Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

macii97 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 489

Köszi a választ!

Hát ez a p0420 elég rejtélyes, törlés után gázon 20 km után visszadobta, megint törölve lett, most benzinnel mentem 30at (csak annyira volt időm), de nem dobta be... 

A lambdaszonda az lpgdokisok szerint gyors mint a villám, semmi gond velük (főleg ha benzinen nem lesz hibakód). 

Amit a neten találtam ebben az esetben igazaból 2 dologról beszélnek, a megírt gáz program hibájáról (amit nem ellenőriztettem, de az lpgsek nagyon profik voltak, természetesen menet közben programoztak és menet közben nincs dadogás, semmi), illetve a gáz tisztább égéséből fakadó eltéréseket az ecu nem tudja hova tenni, ezért írja a hibát, ez gyakorlatilag megszüntethetetlen, valszeg gyári katalizátorral is kiabálna érte. 

 

A szerelőkről csak annyit (tisztelet a kivètelnek), hogy bármelyiknél voltunk, mind a lambdaszondát cseréltette volna, illetve azt mondták semmj baja a kocsinak, valóban, csak 130 körül vesekőzúzásba kezdett, és nem tudta tartani a tempót. De persze semmi baja... Ezután kerültünk az lpgdoktorhoz, bár messze vannak, de elsőre megtalálták a hibás katalizátort, amire senki más nem gondolt... (Azóta is csak azért nem mentünk vissza és csak telefonon kommunikáltunk mert sokáig nem jött a hibakód kb 4000 km-en keresztül...no meg mert messze vannak...) Szerintem ez szégyen... Nem valami rejtett elektromos gondja volt az autónak, nem valami nagy talány, egy elég fontos és jelentős alkatrész hibáját nem találták meg. 

 

Na mindegy, amint lesz egy kis szabadidő (napi használatba van, jelenleg nem tudjuk nélkülözni, talán egy két hónap múlva) akkor az eltűnő olaj útját felkutattatom.

 

Köszönöm sok új infót tudtam meg az írásaidból! 

Ha valami történik velünk megírom, hátha másnak is segítség lesz!

Előzmény: ltm83 (488)
ltm83 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 488

Utángyártott katalizátorral biza előfordul a P0420 hiba. Ezt több külföldi  forumon is jelezték már. A VW konszern autói, de főleg az Audik ECU-jai - ahol a nagyobb ccm-es motorjainak(de meg a kisebbeknél is el tudom kepzelni), annak vezerloegysegenek a szoftverezettsege/érzékenysége eleve ugy van kialakitva, hogy hipererzekenyen megallapitsa a nem uzembiztos működést - még haklisabb is rá és nagyon meg kell válogatni a katalizátor cserenel, hogy - amennyiben utangyartott - márkás, minosegi vagy csak (sok esetben kizarolag az eredeti (gyári) tudja helyrezokkenteni a rendszerben az értékeket ahhoz, hogy hiba nélkül ezt megúszd:)). A másik - ha volt ilyen és elég sok visszatero ugyfel verte az asztalt, akkor valtoztattak gyorsan a szoftveren és egy szoftver-frissitessel az érzékenységet lennebb állították. Sokan együttélnek vele. Túl sokmindent figyelfa rendszer (elképesztő módon), ezaltal a legkisebb elteresnél is mar dobja a hibákat a német precizitás javára es a későbbi tulajok penztarcainak a kárára!! 

Azonban, ha katalizátor meghibasodasra utalo jele volt, a vezérlő lambdaszonda, vagy a katalizátor utani fals adatot szolgáltathat, akkor is elő tudja hozni a P0420-at es társait - legtobbszor lambda-szonda hibaval egyuttesen, de van mikor nélküle. Pl. olyankor lehet erre következtetni, amikor a Lambda-teszteket (vagy a teljes VW Readiness tesztett) nem lehet lefuttatni, vagy csak nagyon nehezen, többszöri nekifutassal fogadja el/hajtja végre sikeresen! A katalizator előtti főleg, de az utani szonda is meg tud égni annyira (főleg túl dús uzemanyagkeveréknél)  hogy a szenzor védőburkolatát leégeti(szénné), onnantól pedig már csak idő kérdése, hogy mikortol fog bizonyos korulmenyek kozott(eltérő) fals adatokat szolgáltatni. Elég egy kihagyás és máris novekszik 1-el a hiba és 2-3 ismetlodo eseménynél már be is villantja a motorhiba-visszajelzést.

 

A dugattyuknak és a tomiteseknek vélhetően nem tett jót a túl dús belső zuhany, az olaj általában ott szokott elégni/útat nyerni (a dugattyúk mentén beégni ahogy egy kis rést talál préselés mentén) és persze a következő katalizator is így idővel áldozat lesz, mivel a részecskeszűrő ami benne van nemigen szereti az olajat :) De, ha felújítod, időben, még egy ennyit el tudsz vele menni...

 

