Keresés

Részletes keresés

Orsolya33 Creative Commons License 2021.10.13 -4 0 12339

Kedves Jamanné! Elmentek végül a hajóútra? Mi október végére tervezzük ugyanezt az utat. Kellemesen telt? Mesélnél róla néhàny szóban? Köszönöm.

Előzmény: jamanné (12337)
Akoka25 Creative Commons License 2021.09.30 -5 2 12338

Sziasztok!

Az idei évben két hajóúton vettünk részt, júliusban még az MSC Splendiát próbáltuk ki, most pedig beváltottam a tavalyról áthozott vouchert erre az MSC Seaside hajóútra.

Ha nem bánjátok, írok egy kis összefoglalót róla.

MSC Seaside hajóút útvonalunk: Genova-Marseille-tengeren-Siracusa-Taranto-tengeren-Civitavecchia-Genova 2021.09.18-09.25-ig

Más most a hajózás, de örüljünk, hogy hajózhatunk a korlátozások ellenére. Van amelyik hajón több a korlátozás, van amelyiken kevesebb. Nekünk most szerencsénk volt ezzel a hajóval, mert itt minimális volt a korlátozás. Úgyhogy minden nap arra koccintottunk, hogy soha rosszabb dolgunk ne legyen!

Az utazás nem kis izgalommal indult, mert a hajójegyem nem akart megérkezni. Eleinte az utazási irodámat hibáztattam, hogy biztosan így akarnak betartani nekem, mivel tavaly összeakadt egy kicsit a bajszunk, de aztán később kiderült, hogy ez nem az ő hibájuk volt.

A hajótársaság ül a kabinokon. Nekem eleinte volt kabinszámom, a 10. emeleten lettünk volna belső kabinban, de aztán az utazás előtt egy-két héttel már eltűnt és garanciálissá változott.

Két nappal utazás előttig minden nap azt mondta az utazási iroda, hogy majd holnap küldik a jegyet.

Mi most előbb indultunk, mert a Garda-tó melletti Iseo tónál akartunk egy kicsit kirándulni, úgyhogy a férjem azzal nyugtatott, ha nem jön meg a jegy, akkor kirándulunk egyet Olaszországban.

Szerencsére az utolsó pillanatban érkezett meg, csütörtökön délután és pénteken az olasz szállodában kellett kinyomtatni, amiért egy kis morgás is volt, de kaptak jutalmat.

Kárpótlásul balkonos kabint kaptam a hajó elején a 12.emeleten. Ilyenre még nem volt példa az elmúlt 19 hajóutam alkalmával, hogy jobb kabint kapjak, úgyhogy úgy érzem, hogy megérdemeltem.

Iseo tó gyönyörű, körbe jártuk autóval, hajózni most nem volt idő, de hajóról a legszebb.

Szombaton reggel indultunk tovább Genova felé, megint visszaállt a régi rend a parkolással kapcsolatban, mert a hajótársaság alkalmazottjai parkolnak be az autóval, a kulcsot is le kell adni, mivel tavaly a vírus miatt saját magának kellett az embereknek.

Minden gyorsan, flottul zajlott, a bejelentkezésnél kérték az útlevelet, covid igazolványt és a hajójegyet, de végeztek antigén gyors tesztet is orrból, ami most elég kellemetlen volt számomra, a múltkor finomabban csinálták Triesztben.

A hajóra érvén már készen volt a kabinunk, úgyhogy bepakolhattunk, majd mentünk a büfébe.

Hát ez a büfé nekünk nagy csalódás volt, mert az MSC Splendida hajón sokkal többféle étel volt. Nekem az a fontos, hogy legyen halétel és sok gyümölcs, de itt semmiféle déli gyümölcs nem volt egyszer sem. Csak dinnyéből készült saláta, szilva, alma és néha vagy barack vagy körte. Splendidán többször hoztak ananászt és banán is volt végig, valamint szeletelt dinnyék. Reggelinél pedig a barna kenyeret pult alól kellett kérni és az is száraz volt, úgyhogy inkább nem ettem kenyeret.

Viszont az ültetéses étterem nagyon jó, az első nap a büfében vacsoráztunk és akkor elég is lett belőle, utána végig az ültetésesbe mentünk, pedig jó korán volt 17.45-kor az időpontunk, de ott kútúráltan, nyugodtan tudtunk finomakat enni. Kár, hogy a reggelit is nem ott fogyasztottuk el a hajóút alatt, csak az utolsó két nap mentünk oda és nagy örömömre ott volt füstölt lazac!! Splendidán nem volt ez sem az ültetésesben sem.

