Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Frinyi Creative Commons License 2022.02.16 0 0 6962

Igen,tegnap megnéztem én is az árát.

Én szereltem már fel ilyet,új féltengelyre.Arra ráment.

Szerintem is vágasd le,és nézzék meg,milyen az anyaga alatta,ha nagyon gáz,akkor bármi lehet,főleg külföldön.Ha csak kezdődő,akkor kezeltesd a felületet.

 

Előzmény: zsoooc2 (6961)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.16 0 0 6961

Hát igen, ma meg is kérdeztem, 45 ezer Ft-ért adják márkaszervizben, azt mondták egyszer próbáltak ilyet cserélni, de valamiért nem ment rá a tengelyre. Más forrásból nyilván némileg olcsóbb, de nem sokkal, nem hiszem, hogy 40 alatt lenne... Ugyanakkor, az utángyártott komplett féltengely kerül ennyibe. Így most vagy levágatom és lekezeltetem szakszerűen alvázvédővel (ha még vállalható állapotú), vagy kicseréltetem egy utángyártottra (egy Toyotára specializálódott szerelő nem ajánlja az utángyártottat) vagy kockáztatok, ha amúgy elég jónak néz ki kívülről a féltengely rozsdaügyileg (így csak következtetni lehet arra, milyen lehet a gumi alatt). Nyilván az elég nagy szívás lenne, ha külföldön, a semmi közepén törne el. Az rögtön több 100 ezres tétel a trélerezés miatt...

Előzmény: Frinyi (6959)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.16 0 0 6960

Köszönöm, ez a videó is hasznos!

Előzmény: Törölt nick (6958)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.15 0 1 6959

Igen ez az,de gondolom nagyjából látod az árát is,van,ahol annyiért komplett utángyártott féltengelyt kapni talán,nem tudom.Ezért nem teszik rá.

Utánanéztem a friss árának,hát,én is elgondolkodnék,vennék e.(Ennyiért biztos nem).Most szembesültem az árával igazán,eddig nem foglalkoztam vele.

Általában igen,a balos jobban elrohad.

Előzmény: zsoooc2 (6957)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.15 0 1 6958
Előzmény: zsoooc2 (6952)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.14 0 0 6957

Itt szoktam keresgélni a gyári cikkszámokat, alvázszám alapján ezt dobja fel a rendszer.

https://www.toyodiy.com/parts/p_E_200511_TOYOTA_COROLLA_ZZE120L-DEMDKW_4302.2.html

 

DAMPER, FRONT DRIVE SHAFT, LH 43474-02130 ez lenne az talán?

Ja és azt olvastam ez csak a bal oldalon szokott problémát okozni, tehát alapvetően csak ezzel kell foglalkozni. Ez igaz?

Előzmény: Frinyi (6955)
gomadrid Creative Commons License 2022.02.14 0 0 6956

Sziaasztok. Toyota Corolla 1,4 vvti 2005 hidegen, gázadás után csak 1-2 másodperc múlva esik vissza a fordulatszám. Tipp? :)

Előzmény: zsoooc2 (6954)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.14 0 0 6955

Gyáriban biztosan kapható,de az árát nem tudom megmondani,és konkrétan nem csak gumi,hanem ahol a tengellyel érintkezik,van benne egy fém vékonyfalú cső,arra van rávulkanizálva a gumi,és bilinccsel van felszerelve.Cikkszámot nem tudok,csak ha van alvázszám,és hogy melyik oldal.

Előzmény: zsoooc2 (6954)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.14 0 0 6954

Köszi az infót! Szimpatikus a hozzáállásod. Tehát akkor ilyen gumit lehet kapni, van egyedi gyári cikkszáma?

Előzmény: Frinyi (6953)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.12 0 1 6953

Helló. :)

Én is cseréltem több ilyen féltengelyt már,sajnos ez nem látható szabad szemmel,max ha levágod a csillapítógumit,és akkor lehet szemügyre venni,mennyire fogyott el az anyaga a tengelynek. Ha jóval kisebb az átmérő,vagy hogy a rozsda mélyebben benne van már az anyagban,akkor cserélném.