Attól még, hogy a VW-knál vannak ilyen "hibák" nem hiába szeretjük őket más márkákkal ellentétben (mert amikor működnek azt valóban atompontosan teszik - ahogyan azt a német mérnök előírta meg elképzelte(nem gagyi minőségű elektromos kivitelezéssel és pocsék minősegu/gyartasu alkatreszekkel), de ő hosszútávon soha a büdös életben nem tesztelte, életszerű korulmenyek kozott foleg nem és vélhetően nem is az a dolga!), de attól még ugyanúgy elítélendő ahogyan a VW márkaszervizeket meg markakereskedeseket belsőleg rendre arra utasítják(és ezt folyamatosan nagyon szigorúan be tudják tartatni az alkalmazottaikkal :( - mint VW és Audi (meg tucatnyi más előző autóval rendelkezo) tulajdonoskent írom, jelzem es allitom), hogy en is kellő rendszerességgel tapasztaltam/keresztkérdésekkel nem hivatalosan szólta el alkalmazottjuk): úgy kezeljék a dolgot, hogy az egészből bárki mast, csak őket NE lehessen hibaztatni (még garanciális idon belul is olyan feltételeket talalnak ki, amelyeket lehetetlen legyen teljesiteni) és még veletlenul se legyen visszavezetheto az, hogy egy teszteletlen motortipust (pl. FSI és kulonbozo valtozatai) adtak ki a piacra(nehogy vissza kellessen hívni) csak a mielőbbi üzleti profit miatt, ami - nem győzöm hangsúlyozni - és ilyen meg ehhez hasonló felhaborodott tulajdonosok hozzaszolasaival vannak tele a külföldi VW(meg Audi) forumok -, hogy csak a harácsolás miatt van jelen és a (sajnos sokszor nem annyira hatarozott és tehetősebb) tulajdonosok penztarcaibol akarják ezt rendre (üzemszerűen) megoldani! (még a visszahívások által generált költségeiket is!) Ezt minden leendő VW, Audi, Skoda, Seat (ebben a sorrendben) autótulajdonos vegye figyelembe és igenis hatarozott fellépéssel álljon ellent amikor a (márka)szervízben egy marhasággal szeretnék elhajtani! Igenis nézzenek utána volt-e előzménye(precedense) egy hibának barhol a vilagon más hasonló esetben (erre van kiepitett TSB-listajuk) és ha beigazolodik, hogy x esetben masnal ugyanez adódott akkor ne csak az adott alkatreszt csereljek(hülyegyerek módjára megfontolatlanul, ideiglenes gyors megoldásként), hanem jarjanak utana tisztessegteljesen a hiba forrasanak es csírájából írtsák ki (ahogyan a politikusainkat is rendre át kellene világítani az egész korrupciótól rohadó, bürokratikus szamárlétrán). Tudnám folytatni, de itt leállok, hagyom tiszteletben a Golfot. :) 

 

Nem nekünk kell valtoztatni, hanem nekik! (Ők vannak értünk (amiért felárasan fizetünk) elvileg és nem fordítva :P)

 

A BSE-nk is azert működik ahogy kell, mert régi(99-től piacon lévő), kiforrt, egyszerű(mint a faék, ezáltal hibalehetőségekre minimalizált) motorról van szó - ami persze vissza van fojtva a kornyezetszennyezesi normák miatt (itt se az hibáztatható aki az Euro-szabvanyokat kitalálta(mert nem hiába találták ki okosabbak), hanem annak kovetkezteben azt hitték alaposan mindenki újratervezi és (piacradobás) ido elott kellően leteszteli azt -, na ezutóbbi a VW-nál(meg jó par mas autogyartonal is, de ők vezetnek az élen) kellően lemaradt (latszolag kívülről: "akaratlagosan megfeledkeztek róla").

Szoval a sima 1.6 szívómotor teszi is a dolgát, de csak azert, mert egyszerusege miatt "minimalis" időtartam alatt kellően es neha szuksegszeruen most már tobb, mint egy evtized alatt 2-3x valtoztattak a vezerlesen (pl. Pillangó-szelepház elektromos vezerlese, hutes-rendszer jobbá tetele (áttértek egy nagy ventillátorról két, kulon vezerelt hatekonyabbra, szigetelőanyagok, tömítések lecserélése, hibás klímakompresszorok lecserélése javított változatra, stb) ami kiküszöbölte a gyerekcipőben járó, ordító hibákat. Aztán rajottek, hogy Euro4 utanra ebbe már nincs elet es dobjanak ossze gyorsba egy FSI-t, majd abbol egy-ket T(F)SI-t es megszuletett a baj, amit mar tudhattak a Dieseles valtozataikbol a közvetlen befecskendezes teruletén. Arra még nem hoztak szabályt, hogy egy adott terméket - a kellő komplexitásának megfelelően, adottan hany evig, hany peldanyon kelljen teszteljék mielott azt piacra dobják. Jelenleg ezt ők dontik el. Azt kene szabalyozni (szinte minden termekre a vilagon). Van erre persze az ISO-minosites, ami talan elegge szigorú erre, de az egész autó-ipar egyelőre nem ugy néz ki, hogy erre legyen hajlamos, főleg, hogy azt is nemetek találták ki és irodáik átkiabálásnyira, közvetlen kőhajításnyira vannak egymastól, ami sok mindenre adna némi magyarázatot a ma jelenleg kialakult helyzet miatt :) 

Előzmény: macii97 (487)
macii97 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 487

Köszönöm! 

Sajnos nagyobb problémának tűnik az olaj (5w40) csipegetése számomra. Miután hozzánk került derült ki (gyakorlatilag 0 km-es korában beletették az lpg-t), hogy a gázrendszer túl dús keveréken ment (40-50%-kal több gázt kapott a kelleténél, a program egy hülyeség volt), ami gondolom a motornak sem tett jót, és a korom miatt a katalizátor is kuka lett. Azóta egy utángyártott van benne, de bedobja rá a p0420 (kat. hatásfok alacsony) hibát. Na mindegy, ez nem akkora probléma, azóta az autó szépen megy, fogyasztásunk több, mint kellemes, nem dadog 130 felett a kocsi (az eltömődött katalizátor miatt nem jutott át rajta a kipufogógáz, csak ahol máshol tudott). Én erre a "rejtett" balf@szságra vezetem vissza az olaj eltűnésér, gondolom a dugattyúgyűrűk, szimeringek köszönik az előző tulaj sokéves törődését. Ilyen előfordul, használt autó vásárlása mindig lutri, vagy jó vagy nem. Most ez inkább motorilag a vagy nem kategória, minden más szempontból viszont szeretjük és nem bántuk meg. Szerelővel meg lesz nézetve, fel lesz újittatva a motor, utána mindenképp leíron ide a tapasztalataimat, de zsebbenyúlós sztorinak érzem :)

Előzmény: ltm83 (479)
macii97 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 486

Igen, mivel az alapjárat kicsit alacsonyabb, ezért pl piros lámpánál érezni a masszírt! :) Tök normál, szerintem ez mindegyiknél így van.