Nem volt valószínűleg tele a hajó, mert a 8. emeleten lévő büfé félig zárva volt az első napokban és a 16. emeleten lévő is zárva volt, de pár nap után megnyitották.

Nem jártunk még ekkora hajón, bár ahogy néztem a Splendida hajó hosszabb 10 méterrel, mint a Seaside.

  • MSC Splendida: Épült: 2009, Flotta tagja: 2009 július
  • Méretek: 137 936 tonna, 333,3 m hosszú, 37,92 m széles
  • Utasok száma (kétágyas elhelyezéssel): 3 274
  • Kabinok száma: 1 637
  • Személyzet: kb. 1 370 fő
  • Sebesség: 22 csomó
  • Áram: 110/220 V
  • Utasfedélzet: 14
  • 15 lift

 

  • MSC SEASIDE
  • Vízre bocsájtásának dátuma: 2017. november
  • Hajóadatok:
  • Össztömege: 160 000 tonna
    Utasok száma max.: 5.179 fő
    A legénység tagjainak száma: 1.413 fő
    Kabinok száma: 2.107 db
    Max. hosszúsága: 323 m
    Legszélesebb része: 40 m
    Max. magassága: 72 m
    Max. sebesség: 21,3 csomó
    Nyílt területek: 43 500 m2

 

Azért az is szembe tűnő, hogy a Splendida hajón kevesebb az utasok száma és a személyzet majdnem annyi, mint a Seaside hajón, ahol jóval több az utas kapacitás

Gyönyörű hajó azt meg kell hagyni, de a közösségi terek kisebbek ennyi embernek és az nem jó. A medence rész is kisebbnek tűnik. Van egy nagy csúszda és gyerek paradicsom a hajó középső részén, ez jó sok helyet elfoglal, gyerekeseknek nagyon jó, a férjem is élvezte a gyors csúszdákat, itt van egy elhúzható tetejű medence, ami ugyanakkora, mint a Splendidán. A hátsó medence talán kisebb egy kicsit, ha bent volt 8-10 ember, akkor már zsúfoltság volt.

A legjobban a 8. fedélzeten lévő felnőtt rész tetszett, a hajó hátuljában, ott csend volt és nyugalom.

Valamint az is nagyon jó a Seaside hajón, hogy az étterem mögött a 8. szinten és oldalt is van kinti terasz, ahol lehet étkezni és jó tágas is, úgyhogy mindig vannak szabad helyek. Splendidán egyáltalán nincs kinti étkező terasz.

A színház is sokkal kisebb ezen a hajón, mint a másikon, talán fele akkora, úgyhogy regisztrálni kell, hogy betudjunk ülni előre, csak így engednek be, bár minket az első nap beengedtek nélküle is, de a második előadás előtt kell odamenni pár perccel kezdés előtt, azért mindig van szabad hely még így is, hogy minden második székre szabad csak ülni.

Az előadásoknál minden harmadnap van változás, új darab, úgyhogy kétszer lehet megnézni egy előadást, de csak akkor, ha nem regisztráltan megy be valaki, mert kétszer nem engedi a regisztrálást, ezt is próbáltuk.

De mindig működött az, hogy előadás előtt 1-2 perccel odamentünk és beengedtek.

Nagyon jók a színházak, ez itt jobb, mint a Splendidán, ott gagyinak ítéltük meg.

Az első két nap van a Fly című előadás, nagyon színvonalas, artistákkal, táncosokkal, énekesekkel, majd a Peter Punk nevű zenés mesejáték, ez is szuper jó volt, pont ekkor volt a gála est is. A harmadik előadás a Michael Jackson, Starwalker című előadását nézhettük, ezt már mi láttuk egy korábbi hajóutunkon és végül a Queen: Show must go on című produkcióval zártuk a hetet.

Mindegyik szórakoztató volt, de régebben minden nap voltak előadások, főleg a kisebb hajókon, Fantasia, Musica osztályokon és annál kisebbeken.

Nekünk jobban tetszik a régi rendszer, amikor minden nap másik előadást nézhetünk és nem kell előre regisztrálni. Mondjuk nem bonyolult.

