Keresés

Részletes keresés

Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.16 0 0 315
"A piaccsarnok a bal felső negyedben lévő hosszúkás egyenes épület, ugye?"

Igen. Egyéb okokból is a piac területére nem szabad belógni, az a tér határa.

"Ez most azt jelenti, hogy a pályaudvar csak a tér felét foglalná el, és létesítenek máshol egy második pályaudvart,"

Igen, a város másik részén. Jelenleg harminc felett van kocsiállás, nincs már hol újat kialakítani és kevés, állandó gond a tárolás és a kaotikus gyalogosforgalom.

"Melyik (a sárga buszokból ítélve magyar) város ez amúgy?"

Ezen a topicon a feladat szempontjából ez lényegtelen. De kitalálhatod, ha jobban megnézed, hogy a buszok csak a tér feléig sárgák, onnan felfelé kékek és ez nem a Doppler effektus miatt van. :) Miattuk írtam kettős buszpu.-ról és ezt is bele kell dolgozni az új buszpu.-ba.

Több szintű buszpu. nincs kizárva, ha vki ilyet akar oda tervezni, de olcsó legyen! :)

/a/
Előzmény: GroundZero (314)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.16 0 0 314

A piaccsarnok a bal felső negyedben lévő hosszúkás egyenes épület, ugye?

 

(Bocs, hogy egyesével kérdezek :)))

 

Gr0

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (310)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.16 0 0 313

Bocsi, de a nemszakember-fejemmel nem értem pontosan:

 

"tervezik elfelezését és egy második tehermentesítő pu. létesítését is"

 

Ez most azt jelenti, hogy a pályaudvar csak a tér felét foglalná el, és létesítenek máshol egy második pályaudvart, vagy azt, hogy a téren ezentúl két külön pu működne? Mert ennek a másodiknak nem látom értelmét - így, nemszakember-fejjel :) 

 

Gr0

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (310)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.16 0 0 312

Melyik (a sárga buszokból ítélve magyar) város ez amúgy?

 

Gr0

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (310)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.16 0 0 311

Köszi és bocsi :)

 

Gr0

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (310)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.16 0 0 310
terkep
fenykep

Baluxx

Mellékelek egy térképrészletet és egy légifotót, kicsi, de a vázlathoz, kiinduláshoz, gondolkodáshoz talán elég. Sajnos a fotó pont ellenkezőleg van tájolva, a kép alja nagyjából észak, a teteje dél. Az előtérben látható házsor mögött a templomtorony és maga a templom a térképen zöld területen kék oválként azonosítható, maga a mai buszpu. a térképen és a fotón áthúzódó út oldalán van, a képen balra, a térképen jobbra (világoskék).

GroundZero

A tér belseje a pályaudvaré, de tervezik elfelezését és egy második tehetmentesítő pu. létesítését is. A forgalom igen aktív, gyakorlatilag a város legforgalmasabb csomópontgyűjteménye, egymást érő kellemetlen lámpákkal. Védettség csak a templomra és a tér külső oldalán, a piac területén fekvő csarnokra van. A mai kettős buszpu. területe teljesen átalakítható, ez Baluxxnak is válasz. (Nem mondom, itt mit javasol a legújabb rendezési terv, nem akarom lehatárolni a megoldásokat.)

/a/

PS: Maradjunk a nickeknél, pls.
Előzmény: Törölt nick (306)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.16 0 0 309

Sztem egy rajz - akár kézi is, beszkennelve, vagy Paint - segítene, nem? Mert magam is ezeken a kérdéseken gondolkoztam.

 

Még pár kérdés:

 

- a teret kizárólag a pályudvar tölti be, vagy más szolgáltatás/egyéb is van?

- mennyire aktív a forgalom az egyes irányokban?

- építészeti/műemléki védettség van-é a téren?

 

Gr0

Előzmény: Törölt nick (306)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.16 0 0 308

Kedves Attila,

sztem jobb helyre nem is jöhettél volna a problémával. Itt - és ezt most a lehető legőszintébben, és komolyan mondom!!! - néhány olyan szaki teszi nap mint nap tiszteletét, akikrer tuti számíthatsz. Magam is ezért járok ide.

 

Gr0

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (304)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.16 0 0 307

A kollégiumi részt megerősíthetem. Tök máshol voltam koleszos (JATE), de igaz: a kolesz a központ!

