Keresés

Részletes keresés

király2644 Creative Commons License 2023.12.20 0 1 50597

A h5-on minden második vonat bekasrol indul. Kb az utasok 60-70%-a városhatáron belüli, de nyilván kéne ismerni a pontos utasadatokat. Ennek ha csak a fele eltűnik, az akár tízezres nagyságrendű valamennyi hév vonalára nézve, ahol hasonlóan tele vannak betétjáratokkal. Csepel egy az egyben csak határon belüli. Nem 10 és nem 100 emberről lehet szó. A h5-ön leszállók egy része Szentléleken száll le, többségében mennek az 1-eshez, másik része Margit hídnál a 4-6-ra, és persze a harmadik rész Batthyány téren a metróra, abból kisebb részben a fonódóra. Csepel hasonló. H8-h9 meg 95%-ban a metróra (m2-ghev projekt megval tan számai alapján). Ráckevei hévnel meg azért a 66-os család a metró felé eddig is valós alternatíva volt, mert menetidőre nem rosszabb, a belső szakaszon pedig eddig is gyorsabb volt a 23-as, így ott talán kevésbé lesz utasvesztés 

 

Ez becslés alapján - ha lesz aki mégis kifizeti a két bérletet - akár 30-35%-os utasvesztés is lehet elsőre. Ez után járatritkítás, még kevesebb utas, stb. Kész is a spirál.

 

És akkor az elővárosi vasutakrol nem is beszélünk. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50595)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.12.20 -1 10 50596

Viszlát, Európa.

Előzmény: toto92 (50589)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.20 0 2 50595

Nem fogynak el, mert jó pár helyről (Szentendre, Ráckeve-Tököl, Mogyoród térsége) a HÉV az egyetlen versenyképes közösségi közlekedési eszköz.

Akik elfogynak róla, azok a Budapesten belüli utasok lesznek - kérdés, ők mekkora hányadot képviselnek a tortából.

Előzmény: király2644 (50593)
superconductor Creative Commons License 2023.12.20 0 3 50594

Kiszúrásnak szánják, de azért az is nonszensz, hogy a HÉV-en 450+400 Ft-ért lehet két megállót megtenni, ha épp közben van egy közigazgatási határ.

Lenne aki szívesen használná a HÉV-et vármegyebérlettel, Bp. bérlet nélkül.

Előzmény: király2644 (50593)
király2644 Creative Commons License 2023.12.20 -1 14 50593

Lázár János szándékos kib**** a fővárossal. Persze a zalai autópalyara van km-enket 9 mrd, amit loloke és ner haverok építenek véletlenül. V-hidtol is kirúgtak 30 bizber műszerész, pedig rekord bevétel van.

Undorító mocsok politikai játszmák minden szakmaiság nélkül. Vezessék be, én hévvel ingázom részben, de nem fogok két bérletet venni. Akkor majd nem járok hévvel. Elfogynak az utasok, nem lesz probléma a régi járműállomány és a sok futás. Be lehet majd zárni az egészet. Az autók szám még tovább fog nőni. És lehet mantrázni, hogy alkalmatlan.

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50592)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.20 0 7 50592

Pedig konkrétan ez a terv, a MÁV-HÉV és a VB agglós járatai (is) kikerülnének a BKK ernyője alól.

A csapásirány egyértelmű, ami az államé, ahhoz semmi köze a fővárosnak!

Előzmény: 18-09 (50590)
exvérmezö15 Creative Commons License 2023.12.20 -1 8 50591

Választás elött meg lépni hát- nagyon érdekes lenne-

De azt mindenki tudja az milyen a viszony van főváros és kormány között.

 

És a HÉV állapotokon  már látszik az , hogy állam nem jó gazda.

Előzmény: toto92 (50589)
18-09 Creative Commons License 2023.12.20 -5 0 50590

Ne keevrjük a MÁV-HÉV és a VB technológiai megállapodását össze ezzel. Az egy teljesen más tészta... 