Itt ezen a Seaside hajón még a liftek is okosak, mert a falon lévő készüléken már ki kell előre választani, hogy melyik emeletre akarunk menni és azt a lift érkezik, ami jó nekünk. Menet közben már nem lehet módosítani rajta.

Még egy számomra újdonság volt, hogy a pincérek egy tablettel szaladgáltak és azon keresztül lehetett leadni a rendelést és ez azért volt jó, mert amin megrendeltem az italt, pár perc múlva már hozta is egy másik pincér. Ezt átvehetné mindenki. Az asztal számot írták fel, de néha mutogatni kellett, mert nem találtak minket.

Mivel mi nagyon szeretünk szórakozni is a hajókon, főleg ezért is megyünk, kerestük, hogy melyik bárban, milyen a szórakoztatás. Hát ez eléggé alul maradt az eddig megszokott MSC hajókon. Kevés bár volt és picik, nem sok ember fért el bennük, jóval kisebbek, mint pld. a kedvenc hajónkon a Poesián.

Végül a 7. szinten lévő Haven bár lett a kedvencünk és ott táncoltunk a legtöbbet, de ezen a hajóúton jóval kevesebbszer tudtunk egy jót táncolni, mint más hajóutakon.

Nagyon sokszor megtörték a táncot az animátorok által szervezett tánc tanítással, ami túl sokáig eltartott és emiatt unalmassá vált vagy a bohóckodásukkal tették tönkre a jó hangulatot.

A középső részen a 3 emeletes swarowsky lépcsőknél is játszik állandóan egy zenekar, de ott például sosem szerveztek semmilyen bulit, pedig többször játszottak retro hangulatú disco-zenéket. Ott csak a bárpultnál lehet üldögélni és a kicsit távolabb eső székeken. De nagyon szép ez a 3 szintes csillogó-villogó rész azt meg kell hagyni.

Itt ezen a hajón azt vettem észre, hogy a bárpultokhoz fel lehetett ülni, de persze ott is ki volt téve, hogy csak minden második székre lehet ülni, de ugye akik többen voltak, pld. család, egymás mellé ültek, nem volt baj belőle.

A medencéknél lévő bároknál viszont nem lehetett oda ülni és ott kérni italt, mint régen.

A kinti fedélzeten egyszer sem rendeztek bulit, mint a Splendidán, sokkal jobban szórakoztunk ott, mint itt. Furcsa is volt, hogy hirdették a fehér estet, vagy a trópusi éjszakát és senki nem volt a fedélzeten, vagy csak néhány helyen ült valaki, de senki nem táncolt és nem is volt hol, mert a színpad előtti részekre is asztalokat, székeket tettek, amit nem is értettünk egész úton, hogy miért. Az animátorok ilyenkor bújkáltak. Nekik kellett volna elkezdeni a táncot, vagy megcsinálni az alap hangulatot.

Az utolsó nap este volt egy nagyon jó show, amit az animátorok és a hajó legénysége mutatott be: MSC Crew’s Got Talent. Szuperok voltak, előtte lévő nap még az animátorok elköszöntek tőlünk egy kis vidám, zenés műsorral, ez is egész jó volt.

Napközben jobban aktivizálták magukat, mint este, ott a hátsó medencés résznél a 16. emeleten mindig szólt a zene és különböző vetélkedők, tánc és aerobik tanítást mindig csináltak

A maszkot nagyon szigorúan vették a hajón, mindenhol kellett viselni, még a medence térben is. Csak akkor vehettem le, hogyha ettem, ittam vagy napoztam, vagy fürödtem. Minden más helyzetben nézték és szóltak is érte, ha kilátszott az orrom. Tánc közben nem volt túl kellemes, hogy orrot eltakaró maszkban kellett izzadni.

A távolság tartására is álandóan figyelmeztettek, tartsuk be, de például, amikor kirándulni mentünk, akkor ez sem számított, ott ülhettünk vagy állhattunk egymás nyakán, akkor nem fertőz a vírus!

Az MSC Splendida hajón talán a maszkokkal még ennyire nem voltak szigorúak, ott a kinti fedélzeten nem kellett még, tánc közben sem, viszont ott minden étkezés előtt lázat mértek és regisztrálták a kártyánkat, itt pedig ez nem volt. Lázat kellett volna méretni egy adott helyen és időpontban, de mi egyszer sem mentünk el rá és nem is szóltak érte.