Előzmény: ltm83 (482)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.11 0 0 485

Köszönöm szépen a felvilágosítást. Megnéztem de azt írja hogy a második ventilátorom szakadt. Találtam is youtube-on egy linket hogy mi lehet az baja. https://www.youtube.com/watch?v=CfaA-rrPYeo ha lesz rá alkalmam akkor megnézem mindenképp. 

Előzmény: Törölt nick (484)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.11 0 0 484

Köszönöm szépen a felvilágosítást. Megnéztem de azt írja hogy a második ventilátorom szakadt. Találtam is youtube-on egy linket hogy mi lehet az baja. http://myvip.com/index.php?t=& ha lesz rá alkalmam akkor megnézem mindenképp. 

 

Előzmény: ltm83 (480)
MolG Creative Commons License 2018.02.11 0 0 483

Sziasztok!

Új fórumozó és 2 hete Golf V variant tulaj. Ami biztos: 1.6, benzines , 75kW, 1595 cm3, manuális 5-ös váltó, óra szerint 202 500 km-t futott. 6/2008 forgalomba állítás, typ motora BSE (a szlovák forgalmiban). A volt tulaj szerint Comfortline. (Az előző autónk: 1,6 Astra 5 ajtós, 55 kW 1998 -ból.) Lenne pár kérdésem. A válaszokat előre is köszönöm. Szóval: 1. Motortípus BSE? 2. 8 v. 16 szelep? 3. Tengelykapcsoló milyen? Az autó dokumentációja megvan füzetek: 3.1,3.2 egyéb. Ezen felül kellenének adatok. Szerkezet, konstrukció működési elvek stb. linkek, dokumentumok, videók. Köszönöm.

ltm83 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 482

Kérdés: alapjárati remegés (ülésben minimálisan érezhető masszírozás extra) nálatok is jelen van üzemmeleg motornál?!

Előzmény: macii97 (475)
ltm83 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 481

Szia, 

 

én is hasonló cipőben jártam pár hónappal ezelőtt. A sima szívó benzinmotorokkal nem sok bajod lehet pl. BSE 1.6 benzin-motor(minimalis kotelezo szervizen es kopó-alkatreszeken kivul csak apró-cseplő elektromos gondok fordulnak elő). 2007 előtti golfok klíma-kompresszora is ludas és teljes cseret igenyelhet! 2007 utaniaknal mar a javított valtozatra cserélték. Dieseleknél a megszokott VW problémák lehetnek, porlasztó, befecskendezés, DPF-szuro altali problémák(mint a Passatoknal, lehet szivni vele), de a TSI motoroknal is van eleg szívás(tulajdonosokon es a penztarcajukon teszteli a VW :) ). A lancos vezerlesnel elofordulnak lancnyulasok, feszito-hibak. Idoben oda kell figyelni ezekre, tudni kell melyiknel mi a jellemzo hiba es akkor sok problémád nem lehet, de minden esetben ezeket járd körül!!! Előre javasolt, utána mar késő!! :) Ellenben vigyazz arra is, hogy elég sokban könnyen tekerik vissza a km-allasokat(pofatlanul), de a kopasokbol erre lehet kovetkeztetni. Az itthoniak eléggé le vannak lakva, a jó állapotúnak vélt is a helyszínen förtelmesen nez ki. Tisztelet a kivételnek, merthogy van, de azt altalaban elobb elviszik, mint ahogy meghirdetik. Jól korul kell nézni, altalaban az adott sorozat minel idosebb (kesobbi gyártású) annal tobb beismert hibáját kijavitja a vw. Még talan a nem hivatalosat isi de az ritkabb. Keruld az adott sorozat piacra dobasanak 1-2 évét es eselyesebb, hogy hibamentesebbet talalsz. A mk6 (Golf 6 2009-2010 óta van a piacon, de az mar az 5ös faceliftje és szinte csak TSI motorokkal). Én is szerencsevel jutottam hozzá, markakereskedesen keresztul, megbizhato forrasbol. Próbánál jarasd be uzemmeleg motorig, vegezzenek rajta teljeskoru atnezest, razkodasait a motornak figyeld meg(egyes VW motorok annyira kepesek remegni alapjaraton, hogy az egesz autot rázzák), stb. Olvasgass vissza a mar elozo tulajok hozzászólásaiba, főleg, ha már megvan 1-2 kiszemelt jószág. Pár ora alatt at lehet futni ezeket és nagyon hasznosak! Nálam van meg egy Skoda 1.4 Fabia, 220e km-el, 1.4 16v, BKY motorral, olajcseren es kotelezo kopo alkatreszeken kivul 200nál kapott egy kupplung-szettet(ido elott csereltettem) és trafókat. Semmi más jelentos :) Megy, nem kérdez, 5-5.5L-t fogyaszt nyaron, klimaval 6! Télen max. 6.5, ha nyomod neki 7 :) Es mindezt benzinnel!!

 

Remelem tudtam segiteni, még időben!!! :) Sikeres vizslatást!

 

Ha meg van kérdésed, kerdezz bátran! Segítünk, tapasztalatból! 

Előzmény: KevinAkiKevin (477)
ltm83 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 480

Szia!

 

Nálam 2008/10 Golf V Variant kombi van, szinten 2 ventillatorral. Azok altalaban 102fok fölött indulnak be, terhelési viszonyoktol és hőmérséklet-emelkedes viszonytol fuggoen emeli egyre nagyobb fordulatra(ECU vezerli rengeteg erzekelo/paraméter alapján) . Ilyen hidegben dugoznod kell, hogy azt elérd. Ha jól emlekszem még lehet is latni, hogy lassulnak mikor allitja le őket(VCDS-el lehet figyelni szazalekertekben a terhelésüket külön-külön), de az furcsa, hogy nem indítja el mindkettőt kellő melegedésnél sem. Ha termosztát problemaid vannak(túl alacsonyan nyit), mind varhatod, hogy beinduljanak ilyen hideg idoben (már akinek ez hidegnek számít). De tehetsz ellene, ha nincs VCDS-ed, álló helyzetben 2200 fölött tartsd a fordulatot, hogy a katalizator hevítse fel a blokkot (akar 3000ig is, de ne menj fole, mert fölösleges), hogy melegedjen a motor, majd ha eleri a 102 fokot akkor elinditja oket. Klímával hamarabb is kellene, de ahhoz min. 5 fok legyen a kinti homerseklet, kulonben a klimad nem fog aktiválni.