Előzmény: toto92 (50589)
toto92 Creative Commons License 2023.12.20 0 7 50589

https://index.hu/gazdasag/2023/12/20/budapest-kozossegi-kozlekedesf-ovaros-kormany-dontes-bkk-volan-mav/

 

Mondjuk azért még nem fogadnék arra hogy nem egyeznek meg márciusig, de ha egy pillanatra eljátszunk a gondolattal hogy tényleg így lesz, Csepelről csak vármegyebérlettel lehet bejutni a városba? Vagy mint 1951 előtt, előbb irány Pesterzsébet és onnan be a Nagykörút felé?

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.12.20 0 0 50588

Nem beszélve arról, hogy még a forgalom sem volt olyan sűrű, mint most.

 

Ami viszont a vasúti közlekedést illeti, ott azért ennyire drasztikus változások nem történtek. Nem lett négyszer annyi vágány Dunaharasztiban, és egy sínpáron továbbra is egyszerre egy vonat tud áthaladni. Itt inkább azt kellene (újra) ösztönszerűen az emberek agyába égetni, hogy ha sínpárt látnak, rögtön nézzenek körül.

Előzmény: trizs77 (50587)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.20 0 3 50587

Sajnos így van.

 

Egy hónapja voltunk egy temetésen.

Meghalt az 1977-ben végzett baleseti helyszínelő osztályunk gyakorlati tanára.

Alig volt idősebb nálunk tanfolyamistáknál.

 

A temetés után leültünk öreg-sörözni .***

 

jöttek a sztorik.

Valaki például bedobta, hogy van e köztünk (hatan élünk még a 14-ből) olyan akinek nem volt hátrálásos balesete ?

Egy fő volt.

A másik 5 fő (köztük én is) helyszínelt olyan balesetnél amikor egy gyalogos vagy járművezető addig hátrált - gyalog - a járdáról az úttestre, vagy egyik forgalmi sávból a másikba, amig egyszerűen elé/alá gyalogolt/hátrált egy nagyoob sebességgel érkező járműnek.

 

Annyira lefoglalta a gondolat világa, annyira kizárta magát a való világból - pedig akkor még mobil se volt - hogy inkább a halába hátrált egy olyan szituációból, ahol még meg se sérült volna.

 

*** = öreg sörözés azt a kb. órás elfoglaltságot jelenti amit nagyképűen és túlzóan férfias sörözésnek hívunk de a résztvevők 90-95%-a már nem iszik alkoholt, még sört se mert :

 - vezet,

 - gyógyszert szed,

 - már évek óta nem iszik semmmit,

 - stb.

Előzmény: Alexander Pistoletov (50586)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.12.19 0 4 50586

ON

És van, hogy még csak nem is kell valaminek blokkolnia a figyelmet, hanem a delikvens egyszerűen nem képes figyelni.

Millió alkalommal látom a közértben, járdán, villamoson, stb. azokat az embereket, akik egyszerűen csak bámulnak előre, és nem veszik észre még azt se, ha valaki közvetlenül mellettük akar elmenni, vagy hogy elállják mások útját. Jó esetben éppen nagyon belemerülnek valamibe  rossz esetben viszont megvan az egy-két elem a környezetben, ami leköti őket, a többire meg blokk.

És ezeknek egy része nemhogy közlekedik, de vezet...

ON

Előzmény: trizs77 (50584)
Ködszitálás Creative Commons License 2023.12.18 -2 11 50585

Működik az evolúció.

Előzmény: trizs77 (50584)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.18 0 5 50584

Szomszéd unokája (kamasz lány) BRNO-ban, sétáló utcában ahol a villamos kb. 20 km/h-val közlekedik, bedugott füllel, fülhallgatóval, lehajtott fejjel - épp nyomkodta az izéjét a kezében - neki sétált fél fedésben az érkező villamosnak.

 

 

Már jobban van.

Volt kamera felvétel az ügyről.

Utcai is meg a villamosé is.

 

Fel se nézett a kislány.

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.12.18 0 1 50583

Észt nem lehet adni.

Előzmény: TWdoktor (50582)
TWdoktor Creative Commons License 2023.12.17 0 3 50582
superconductor Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50581

Nem azt mondtam hogy nem lehet, csak azt mondtam, hogy egy nagyon rájuk kiszabott tender az vörös posztó lenne most.

