Én szereltem már fel ilyet,új féltengelyre.Arra ráment.
Szerintem is vágasd le,és nézzék meg,milyen az anyaga alatta,ha nagyon gáz,akkor bármi lehet,főleg külföldön.Ha csak kezdődő,akkor kezeltesd a felületet.
Hát igen, ma meg is kérdeztem, 45 ezer Ft-ért adják márkaszervizben, azt mondták egyszer próbáltak ilyet cserélni, de valamiért nem ment rá a tengelyre. Más forrásból nyilván némileg olcsóbb, de nem sokkal, nem hiszem, hogy 40 alatt lenne... Ugyanakkor, az utángyártott komplett féltengely kerül ennyibe. Így most vagy levágatom és lekezeltetem szakszerűen alvázvédővel (ha még vállalható állapotú), vagy kicseréltetem egy utángyártottra (egy Toyotára specializálódott szerelő nem ajánlja az utángyártottat) vagy kockáztatok, ha amúgy elég jónak néz ki kívülről a féltengely rozsdaügyileg (így csak következtetni lehet arra, milyen lehet a gumi alatt). Nyilván az elég nagy szívás lenne, ha külföldön, a semmi közepén törne el. Az rögtön több 100 ezres tétel a trélerezés miatt...
Gyáriban biztosan kapható,de az árát nem tudom megmondani,és konkrétan nem csak gumi,hanem ahol a tengellyel érintkezik,van benne egy fém vékonyfalú cső,arra van rávulkanizálva a gumi,és bilinccsel van felszerelve.Cikkszámot nem tudok,csak ha van alvázszám,és hogy melyik oldal.
Én is cseréltem több ilyen féltengelyt már,sajnos ez nem látható szabad szemmel,max ha levágod a csillapítógumit,és akkor lehet szemügyre venni,mennyire fogyott el az anyaga a tengelynek. Ha jóval kisebb az átmérő,vagy hogy a rozsda mélyebben benne van már az anyagban,akkor cserélném.
Valamelyik topic-ban már taglaltuk ezt,ott is azt írtam,hogy valamiért rátették azért azt a ,,súlyt",tömegerők,ill rezonancia csökkentése végett.Baja nem lesz,ha levágod,de én lehet túl precíz vagyok ilyen tekintetben,és mindig törekszem a gyári állapot visszaállítására.Ha nekem a sajátomon ilyen gondom lenne,és gyanús,akkor levágnám,megnézném,milyen a tengely alatta,ha megfelelő,akkor felületkezelném,(korróziógátló,átalakító,festés,stb)és tennék rá egy újat.Igaz,ahhoz szét kell szedni a tengelyt,de akkor is.
Egyébként nem okoz olyan gondot,amit esetleg egy felhasználó észrevenne,ha le lenne vágva.
Szerinted is meg lehet állapítani egy féltengelyről, ha már a végét járja? Ha felemelik az autót, egy szakember el tudja dönteni, hogy milyen állapotban van? Illetve tényleg ajánlott levágni róla azt a gumi mandzsettát, ami elsődlegesen okozza a szétrohadását? Lásd a videóban: https://www.youtube.com/watch?v=OtBAwTcK7qk
Na,ez volt a legtisztább dolog,legalább meg van csinálva.Az iridium gyertya nem is bele való,így csak jót tettél neki.Nagy hangváltozás nem hinném,hogy történik,de a gyertyáktól lehet valamennyivel szebb a járása. :)
Cseréld át mondjuk a trafót az egyes henger trafójára,ha átvándorol a hiba,akkor trafó hiba. Viszont ha megvan a hiba,akkor trafó csere,4 gyertyával,és szelepfedéltömítés csere,azért olajos a trafó szára.Én ezt tenném.
Hibakód P303, vagyis a hármas hengernél van a probléma. A hibakód törlése után annak ellenére nem dobta ki a CEL-t, hogy pár percig járattam és érezhetően kihagyott a henger.
Kihúztam a trafót/gyertyapipát, de eléggé olajos. Nem benzines, hanem motorolajos.
Lehet, hogy akkor össze kéne hozni az összes gyertya cseréjét a 3. henger trafócseréjével? Vagy először csak gyertyacsere, hátha nincs is baja a trafónak?
A féltengely állapota szemrevételezésre is belőhető, tehát ha jó rozsdás, jönnek le a fémrétegek, akkor az ugye nem jó jel. Enyém elég rozsdás, de még bírja. Csak helyben használom a kocsit és csak évi 2-3 ezret megyek vele, így kivárok...
Én a többit nem ismerem,így mindenképp a toyotánál maradnék,de ez csak az én véleményem,próbáld ki mindegyiket,amelyiket csak sikerül,utána tudsz véleményt mondani,és dönteni. :)
Ez nem közvetlen befecskendezéses,egy nagyon jól bevált motor,ugyanígy a hibrid hajtóművel sincs sosem semmi baj.Szerintem vezethetőségre is tökéletes,de szerintem ha teheted,próbáld ki,neked mennyire jön be.Gyorsításnál,ha erősen nyomod a pedált,sokan nem szeretik,hogy a motor felbőg,de én simán megszoknám. :)
A folyadékot 90e km-enként javasolt cserélni,de ha 60e-nél lecserélteted,azzal nem okozol gondot :)