Az étterem bejárátanál van két-két mosdó ezen a hajón és néha ránk szóltak, hogy mossunk kezet, de ezt csak szúrópróbaszerűen csinálták, nem voltak következetesek. Ha oldalt, vagy hátul jöttünk be, a kutya sem szólt ránk.

Pld. a Virtuosa hajón most elég sokan megszívták, hogy sorba kell állniuk a kézmosásra minden étkezés előtt. Úgyhogy mi még ne szóljunk semmit, ezt jól megúsztuk.

Úgyhogy az egész hajóúton ezek a korlátozások voltak nekünk, amit ki lehetett bírni.

A hajóról leszállni, viszont itt egyik városban sem lehetett sajnos.

Csak a hajótársaság által szervezett drága csoportos kirándulásokon lehetett részt venni, amire célszerű volt előre foglalni, mert a hajón rátették a szerviz díjat.

Marseille-ben úgy volt, hogy nem fogunk leszállni, ezért nem is foglaltunk előre kirándulást, de közben meggondoltuk magunkat és mégis kiszálltunk, a hajón fizettünk be egy háromórás gyalogos városnézésre, ami szerintem nem érte meg az 50 eurót fejenként Néhány helyet mutatott csak meg az idegenvezető, egy kis ízelítőt kaptunk a városból. Nem lehetett lemaradni a csoporttól, toalettre menni, de suvenírt vásárlásra sem kaptunk időt.

Második kirándulásunkat előre lefoglaltam az MSC honlapján, ez megérte még az árát, mert így előre foglalva 32 euró volt, ez is egy gyalogos városnézés, 3 órában, de itt volt szabad időnk is és a végén kaptunk egy brióst, egy süteményt és egy fagyit fejenként ezért az árért.

Harmadik kirándulásunkat szintén előre lefoglaltam, ez pedig Tarantóban egy tengeri strandolás. 45 perces buszos útra vittek el minket egy gyönyörű, finomhomokos tengerpartra, a nevét nem közölték. Ott kaptunk 4 óra szabad időt, majd visszavittek a hajóra. Ez a kirándulás is előre lefoglalva nem volt vészes, 30 euró, de a végén átakartak vele vágni, mert 39,9, eurót számláztak ki, de aztán amikor megreklamáltam elnézést kértek és korrigálták.

A fedélzeti számlát érdemes kinyomtattatni, aki olyan béna, mint én, hogy nem találtam meg a kabinban lévő TV-ben, valamint az applikácóban sem láttam.

Igazából nem is értem, hogy mire jó ez az applikáció, én nem éreztem eddig sem hiányát, hogy nem használtam és most sem, mert teljesen jól lehet boldogulni még egy ilyen nagy hajón is.

Sok helyen vannak a falakon led kijelzők, ahol lehet foglalni színházat, vagy más programokat.

Az étteremben mindig volt étlap, mi kértünk és hozták.

A bárokban tudtuk, hogy mit akarunk inni, oda nekünk nem kellett ital lap.

Ami nekünk még új volt az, hogy a recepción már nem foglalkoztak a készpénzben fizetett deposittal, hanem automatákkal kellett kommunikálni és ott befizetni a pénzt, de vissza is adott, úgyhogy nem volt probléma.

Most ezen a hajóúton nem kaptam a szobában érkezéskor az arany kártyára gyümölcskosarat, valamint a voyager tagoknak járó ajándékról is megfeledkeztek, a régi voyager partikat szerintem elvitte a vírus, mert már a Splendida hajón sem volt.

A kabinunkat is már csak egyszer takarították ki, régebben kétszer szokták és az ágyakat sem terítik már le, mint régen, nagyon precízen megcsinálták naponta kétszer.

Szóval akik már régóta hajóznak, azok észreveszik, hogy már nem olyan a hajózás, mint régen, van színvonal esés, de attól még az egyik legjobb utazási forma.

Legközelebb azért olyan hajóútra szeretnék menni, ahol leszállhatunk egyénileg és nem korlátoznak bennünket.

jamanné Creative Commons License 2021.09.16 -4 0 12337

Sziasztok!

Jön valaki szeptember 25-től Costa Deliziosa hajóval a görög szigetekre?

schiffe Creative Commons License 2021.06.08 -5 0 12336

Sziasztok!
Nagy itt a csend, ezért egy elméleti utazásra invitállak benneteket Észak Velencéibe. Szavazni is lehet, hogy kinek melyik az igazi.

https://vizek-hajok.blog.hu/2021/06/06/eszak_velenceje_melyik_az_igazi

üdv, schiffe  

van ilyen Creative Commons License 2020.10.14 0 0 12335

Sziasztok !Hallottatok az MSC 96 órás akciójáról ?Nagyon jó árak vannak .Nem tudjátok milyen korlátozások vannak most az utazással kapcsolatban?Milyen változások vannak a hajón.

