Ez a leírása van a légkondi tisztítómnak. Azt hittem, hogy majd a szellőzőnyílásokba kell bedugdosni és oda befújni (az oldal így írta ahonnan megrendeltem), de a flakonon az alábbiakat írja:
"A kezelés előtt kapcsolja ki a villamos berendezéseket. Használat előtt felrázandó. A légkondicionáló kondenzorba kell bejuttatni. Helyezze be az adagolócsövet a légkondicionáló beszívó nyílásába és a flakon teljes tartalmát fújja ki. A levegőbeszívás helye függ a gyártmánytól, ezért forduljon forgalmazójához. Az alkalmazás után legalább fél óráig ne indítsa be a motort, és ne kapcsolja be a villamos berendezéseket. Fél órán belül a hab oldódik és a rendszert folyékony állapotban hagyja el a kondenzvíz-kivezetésén."
Erre én is kíváncsi lennék, mennyi lenne megcsináltatni, én is újon agyaltam, még a kedvezmény is meglenne, de megijesztettek, hogy az utángyártott nemmbiztos tökéletesen illeszkedik
Sziasztok! 2004-es Cordoba, szintén sérülésmentes, garázsban tartott.. és nekem is a bal első sárvédő alja rozsdál. Lehet ez vmi típushiba? Költői kérdés: a 12év átrozsdásodás elleni garanciát nem lehetne vhogy érvényesíteni?:) Kívülről még nem igazán látszik (fényezésen apró púpok), de belülről az alja rozsdás. Érdemes lakatolással próbálkozni? Új sárvédő pl bárdinál 12e (kedvezmény nélkül)...plusz fényezés.
Ha vki elkezdi csináltatni, ossza már meg legyen szíves hol, hogyan, mennyiért...
Az elsőre nem tudom a választ, de sanszos, hogy az érzékelő ment tönkre, vagy az emelőmechanikával van probléma. Le kell bontani az ajtókárpitot és alaposabban átnézni.
Az ESP sokmindent jelenthet, lehet lambdaszonda, de akár az Ibiza egyik achilles-sarka, a féklámpa kapcsoló is. (bár nekem volt egyszer főtengely-jeladó szenzor csere is emiatt évekkel ezelőtt). Biztosat csak a diagnosztika után lehet mondani.
a vezető oldali elektromos ablak véletlenszerűen működik. Az automata nem zár be fent, hanem vissza csúszik teljesen. Utána simám fel tudom húzni, ha nyomva tartom a gombot. Van benne egy érzékelő, ami a felső pontot érzékeli és az menetet tönkre?
Kicsit aggasztóbb a műszerfalön felvillanó ESP jel. Indulásnál rendre elalszik, de menet közben előjön. Az első fékek cserések már. Okozhatja ez, vagy máshol van a gond?
Rendeltem KKL USB-s VAG-COM kábelt az ebay-ről, kiolvasni a 2003-as Iibiza hibakódjait. A szoftver ingyen letölthető a ross-tech.com oldalról ingyenesen (a VCDS Lite verzió, de funkcionalitását tekintve alap dolgokhoz ez is elegendő). Nyilván a legmélyebb részletekbe menő diagnosztikához önmagában nem elegendő, de pl. hibakódokat lehet vele törölni (legalább kiderül, ha valami tényleg rossz, mert akkor úgyis visszaíródik).
Mivel akármilyen szervízben elkérnek min. 5k-t a diagnosztikáért, csak hogy megtudjam milyen hibát jelez a kocsi, ez a postával kb. 3E HUF-ért rendelt kábel is elegendő lehet. Egy próbát megér.
Én télen is le szoktam mosni rendesen ill. amikor nagy ritkán havazásban érek haza, akkor le szoktam slaggal nyomatni, aztán állok be a mélygarázsomba. Hát ezért nem értem, de ez van.
Lemostátok minden tavasszal a télen összegyűlt sós, rászáradt latyakot az alvázról? Rendesen ki szoktátok mosni a kerékjárati íveket minden mosáskor? Ellenkező esetben nem szabadna rozsdásodnia. Legalábbis én még nem vettem észre.
