Megoldódott a lambda 0.0V probléma. Pár napja elkezdett változni rajta a feszültség. 0,0-0,6V-ot mutatott. Ez elég szerény, és még lassan is váltakozott. Tehát gyanúsnak tűnt, hogy mégis a lambda lesz a kuka. Előtte már kicseréltem a MAP szenzort. De nem az volt a gond. Szóval, ha valakinek kell majd gyári Kefico MAP szenzor, az nekem szóljon (kovsebi@gmail.com). Én is úgy hozattam Németországból, mert itthon a bontóban (Ócsa Tiraker) el akartak kérni érte 16ezer Ft-ot. Németből meghozattam 8 ezerért.
Na szóval térjünk vissza a lambdaszonda problémához. Tehát eleinte 0.0V volt, ekkor az OBD olvasómmal kiolvastam a P0131 (Bank1 érzékelő1 feszültség alacsony) hibakódot. Törlés után azonnal visszajött. Na ez végülis lehetett bármitől, ekkor cseréltem tévesen a MAP-ot. Aztán szépen működött. De közben kiderült, hogy csak azért mert közben bejött a hideg idő, és nem tudott annyira felmelegedni. Mert amint mentem vele 10km-t, azonnal leesett 0,0V-ra a feszültség. De ekkor már nem a P0131-et, hanem a P0130 (Bank1 érzékelő1 áramköri zavar) hibakódot mutatta. Na ekkor irány a lambdaszonda vásárlás. Majd mindjárt kitérek rá, milyet vettem. Amint eljutottam a szervízhez, megint felvillant a Check lámpa, gyorsan hibakód olvasás. Ekkor ez az eredmény fogadott: P0130 (Bank1 érzékelő1 áramköri zavar) ,és P0134 (Bank1 érzékelő1 inaktív működés). Megmondom őszintén, ekkor örültem neki a legjobban, hogy pont szondáért mentem.
Az autoteka2000-ben vettem, Szentendrén a szondát. Ez egy univerzális szonda. De hozzáteszem, hogy rajta van a Bosch jel, és a Bosch azonosító. És rá van biggyesztve egy Ford embléma. Valószínüleg a Ford gyári szondája lehet.
Előtte az eladó felvilágosított, hogy mit nézzek meg a szondán. Elsősorban, hogy planár szonda kell-e, és hogy 4 vezetékes (bár ez planárnál adott), és a fűtőkörnek mekkora az ellenállása, mert amit ők árulnak a 9,5 ohm körüli. Rámértem az enyémre és pont ennyi. Szóval megvettem a szondát.Tegnap átvezetékeltem. Ma reggel beépítettem, és már 0,2-0,8V között mozog a feszültség, és megszűnt a büdös, szúrós kipuf szag. Azóta mentem 350km-t.
Véleményem szerinte a Castrol Edge-t kerüld. Csörög tőle a motor. Szerintem egyáltalán nem igaz, hogy nem lehet észrevenni olaj és olaj között a különbséget.
Nekem eddig az Eneos 5W40 volt a legjobb. Szép hangja volt tőle. Ez a Honda gyári, japán olaja.
Tavaly vettünk a feleségemnek egy 2005-ös 1,0 Family-t, eljött az olajcsere ideje, kérdésem milyen olajat használjak (minőség, márka). Tudom olvassak vissza, de ha lehet írjatok.
Azóta az új gyertyákkal mentem már 600km-t. Szép tiszták.
Próbaképpen rátettem diagnosztikára. Hát nem valami fényes a dolog... Az 1. lambdaszondán nincs jel. 0V-ot mutat. Vagyis azt hiszi a rendszer, hogy szegény a keverék, ezért dúsítja. Valószínüleg ez okozza a magas CO-t. Ha jól sejtem. Próbaképpen felcseréltem a két szondát. És kiderült, hogy nem azzal van a baj. Tehát nem kéne cserélni. Valami elektronikai hibája lehet.
Úgy néz ki, találtam egy profi szervizt, vagyis szerelőt. El fogom vinni hozzá, és majd beszámolok.
Amit ezzel akartam közölni, hogy nem érdemes azonnal hinni azoknak a szervizeknek, ahol a Check Engine lámpa kigyulladása után a hibakód olvasásakor lambda szonda cserét javasolnak, csak azért mert pl. ezt a hibát írja az ECU: "P0131 - Oxygen O2 Sensor Low Voltage (Bank1, Sensor2)" Mert az is lehet, hogy a 30-50ezer Ft-os szonda után is meg fog lepni a sárga lámpa.
Az internetet "turva", nem egy ilyen történetet olvastam. Természetesen más autótipusoknál.
Egyébként az elektródák szépek. A képen is látszik. Csak a menettől felvelé olajos. Elöször azt hittem, hogy a szelepfedél tömítés adta meg magát. De akkor a blokk is olajos lenne. Csak a lyukakban volt olajsár. Arra gondolok, hogy a gányoló szervízes taknyolta oda. Most kitakarítottam, és tettem bele új gyertyákat.
Egy imserősöm annyit mondott, hogy nem voltak meghúzva a gyertyák....
De szerintem ez nem lehetett a gond. Mert miért kerülne olaj oda?
jobb első lámpában izzót kellene cserélni... volt már itt róla szó, de esetleg nem tudnátok fotóval illusztrálni? :-] A rendes világítás, tehát nem helyzetjelző, és nem index...
Pár éva azt vettem észre, hogy felpúposodott a tetőkárpitom. Mára azt lehet mondani teljességgel lebeg. Járt így valaki ? Javította ezt a hibát már valaki? Mennyiben állt meg ?
Nagyon szereti a feleségem a kis picantot de most kitolt vele mert bezárta reggel az ajtót du. nem bírta kinyitni mert a zárszerkezetben valami szétesett. Valaki tud valami ötletet hogy lehetne kinyitni az ajtót hogy a kárpitot le tudjam venni. Kulcs nyitná de a zárban valami beakadt mert belülről sem tudjuk nyitni.
októberben vásásrolt debica frigo téligumi 155/70 13" as gumit valamit gyári kia picanto lemezfelnit szeretnék eladni. novembertől március 14ig volt autón lényegében új gumi.ha valakit érdekel irjon bekeattilaster@gmail.com