POtti0113 Creative Commons License 2020.09.02 0 0 12334

Köszönet az utazási irodának a közreműködésben.....

POtti0113 Creative Commons License 2020.09.02 -4 0 12333

Halihó!

Visszakaptam a pénzem az Msctől.

 

Jövőre újra megpróbáljuk szelni a habokat.

Livcsi30 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 12332

Szia!

 

Svàjcban volt foglalva a Hotelplan utazàsi irodàn keresztül.

Előzmény: POtti0113 (12331)
POtti0113 Creative Commons License 2020.07.12 -4 0 12331

Hali !

Melyik iroda intézte,ha nem titok?

Livcsi30 Creative Commons License 2020.07.09 0 0 12330

Csak egy pozitív pèldàt akarok mesélni. Jùli 12èn indultunk volna két hètre a Royal Caribbeannel, amit jùnius közepén lemondtak. Tegnap a szàmlàmon volt az összes pénz, amit befizettem a hajòra! Utazàsi irodàval intèztem, nem tudom az ö èrdemük e vagy a hajòs tàrsasàsàgé, de nekem így szuper korrekt volt. 

Szòval fel a fejjel mindenkinek! 

sorozatos Creative Commons License 2020.06.12 0 0 12329

bocsánat, rájöttem!

Előzmény: sorozatos (12328)
sorozatos Creative Commons License 2020.06.12 -1 0 12328

februári indulás, juliusi indulás, ez hogy van?

Előzmény: POtti0113 (12327)
POtti0113 Creative Commons License 2020.06.11 -1 0 12327

Az MSC most fizeti a februári indulásokat,júliusban utaztam volna,karácsonyra talán visszakapom.Gusztustalan.

Janos32 Creative Commons License 2020.06.11 -4 0 12326

MSC esetén ne nagyon reménykedj, legfeljebb soha véget nem érő igéretekben. 

A többiek 1-2 héten belül visszautalnak vagy future cruise creditet adnak. 

 

Előzmény: POtti0113 (12325)
POtti0113 Creative Commons License 2020.06.09 -3 0 12325

Valaki.....átfoglalás,vissza térités,voucher,idén,jövőre,soha többet.......stb

Janos32 Creative Commons License 2020.05.12 -3 0 12324

Mondjuk 2OOO ember egy 5OOO-re tervezett hajón, vagyis sehol nem lesz számottevő tömeg. 

A belső kabinok, ablakos kabinok szerintem ezügyben egyáltalán nem számitanak. Egy adott csoport használ egy kabint és nem járnak oda be naponta mások, kivéve a takaritószemélyzet, de a folyamatosan 7-8 hónapig a hajón tartózkodó személyzetet védeni egyszerűbb mint az ismeretlen helyeken járó és ismeretlen személyekkel érintkező utasokat. 

Az utasokat pedig egyszerűen tesztelni kell beszállás előtt. Mivel magas a profit, igy a hajóstársaságok simán meg tudják oldani a beszállás előtti tesztelés finanszirozását arra a kb egy évre, amig egy használható védőoltás a piacra kerül. 

 

Előzmény: Lingar22 (12323)
Lingar22 Creative Commons License 2020.05.11 0 0 12323

A félház nagy hajón ezer fölötti embert jelent. A nem nyitható ablaktalan kabinokat el lehet felejteni. Nem lesz lift? Színház? Szabadidős program? A levegő szűrését hogy oldják meg? A járvány gócai a kis helyen tömegben összezsúfolt emberek.(pláne öregek)

Előzmény: Janos32 (12322)
Janos32 Creative Commons License 2020.05.11 -3 0 12322

Nagyon “magyarul” gondolkodtok. Ha ma bejelentenè egy társaság, hogy holnap elindul, kb ma estére elfogyna az összes hely. 
Abban egyetértünk, hogy megváltozik az egész iparág. Pontosabban nem is megváltozik, hanem arra a szintre, szinvonalra tér vissza ami 10-15 évvel ezelőtt volt. 
A legnagyobb 5-6 ezer fèrőhelyes hajók valószinuleg csak jó félházzal fognak járni. ujra az 1500-2500 személyes hajók lesznek leginkább preferálva. azokon jóval nagyobbak a közösségi terek, tágasabb, “szellősebb” a belsőtér és kevesebb az utas, kisebb a személyzet létszáma. 
Az önkiszolgáló étterem elsôsorban az msc/costa féle fapados hajókon divat, a komolyabb helyeken kérni kell az ételt/italt (nincs is annyi pazarlás mint az önkiszolgáló verzióban).

