Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bekeny Creative Commons License 2006.04.21 0 0 217
Sziasztok,

Most talaltam ra erre a forumra, bar nem tul nepes, de azert gondoltam irok, hatha fellendul kicsit megint.
Van ket R25-om. Az egyiket kb 2 eve vettem. A legalapabb, ami letezik: '85-oes 2l-es benzines, es az egyetlen extra az elso el. ablak, meg beszelo computer sincs benne...
180k-ert vettem, es bar elegge ganyoltan volt javitgatva, jo vetelnek tunt azert a penzert...
En nem nagyon ertek az autoszereleshez, de vittem magammal egy szerelot, o is azt mondta, hogy ennyit meger, es hogy motorikusan jo allapotu (210k km volt benne), egyebkent meg kell cserelni jopar dolgot.
Sajnos megszerettem, igy elneztem/javittattam minden hibajat, pedig nagyon sokat kellet rakolteni.
Eloszor csak kopo alkatreszeket:
lengescsillapitok: 2 x 14k ft
felnik (eresztettek a levegot - naponta kellett kutra jarni fujni bele): 4 x 2k ft
gumik: 4 x 15k ft
fektarcsak, fekbetetek, gombcsuklo: asszem 40k

Utana sajnos a nem kopok is:
gyujtaskapcsolo: 14k
muszerfal (a regi leegett, mert ossze volt ganyolva a vezetekezes, es zarlatos lett): 12k
vizpumpa: 10k
onindito: 3 x 8k (mindig megcsinaltak, es ujra elromlott, aki utoljara szerelte azt mondta, hogy ferde valamilyen tengely, es emiatt ujra meg ujra el fog kopni, a korabbi szerelok mindig csak megcsinaltak es azt mondtak, hogy most jo)
valtotarto bak? vagy valami ilyesmi (nem lehetett csak 3-asba meg 4-esbe rakni, mert lotyogott az egesz szerkezet): 2 x 10k

+meg par aprosag, meg amire mar nem emlekszem

Minden nagyobb javitas elott ugy voltam vele, hogy ha kesz lesz eladom, de persze egy ilyen autot nem lehet eladni (nem veszi meg senki), meg mikor keszen lett es mukodott, akkor szerettem vele jarni, nagyon kenyelmes (hatul is es hosszutavon is), szerettem vezetni, es jo nagy a csomagtere (ezt sokszor ki is hasznaltam), meg a motormeretehez es az auto sulyahoz kepest jol fogyaszt (8 literrel eljartam telen nyaron, varosban es hosszutavon is).

