tenyleg, bar ott is lassitani kellett neha), es utana nem sokkal lett hengerfejes.
Renault can clip vásárlásnál én azt tartom fontosnak, az eladó garantálja a frissítést, v202 az utolsó. Gold verziót vettem anno, mert azt irta az eladó az - aliexpressen-, programoz is, új kártyát,összes ecu-t, és igaz. De lehet a green verziója is? green - gold ezek a belsó panel szinét érti. Ezek nem eredet, hanem kínai másolatok. eredeti is lehet venni francia oldalakon láttam.
Boldog tulajdonosa lettem egy Vel Satis 2.2-nek 6 sebesség kézi váltós. 182.000 km el. Első gazdás. Ismerősé volt. Renault szervízbe horta, szervízkönyves, de mivel 10 éve van renaultom tudom, hogy a debreceni szervíz egy nagy nulla. Inkább lehúzzák szegényt.
Van valami fontos amit tudnom kell,
Persze végig olvasom a fórumot is. A fele már megvan, de örömmel veszem a segítséget.
Sziasztok, ma szétszedtük, és talán megvan a hiba forrása a malfunction switch -hez csatlakozó bowden, ami a váltókarral van fizikailag összekötve, nos ennek a végén található állítható rögzítő, amiből a narancssárga gomb úgy fél centire ki volt ugorva (fotóztam) emiatt nem tartotta rendesen a bowdent és elég nagy volt a holtjáték ahhoz hogy adott esetben ne tudjon megfelelő pozícióba kerülni ha D-be raktam.
A pöcköt vissza erőltettem a helyére és picit állítottunk is rajta, hogy a képen is látható II vonalkák közé essen amikor N-ben van (service manual szerint), és megjavult :) de ha egyszer kiugrott a pöcök lehet nem fog tartósan a helyén maradni, emiatt csere lenne a jó megoldás.
A kérdésem tudje-e valaki mi a megnevezése ennek a bowdennek? vagy a végén lévő rögzítőnek? Hogyan tudnék rákeresni?
Van esetleg tipped hol lehet itthon kapni, Bárdi Unix felejtős, eddig csak eBay-en találtam, mivel viszonylag egyszerűen ki-be szerelhető egy bontottat is megkockáztatnék, de természetesen ha lehetne kapni újat nem túl horror áron akkor azt venném bele.
Van valakinek elfekvőben egy fölösleges 3.5 V6 automata váltóhoz való úgynevezett "multi-function switch"?
A jelenség a következő, amikor váltókart R-ből tovább húzom N majd D-be a piros LED "ott marad" R-ben mintha nem érzékelné hogy már D-ben van. Amikor elindulok pár másodperc és bedobja a Gear Box Fault-ot ekkor az összes led kialszik és a váltó "vész" üzemmódba kapcsol, ha viszont a piros LED követi a válókar állását akkor minden működik rendesen. Egyébként nem rángat, fokozatok között szépen kapcsol, állítólag ez az eszköz jelzi a computernek a váltó pozícióját és a "mismatch" van egyből vészüzemmódba kapcsol.
Melobajárósnak vettem új nissan leaf elektromosautót, napi130km megyek, és percre pontosnak kell lenni, nem jöhet szóba semmi meghibásodás, ezt ez az autó tudja. Neked a hibakódod, :a hátramenet kapcsoló a hiba, ez a váltó tetejére van betekerve, ez a kapcsoló figyeli az ürest is,. Bárdi árul.
Meg egy kerdes: a hibakodhoz repair manualt a clipbem talalok? Auto kinn a hidegben, clip benn a szobaban, de ahto nelkul nem megy. Most df058 neutral switch. De az mi a tok? Be van epitve a valtokarhoz?
Izgalmat tud okozni ez a velsatis, rengeteg sztorim van, de mind szivatós, sikerült lerakni a velsatist, most már tényleg hobby autó, így el lehet viselni. majd mesélj mi lett a vége
Tobb sebbol is verzik a szelepfedel, ideje a cserenek. Terveztem egy ideje, de a covid miatt a szabimon n sikerult hazajutnom. Mist indultam volna, de a körforgalombol kifele pukk. Max 2-3 ora a csere, mar reg vettem le. Csak 260km-t valahogy meg kellene tenni. 20-at siman hazajott, ha nem ment 1800 fole a fordulat. De ez emelkedon nem fog mukodni palyan. Sztem atmegyek Mo-ra, Gyorig kb sik a terep, onnan meg trailer Bp-ig, biztos, ami biztos. Itt csak hobbimuhelyben szerelhetnek, otthon meg a garazsban, autosbolt onnan 10 perc (Unix kozpont). Holnap megkapom a gyari dugokat, de sztem csak hetvegen megyek le.
lehet veszek egy felujitottat, az is kijon max 30-bol. Csak eloszor deruljon ki, hogy a szelepfedelbol megy a nyomas a blokkba, vagy az olajnyomas nőtt meg, mert kopott a persely... Utobbinal megyek uj autot venni.