Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

M1,5 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185123

Nem tudom, nekem csak egyféle szemem van. De azért nekem is van olyan érzésem, hogy lehetne kicsit fürgébb.

Előzmény: mica-r (185119)
M1,5 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185122

annak az ára is jó sajnos.

Előzmény: jedi78 (185120)
M1,5 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185121

Új sárga Bilstein van benne...

Előzmény: mica-r (185117)
jedi78 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185120

RS a jó!

Előzmény: M1,5 (185114)
mica-r Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185119

Inkább egy ólommadár mai szemmel nézve 

Előzmény: M1,5 (185116)
szmutkolaci Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185118

Abban vakon vagyok. 

Előzmény: M1,5 (185102)
mica-r Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185117

Ja, jó. 

Az lutri ilyen idősen, futómű sem lehet a topon :-) 

Előzmény: M1,5 (185116)
M1,5 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185116

két napja reagáltál rá, amikor írtam, hogy C5... :)

Előzmény: mica-r (185115)
mica-r Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185115

Nem tudom melyik modellről van szó, de a régebbiekben valamelyest érezhető a felépítésből adódó orrnehézség.

Előzmény: M1,5 (185114)
M1,5 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185114

Van ezzel a az Audi S6-tal egy olyan problémám, hogy ennek elvileg egy élményautónak kellene lennie, de milyen élményautó az, amiről kizárólag 0-100 és 0-200-as gyorsulási videókat látni a youtube-on? Csak egyenesen tud menni?

Előzmény: mica-r (185103)
M1,5 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185113

A Fűnyíróval az lesz a probléma, hogy ott lent a lapályon mire fogod használni??? Majd mész a Tesco-parkolóba Honda-talira durrogtatni? :DDD

...szóval el kéne adnod! :DDD

Előzmény: john wick (185105)
M1,5 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185112

Igen, az meg a másik fele. Nincs mese, Johnnynak ki kell próbálni a manuális váltóval is! :)

Előzmény: mica-r (185110)
M1,5 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185111

Öt kedvenc motorom (nyilván benzines):

-BMW R6 M50-52

-Mitsubishi V6 6G72 3,0 szívó/turbó

-Subaru boxer EJ20 szívó/turbó

-Fiat-Lancia R5 szívó

-Alfa Romeo Busso V6 2,5

 

Én nálatok...? És vajon az Audi V8 lehetne hatodik kedvenc? :)

 

mica-r Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185110

Nyilván nagyon nehéz. Az autómata váltóhoz meg végképp nem passzol egy ilyen sportos motor.

Előzmény: M1,5 (185108)
M1,5 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185109

NINCS olyan, hogy egy autó mindent tud. Ez kb. olyan tétel, mint hogy a köbcenti semmivel sem pótolható.

Előzmény: john wick (185105)
M1,5 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185108

Talán csak nehéz neki a kaszni.

Van a Fiat-Lancia-féle öthengeres, benzines, kétliteres motor a 150 LE-vel. Az 1250 kg-os Fiat Bravo repül vele, mint a tollpihe. Az 1350 kg-os Lancia Lybra már sokkal konszolidáltabb , az 1450 kg-os Lancia Kappa meg egyenesen cammogós ugyanezzel a motorral. Csak búg-búg szegényke, az autó meg alig megy.

Előzmény: mica-r (185106)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185107

Volt E46 330Ci M54 kézi váltóval, kettős vanos volt már ott is. Az egy elképesztő nyomatékgyár volt alul, felül pedig visított és húzott kegyetlenül.

 

Nem csak azért gyönge az E91, mert "csak" egy 25i?

Előzmény: john wick (185105)
mica-r Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185106

Elég nyomatéktalan motor. Havernak összkerekes van, de nagyon tetű lassú az autó. Kb 4000 rpm fölött kezd valamit csinálni.

Előzmény: john wick (185105)
john wick Creative Commons License 2024.02.25 0 0 185105

Kipróbáltam egy e91 25i automatát. Hát, hiába 218 Le, de az automataság nagy nem tetszett. Lehet csak ez a példány volt szar, de nem fog ilyenből automata kelleni. 

Igen, felmerült bennem, hogy csak egy autó kéne, az pedig lehet, hogy egy e91 25-30i lenne.  

