Van ezzel a az Audi S6-tal egy olyan problémám, hogy ennek elvileg egy élményautónak kellene lennie, de milyen élményautó az, amiről kizárólag 0-100 és 0-200-as gyorsulási videókat látni a youtube-on? Csak egyenesen tud menni?
Van a Fiat-Lancia-féle öthengeres, benzines, kétliteres motor a 150 LE-vel. Az 1250 kg-os Fiat Bravo repül vele, mint a tollpihe. Az 1350 kg-os Lancia Lybra már sokkal konszolidáltabb , az 1450 kg-os Lancia Kappa meg egyenesen cammogós ugyanezzel a motorral. Csak búg-búg szegényke, az autó meg alig megy.
Kipróbáltam egy e91 25i automatát. Hát, hiába 218 Le, de az automataság nagy nem tetszett. Lehet csak ez a példány volt szar, de nem fog ilyenből automata kelleni.
Igen, felmerült bennem, hogy csak egy autó kéne, az pedig lehet, hogy egy e91 25-30i lenne.
A próba után eldöntöttem, a nagy fűnyíró nyerssége kell nekem,vaz e91 helyett inkább az e39 touringnak kéne maradni.
Igazából bármelyik lehetséges, a tuning módjától függ. Az "A" pl. egy nagyobb lökettérfogatú motoré, a "B" egy hegyesebb vezérműtengely, a "C" meg mondjuk egy turbó eredménye lehetne.
Na, ezzel megihlettél, hogy feltegyek egy hülye kérdést, amit Emmásfél biztosan szeretni fog. Amikor arról van szó, hogy plusz húsz lóerő, azt hogyan kell érteni?
A teljesítménygörbe melyik része lesz hússzal magasabban?
Például itt van apataip autójának a görbéje alapból:
Ha hozzáadunk 20-at, hova kerül az a húsz?
A:
Az egész görbe alakja változatlan marad, csak feljebb megy hússzal.
B:
A görbe változatlan marad a teljesítménymaximumig, majd ahol eredetileg esni kezdene, ott még megy tovább fölfelé.
C:
A görbe végpontjai maradnak változatlanul, csak a maximuma megy 20-szal fel, azaz hegyesebb lesz a görbe.
B25 szívósort felejtsd el a 20i-n, meg a nagyobb injektorokat is, gyartya tuning, mint olyan nincs. A szívósorral az a gond, hogy a hengerfej csatornái kisebbek, mint a b25-28-aké, így úgyse tud több levegő bejutbni a hengerbe.
Ami érhet valamit: Hengerenkénti leömlő, pl Schmiedmann S-Tech-II, aztán pl Szuromival csináltaszt köszörült veztengelyeket. Onnantól jobb lesz az öblítés, és kb 20 LE pluszt kaphatsz.
Mechanikai belenyúlás nélkül nem fogsz nagy csodát kapni a b20-tól.
Belenyúlásra: A főtengelyek kompatibilisek egymással, azaz a b20 helyére bemegy a b25, b28 is, megfelelő hajtókarral nagyobb löket érhető el. Ha a vasblokkod megfúratod 80 mm-ről 84-re, akkor 2,5-től felfelé több mutatvány is elérhető. És természetes már felmegy a 2,5 hengerfej a nagyobb szelepekkel, beömlő nyílásokkal, itt már lehet a b25 szívósor is. És haladósabb lesz a járgány is. Sok mindent lehet, de pénztárca és elkötelezettség függő, hogy mit hozol ki, lehet ITB is, egy vagyonért, portolt hengerfej, növelt CR, szóval van szívó tuning bőven, akár eredeti motorszámodhoz igazítva is.
A turbós az nagyságrenddel jobb teljesítményt hoz persze, de a legalázásálása majdcsak lehetetlen, és milliós tételtől indul.