Valamelyik topic-ban már taglaltuk ezt,ott is azt írtam,hogy valamiért rátették azért azt a ,,súlyt",tömegerők,ill rezonancia csökkentése végett.Baja nem lesz,ha levágod,de én lehet túl precíz vagyok ilyen tekintetben,és mindig törekszem a gyári állapot visszaállítására.Ha nekem a sajátomon ilyen gondom lenne,és gyanús,akkor levágnám,megnézném,milyen a tengely alatta,ha megfelelő,akkor felületkezelném,(korróziógátló,átalakító,festés,stb)és tennék rá egy újat.Igaz,ahhoz szét kell szedni a tengelyt,de akkor is.

Egyébként nem okoz olyan gondot,amit esetleg egy felhasználó észrevenne,ha le lenne vágva.

Előzmény: zsoooc2 (6952)
zsoooc2 Creative Commons License 2022.02.11 0 0 6952

Szia Frinyi!

Szerinted is meg lehet állapítani egy féltengelyről, ha már a végét járja? Ha felemelik az autót, egy szakember el tudja dönteni, hogy milyen állapotban van? Illetve tényleg ajánlott levágni róla azt a gumi mandzsettát, ami elsődlegesen okozza a szétrohadását? Lásd a videóban: https://www.youtube.com/watch?v=OtBAwTcK7qk

Előzmény: Frinyi (6951)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.11 0 0 6951

Benne van a pakliban sajnos,20 éves kocsik ezek,de szerintem lehet kapni utángyártott komplettet,avensisbe tettem már be,azóta is használják.

Előzmény: technoid22 (6950)
technoid22 Creative Commons License 2022.02.11 0 0 6950

már csak a  korrodált bal féltengely lebeg damoklész kardjaként a fejem fölött :)

Előzmény: Frinyi (6949)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.10 0 0 6949

Na,ez volt a legtisztább dolog,legalább meg van csinálva.Az iridium gyertya nem is bele való,így csak jót tettél neki.Nagy hangváltozás nem hinném,hogy történik,de a gyertyáktól lehet valamennyivel szebb a járása. :)

Előzmény: technoid22 (6948)
technoid22 Creative Commons License 2022.02.10 0 0 6948

update: kedden elvittem, ma el is hoztam a kocsit.

valóban a 3. trafó volt a hunyó. Hellára lett cserélve. Az olajszivárgás miatt szintén cserélve lett a szelepfedél tömítés is.

Kicseréltettem a gyertyákat Densora, (nem iridiumosra, mert alig megyek 3 ezret évente.)

Ezen felül a szoruló féknyergeket is megcsináltattam, mert már régóta idegesítettek.

És mivel valamikor 2020-ban lejárt a műszaki vizsga, most ez is rendezve lett.

 

Az lehet, hogy halkabb lett a motor járása a gyertyacserétől? Vagy csak megszoktam a másik autó dízelhangját az elmúlt 1-2 hétben? :)

 

Köszönöm a segítséget és tanácsokat!

 

 

 

 

Előzmény: Frinyi (6947)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.08 0 0 6947

Igen,jobb ha szervizbe viszed.

Az olaj a szelepfedél tömítés hibája miatt van ott.

Előzmény: technoid22 (6946)
technoid22 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 6946

oké, kösz, ezt a hsz-t olvastam másodjára.

akkor viszem szervizbe.

Előzmény: Frinyi (6943)
technoid22 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 6945

Oké, de az olal ellenére csak cseréljek trafót?

Az olaj a szelepfedélen keresztül jön? Vagy honnan?

Próbáljam meg simán gyertyacsere nélkül a trafócserét?

 

 

 

Előzmény: Frinyi (6944)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.07 0 0 6944

Mész egy kanyart vele,és dobni fogja a hibát,de szerintem trafó lesz.A kütyün,amit vettél,élő adatot nem lehet nézni gondolom.

