MIért van ez a nagy örömujongás a Logan miatt ? Nem is ötezer euró, nem is szép, mindenben elavult, 900 kilós mint egy szuzuki ...
Miért nem ír senki az igazságról ???
Evolution típusú Media Nav-nál is megoldható már a térkép állomány bővítése/cseréje újabbra. Akár az ország több városában is. Akit érdekel, kérem írjon egy emailt telefonszámmal a renault.dacia.code@gmail.com email címre.
Mindegy, mert az csak egy T elosztó. De elvileg adja magát, nem csavarodnak annyira azok akemény csövek, hogy fordítva tudd összedugni. A t elosztó van oldalról nézve leghátul, tehát a motor felé. Egyik ága az autó eleje felé, a másik hátrafelé ,,néz".
Ha ilyen netről vásárolt fos szűrőt raksz bele (felirat német, de valójában távolkeleti), nagy sírás lesz a vége, amikor pár 100ezerért a befecskendezőket, pumpát kell felújítani. Vegyél bele gyári Delphi-t, vagy Knecht Mehale típusút, aztán 20ezrenként (40e a gyári előírás, jobb felezni) csere.
Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni .A képen látható üzemanyag szűrő nektek hogyan van bekötve ha valakinek ilyen van az autóban és segítene megköszönném .Azt tudom hogy hol megy be az üzemanyag meg hol megy a szivatyuhóz csak azt nem melyikre megy rá az a résolaj cső ami a szivattyutól a szűrőig megy vissza és a ami a szűrőtől a tankhoz .Vagy ha van képe valakinek róla hogy van bekötve az is jó lenne.
Ez a fajta Servo szivattyú típus hiba az összes Renault /dacia modellben. Csoda, hogy ennyit elment. Van akinek már garanciában cserélték régen.
Csere vagy felújítás a megoldás. Utóbbit csak erre szakosodott servo-s műhelyben!!!!!!!!!! Ha te vagy autószerelő csak úgy megszimeringezi, 5 percig sem lesz jó. Nagyon sokan már megszívták, okos ember meg a más kárán tanul.
Hát, a kapcsolókat nem baskuráltam, most csak olaj és szűrők cseréje volt a 75k örömére. Én bánatomra viszont kiderült, a szervó szivattyúja tárcsa alól ereszti a folyadékot. Szimeringes, vagy új szivattyút kíván nem tudom, de ez azért szánalmas egy 11 éves, alig futott kocsinál. :(
Múlt hét szombatra meg a parkolóban valaki alaposan meghúzta a bal hátulját, lökös fényezésre szorul, és a bal hátsó lámpa ködlámpa búrarésznél a meghúzás egy szép repedést csinált. :( Papírt a büszke elkövető nem hagyott, csak kárt.
Sajna automata igen. Hát ez szép történet lesz. Kis naivan gondoltam, ledesítem akkor már az egész sort, mert faxom sem akar ezekkel szenvedni. De ezek szerint ez szopás. Persze, a fűtéskapcsolóhoz nem is tudnék ledet rakni, mert ott a fénycsövek/alagutak gondolom oldalirányba szórt fényt viszik a kapcsolókba. :(
Na majd legközelebb ha otthon járok, ismét leszedem s megnézem mi újság. :(
A jobb oldali ablakemelő kapcsolóban cserélhető pici ,,rizsszem" izzó van. Nem sok helyen kapni ilyet.
Jó hosszú lábai vannak, a tartó műanyagra kell felacsvarni, és az csúszik be a kapcsolóban 2 oldalt sínen a helyére. Az az a sárga műanyag, amit akkor látsz, ha lepattintod a középkonzolból kivett kapcsoló fedelét.
A bal oldali ablakemlő kapcsló a régi Loganoknál még impulzos-os (nem kell nyomni végig, 1-szeri érintésre megy). Ha ilyened van, abban nem cserélhető gyárilag. Gyakorlatban meg szikével tőben ki kell vágni a lábait a nyákról. Ugyan olyan izzót mint a másikba, lábait kihajtva oldalra beforrasztható a nyákra a megfelelő helyre. (mérd ki a 12V-ot, most nincs fényképem róla)
Na cserébe most lett 2 nem világító ablakemelő-kapcsolóm. OK, egyiküket múltkor már megkocogtattam, mert nem világított, akkor az helyrehozta. Mára mindkettő kialudt.
Abban milyen égő van? Ugyanez a 1,2W-os műszerfalizzó? Azt már tudom, kiszedem a szürkét, abban vannak benne, onnét hogyan tovább?