Szoval a lenyeg, hogy megszerettem. Tobbet volt szerelonel mint nalam megis 2 ev alatt kb 40ezer kilometert mentem vele, es hal istennek mindig olyan helyen hagyott ott, ahonnan el birtam vinni a szereloig :)
Bejartam vele horvatorszagot (1 het alatt 3ezer km), es szallitottam vele schwalbee-t lecsukott csomagtartoval, pedig nem kombi (nem hiszem, hogy sok auto hatuljaba befer szetszreles nelkul egy simson schwalbee :) - ha gondoljatok rakok majd fel rola kepeket).
Szoval azert vannak szep emlekek is...
Viszont 2005 vegen hirtelen 3 nagyobb hibaja lett, amibol ketto mar volt korabban is. Ujra meghalt az oninditoja, megint "kiugrott" a helyerol az egesz valtoszerkezet, es valoszinuleg hengerfejes lett az auto. Egyedul az oninditot csinaltattam meg, hogy azert be lehessen roffenteni szegenyt :) Azota egyszer hasznaltam, mert segitenem kellett egy balesetet szenvedett haveromnak, vegulis 3-asban is el lehet vele indulni es kb 30km-t kibir, csak kozben elforral (vagy felsziv/kipofog) 5l hutovizet, es ujra kell tolteni...
Ugyhogy vegleg ugy dontottem, hogy nem adok neki tobb eselyt, veszek egy masik kocsit. Az egyetlen dolog, ami visszatartott, hogy 2007.03-ig van ra muszaki...
Ugyhogy ujra a szivemre hallgattam, nem az eszemre, es vettem egy hasonlo szinu nemetorszagbol behozott '91-es 2.8-as v6 baccara-t (full extra kiveve automata valto/klima/bor) 60k-ert.
A rendszamot atraktam, es gondoltam, hogy ezzel jarok majd 1 evig, aztan ha lejar a muszaki, akkor vegleg felhagyok a kenyelemmel, nagy fogyasztassal, nagy csomagtartomerettel, es veszek egy gazdasagos autot (valami kiskobcentis szivodizelt).
Sajnos a kapcsolatom a v6-al sem kezdodik fenyesen, mert mentem vele kb 200km-t (mondjuk ezt a 200-at nagyon elveztem :)) es eltort a kuplungkinyomo kar, kifolyt a valtobol az olaj es nem lehet vele valtani.
Azota rengeteg renault bontot es alkatreszarust felkerestem, de senki nem tudott adni hozza alkatreszt. A szerelo szerint kuplungkinyomo kart es munkahengert kell keresnem, mert o nem tudott szerezni, pedig neki is van par beszerzesi forrasa.
Ugyhogy a hosszura nyult bemutatkozas utan lenne egy keresem: ha valaki tud bontott hidraulikus kuplungos r25-rol (vagy epp neki van, es nem kell neki ez az alkatresz), akkor legyszives irjon ide a forumra (igerem olvasni fogom) vagy keressen meg e-mailben (r25@dir.hu).
Elore is koszi.
Hat igy hirtelen ennyi, remelem nem halt meg ez a topic, es olvassatok meg.
En is megprobalok aktiv lenni, hogy eletben tartsuk :)

Ja es cegledi barkaszos: en is cegleden lakom, bar csak nemreg koltoztem ide es senkit nem ismerek a varosban ;) Egy bordo r25-ot lattam egyszer, barkast meg tobbet is :)
Ha gondolod egyszer osszefuthatunk, bar ugy erzem en nem fogok tudni r25-el menni, de igy legalabb nyugodtan sorozhetunk is akar (felteve, hogy kaphato vagy egy sorozesre) ;)
Bocs, hogy hosszu voltam.

Udv:
Bekeny
daez Creative Commons License 2006.03.29 0 0 216
Tisztára, mint az üvegtigrisben... Szerintem a a baj, hogy sok középkorú(40 felettiek, tisztelet a kivételnek) ember még mindeig azt hiszi, hogy a mai használtpiac olyan, mint a rendszerváltás előtt, hogy egy 20éves Ladát is gond nélkül el lehetett adni, mert nagyon kevés embernek volt kocsija. Ma meg minden második ember lízingelt polír kocsival rohangál, vagy szinte fellérekért vesz kisautókat. A részlet meg kb annyiba van egy évre, mint amennyit egy régebbi kocsira rátolok. Csak ugye a kuriózum érzését nem lehet megfizetni
Előzmény: Cerruti (215)
Cerruti Creative Commons License 2006.03.29 0 0 215
Annyiba meg tuti nem adja oda.Csomó ember azt hiszi,hogy kb aranybányája van.Pont a napokban kezdtem el gumit nézni a csajom kocsijára 155/70 r13.Szal tipikus szabvány méret ami minden kis kocsin van.Hírdet egy paraszt 4 gumit állítólag 6 vagy10e km van benne és fixen 6 rugót akar érte, a végén lement 5500ra.Mondom ember, kedvezmény nélkül 6700ft ugyanaz a boltban zsír újonnan, de kb 5500ért van új is ha van kedvezményed.Szal így nemtom ki az a hülye aki megveszi annyiba.Ez tipikus szerintem magyarországon egyébként akármilyen eladó cuccról is legyen szó.Mindenki beparázza magának, hogy új áron kell adni a használtat, meg a széthullott 5 forintot nem érő szar kocsija vagyonokat ér és majd kapkodnak utána a nagyobbnál nagyobb ajánlatokka.
Előzmény: daez (214)
daez Creative Commons License 2006.03.29 0 0 214

Kajakra 820! Benéztem az ablakon, olyan szögben láttam, hogy 320, mert az óra széle egy kicsit takarta. Aztán mikor beszéltem a tulajjal, mondta, hogy pontosan nem emlékszik, de 700 az tuti. hát a 7 után a 8 az ami megfelezve 3 asnak láccik.