A próba után eldöntöttem, a nagy fűnyíró nyerssége kell nekem,vaz e91 helyett inkább az e39 touringnak kéne maradni.

R100 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 185104
mica-r Creative Commons License 2024.02.23 0 0 185103

Sok szerencsét :-) 

Előzmény: M1,5 (185102)
M1,5 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 185102

c5

Előzmény: szmutkolaci (185101)
szmutkolaci Creative Commons License 2024.02.23 0 0 185101

Melyik szériával szemezel? C4-C5?

Előzmény: M1,5 (185089)
john wick Creative Commons License 2024.02.23 0 0 185100

Ja ésa gardányra hattó errőviszonyokat is elemeszhessüg :)))

Előzmény: john wick (185099)
john wick Creative Commons License 2024.02.23 0 0 185099

A nyomattékk görbe hiánycikk ;) Az fontos hozzálya :DDDD

Előzmény: Stratonicus84 (185097)
M1,5 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 185098

Igazából bármelyik lehetséges, a tuning módjától függ. Az "A" pl. egy nagyobb lökettérfogatú motoré, a "B" egy hegyesebb vezérműtengely, a "C" meg mondjuk egy turbó eredménye lehetne.

Előzmény: Stratonicus84 (185097)
Stratonicus84 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 185097

"kb 20 LE pluszt kaphatsz."

 

Na, ezzel megihlettél, hogy feltegyek egy hülye kérdést, amit Emmásfél biztosan szeretni fog. Amikor arról van szó, hogy plusz húsz lóerő, azt hogyan kell érteni?

A teljesítménygörbe melyik része lesz hússzal magasabban?

 

Például itt van apataip autójának a görbéje alapból:

 

 

 

 

 

Ha hozzáadunk 20-at, hova kerül az a húsz?

 

 

 

A:

Az egész görbe alakja változatlan marad, csak feljebb megy hússzal.

 

 

 

 

 

 

B:

A görbe változatlan marad a teljesítménymaximumig, majd ahol eredetileg esni kezdene, ott még megy tovább fölfelé.

 

 

 

 

 

C:

A görbe végpontjai maradnak változatlanul, csak a maximuma megy 20-szal fel, azaz hegyesebb lesz a görbe.

 

Előzmény: john wick (185096)
john wick Creative Commons License 2024.02.22 0 0 185096

B25 szívósort felejtsd el a 20i-n, meg a nagyobb injektorokat is, gyartya tuning, mint olyan nincs. A szívósorral az a gond, hogy a hengerfej csatornái kisebbek, mint a b25-28-aké, így úgyse tud több levegő bejutbni a hengerbe.

 

Ami érhet valamit: Hengerenkénti leömlő, pl Schmiedmann S-Tech-II, aztán pl Szuromival csináltaszt köszörült veztengelyeket. Onnantól jobb lesz az öblítés, és kb 20 LE pluszt kaphatsz.

 

Mechanikai belenyúlás nélkül nem fogsz nagy csodát kapni a b20-tól. 

 

Belenyúlásra: A főtengelyek kompatibilisek egymással, azaz a b20 helyére bemegy a b25, b28 is, megfelelő hajtókarral nagyobb löket érhető el. Ha a vasblokkod megfúratod 80 mm-ről 84-re, akkor 2,5-től felfelé több mutatvány is elérhető. És természetes már felmegy a 2,5 hengerfej a nagyobb szelepekkel, beömlő nyílásokkal, itt már lehet a b25 szívósor is. És haladósabb lesz a járgány is. Sok mindent lehet, de pénztárca és elkötelezettség függő, hogy mit hozol ki, lehet ITB is, egy vagyonért, portolt hengerfej, növelt CR, szóval van szívó tuning bőven, akár eredeti motorszámodhoz igazítva is.

A turbós az nagyságrenddel jobb teljesítményt hoz persze, de a legalázásálása majdcsak lehetetlen, és milliós tételtől indul.

Előzmény: apataip (185092)
M1,5 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 185095

Én is félek, másfelől meg...miért ne? :)

Előzmény: gyikhuszar (185091)
M1,5 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 185094

Szerintem a B25 szívósora ezen a motoron nem segít, azt a szűkebb M52B28 helyére teszik.

Előzmény: apataip (185092)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!