 

Gr0

Előzmény: mestska (303)
Fricy Creative Commons License 2005.01.15 0 0 305

Ja, pl. kiváló zh soraik vannak! :)

Meg jó bulik.... :-)

Előzmény: mestska (303)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.15 0 0 304
Egy másik topicon már bedobott kérdés talán itt is érdeklődésre tart számot (egy próbát megér), kicsit át is fogalmazom, út/csp.tervezést kedvelőknek szánva:

Adott egy téglalap alakú nagyobb városi tér, a téglalap enyhén szélesedek felfelé, de ez a probléma szempontjából elhanyagolható. A bal alsó és a jobb alsó sarokba egy-egy 2x2 sávos országos főút fut be, a bal felső sarokba egy 2x2 sávos országos főút és egy 2x2 sávos városi út, míg a jobb felső sarokba két 2x1 sávos városi mellékút, továbbá a bal oldalba középtájt is becsatlakozik egy városi út 2db 2 sávos utca, egymást kiegészítve egyirányúak. A téren továbbá buszpályaudvar is működik, amelynek minden irányba ki- és bejutást kell biztosítani.

Nehezítések:
* Lehetőleg ne legyenek felüljárók.
* A bal oldali él mentén villamosvonalnak helyet kellene fenntartani.

Van még pár ilyen feladványom, ha valakit érdekel.

/a/
mestska Creative Commons License 2005.01.15 0 0 303

Győrnek nekem pl. olyan szempontból pozitív hely, hogy a nagyszüleim ott laknak, így az albérlet (vagy kollégium) árát megspórolhatom

 

Ha szabad megjegyeznem, ez öreg hiba lenne. A felsőoktatásban a kollégium a központ, a kollégisták mindig és mindenről tudnak, mindenkit ismernek, oda fut be az összes információ. Tapasztalat...

Nem azon a pár ezer forinton múlik.

Előzmény: Sutam (300)
Sutam Creative Commons License 2005.01.15 0 0 301
Akkor ez ejtve... :-).
Előzmény: Törölt nick (299)
Sutam Creative Commons License 2005.01.15 0 0 300

Köszi nagyon az infot, Győrnek nekem pl. olyan szempontból pozitív hely, hogy a nagyszüleim ott laknak, így az albérlet (vagy kollégium) árát megspórolhatom.

Ugye jó elképzelésem van arról, hogy a közlekedésmérnök mit csinál? Mert én a menetrendek megtervezésére, a nagy fuvarozó cégek (mondjuk a kamionnal fuvarozók, mint a Hungarocamion, vagy valami ilyesmi a Gartner is (bár az vasúton is szállít konténerekben)) járműveiknek az útvonalmegtervezése, velük való kapcsolattartás, de nekem vannak olyan "ábrándjaim" is, amikor egy város közlekedését irányítják, ill. az útvonaltervezésbe is beleszólhatnak? Lécci igazíts ki ha valamiben tévedek, ill. ha ezen kívül mással is foglalkoznak (Többiek! szóljatok ha illetlenség ennyire OFFtopicolni!:-).

Köszi nagyon a segítséget!

Előzmény: Törölt nick (295)
mestska Creative Commons License 2005.01.15 0 0 298

Ja es egyetemi szintu telepulesmernoki kepzes is van Gyorben (nem tudom, ki vetette fel, de van:) ).

 

Én voltam, tévedtem :) Nem jutott eszembe, hogy a szif-ről sze-re átalakuláskor egyszerűen kibővítették a képzést. De azért ez se lehet megalapozott annyira ;)) (feltevés)

 

Továbbra sem ajánlom a településmérnöki szakot :)

Előzmény: Törölt nick (295)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.15 0 0 296

Jól hangzik!

 

Gr0

Előzmény: Törölt nick (295)
Sutam Creative Commons License 2005.01.14 0 0 294
Természetesen, előtte még el akarok kukkantani oda, meg infót gyüjteni. Mindenesetre eddig tetszik az, amit hallok róluk.
Előzmény: GroundZero (293)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.14 0 0 293

Ami Gyűrűfűt illeti: azért sztem  járj még utána közelebbről a dolognak. Jótaács.

 

Gr0

Előzmény: Sutam (286)
mestska Creative Commons License 2005.01.14 0 0 292

Tehát akkor inkább ajánljátok az építőmérnököt?

 

A jegyzetes oldal amit linkeltem, építőmérnöki tananyag, ez tuti :)

 

(ráadásul építőmérnökön van városi szakirány, némi várostervezési alappal is)

Előzmény: Sutam (291)
Sutam Creative Commons License 2005.01.14 0 0 291
Oh, hát így könnyű :-)). Tehát akkor inkább ajánljátok az építőmérnököt? Mondjuk az út-vasút részleg engem is érdekel (azért is, mert terepasztalt építek:-), illetve a hidak (azok nagyon bejönnek). A közlekedésmérnök is tetszik, majd el kell dönteni. Köszi nagyon eddig is a segítséget, ha van még tippetek, akor mondjátok! :-).
mestska Creative Commons License 2005.01.14 0 0 290

Amúgy ha település-, vagy közlmérnök leszel, akkor miből akarsz majd megélni? Erre gondoltál már? :))))

 

meg lehet, hidd el :))

Előzmény: GroundZero (284)
mestska Creative Commons License 2005.01.14 0 0 289

Településmérnök: egyetemi szintű képzés indult tavaly Pécsen, meg a Kertészetin, nem ajánlom őket, mert kezdő szakokként, ráadásul nem is műszaki karon nem az igazi.