Az is lehet, hogy ez már az x-ik motor benne. Ezért az autóért max 25-30-at adnék.

Előzmény: Cerruti (212)
G.Atti Creative Commons License 2006.03.29 0 0 213
..hát mostmár gondolj amit akarsz:)
Előzmény: daez (210)
Cerruti Creative Commons License 2006.03.29 0 0 212
Akkor az egy szép igazi magyar autó lehet!:)
Ha frankón 820e van benne akkor az nagyon dúrva.Nem hiszem egyébként, hogy egy 1.8 elmegy annyit akármit is csinálsz vele.
Előzmény: daez (208)
daez Creative Commons License 2006.03.29 0 0 211

Lehet, hogy profi szsrelő, mondjuk 2 hónap alatt van meg vele, én meg lehet, hogy 8 alatt. Mindegy előbb legyen valami jó vétel, aztán ugorjak neki, aztán majd meglátjuk. Húzós lesz az sicher, de nem adom fel.ű

 

daez Creative Commons License 2006.03.29 0 0 210

Szóval nagyon amatőrnek tatasz... Jól van ezt megjegyeztem :)

 

Előzmény: G.Atti (209)
G.Atti Creative Commons License 2006.03.29 0 0 209
nem a műszaki háttérre gondoltam
Előzmény: daez (208)
daez Creative Commons License 2006.03.29 0 0 208

A műszaki háttér egy-két kivételtől eltekintve (fényezés, karosszéria, javítás, homokszórás) megvan. Tudom, hogy elég nagy falat, és hogy ez egy ego szöveg, de szerintem nem bonyolultabb mint egy motorkerékpár:)

 

Cerruti: megnéztem a másik "25"-öst is... kiderült, hogy 21-es, korrekt kárpit trágya műszerfal. 820188 km, színezett üveg, mezei piros kissé elmattulva, sedan kivitel, enyhén rohad az alja, féktárcsán 6 kilo rozsda. Volt telefonszám, felhívtam, láss csodát fel is vette egy idősebb férfi. Elmondta, hogy 1.8-as, LPG-s, 8l/100km, full tropa váltó, vezéműtengely, gyűrűsor, szelepszárszimmering csere javasolt. Elvileg egy éve áll, de a madárürülék a a féktárcsán lévő rozsda mennyiségéből olyan 3-évet saccolok. Irányára 100 lepedő, azt monda az ürge, hogy 80 alá nem akar menni. Hát mikor le tettem a telót röhögtem egyet... Ennyi pénzért polír ladát veszek(vicc).

Előzmény: G.Atti (204)
Banditoo Creative Commons License 2006.03.21 0 0 207

....... hát nemtom, vhonnét ismerős ez a rendszám, vagy a használtautón volt fenn hírdetésként.

az R25 meghálálja, ha foglalkoznak vele, csak az sem mindegy, melyik motorral és milyen évjáratú a gép. Azért egyes alkatrészek árai akár a 3x-osa is lehet egy azonosnak. pld vegyük csak a gyújtáselosztót, vagy a kerékcsapágyakat.

de attól függetlenül én továbbra is azt mondom, egy kevésbé lelakottat kéne venni, 150-200 körül, aztán azt rendbevágni!

 

Előzmény: daez (201)
Cerruti Creative Commons License 2006.03.20 0 0 206
Okok, gondoltam!:)
Előzmény: G.Atti (205)
G.Atti Creative Commons License 2006.03.20 0 0 205
bocsesz ez nem neked szólt!
Előzmény: Cerruti (203)
G.Atti Creative Commons License 2006.03.20 0 0 204

...én mondjuk nem értem hogy akinek eszébe jut felujítani egy R25-öt az hogy-hogy nem ismeri a típussal rokon verdákat..??