 

Diaggal hibakódot nem dob?! (ventillator hibakra szokott) Hőmérséklet-szenzorok hibaja is okozhat ilyesmit, lehet relé, stb. VCDS / szerviz hamar kiderítené. 

Előzmény: Törölt nick (478)
ltm83 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 479

Szia,

köszönöm a visszajelzésed a termosztát okozta hibával kapcsolatban. Ezek szerint "családi jelenség", lennének még páran jelentkezők :) Érdemes erre másoknak is odafigyelni, hosszú távon meghálálja, de azoknak is akik hamarosan túladnak rajta, hogy ne a következő tulaj szívjon emiatt!! (mint altalaban ez Mo.-n(de még külföldön is hanyagolják egyesek) lenni szokott) Tisztelet a kevés kivételnek! :)

 

Az a "sárga trutymó" amit még "majonéz"jelenségnek is szoktak becézgetni a szerelők, a túl gyakran, kevés távot megtevő és hosszú útakat kevés alkalommal látott autóknál előforduló, mondhatni - fizikailag normális jelenség - ami főleg hidegebb időjárás esetében fordul elő és észlelhető. Néha (időközönként rendszerességgel) el kell vinni az autót megjáratni hosszabb 200-300 km-es utakra (főleg autópályára kiégetni a motor belsejéből a sok lerakódott egyeb kokszanyagot is ezáltal - ami főleg a rosszabb minőségű sima 95ös uzemanyagnak is köszönhető) és ez elkerülendő, mivel ez a gyakori túl alacsony (rovid utak miatt üzemi homersekletet el nem érő) motorokra érvényes, nagyon hosszú távlatban biztos nem tesz jót a motornak. A városi 1-2, netalán jobb esetben pár km-t közlekedő(gyakran csak a sarki boltig eljaro idosekre jellemzo) sofőrökre jellemző és nagyobb kárt okoznak ezzel a motornak, mintha folyamatosan hosszabb távon használnák :) Nem mindegy, hogy az előző tulaj hogyan, milyen mértékben használta. Senki ne vegye magára! :P

A motor azalatt - a terepi viszonyoktól függően (mivel ha lejtőn indulsz hegyrol lefele - az en esetemben is - mind várhatod, hogy melegedjen, hidegen indítva téli hőmérsékletviszonyoknál nem fog 3-4km lejtő után sem (a menetszel es a hideg blokk miatt) csak alig 40-50fokra melegedni, ellenben vizszintes uton 2-3km utan maris a 70fok-ot eléred) - a pár km alatt alig éri el talan a 60-65 fokot ami eppenhogy elegendő a motor idealisabb működéséhez, de a fogyasztas még mindig több (tobb uzemanyag kerul ezaltal az égéstérbe is). Benzines esetében 70fok fölött kezdi jólérezni magát és 90+ körül a legjobb nemcsak üzemanyag-fogyasztásban, de akkor képes a felmelegedett olaj is a megfelelo kenést biztosítani a kopás ellen. Nagyobb köbcentis motorok esetében 95-110 között az ideális (pl. az Audi FSI 3.2-esem). Nála 2km után a belső ventillatorok már érzékelhető hőt fújnak és 2perc múlva vetkőzhetsz az utastérben :) (Golfban marad a kiskabát es a penztárcád vastagsága). A motorhőmérséklet pedig mar 60 körül alakul olyankor, de a hevesebb égés miatt hamarabb melegszik a blokk, fogyasztas is persze duplája ;) (hosszú útakon átlag 8-8.5L(135km/h), de városban télen 17-et is megeszik - lábnehezék-függő :D ). Mindig figyelek arra, hogy állandó tartós nagy sebesség / hosszu út után a megfelelő hutest megkapja, kulonben ha leallitod, a vízhomerseklet par 10mp alatt 115-120 körül köt ki :) (Golfban 103-108 körül u.e.). Mindeközben a műszerfalon termeszetesen 90fokra van latszatnak odaszögezve! 3-4 perc alapjaraton es leviszi 95 körülre(Golfban 92-re). Főleg autópalya-pihenőknel sokan kovetik el ezt a hibat, hogy azonnal leallitjak a motort, utana jönnek a szivasok. Tobbnyire a következő tulajnál aki mit sem sejt erről :D

 

Az 1.6-os golf-oknál gyakran előforduló jelenség, főleg mivel elég "hűvös"  motorok(értsd: a kisebb térfogata miatt a nagy motorterben túl jó a hűtése :) )  és az olajbeöntő-sapka muanyagbol van (muanyagra hamar lerakodik a kondenz pára), mert a motor levegőztető csöve fizikailag alacsonyabban helyezkedik el a sapka adott magasságához képest + a motor nem megfelelo ideig tartó bemelegedés/felhevules-hiány miatti allapotban való leállítás folyamatában a motorban adódó kondenzációs folyamatok okozzák ezt. Ha főleg hidegben észleled, gyakran jársz csak (vagy egymas után) rövid útakra és csak a tanksapkán eszleled (pl. ne legyen a nívópálcán!!! ami már hengerfejre utalhat) akkor tobbnyire ez a magyarázat. Töröld le (tisztítsd meg, majd jarj az autóval rendesen, rendszerességgel hosszabb utakra ami utankent legalabb 20km-t jelent (a kondenzacios folyamatoknak ezzel áment adhatsz)) és meg fogsz lepődni, a trutymo nem fog ujra előjönni (vagy kevesebb/hanyagolható mértékben lesz csak jelen). 