Előzmény: Frinyi (6943)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.07 0 0 6943

Cseréld át mondjuk a trafót az egyes henger trafójára,ha átvándorol a hiba,akkor trafó hiba.
Viszont ha megvan a hiba,akkor trafó csere,4 gyertyával,és szelepfedéltömítés csere,azért olajos a trafó szára.Én ezt tenném.

 

Előzmény: technoid22 (6941)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.07 0 0 6942

Közvetlenben én sem venném meg. :)
Én toyotánál maradnék.

Előzmény: noname33 (6939)
technoid22 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 6941

Na van fejlemény, megjött a kütyü.

 

Hibakód P303, vagyis a hármas hengernél van a probléma. A hibakód törlése után annak ellenére nem dobta ki a CEL-t, hogy pár percig járattam és érezhetően kihagyott a henger.

 

Kihúztam a trafót/gyertyapipát, de eléggé olajos. Nem benzines, hanem motorolajos.

 

Lehet, hogy akkor össze kéne hozni az összes gyertya cseréjét a 3. henger trafócseréjével? Vagy először csak gyertyacsere, hátha nincs is baja a trafónak? 

 

 

Frinyi?

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (6930)
technoid22 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 6940

Bocs, hétvégén nem néztem fel. 

A féltengely állapota szemrevételezésre is belőhető, tehát ha jó rozsdás, jönnek le a fémrétegek, akkor az ugye nem jó jel. Enyém elég rozsdás, de még bírja. Csak helyben használom a kocsit és csak évi 2-3 ezret megyek vele, így kivárok...

TC-nek volt erről egy videója egy-két éve.

Előzmény: zsoooc2 (6929)
noname33 Creative Commons License 2022.02.06 0 0 6939

baszki a mazda skyactive g es x is kozvetlen b.

akkor ,toyota egyes modelljei,suzuki,es kia rio marad

Előzmény: Frinyi (6938)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.06 0 0 6938

Én is egyébként szinte csak szakmai szemmel nézem. :)

Előzmény: noname33 (6937)
noname33 Creative Commons License 2022.02.06 0 0 6937

nem csak azon mulik,mert peldaul tetszene egy i20 n is csak kozvetlen befecskendezos es hiab jo ha kuka 5 ev utan,vagy dios tisztitas.....

Előzmény: Frinyi (6936)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.06 0 0 6936

Én a többit nem ismerem,így mindenképp a toyotánál maradnék,de ez csak az én véleményem,próbáld ki mindegyiket,amelyiket csak sikerül,utána tudsz véleményt mondani,és dönteni. :)

Előzmény: noname33 (6934)
noname33 Creative Commons License 2022.02.06 0 0 6935

ezeka azok amik nem kozvetlen befeszkezdesesesek es 4 hengeresek (meg meg az A merci van kamu kipofogoval)

a tobbi mar mind 3 hengeres ill + turbo

Előzmény: noname33 (6934)
noname33 Creative Commons License 2022.02.06 0 0 6934

 

koszi

te melyiket valasztanad ,corollla,mazda 3 szuper valto-jo belso hatrany: nehez kilatni oldalra,hatra fogyasztas tobb mint a corollanak,swift,kia rio,swift?

Előzmény: Frinyi (6933)
Frinyi Creative Commons License 2022.02.05 0 0 6933

Ez nem közvetlen befecskendezéses,egy nagyon jól bevált motor,ugyanígy a hibrid hajtóművel sincs sosem semmi baj.Szerintem vezethetőségre is tökéletes,de szerintem ha teheted,próbáld ki,neked mennyire jön be.Gyorsításnál,ha erősen nyomod a pedált,sokan nem szeretik,hogy a motor felbőg,de én simán megszoknám. :)

A folyadékot 90e km-enként javasolt cserélni,de ha 60e-nél lecserélteted,azzal nem okozol gondot :)

Üdv.

Előzmény: noname33 (6932)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!