Főiskolai képzés van az Ybl-n, Debrecenben, Pécsen, és Győrben is, de már ezeket se ajánlom, mert történt egy rendeletmódosítás, és ennek következtében a most végzőknek nem sok jogosultsága van már.

 

Közlekedésmérnök helyett inkább az építőmérnököt ajánlom,

Fricy Creative Commons License 2005.01.14 0 0 288

Ha jól tudom, akkor az Ybl fősulin van ilyen szak.

Közlekmérnök munkalehetőség: MÁV, BKV, Volán társaságok, önkorik. Van azért választék.

Építőmérnökre is mindig szükség lesz. Nem csak autópályák vannak, Főutak, mellékutak, stb. ezeket is korszerűsíteni kell. Ott van még a vasútépítés, a közműrendzserek tervezése. Lehet mazsolázni. Én út-vasút részen mozgok.

Üdv: Fricy

Előzmény: Sutam (286)
Fricy Creative Commons License 2005.01.14 0 0 287
Sőt, itt pihen a vinyómon ez a rész! :)
Előzmény: GroundZero (285)
Sutam Creative Commons License 2005.01.14 0 0 286

A településmérnöki az nem feltétlen a műegyetemen van, de asszem pesten valahol. Ez talán ideálisabb lenne aból az okból, hogy én Gyűrűfűt néztem ki letelepedési helynek (aki nem ismeri, egy ökofalu, és sztem nagy lehetőségek vannak az alternatív energiákban).

 Ami a közlekedésmérnökit illeti, hát sajna nem ismerem a munkalehetőségeket, de ezek szerint csekély sajna. Viszont az útépítés álítólag elég jó megélhetés, mert M.o-n nincs még meg az autópálya "vázrendszer", csak épül. Mindenesetre köszi hogy felvetettétek.

Az autópályán még gondolkozom.

Előzmény: GroundZero (284)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.13 0 0 285

Látom, te is nézel Discoveryt :))))

 

Gr0

Előzmény: Fricy (283)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.13 0 0 284

hát, érdekes város lehet, amelynek a vezetői engednének egy ilyen utat felül - mármint városképileg :)))

 

Amúgy ha település-, vagy közlmérnök leszel, akkor miből akarsz majd megélni? Erre gondoltál már? :))))

 

Gr0

Előzmény: Sutam (281)
Fricy Creative Commons License 2005.01.13 0 0 283
Egyébként Bostonban évek óta építenek egy többsávos autópályát a város alatt. Ok: elbontják a lábakon álló, városon áthaladó autópályát, mert elviselhetetlenné vált a zaj, a piszok, a szmog... Pár milliárd dollárba kerül a projekt.
Előzmény: Fricy (282)
Fricy Creative Commons License 2005.01.13 0 0 282

Műegyetem:

Településmérnöki képzés tudtommal nincs, de ez nem 100%. Ha a közlekedésből a járművek és a forg. szervezés érdekel akkor közlekmérnöki kar, ha inkább a pálya, akkor az építőmérnöki kar a nyerő.

 

Városon átvezető többsávos út:

A magashidas megoldás kivtelezése és fenntartása olcsóbb, mint az alagút, viszont városképi és környezetvédelmi szempontból nem javasolt.

Az alagutas ezzel szemben "nem látszik", viszont fajlagos költsége magasabb.

Biztonság szempontjából tekintve a magas pályáról könnyebb menekülni. Alagúttűz elég ciki. De korszerű biztonsági berendezésekkel csökkenthető a veszélyhelyzet és javítható a menekülés esélye.

Előzmény: Sutam (281)
Sutam Creative Commons License 2005.01.13 0 0 281

No, hát a faktjaimat olyanul választottam meg, hogy végül is a műegyetemet célozhatom meg :-). Ott meg vagy település, vagy közlekedésmérnöki ágat veszem célkeresztbe. Lehet hogy én is fogok letöltögetni, és olyan sorrendben nyomogatni kifelé, ahogyan olvasom. Aztán végül megspórolhatok egy egyetemet :-)))))).

v peti! Lehet hogy összekeverlek valakivel, de Te nem vasutmodellezel? Mintha láttalak volna ott is (többiektől bocsi).

Köszi a szaktanácsadást a villamossal, meg a pályaudvarral kapcsolatban.

Egy másik kérdésem is van, hogy van a városon átvezető többsávos út, amiről nem lehet lehajtani, kivéve a két végénél (a központ tehermentesítése végett épülne). Ez természetesen nem a földszinten lenne, hanem végig vagy magaspályán-hídon, vagy alagútban. Melyiket olcsóbb fenntartani, ill. melyik biztonságosabb?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!