 

Fontos, hogy ez a jelenség (nagy mennyiségű sárga trutyi a beöntő sapkán) utalhat hengerfej-hibára(jó esetben csak megfelelő tömítes hianya, kompresszióveszteség) is, de azesetben meg kell figyelni, hogy a hűtővízbe keveredik-e olaj vagy nem fogy-e esetleg a hűtővíz! Aki nem ért hozzá és nyugtalanítja, inkább guruljon be a szervizébe mielőbb és nézessen rá egy szakival (nyomáspróba a hengereknél, stb.).

 

A Te esetedben én nem problémáznék, nalam is ugyanez volt, míg be nem járattam. Az elozo tulaj rövid utakra járt vele, de ezt tudtam :) 

Előzmény: macii97 (475)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.07 0 0 478

Sziasztok! 

 

Van egy olyan kérdésem (VW 2006 1.6 BSE motor), hogy a második (kisebb) ventilátor az mikor indul be? Ha bekapcsolom a klímát akkor az első bekapcsol, de a kisebb nem. Még nem láttam hogy ment volna :/ 

KevinAkiKevin Creative Commons License 2018.02.02 0 0 477

Sziasztok!

Volkswagen Golf V vásárlását tervezem. Városon belül használnám leginkább munkába járásra. Golf V tulajdonosok véleményére lennék kíváncsi, akár az 1.6-os benzin, 1.9-es dízel vagy 2.0 dízel változatról egyaránt.

macii97 Creative Commons License 2018.01.30 0 0 476

Az lemaradt, hogy ez is 1.6 8v bse :) 

Előzmény: macii97 (475)
macii97 Creative Commons License 2018.01.30 0 0 475

Üdv!

Nálunk ugyanez volt, nyáron észre sem vettük, csak most a hidegebb időkben, hogy alig mozdul a vízhőfok jelző. Termosztátcsere után most 1-2 km és üzemmeleg a motor, ahogy kell. 

 

Nagyobb bajom, hogy 1000 km-en kb 3 deci olaj fogy (5w40). De ha leveszem az olajbetöltőt nem füstöl (kis színtelen fújásokat érzek a kezemmel, de ez sem büdös), a hűtővíz kristálytiszta, és mögöttem sincs kék füstfelhő. A szerelő szerint amíg nincs nagyobb fogyás inkább figyeljem és töltsem után, de nekem b@ssz@ a csőröm. Óra szerint 167 ezer km van benne, valóságban jó ég tudja. Szépen megy, fogyasztása rendben van (benzinből 6-7 liter, lpg-ből 8-9 szerintem ez jó!)... Viszont ez a sárga trutyi az olajbetöltőn szintén kissé jelen van... Rejtélyes kicsit a gép, de egyelőre nem hagyott cserben!

 

Előzmény: ltm83 (462)
davtsik Creative Commons License 2018.01.29 0 0 474

Közben még az jutott az eszembe, hogy a biztonsági öv felügyelet felszereltség függő. Viszont ha villog az óracsoportban, akkor biztos ki van építve. Ma megnéztem ezt a lámpa figyelmeztetőt az enyémbe, csak pittyeg ha nyitva van az ajtó és fel van kapcsolva a lámpa kivett kulcs esetén.

Ha van vcds-ed, így tudod ellenőrizni a funkció állapotát: https://www.youtube.com/watch?v=wMZclo9UvKI

Előzmény: Törpapa66 (473)
Törpapa66 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 473

Semmilyen hangot nem ad. :-(

Még nem hallottam sípolni. Nemrég van nálam. 

Akkor elképzelhető, hogy software-esen rá lehet nézni?

Ha ott nincs bibi akkor nem megyek tovább. Ezért nem szívesen bontanám meg az óracsoportot.

Előzmény: davtsik (472)
davtsik Creative Commons License 2018.01.28 0 0 472

A biztonsági öv figyelmeztető csipogást ki lehet szoftveresen kapcsolni. Ha ezt nem állítottad el, akkor feltehetően a hangszóró hibásodott meg. A 4°C -os figyelmeztető csipogás sincs meg?

Az óracsoportot így tudod kivenni:

https://www.youtube.com/watch?v=EtIVOCTpNhI

Így pedig szét szerelni:

https://www.youtube.com/watch?v=ecSLFnE99cU&t=271s

Előzmény: Törpapa66 (470)
horvathsza Creative Commons License 2018.01.28 0 0 471

Köszi a választ sokat segítettél!

Előzmény: davtsik (469)
Törpapa66 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 470

Profik segítségét kérem...

A felkapcsolt világítást nem jelzi ha úgy felejtem. Feltételezem ezt sípolással jelezni kellene. 

Lehet kapcsolni valahogy, vagy meghalt a síp benne.

(A biztonsági öv hiányt is csak villogó visszajelző jelzi. csendben van)

davtsik Creative Commons License 2018.01.28 0 0 469

Szia,

 

úgy tudom a 310-es rádió ledes megvilágítású, így valóban lehetnek olyan problémák. A ledes vagy érintős újabb rádiók régi modellekbe építése esetén,  can-gatewayt kell cserélni, mert lemerítik az akkut. 2007-es vagy újabb kiadású, L vagy a fölötti cikkszám végződésű gateway szükséges. A legegyszerűbb ha Q végűt veszel, és a későbbi extrázás során ezzel már nem lesz gond. Helyileg a pedálok felett helyezkedik el. Az újat természetesen a kocsihoz kell kódolni.

https://www.youtube.com/watch?v=5CtY9g4TUvs

 

Ez talán jó lehet:

http://racingbazar.hu/alkatresz/elektronika/volkswagen_golf_v_kombi_1k_gateway_9686472

 

Frissíthető is némelyik régi, de márkaszervizben nem (akarnak) foglalkoznak ezzel.  FB-n van aki csinál ilyet.

 

Kapcsoló

Hibakódot generált a vezérlő? Többen cseréltek már krómos kapcsolóra, de ilyen hibát nem írtak. Egy próba erejéig rakd vissza a régit.

Előzmény: horvathsza (468)
horvathsza Creative Commons License 2018.01.27 0 0 468

Sziasztok!