 

Mellesleg amennyire kitartottál eddig a sok lehúzás ellenére ez melett az R25 mellett,miért is akarnál egy másik típusba beleugrani..??

(csak mert ha a kitartásod is eddig tart majd a rendbehozatala alatt akkor inkább bele se fog)

..nem bántásnak szánom,de akkor fogj bele öreg verda rendbehozatalába ha kened-vágod a témát...(különben egy nagyszenvedés lesz az egész!)

 

Előzmény: Cerruti (203)
Cerruti Creative Commons License 2006.03.20 0 0 203
Nagyon helyes, maradj csak a renaultnál!:)
Ma vagy holnap szólok az embernek, de szerintem a héten meglesznek az adatok!
Előzmény: daez (201)
Cerruti Creative Commons License 2006.03.20 0 0 202
Nagyon helyes, maradj csak a renaultnál!:)
Ma vagy holnap szólok az embernek, de szerintem a héten meglesznek az adatok!
Előzmény: daez (201)
daez Creative Commons License 2006.03.20 0 0 201
A Renault-nak EWS-250, Citroenét nem tudom, mert hawerral beszéltem és ő mondta. Pénteken azért elmegyünk megnézni. Egyébként szép autó... az alkatrészárakat meg ilyen apróságokat leszámítva. Összesítettben maradok a 25-nél:)
Előzmény: Cerruti (200)
Cerruti Creative Commons License 2006.03.20 0 0 200

Ha megmondod a rendszámot megkérdezem neked az adatokat!CX gizda kocsi nagyon, de iszonyat sok gáz van vele.Egy haveromnak 2 dízel is volt.Kurva kényelmes meg minden csak volt olyan, hogy kikanyarodott a munkahelyéről és kidőlt a kereke pedig nem lógott benne semmi előtte.Aztán volt olyan, hogy a munkahelyéről 50 méterre kigyulladt és összeégett a kábelköteg.:)

Szal szopás volt vele bőven, de ha ment nagyon szerette.Mindenképpen a újabbak jók belőle, mert azoknak más a belseje is mint a régebbieknek.Szerintem azért maradj az R25-nél inkább, kevesebb a szívás vele sokkal meg jobban van alkatrész hozzá!Tuti lehet szerezni olcsóért olyat amivel megéri foglalkozni ha ez nem jönne össze akkor is!

Előzmény: daez (199)
daez Creative Commons License 2006.03.19 0 0 199

Kaptam egy fülest: Citroen CX 190 000 km-el, lejárt műszakival, stb. 100 papírért eladő... Árulás lenne??? :)

daez Creative Commons License 2006.03.19 0 0 198
Hali! A cetli amit kitettem a szélvédőre eltűnt, de még nem hívott fel senki :( voltam a rendőrségen is, de közölték, hogy nem adanak ki infót, hacsak nem történt balaeset vagy bűncselekmény. Azért sajnálom szegény autót, mert a tulaj szerintem pár éven belül bontásra ítéli... Azért melegen tartom, de van egy másik R25-ös is.
Előzmény: Cerruti (197)
Cerruti Creative Commons License 2006.03.16 0 0 197

Hát ja, reméljük a legjobbakat!:)

Előzmény: G.Atti (196)
G.Atti Creative Commons License 2006.03.15 0 0 196
remélhetőleg nem adta fel a koma!
Előzmény: Cerruti (195)
Cerruti Creative Commons License 2006.03.15 0 0 195
Na mi van, valami előrelépés?
Előzmény: daez (193)
Cerruti Creative Commons License 2006.03.06 0 0 194
Nem eszlek csak olvass!:)
Előzmény: daez (193)
daez Creative Commons License 2006.03.06 0 0 193
Ok, de azért ne egyél meg! :)
Cerruti Creative Commons License 2006.03.06 0 0 192
Intéztünk egy Volvo S80 T6-ot úgyhogy most azzal fogok járkálni.Kíváncsi leszek a fogyasztásra, mert most 19-et ír.:)
Előzmény: Banditoo (191)
Banditoo Creative Commons License 2006.03.06 0 0 191

Szerintem inkább keress egy jó állapotú, most is forgalomban levő, működőképes 25-öst. Tényleg csk szívni fogsz egy olyannal, ami állt jó sok évet.