a kevesebb utas magasabb jegyárakat jelent majd, mivel kevesebb utasból kell kihozni ugyanazt a profitot, de ezzel egy olyan szelekció is elindul ami már amugy is ráfért az egészre. A magasabb árért magasabb lesz az elvárás is a szinvonallal kapcsolatban, igy jó eséllyel eltűnik majd a fapadosokról is a kopott műanyag tányér és a vizezett üdítő. páran pedig majd hajózás helyett ujra felszállnak a buszra és visszatétnek az apartmanhoz Paralia-ba és Neo pori-ba. 
kb minden ugyanugy lesz mint 15 éve. kisebb, kevesebb de jobb. 
aztán majd lesz védőoltás és lassan visszatér minden a tavalyi szintre. Nem tart ez örökké és a pénz rövid úton felülír minden mást. 

Előzmény: jazzcool1,2 (12321)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2020.05.10 0 0 12321

azért én nem vagyok ennyire optimista... sok idős ember... a büféasztalokat jó eséllyel megtiltják, plusz a 2 méteres távolságtartás, plusz a kikötők idegenkedése a hajós turistáktól. és ez az év a nagy hajók számára minden bizonnyal már elveszett. 

Előzmény: Janos32 (12319)
Lingar22 Creative Commons License 2020.05.10 0 0 12320

A tömegben nem lehet megoldani a járványok terjedését. Hiába a fertőtlenítés, a több ezer fős hajókra nem fognak menni, pláne a fő utazóközönség, a tehetős idősek. Én csak egy norovírust kaptam el, de ellenségemnek se  kívánom.

https://index.hu/kulfold/2020/05/09/japan_kiserlet_koronavirus_svedasztal_terjedes/

Előzmény: Janos32 (12319)
Janos32 Creative Commons License 2020.05.10 -2 0 12319

Túlélik. A legkisebbek mint pl a Celestyal esetleg bedőlhetnek, de a nagyok nem egy-egy céget jelentenek, hanem 6-10 cégből álló cégcsoportokat, megfelelő tőkeerővel. 

Az MSC meg nem véletlenül olyan olcsó (a szinvonal és az ügyfélkezelés most más téma), ott nem az utasokból származik a bevétel hanem "egyéb" cargo tevékenységekből. Akiknek meg csak az MSC-re futja és a legfontosabb, hogy legyen elég arcoskodó fotó a közösségi médiában, a faluban az alpógármesternek a fedélzetről ellopott ajándék kávésbögre meg törölköző, azt nem fogja eltántoritani még az ebola sem attól, hogy a citibankos hitelkertyával megvegye az utazást. 

A legtöbb kikötő ahová a hajók járnak, főleg a karib térség, óceánia, ez az egyetlen bevételforrás. Vagy, ha nem is az egyetlen, a legnagyobb és a legkiszámithatóbb, állandó bevétel. A másodlagos gazdasági okokról meg már ne is beszéljünk (pl a legtöbb hajó Nassau-ban rakja le a szemetet és a hulladékot, nem véletlenül számit a hulladékkezelés óriási üzletnek, vagy nézzük azt, hogy Puerto Rico-ban a tankoló hajók kb egy hét alatt vásárolnak annyi üzemanyagot mint a teljes lakosság 5 év alatt - és most ez többszörösen igaz, mivel a benzin már szinte ingyen van, de a gázolaj ára nem változott lényegesen - a hajó meg azzal megy).

Ugyanez igaz az olyan helyeken is mint pl Miami. Napi 8-10 hajó kikötő használata, ugyanennyi hajó tankolása, kiszolgálása. Hajónként 25-30 kamion áru a helyi kereskedőktől - és ennek az adótartalma most kiesik. 

Igy lesz elég lobbiereje a hajóstársaságoknak ahhoz, hogy mihamarabb elérjék azt, hogy normális, vagy ahhoz közeli "üzemmódban" működhessenek tovább. 