 

2005-ös Golf 5 be szeretnék egy RCD 310-et beépíteni. Olvastam olyanokat hogy működni fog de gombok világítása folyamatosan világít ha bezárom a kocsit akkor is. Csinált már valaki ilyet?

Esteleg VCDS el kódolni kell?

Más: világítás kapcsolót cseréletem egy újabb fajta krómosra. Működik rendesen de mikor bekapcsolom a tompítottat a kapcsoló világítása kialszik meg a vészvillogó gomb világítás sem ég.

 

Köszi előre is!

 

Moncsusz Creative Commons License 2018.01.26 0 0 467

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2005 ös VW golf plussunk s elkezdet világitani a szervokormány lámpa. Elvittük egy szerelőhöz ahol 5 nap útán azt mondták hogy nem találták meg a hibát a szervo müködik de a lámpa továbbra is pirosan világit a műszerfalon. Tud valaki ebben segiteni hogy mi lehet ez?

Mödzsi Creative Commons License 2018.01.25 0 0 466

Szia,

 

2-3 hetente van 100-200km közötti utam mostanában, de közte városban használom kb. 10km-es utakra.

Előzmény: davtsik (464)
nymilkomk5 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 465

Szia!

 

Köszönöm a segítséget :) , lefuttattam a hibajavítást és azt írja nincs rajta hiba.. de munka után csekkolom.

Igen, próbálok következtetni,, eddig azthittem hogy a rossz út vagy a minimális gravitációs erő elmozdít valamit odabent, de nem... jelentkezik sima úton is ha suhanok

 

Olyanon is gondolkoztam, hogy mivel "nem mai gyerek", így a sok adatot nehezebb neki feldolgozni.. ebben látok realitást is, de mivel nem értek annyira hozzá, így ez csak egy tipp.

Előzmény: ltm83 (457)
davtsik Creative Commons License 2018.01.23 0 0 464

Ezen a 80 és 110 km-es távon kívül inkább rövidebbeket mész? Mert az ilyen jelenségre a hosszabb távú megjáratást szokták ajánlani. Főleg ilyen hidegebb időben szokott ez a jelenség előfordulni.

Előzmény: Mödzsi (463)
Mödzsi Creative Commons License 2018.01.21 0 0 463

Üdv,

 

Szeretnék segítséget kérni 2009-es 104e km-t futott 1.6 8V Golf V variantomhoz.

Ma este egy hosszabb használat (kb. 110km) után leállítottam az autót, majd kb. 2,5 órával később (teljesen lehülve) kidoborr egy sárga olajfigyelmeztetést, hogy nincs elég olaj a motorban.

 

Ilyet 1 alkalommal csinált eddig, akkor 14ekm után kellett rátöltenem kb. 0,5 litert.

Most is rátöltöttem 10ekm utám kb. 3 dl és minden ok lett, azonban a következő fotókon lévő dologra lettem figyelmes:

 

A hűtővizet megnéztem az újabb 80km előtt és után, nem láttam változást. Nem zavaros stb.

 

Van javaslatotok, hogy ilyenkor mit kellene csinálnom vele? (A kép az újabb 80km után készült, előtte egy kicsit talán több szutyok volt ott, de nem vagyok biztos vele.)

 

Előre is köszönöm.

 

Sziasztok

ltm83 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 462

Új téma: a termosztát (túl alacsony nyitása) és annak javasolt cseréje.

 

Az én autóm 1.6 benzines (2008) Golf V (eleve szellős motor és kis térfogatú), de szinte mindegyik VW-ra vonatkozik a termosztát-hiba, még a dieseleknél is. Végülis fizika :), gondoltam jelzek nektek is erről. 

 

Azt vettem észre az utóbbi hetekben, de főleg a hidegebb időkben, hogy elég nehezen ment fel a motor hőmérséklete, 45-50 fokig elég gyorsan, de 55-65 után már kellően kínlódás-szeruen kúszott fel a motor-hőfok / vízhűtés hőmérséklete, lassan és lineárisan (ami nem ok!!!) kivétel, ha nem magasabb tempóval hajtottam. Ha emelkedőn mentem fel, hidegben 3-4km után is 68 fokon állt és ha alapjáraton hagytam 5-10perc állás után is alig mozdult meg a műszerfal szerinti 90 irányába ami ugye a normál lenne. Amint elindultam szépen lassan, azonban lineárisan (nem ívelve) kuszott fel MAX 84ig!!! ami furcsa volt, tudván, hogy benzineseknel 90 vagy 90+ kéne legyen és még nagy hideg mellett is 5-10percen belül 90en kellett volna legyen (nalam ez 10-15p volt). Ráadásul a ventilatoraim vagy nagyon ritkan (csak klíma mellett vagy extrém dugozassal) vagy semmikor se kapcsoltak be az utjaim soran. Tudni kell, hogy ezt VCDS-el és a Climatronic digitális szabályzójával is ellenőriztem(először azt hittem ezek is jó nagy eltérést mutathatnak, azonban nem tévedtek), mert a műszerfalon lévő óra gyárilag csal, így vannak beállítva és amit ott látsz az tk. csak egy nyugtató a tulajdonosok / sofőrök számára, hogy ne kelljen idegeskedniük ha a tű fel-alá mászkálna(ami adott tartomanyban a motor terhelesetol és menetszeltol fuggoen normalis) . A 76-115fok tartományt már pontosan 90en mutatja, ha törik, ha szakad és csak 112 fölött kezdene el folfele kuszni, vagyis valós túlmelegedes eseten. Raadasul 10fokot csal fölfelé a valós, VCDS értékééhez képest. A Climatronic Hőmérséklet-mutatóján könnyen elő lehet csalni ezt az értéket, pontosabban az ECU(motorvezérlő)  által leadott értéket (VCDS közvetlenül a szenzortol szamolja ki adott ellenállás-ertek szerint az értéket, míg a Climatronic az ECU-tól kapja azt meg). A lényeg, hogy ez a két érték már valós és kevés az eltérés közöttük, nálam 0.5-1 Celsius fok eltérés van és nincs dinamikus tartománya, mint a műszerfalon lévőnek, tehát a valos értéket latjuk. Akinek nincs VCDS-e, de van digit klímája, az aktivalja a szerviz-uzemmodot (megnyomva előbb a klíma/eco és rögtön utana a levegő fölfelé keringtetes gombokat sorra, nyomva tartva egyszerre mindkettőt (kinek mikori évjárat és mi van benne) és nulla értékek fognak megjelenni a ket kijelzőn,  a 19-2 - re beallva, a jobb oldali (utasoldali) homersekletkijelzon lehet vizslatni a vízhőfok értékét. A bal oldali digitkijelzon az első szamerteket 19re a homerseklet állító gombbal, míg a hatvanyerteket a középső tekerőgombbal lehet 2-re allitani. Minden egyes szamertek masmas diagnosztikai értéket ad meg, már többször foglalkoztak itt ezzel a magyar forumokon is. 

