Köszi szépen. Ezek szerint a Pestújhelyi út volt számomra a hiányzó láncszem.
@SzFeri: és az nem tudod véletlen, az az indulás mikortájt volt, és mikor vágták vissza a Bosnyákig? Jól tudom, hogy 1977-ben számozták át [7]-re?
@18-09: Úgy látom viszont, hogy előtte járt a Keletitől Bornemisszáig is. Addig vajon mikor hosszabbíthatták? Talán egy időben a 7-essel? A Wiki szerint eleinte a Hungária-Felszab szakasz között járt.
A 73-as a kezdetben pontosan ugyanazon az útvonalon ment az Apolló - akkor Csevenka - utcáig, mint az akkori 24-es, most 124-es járat. A hivatkozott blogot nem láttam, de gondolom, kicsit felületesen nem írtak be minden kis utcát.
Az újpalotai végállomása még nem a jelenlegi helyen volt, a jelenlegi benzinkút után nem sokkal fordult vissza, nem érte el a Zsókavár utca vonalát. Az a terület még építés alatt volt.
A 7A ha minden igaz, 1972. december 23-tól járt Keleti pu.-Forgalmi utca között.
73-as útvonala 71-75 között, amíg nem készült el a felüljáró: Bosnyák tér - Telepes utca - Öv utca - Erzsébet királyné útja - Mosolygó Antal (Bezsilla Nándor) utca - Cservenka Miklós (Apolló) utca - Zsókavár utca
Egy olyan kérdésem volna, hogy a 7Gy-t mikor indították, és kezdetektők az Etele tér-Bosnyák tér útvonalon járt-e? A 7A útvonalát mikor helyezték át a Hungária körút-Ferenciek tere szakaszról a Keleti pu-Forgalmi utca közé?
Illetve egy bónusz kérdés: 1971 és 75 között tudja valaki a 73-as pontos útvonalát? Csak mert én hallottam egy bizonyos Zsókavár u. – Apolló u. – Bezsilla N. u. – Erzsébet kir. útja – Öv u. – Telepes u. útvonalról, de ez nem egészen tűnik összefüggőnek.
Szeretettel ajánlom mindenkinek a hosszabb szünet után új formában jelentkező honlapomat. Témám az autóbuszjáratok története a legapróbb részletekig.
Jelenleg az 1,1gy,2-es autóbuszok története olvasható 1977-1982 között, a jövőben folyamatos bővítés várható a járatokat és az időszakot illetően. A későbbiekben pedig az adatok mellett olvasmányos, a változások okait feltáró rész is készül.
Egyrészt a segítségetekjet kérem, hogy a 6046-os pótkocsi Rákospalotán melyik utcában található? (Tudjátok, amit egy villamosbarát a kertjében szállásolt el).
A 10-es egy 1985-ben megszűnt villamosjárat volt, ami Rákospalotát kötötte össze Megyerrel Újpesten keresztül. Lássuk be: ez a villamos alapvetően újpesti járat volt. Sok szálon indult a története, s ezek zöme bizony a IV. kerülethez kötődik. A villamos így, ezzel a[...] Bővebben!Tovább »
1975.01.02. óta jár az Örstől. Korábban a Zalka Máté tértől indult. Arra szeretnélek kérni, hogy légy türelemmel a honlapom elkészültéig: ott bőven fogsz erre vonatkozó adatokat találni. Egy egy dátumban persze tudok most is segíteni.
Köszönöm az infókat a 61-es mikortól jár az örsre? mert elöször Rákoshegy Rákosliget közt jár illetve ha tudsz megállókat meg útvonalakat az alábbiak érdekelnének a 60s 70s évekből 44 44A 44Y 54 61-esek 62-es 85 86 96
Szerintem beindulása óta. Ennek pontos dátumát nem tudom, az 1962-es kézikönyvben még nincs 85-ös, az 1965-ösben már igen a Pataky István tér - Téglavető utca között.
Olyan kérdésem van, hogy amikor a villamosok (pl.: 1-es, 67-es) 1910-es években Thököly út felől a Mexikói úton át közlekedtek, akkor az Erzsébet királyné útja nevű végpont az mit jelentett?
1) Mexikói út - Erszébet királyné útja sarok
2) valahol az Erzsébet királyné útján (tippem a Nagy Lajos király útja)
Mert a 67-es villamos Öv utcáig csak később ment ki. (Az 1-es már nem járt a Mexikói úton.)