Sziasztok! Pár hete vettem egy 2003-as 2.2-es gts-t. Benzin gáz üzemmel. Megvételkor semmi probléma nem volt tapasztalható. Lecsereltem az olajat, olajszurot. Majd rá 2 napra alapjáraton elkezdett az autó rángatni. 3 hengerezik. Fordulaton tökéletesen megy. Minden gyertyát megneztem. Visszaraktam a régieket is. Gyújtó trafót is attettem egy másik Vectrarol, de az se jelentett megoldást. Főleg benzin üzemnel jelentkezik. Nem rögtön hanem indítás után kb 15 másodperccel. Illetve tegnap óta a tempomat se megy. Bármi ötlet? Köszönöm előre is!
Nem nagyon tudnék rosszat mondani a jószágról 14 hónapja vettem meg egy 2.2 direct motorost, 2004-es,208000 km volt benne.
Igaz az olajat ,(mint köztudott erről a motorról)azt kajálja,de együtt lehet élni vele.
Azóta a trafósort cseréltem gyertyákkal,aztán a lánc kezdett csilingelni,komplett vezérlés mindennel,összes olaj folyadékok,szűrők,hosszbordás szíj feszítővel,nekem bejött,a fogyasztása városban januártól ÖMV 100-as benya csak ,városban 8.5-9.5 között, ha fel tud rendesen melegedni,ha nem megyek hosszan városban és nem melegszik fel akkor bizony 11.5 -12 is lehet.
Sajnos ez a problémás Z22YH (direct) motoros verzió. Ha ebben a 2.2 benzines motorban gondolkodsz, akkor inkább válaszd a facelift előtti Z22SE motorkódút. De ha mégis facelifteset szeretnél, akkor szerintem inkább az 1.8-ast helyette. Ez az Ecotec direct motor egyébként szerepel a TotalCar 20 legproblémásabb motorlistáján:
Olyan problémám van, hogy manuális klíma van a kocsiban és a kezelőpaneljén letört az egyik tekerő( vagy nem tudom hogy írjam, remélem érthető), és azt a kis tekerőt meg lehet rendelni külön valahonnan(ha igen egy linket kérhetnék?), vagy csak az egész panelt lehet cserélni?
Kerestem neten mindenhol de sajnos nem találtam, remélem valaki tud segíteni ebben.
Sziasztok kérdésem lenne volna egy vektra a kezem alat. 2,2 benzin nekiált durogni erőtlen leni. Cseréltem gyertyákat, gyújtás előzőt ami a gyertyák rá megy de ugyan az a hiba. Létszi segítsetek mi lehet a baja. Köszi előre is😉
Nekem szerencsére ilyen gondom nem volt még,remélem rajtam kívül valaki válaszol Neked,mert nekem is van egy két gondom az egyik vecivel,de sajna nem kapok ötleteket.
Sziasztok a következő probléma merült fel a vectrámnál eltüntek a visszajelző hangok úgy az irányjelző kattogás világitás sipolás és minden müködik rajta tud valaki segíteni hol keressem a hibát!
Próbáld meg hogy működik e az abs . Poros úton satu fék, lökődnie kell a pedált. El kéne vinni egy olyan szerelőhöz aki tudja tesztelni diagnosztikával esetleg.
Sziasztok. Olyan gondom lenne hogy volt műszakin az autó jól meg csesztették a féket és azóta a nem ugrik vissza eleget a fékmunkahenger a jobb oldalon és melegszik. Szétszedtük de minden könnyen jár mozog. Magában a féknyeregben megtud szorulni a kézifék rész, és esetleg az nem engedi vissza rendesen?
Mint kiderült nekem is ez a probléma. A 3-as 4-es hengernél van eltörve a füle. Most délután visszaraktam nagyjából a helyére és most jónak tűnik a helyén van minden, és nem is rángatott.
Nálunk két hengernél le volt törve a csatlakozók egyik füle és ezért rángatott. hiba kód nem volt. Az ebay-rol rendeltünk csatitt, amíg nem jött meg gyors kötözővel oldottuk meg hogy jó legyen.