Nálam egyszer nagy dugóban sikerült 94ig feljutnia(pörgetnem kellett kellően), de soha tovább és visszaallt 81-84 tartomanyba. Ami még erdekes volt, lejtmenetben ugyanígy visszahűtötte magát 78-79re még akkor is, ha jól be volt melegedve. Vagyis túl hamar nyitott a termosztát a gyari 87 helyett vhol 70 körül már átereszthetett. Eleve 96fok körül nyitnak valósan elsőre, olyankor engedik át a hűtött vizet tevékenykedni és normál hőmérsékleten tartani 90 körül. A ventillatorok sokkal kesobb, 102 fölött indítanak és dinamikusan valtoztatjak igeny szerint a fordulatszamot. Persze ez autó /motortipus fuggo is. Figyelembe vesz a rendszer rengeteg más egyeb hőmérséklet-erteket is, most nem ez a lényeg. 

Egye fene, beszereztem hozzá termosztátot és elvittem cserére a szakimhoz szervizbe. Kicserélték és láss csodát : kb 3 perc alatt cövek 90fok, később 91-93 tartományban tartja, a ventilátorok végre elől megmozdultak 102 körül (nem kellett sokat várni) és visszahűtötték pár mp alatt min. 90+ tartomanyba, de közel se 84re és alá :) Azóta kizárólag 90+ (91-94) a motor hőmérséklete és a bemelegedes sokkal gyorsabban hajtodik végre, ezáltal optimalisabb uzemanyagfogyasztast, belső fűtést és motorműködést biztosítva. Jelenség volt még az is, hogy a belső levegőkeringtetes is magasabb fordulatszamon működött, 23-23.5-re kellett feltekernem a belso hőmérsékletet, hogy 21-22-n tartsa 4-5ös belso vent. fokozaton. Most 22re allitva mindkét oldalt minimalis idő alatt (pár perc) visszafogja 2es fokozatra (automatán) és kellően kellemes a hőmérséklet hidegben is. Ennyit szamitott az automata rendszernek is, arra van optimalizálva. Rövidebb utakat megteve is mar hamar 90en állunk, elotte orultem, ha 5-6km utan eppen bealltunk a 90re a tűvel :) 

Termosztát-cserénél érdemes lehet a hőmérséklet-szenzorokat is kicserelni, mert a VW-nál ez gyerekbetegseg volt, főleg az idosebb kocsiknal. Nálam ez nem volt esedékes, megfelelő értékeken belül uzemeltek, stimmeltek a ki-es bemeneti homerseklet-elteresek a rendszerben. Ezekből van 2 vagy 4 érintkezős és min. 2 vagy tobb darab is lehet, amelyek ertekeibol számol egy atlagot és érdemes a zöld vagy barna (ezek a javítottak, jobbra cserélt változatok) színűeket, mert a fekete színűek voltak a hibára hajlamosak. Vagyis, ha fekete színű van a tiédben, akkor kérj zöld kupakost / csatlakozósat. VW/Audis szakik ezt jól tudják :) Ha ezek nem megfelelő értéket továbbítanak a motor vezérlő felé, meleginditasnal nem induló motor jelenséget is szoktak osszehozni, ill. annyira osszehulyitik a rendszert, hogy nem megfelelő környezethez mérten fogják a motort vezérelni. Nálam semmilyen hibára utaló jel nem volt, diagban nulla visszajelzés, csak a megerzeseimre és a megfigyelt értékek alapján figyeltem fel rá, főleg, hogy van egy Omegám is, melynek a motorhomerseklet visszajelzoje a műszerfalon valos érték szerint analóg modon az "igazat" mutatja és az igencsak 92-95 fok körül szokott ingadozni, V6-oskent pedig klímával nyaron, napon, autopalyazva igencsak megütjük a 100 folotti hőfokot amit visszahűt a megfelelő értékekre. Télen 92.5-re szegezi oda magát és alig mozdul, szereti a téli időjárást. Eleve dupla hűtő és fűtő-kore van, mert skandinaviabol szarmazik és oda betettek egy plusz keringtetest a zord hideg telekre gondolva. Miután leallitod a motort és gyújtáson hagyod kb 15-20 percig még képes a belső legteret optimalis hőmérsékleten tartani + arra is jó, hogy több órás várakozás és leállás után visszaerkezeskor a kocsihoz egyből meleget fujjon :) Ott lehet jatszani vele és ott már megtanultam az iskolát a termosztát / érzékelők körül :) 

 

Audinál, V6 FSI motor 115 fok is normális pl. hazatérés után, garázsba beallva, alapjaraton hagyom 1-2 percet lehulni 95 körülre, és még akkor is 102-108ra visszakúszik a víz hőmérséklete leállítás után (ugye akkor már nincs keringtetes, max a ventilatorok hűtik vissza, de csak erre az emlitett értékre). 