Ha kiírnak egy általános tendert, és éppen ők megnyerik, ám vigyék.

Előzmény: 18-09 (50578)
seadxdx Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50580

Végül a 90 opciós villamost lehívják ottan, mint itt Budapesten?

Előzmény: 18-09 (50578)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.15 -1 5 50579

Nekem is jobban tetszene, ha dél-koreai HÉV-vonatok látszanának a távolban...

Előzmény: 18-09 (50578)
18-09 Creative Commons License 2023.12.15 -1 2 50578

Azt gondolom, hogy ezek után komoly következményei lennének, ha az EU pénzből lecserélni kívánt vonatokat a kínaiaktól vegyék. 

 

A helyreállítási alapból Európában éppenséggel százával állnak forgalomba kínai és török autóbuszok. Miért ne vehetnénk kínai vasúti szerelvényt? 

 

Varsó is EU-s pénzből vett 123db délkoreai villamosot. 

Előzmény: superconductor (50576)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.15 0 2 50577

Nem-e...?

Nah fogd meg a söröm...

Előzmény: superconductor (50576)
superconductor Creative Commons License 2023.12.15 -2 3 50576

Nem akarok naiv lenni, de nem most lett megígérve az EU-nak (a pénzekért cserébe), hogy mostaztán minden közbeszerzés teljesen tiszta lesz? Külön hatóság lett is erre felállítva, legalábbis papíron.

 

Azt gondolom, hogy ezek után komoly következményei lennének, ha az EU pénzből lecserélni kívánt vonatokat a kínaiaktól vegyék. Ez a tender nem kis pénzről szól, nem kis figyelmet is fog kapni. Fű alatt ezt nem fogják rászabni a kínaiakra.

Előzmény: trizs77 (50554)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50575

Elég rosszul járnánk, maradjunk ennyiben.

A kínaiak elég alaposan bebiztosították magukat pénzügyileg.

 

Nem mellesleg mi csak a költségvetés 15 százalékát adtuk, a többi 85 kínai hitel.

Előzmény: superconductor (50574)
superconductor Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 50574

De rosszul járnánk vele, ha a kínaiak kiszállnának...

Nem költenénk el 800 milliárdot hitelből értelmetlenül?

Előzmény: Gordon Zsigmond (50573)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50573

Dehogynem, ők kerültek képbe elsőként, csak mivel a projekten belül a biztber a kínaiakra van kiszignálva, azonnal felkapták a vizet, és a projekt financiális részéből való azonnali és teljes kiszállással fenyegetőztek.

Utánuk merültek fel a csehek, mint harmadik fél, de az eredmény ugyanaz - vagy a kínaiak csinálják, vagy senki, ellenkező esetben borítanak mindent.

Előzmény: seadxdx (50567)
r1232 Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50572

A Chicago elevated-re is szállít a CRRC új vonatokat, de, ahogy olvastam, ott sem fogják lehívni a teljes megrendelést, hanem új tendert írnak ki.

Pedig azokat helyben rakják össze.

Előzmény: kristoof (50571)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50571

Pont ezt akartam beírni. A nyáron kellett volna engedélyt kapniuk, ott is vannak gondok.

Előzmény: r1232 (50570)
r1232 Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50570

Még nincs engedélyük ezeknek sem, ha jól tudom.

Előzmény: Villámhetes (50568)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 3 50569

Első körben meg se akarták próbálni, azt akarták, hogy az Európában totálisan idegen kínai technikát szereljék fel, fogadtassák el a vasúthatósággal, aztán jóvanazúgy...

 

Teljesen megértem a problémát. Minden egyes nap emiatt a felfogás miatt vagyok velük konfliktusban... Rácsodálkoznak, hogy itt előírásoknak meg szabályoknak kell megfelelni és igazából ezek a szabályok a rosszak, nem velük van a baj és lobbizzunk azért, hogy ezek az előírások úgy változzanak, hogy ők is megtudjanak nekik feleni. Tehát egyértelműen a kacsa a hülye, ha nem tud úszni. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50564)
Villámhetes Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50568
Előzmény: morgó mh. (50548)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!