Azt hittem egyedi eset az enyém. Arra gondoltam nem sikerült a gyári üregvédelem, mert nekem is elkezdett a baloldali sárvédő lent a küszöbnél. Nem is értem, karcmentes autó, minden elem gyári rajta fűtött garázsban áll itthon, meg a munkahelyemen. Igaz 2005-ös és már 10-ves elmúlt, de akkor is... :(
Én lehet inkább lakatoltatom, mert nem túl jelentősnek tűnik a probléma (még).
Sziasztok, elkezdett rohadni az első sárvédőm 2003-as 1.4 75 lovas ibiza, hogy lenne érdemes ezt javítani, utángyártott sárvédőkkel van itt tapasztalata valakinek?
Szerintem nem biztos, hogy ugyanaz a kocsi van kívülről, és belülről is fotózva. Sőt nekem első körben ez eszembe sem jutott. :) Az egyik belső képen látni is, hogy valami műtermi kép, szemben a külső fotókkal.
Ma visszajottem a kocsival BP-re, két hete nem produkálja a problémát, mióta ki lett cserélve az a szenzor.
Viszont hogy sokat lett kintatva, valamiert kialszik a légzsák jelző lámpa indításkor, majd 1 mp múlva kigyullad újra és égve is marad.
Fene se tudja, mi történt vele, korábban nem volt gondja... Utánaolvastam, lehet hogy csak kicsit bekattant a kompjúter, egy hibakód olvasás és reset nem ártana neki (azért megnézem a biztosítékokat, de a légzsáknak tuti nincs baja...)
Arra gondolok, hogy ez motorfüggő és nem piac. Spanyol a rendszám. Nem nagyon vágom a TDI változatokat, de biztos jelent valamit amikor valamelyik betű piros! ebben az esetben az I. Nekem ez a két karikás fényszóró is jobban tetszik mint a sajátom. A sárga keretes órák lehetnek akár Cupra változat műszerei is! Olajhőmérő, töltésjelző!Szerintem valami ilyesmi lehet.
A BP. Váci úton levő, ami a Reno udvar mellett van. Persze, sima egyszerű alkatrészcserét rájuk lehet bízni, ahol konkrét a hiba oka és egyértelmű, mit kell cserélni (pl. lengőkarszilentet, vagy bármi hasonlót), de hibakeresésre, főleg elektromosra én nem ajánlanám őket.
Két éve, vezérműszíj-szakadás után pl. ott rakták rendbe szépen a motorom (szelepszárszimering cserék, tömítés, szíjak, görgők, stb), bár a hengerfejet akkor is elvitték a gépműhelybe a kompresszió nyomás ellenőrzés, sérülés ellenőrzés, stb. miatt. Az okosok a vízpumpát azonban nem cserélték ki - révén hogy az még nagyon jó... persze, most meg valahova elfolyik a hűtővízem (gyanús, hogy a vízpumpa tömítésnél, elvégre már vagy 6-7 éve volt cserélve), de folt nincs - mert valószínűleg valahol a tömítés miatt ereszt, ahol el is párolog... úgyhogy most megint lehet megbontani :(
Érdekes dolog ez a KwikFit. Melyik volt? Másik autós csoportban nekem is ajánották, itt van szemben, én szerelőmhöz eljutni éppen szopós volt, mondom egy kipuff flexicső cserét csak meg bírnak oldani. Erre nem egészen sikerült precízre...
Nem akarom elkiabálni, de apám kb másfél hete jár a bűnös indítási probléma nélkül, mióta kicserélték a vízhőfokjeladó szenzort. Még nem kiabálnám el, jövő hét végéig megy a teszt fázis.
Kérdés, ha valóban ez a kb 5000 Ft-os alkatrész volt a hiba valódi oka, hogyan és mennyire erőszakosan borítsam rá a Kwikfitre az asztalt... de mimimum elküldöm őket az Internetes felületükön keresztül a zivatarosba - pénzt úgysem kapok már vissza. (szomorú ez azért, gyakorlatilag ilyen esetben semmit sem tehetek károsultként a feleslegesen kicseréltetett fojtószelepházra).