Alap betegsége a 3.henger befecskendezőjének csatlakozó stecker problémája.Belűl megy tönkre,javíthatatlan csak csere.Nézz rá jó e a stecker,járó motorral próbáld meg mozgatni,esetleg mérd ki.Belül ég össze a jó ég tudja miért.Lehet ez a hengered hektikusan jár emiatt,végűl nem is fog menni.
Persze,ha ez a hiba. A tünetek igazából nagyon hasonlítanak.
Adott egy Opel Vectra C 1.9cdti 120le z19dt motorkód.
Már 1-2 éve küzdünk egy olyan problémával, hogy kb negyed gázon gyorsítás közben 1800-as fordulat körül elkezd rángatni. Ilyenkor jobban nyomva megszűnik. A szerelők állandóan EGR-re gyanakodtak cserélték is meg tisztították de semmi javulás.
Pár héttel ezelőtt jobban meg lett hajtva kb 170ig 1-2 percig és mikor visszalassítottam az alapjárati fogyasztás megnőtt 0.6ról 4fölé, elkezdett füstölni és az alapjárat olyan volt mintha 3 henger járt volna csak.
Utána még hazamentem kb 3 km és ez teljesen megszűnt.
Azóta az autó járása nem a legjobb, mintha sokkal többet is enne.
Ezek után a befecskendezőre gyanakszunk.
Esetleg valaki járt már így vagy tudtok valami megoldást erre, vagy hogy hol keressük a hibát?
2006 Opel zafira b 19cdti, ki lett cserélve a részecske szűrő (p242f hibakód volt) nem volt hajlandó regenerálni. Szétvágtuk a szűrőt ténleg elvolt tömődve. Most nincs hibakód, de az autó még mindíg gyenge kb 2000-es fordulat környékén jön meg az erő. Most nincs hiba kód. differential pressure diesel particulate filter értéke -2 . Ez lehet gond ? Mert a csere előtt úgy emlékszem 1-el kezdődött. Lehet valami vezeték, vagy érzékelő gond? Vagy "csak" programozni kell.
de közben rákérdeztem a magyar castrol oldalán is, nagyon gyorsak és segítőkészek voltak de ott mást 2.2l Castrol Syntrans V FE 75W-80 ajánlottak, de már lecseréltük addigra és úgy gondoltam hogy amennyi lejön
annyi megy vissza. Most megyek vele, aztán meglátom.
Érdekes azért hogy az F40-nel azt javasolják kevesebb olaj kell, volt olyan fórum ahol 2l írtak. Az M32-nél meg hogy töltsük túl 2,6-28l-er. A sógoromnál egy zafirában már el szált egy M32 de hazahozott úgy hogy csak 1-ől 4-ig volt sebesség (400km-er). Ki is tört a váltó fala a csapágynál.
2.4 l miatt utána néztem,mert keveselltem.Emlékszem,hogy kb 2 dl-rel többet tettem bele,mert gyárilag is kevés ez a szint.Van egy hátsó csapágya az F40-es váltónak,ami kevés kenést kap,de ez is csak a fórumokon derült ki.
Tehát ez a csapágy megy ki idő elött a nem megfelelő kenés miatt.Tudom,hogy az irodalom megosztott,hol kevesebbet,hol többet ír,de most a szerviz programba mentem bele a kontroll miatt és bizony a 3,2 L az F 40 váltó szintje.Már emlékszem,hogy én is ezt a szintet választottam+ 2 dl.Azóta minden váltó problémám megszünt,pedig teszteltem többször is huzamos 2000 km-el (nyári nyralások) nemkevés hegymenettel.
Ez ugyan nem az általam nézett szerviz program,de itt is 3,2 L a megadott mennyiség.
Lecseréltük az F40-es váltóban az olajat, castrol ment bele 2,4liter meg a Mos2 váltóolaj-adalék.
50km-ert mentem vele kb., rosszabb nem lett :) az is valami. Piros olaj volt benne és kb. az is 2.4L-er. A többit majd az idő eldönti. Nem kellett kiszedni az aksit, csak a szívótoroknak a gumicsövét szedtük le.