Az észak-amerikai emberek hozzállása elve más mint az europai. Nem fognak otthon maradni ha lehet utazni, vásárolni, költeni. A hajós utasok 80%-ka pedig még mindig észak-amerikai, még az európai hajókon is. 

 

 

 

 

Előzmény: jazzcool1,2 (12318)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2020.05.08 -1 0 12318

szerintetek mi lesz a hajós turizmussal? Costa, MSC stb törzsközönsége a nyugdíjasok, akiknek jelentős része akár évekig is aligha merészkedik zárt közösségbe, továbbá a kikötő városok sem fogadnák örömmel a pár ezer turistát, akik ráadásul nem laknak, nem fogyasztanak. egyáltalán, túlélik-e a nagy cruise cégek ezt a beláthatatlanul hosszú időszakot? 

oszi100 Creative Commons License 2020.04.05 0 0 12317

Kedves Vip Törzsutas.

Én nem biztam meg benne nincs semmiféle üzlei kapcsolatom a hölgyel.Viszont csak kiváncsiságból probáltam a hölgy rendes nevét megtudni de nem akadtam rá.Igen ezeket a cikkeket én is láttam még az elött hogy ön iderakta,de annyi eszem van hogyha a holgy nevét sem tudom akkor nem vádolom mert még a végén beperel rágalmazásért,ha mondjuk nem Ö ez is lehet az is lehet.Engem igazábol marhara nem érdekel.egy biztos én veluk a budös életben nem fogok utazni,tök mindegy hogy ki ő,mivel a csoprotjában irtakbol én levontam a konzekvenciát.és én itt be is fejeztem az adott Hölgyröl a párbeszédet.Nem vagyok és nem is leszek az utasa!

Előzmény: VIP törzsutas (12316)
VIP törzsutas Creative Commons License 2020.04.05 0 0 12316

"Mondjuk elég súlyosak a vádak hogy a Hölgy büntetett előéletű csalás miatt"

Érdekesek az emberek. Megbíznak egy olyan fészbúk profilban, ahol az illető még csak nem is a rendes nevén szerepel...

 

https://zug.hu/allatbarat-allatvedelmi-posts/2738/Magyar-kutyacsempesz-halozatot-lepleztek-le?fbclid=IwAR3SjuRhL-PR1gumqTc78KnFJGltxc6lnS5mWmTKMfeFaGCF1d-FHhLCj50

 

https://www.lanazione.it/pistoia/cronaca/2011/06/10/521616-traffico_cuccioli_dall.shtml?fbclid=IwAR0xa45hQ-ORtUcZbTFcMGxeGg-y0LSiBND85AVGadyRB1-jutRM0jCLoIo

Előzmény: oszi100 (12304)
POtti0113 Creative Commons License 2020.04.04 0 0 12315

És álmodozom tovább.

POtti0113 Creative Commons License 2020.04.04 0 0 12314

Nem tehetek mást.Várok.

oszi100 Creative Commons License 2020.04.04 0 0 12313

Sajnálom (((

Előzmény: POtti0113 (12312)
POtti0113 Creative Commons License 2020.04.04 0 0 12312

Igazad van.A saját utamra gondoltam,ha nem marad más választásom kompromisszumra kényszerülök.

oszi100 Creative Commons License 2020.04.04 0 0 12311

Kedves Potti.nem gondolnám hogy mindenkinek megfelel a voucher.és két dolog közt különbség van hogy pénz vagy voucher választási lehetöséggel vagy egyszerüen kényszer.Nem mindenki tudja megoldani és nem is akarja.Mi van akkor ha éppen ugy számolgat hogy szuksége lesz arra a 1,5 millára és nem kell a voucher!!Föleg ugy ha értelemzésem szerint a hölgy március 16 án mondott le augusztusi utat nem is értem itt miféle voucherről beszélhetünk.Egyértelmü KP jár vissza.

Előzmény: POtti0113 (12310)
POtti0113 Creative Commons License 2020.04.04 0 0 12310

Biztos vagyok benne ,hogy túléli minden hajótársaság,az Msc is.Túl sokan utaznak velük,legfeljebb az ultramaxi hajó osztályát 1 év késéssel indítja útra.Biztos vagyok benne,hogy visszautalja a pénzt az irodának.A utazási irodákkal vannak fenntartásaim.Magyar beidegződés.....Ez van.Ha vouchert kapok az is jó.Leutazható.Rugalmasnak kell lenni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!