De én voltam a hülye, a régit, amit kivettek, el kellett volna kérnem. :((
Vezérléses mókát már végigtoltam másik csoportban, ahol a "hülye vagy ha ennyit költesz a kocsira, biztos átvágnak" sztorin vekengtek. Nálam is kezdődött, hogy vegyem szettben a vezérlést. Nem érdemes, külön olcsóbb volt. Aztán állításuk szerint leszámláztak olyat is, ami nem kellett volna, akkor beraktam a kocsiról a robbantott ábrát, hogy ebben valóban van még egy szíj és így a görgőből is több akad. Végére én maradtam a hülye, hogy ilyen szar tervezésű autót vettem :-D
Én szerelőm nem enged alkatrészt vinni. Más csoportokban megy a hülyeség, hogy vidd az olajat, akkor olcsóbb, vidd ezt, vedd azt. No meg manapság kinek nincs kedvezménye a Unixban? Vagy bárhol? Használni nekem nehezebb, de szerelővel is egyetértek, nem akar szopni akármilyen seftes alkatrészekkel. Mondta, hogy kapott már úgy szűrőt/csapágyat, ami napok alatt tönkrement, de beszereléskor meg nem mondta volna, hogy valami okosított cucc volt. Papír, garancia van az alkatrészre, munkára.
Nagyobb volumenű dolgoknál (mint pl. vezérléscsere) én sem csinálok fillérb@szást, viszem a szerelőmhöz. :) Ők fix óradíjjal (5500Ft/óra) dolgoznak, és valóban kapok 20% kedvezményt az alkatrészekre amiket beszerel. (Nem csak rá van írva a számlára, meg is néztem az Unixos cikkszám szerint.) Szerencsére minőségi cuccokkal dolgozik, sz@rt nem szokott beszerelni.
A gyújtótrafót meg tartaléknak szereztem be, onnan nekem ideális volt ez a Kovács autós kedvezmény.
Ezek a kedvezmények akkor érnek valamit, ha valaki maga szerel.
Ha szerelőhöz adod be a gépet, akkor ezekkel a külön megvett alkatrészekkel csak a baj van. A legnagyobb baj a garancia kérdése. Ha nem úgy sül el a dolog, ahogy kellett volna, a szerelő az alkatrészre fog mutogatni, az alkatrészbolt pedig a szerelőre, te csak vesztes lehetsz. Ha az egész projektet a szerelő kezeli, akkor világos a felelősség kérdése.
A másik dolog, hogy a műhelyek eleve úgy kalkulálnak, hogy a munkadíjon felül keresnek az alkatrészeken is, ha nem is 40 százalékot - ezt műhelye válogatja. Ha ez a bevételi forrás kiesik, magasabb munkadíjjal pótolják be a kieső bevételt. Ezt vagy mondják is külön, vagy csak egyszerűen vastagabban fog a ceruza. Tehát a költség gyakran ugyanaz, csak te magad vettél a hátadra egy újabb problémát, és felvállaltál egy plusz kockázatot.
Én arra jutottam, hogy nem éri meg. Inkább a szerelőmet válogatom meg úgy, hogy megbízhassak benne műszaki és anyagi értelemben is :-)
A Kovács autónál valóban lehet látni 45-89 ezer között SKF és Bosch (amik alá véleményem szerint nem szabad adni ilyen téren) készleteket vízpumpástól, mindenestől (30-40%-os kedvezménnyel). Gondolom a 100+ ezres ajánlatok a drágább készletre értendők + munkadíj.
Amúgy tőlük rendeltem a tartalék gyújtótrafót, kiszállítással együtt 9700-ból megvolt egy NGK márkájú. Ha jól emlékszem ezen is 40%-os kedvezmény volt. (Nem parasztvakításból, mert utánanéztem, a többi oldalon jóval drágább volt ugyanazon cikkszámú tétel).
Megnéztem neten vezérlés szetteket, 40-50-ért már mindenféle márka van vízpumpával, anyámkínjával. Ehhez képest 110, 130, 150 ezres ajánlatokat kaptam. Ez mi? :)
Kérdés, hol láttál a neten és mit.
A Jófogás, Vatera, Racing-Bazár tele vannak gyenge utánzatokkal. Amúgy épp a vezérlés az, amiből érdemes mindenképp a gyárit választani. Nem annyival drágább.
A szervizajánlatban vajon csak konkrétan a vezérlés cseréje volt benne, vagy esetleg a többi kiegészítő művelet is? (Olajcsere, szűrők cseréje, stb...)