 

Szóval javaslom ellenőrizzétek le ezt az értéket és szükségszerűen csereljetek a termosztátot időben, a motor meg fogja hálálni! :) (hosszú távon a pénztárcátok is a hidegebb motor/a magasabb fogyasztás miatt)

 

Rossz termosztáttal, sok rövid út mellett majonézes termék fog megjelenni az olajbeöntő kupak alján, ami normális lehet :) Nálam is jelen volt. Most épp figyelem így mennyire jelentkezik, főleg, hogy oda szoktam figyelni, hogy rendesen melegítsem be rövidebb távon is, de inkább a rovid tavokat kerülöm vele. Az 1.6 szívómotor igencsak hűs tud lenni és annyira eltalálták a tervezésnél az optimalis működését + dugattyúk elrendezését, stb, hogybsok hibát vele véteni nem lehet, azonban szereti, ha odafigyelnek rá kellő mértékkel, időben. Hálátlan gazdák is sokaig járatják különlegesebb hibák nélkül. Most arra leszek kivancsi, hogy az alapjarati vw remegést (jelen esetben BSE motor) a csökkentett EURO4 emisszió normák miatt mennyire befolyasolja a magasabb, normál uzemmelegben. Ugye eleve az EURO4 szabvany miatt alapjaraton vissza kellett fojtsak a motort, igy tudtak cdak elerni ezt és a teljes uzemanyagrendszer-ellatast ujra tervezték, cserebe extraként kaptunk masszírozó motort alapjaraton kinél mennyire jelentkezve :) Nalam most nem mindig csinalja, ill. minimalisan lehet erezni, ha nagyon figyeled és 800 fölötti fordulatoknal olyan az egész autó menetdinamikája, mint egy svajci vekker. A fordulatszám-visszajelzese nagyon pontos (mint az Audiban) és 2200 fölött elkezd húzni, ahogyan kell, 8szelepes kecses morgás mellett :)

 

Üdv mindenkinek! 

ltm83 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 461

Így már értem. Azonban elvileg nem javasolt túltankolni a kocsit, ha van benne aktívszénszűrős benzingőz-visszavezetés. Az ilyennek nincs szellőzője a tanksapkán és legjobb esetben sikerül azt is feltölteni. Azonban, ha az a térfogat a levegő helyett uzemanyaggal telik meg, az üzemanyagszivattyú megpróbálja behorpasztani a tankot :) és még diag-hibát is dobhat a rendszer. Namost, a Te esetedben túltankolas esetén előfordulhat, hogy túl nagy nyomás esetén a pisztoly nem érzékeli a túltöltést (ezt vákuummal oldják meg, vagyis amikor megtelik a tankod és elarasztja a pisztolyfejet is már a szint, akkor akkora vákuum keletkezik ami kioldja /visszanyomja a pöcköt amit beakasztasz tankoláskor. Ha azt feltetelezzuk, hogy vhol alul folyik el a gázolaj, akkor kell legyen egy túltelítő szelep ami kiengedi kicsordulni a gázolajat nálad. Nem tudom gázolajos autóknál ugyanúgy van-e megoldva, mint a benzineseknél. 

 

Ha mindig ugyanott tankolsz, a pumpával nem lehet gond?! :) 

 

Olvass utána VW 'N80 Purge Valve'  hibáknak, amiket a túltöltés szokott okozni. 

 

Az A6-omnál pl. nagyon nem javallott a túltöltes éppen emiatt. 80L a tankja de az Audi szakik jelezték, hogy ne tankoljam túl, mert elég nagy kárt tud okozni a túltankolás. Azóta nem is teszem(igyekszem 70L alatt leállni vele), pedig abba még 85L is belement régebb. Sok esetben írták, hogy a tanksapka túlszorítása vagy hibája miatt (mert ugye elvileg túl szorítas ellen van vedelem)  motorhibavisszajelzest is kaptak. Tanksapka le, levegő jutott a rendszerbe és már rendben is volt, motorhibavisszajelzes kialudt. Érzékeny jószágok ezek :) 

 

Valamint erről volt is egy cikk régebben: https://totalcar.hu/magazin/technika/tultankolas/amp

 

Vmi egyezik azzal, mint ami nalad van?! 

Előzmény: Törpapa66 (459)
davtsik Creative Commons License 2018.01.20 0 0 460

Sziasztok,

 

tavaly november környékén a deréktámaszom néhány reccsenést követően nem működött. Illetve a fel-le irány romlott el. Utána olvasgatva külföldi fórumokon, egy orosz srácnak sikerült felvennie a kapcsolatot a gyári beszállítóval, a scukra-val, ami most már leggett and platt néven fut.

Közben szétszereltem az állító egységet. A mechanikát bowdenek húzogatják. Nekem a jobb oldaliban törött ki a műanyagból egy darab, ami miatt a bowden kicsúszott.

 

Én is bepróbálkoztam a schukra-nál, de első körben a márkakereskedésemhez irányítottak, ott pedig nincs külön javító készlet, de még csak állító egység sem. Csak egyben az egész deréktámasz egység ~200e ft-ért. Ezért beszereztem egy balesetes passat első üléseit, amikben ugyan ez az egység van. Míg bontott után alkatrészt kerestem, azért írtam még egy levelet a schukrának, ekkor válaszlevélben már azt kérték, hogy azonosítsam be a típust, ezt megtettem és 17.11.24-én fel is adták a javító készletet Kanadából, ami tegnap ért ide.

A javítókészlethez küldtek csavarokat is, bár azzal nem igazán lehet összerakni (gyárilag pop-szegecs van, ezzel is szereltem össze), és a 3 db kis fogaskerék is kimaradt, szerencsére nekem nem azok törtek össze. Bár azokat le is lehetne gyártatni mert a jelenlegin is vannak hajszál repedések.

 

Ami a készletben kék színű műanyag, azt próbáltam legyártatni, de egyik eljárással sem lehetett volna gazdaságosan a kis darabszám miatt (bronz precíziós öntés, cnc marás, ABS műanyagból újra öntés [3D szkennelés->3D nyomtatás->szerszám készítés-> ABS öntés]).

Próbálkoztak kompozit műanyag nyomtatással házilag, de az nem vált be. http://www.vwgolf.net.au/archive/index.php/t-22586.html

A javító készletet ingyen küldték Kanadából, a sofőr és az utasüléshez is elegendő mennyiében.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!