A működőn is tutira lesz mit javítani, de annak a java legalább egyben van.

Egyébként nálamis kezd beállni a munkahenger, mert akárhányszor állok k a garázsból úgy kezdi,hogy nyekk... Ilyenkor a rászorult hátsó fékpofák engednek ki.

De ettől eltekintve most nagyjából rendben van.

Előző tulaj elvileg a baumékhoz hordta, motor, váltó azóta is ok.

 

amik viszont cserések voltak :

gyújtáselosztó, rotor, gyertyák, olaj+szűrők, gátlók, belseje ( fekete bőrről világosra ), AC pumpa, akksi, 2x4 felni + gumik, 5.ajtó teleszkóp csere

 

javítva : indítómotor, küszöbök végig

riasztó utólag beszerelve

 

tetőablaknak a vize pld befolyt az első kerékdob elé a küszöbhöz, attól rohadt meg az egész. Szélvédő előtt, alatt megáll a víz a vízelvezetőben, ott is szétment.

És még sorolhatnám, mi minden aprónak tűnő kis szar van vele.

De egy jobb állapotút könnyebb üzemképessé tenni, mint aminek a felét le kell cserélni

 

egy biztos, ha vki fanatikus és nekiáll, akkor utána 10 évig tutira jó autója lesz. Enyémet is sokszor megnézik más autókból és csodálkozom, mit néznek rajta. Tegyük hozzá, nagyon ritkán látok már én is 25öst az utakon.

 

most így télen M5 kivez eleje+ város, 10,5 a fogyasztás. és persze taposás nélkül.

 

no ennyit róla :)))

 

Előzmény: daez (188)
G.Atti Creative Commons License 2006.03.06 0 0 190

daez!

 

A kép alapján amit linkeltél,ez 2.0(porlasztó) vagy 2.2 (injektor)benzin ,esetleg 2.1-es dizel.

A V6-os nak a lökhárítójában van az irányjelzője.

 

Ritkán van időm,de én nagy szerelmese vagyok az R 25-nek.(volt anno kettő is)

..És mivel van már két renyóm nem áll modómban venni egyet 3.nak

Cerruti Creative Commons License 2006.03.05 0 0 189
Baszki, a Renault fórumon belinkeltem neked egy oldalt ahol minden le van írva!De egyébként nagyon kevés kivételtől eltekintve a v6 2 liter feletti hengerűrtartalmat jelent.A dízel is 2 liter feletti szal ha nem valami 2 literest veszel akkor úgyis a legdrágább biztosítási kategóriában leszel.Milyen adóról beszélünk egyébként?Csak mert a hengerűrtartalomnak semmi köze a súlyadóhoz és más adóról nem tudok!
Előzmény: daez (188)
daez Creative Commons License 2006.03.05 0 0 188
Hogy nem nagyon néznek egy topicot, azt én is személyesen tapsztaltam. Csináltam egy veterán motoros topicot a motorland-en. Első 2 hónap OK, aztán meg le se sz.ta senki. Most írjak magamnak? Sajnos vannak olyan fórumok, ahol már nem is feltétlenül a szakértelem, a tapasztalatcsere, vagy egymás segítése a fontos, hanem az, hogy a régi tagok egymásnak jaszkariznak fel-alá. Ha meg valaki beregel, és kérdez valami olyat, amiért elvileg az az X topic létrejött, akkor azt egyenesen egy hülye loosernek titulálják... Magyarul: ha nincsen valami olyan motorod/autód ami divatos, akkor levegőnek néznek. Bocs az OFF-ért. Egyébiránt annak bizonyos V6-osnak illetve a dízel(ek)nek mekkora az ürtaltalma? Csak az adó +ilyesmi végett.
Előzmény: Cerruti (185)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!