Ha 90%-ban városi közlekedésre kell, akkor szerintem simán vállalható az 1.2-es is. Én 2013 végén próbáltam a Logan 1.2-est, igaz az még az EURO5 motoros 75 LE változat volt, tudomásom szerint az EURO6 elvesztett 2 lóerőt... Simán vállalható autó azzal a motorral is, főleg városba. Én az elindulásnál mutatott lefulladási hajlamát sem tapasztaltam, autós újságok tesztjeiben arra panaszkodtak, hogy bőgetni kell a motorját, ha nem akar valaki lefulladni vele. Szerintem meg csak tudni kell bánni a pedálokkal... :-) Én kivittem a tesztúton autóútra is, mivel nekem főleg országútra és autópályára kellett az új autó. 110 körül már megjön a hangja, de évi 2-3 útra szerintem így is vállalható, max. az autópályás tempót 130-ról le kell venni 110-120-ra. Végül az én választásom Fluence 1.5dCi 95 LE lett (mint írtam, főleg hosszabb utakra, autópályára), de városban most is egy 13 éves 1.2-es 75 LE C Corsát használok Easytronic váltóval, és tökéletesen tartható vele a városi közlekedés tempója. Egyszer egy horvátországi nyaralást is lenyomtunk vele (2000 km), autópályán 110-es tempóval, és teljesen vállalható út volt, kb. olyan rövidre van áttételezve, mint az 1.2 Logan... Szóval ha számít a TCE 300eFt-os felára, akkor menj el egy tesztvezetésre az 1.2 és a 0.9TCE motoros változattal is egy tesztkörre, aztán eldöntöd... :-)))
Köszönöm a segítséget. Igaz kicsavaroztam a fütéskapcsolókat s amennyire a bovdenek engedték, "felfordítottam" mert ilyen izzót és foglalatot még nem volt szerencsém látni, de végül sikerült kicserélni. Következőre már talán menni fog a helyén is.
A 12 évvel ezelőtti 1.2-es Fabiák és Corsák is útakadályok azoknak, akik normálisan (kreszt betartva) szeretnének haladni. Akkor szerinted egy ekkora kaszniban mire jó? Város-előváros, aztán kifújt. Autópályán jó, hogy üvölt, mert annyit pörög. Erősebbik motorral kell megvenni. Ha sok a rövid táv TCE, ha hosszabb utakra használod, akkor dci. Átrozsdásodási garanciával nem kell foglalkozni, úgy sem az lesz a baja. Mai autók mind olyanok, mint a mosó vagy hűtő gép. 5 évig tök szép és jó, aztán dobd el, vegyél újat.
1db (a 2009-2012-ig a facelifteseké 2db) hagyományos 1.2W-os műszer fal világítós izzó. ,,Fényalagúton" világítja be a 3db tekerő kapcsolót.
a középkonzol komplett előlapját kell lepattintani. Utána gyári előírás szerint ki kellene csavarozni majd akasztani a helyéről, és elfordítani oldalra a panelt, hogy hozzáférj a kicsavarható izzó tartóhoz. De ne tedd! Le kell húzni a stekkert a panelről. Majd alatta újjheggyel tapogasd ki hol van. 1/4 collos kis dugókulcs (,,krova") készlet 9-es fejével, és a rövid (4-5cm-es) toldószárával, kivehető. Picit erősebben rá kell nyomni, megszorul benne az égő tartó, majd az ülés felől nézve, órajárás irányába kell rajt csavarni, és hátra felé kihúzható. Tartóban kicseréled az izzót, és mehet vissza.
5 perc alatt kész. Persze ahhoz, hogy ne törj el semmit, kell a rutin, meg a mindenképp fűtött utastér, mert a hideg műanyag törik!
Nekem meg múlt év végén hazafelé valami fura. Nézem, a jobb oldali ablakkapcsoló nem világít. Megkocogtattam, otthon vannak-e... felkapcsolták a villanyt bent, így igen. Nem lesz meg sokáig, ha ilyesmikkel fog szórakoztatni...
Pár 100db Daciát az elmúlt 11 évben. Kimondottan ezek alkatrész ellátásával, szervizelésével foglalkozom.
Van saját 1.6 8V chiptuningos Logan, és 1.6 16V chiptuningos MCV (ATC csinálta Bp.-en) , Dci Duster is jelenleg. Egyik sem produkálja amit írtál. Egyből esik a fordulat a gázról lelépve.
Mit vezettél előtte? Ha rendesen lepadlózod, ott biza gyors váltásnál hallod majd, hogy nem veszi el rögtön. Nem csak a Logan, más autókon is tapasztaltam már ilyent.
Az 1.4MPI rögtön elveszi a gázt, nem mind a mai autók. Ha nem így működik, akkor ott valami gond van. Alapjárati motor, pillangó szelep jeladó poti, szelepek, stb.
Kapcsolószárat meg ne is keresgélj, azt bízd a felújító műhelyekre. Házilag nem megoldható a beépítés, mikroszkópikus méretek vannak, hézagolni-állítani kell, Delphi géppel lepróbáélni, mérési jegyzőkönyvet készíteni, majd ez alapján bekódolni .
A régi 1,4,1,6 nagyon használható!A gyári ECU program kicsit lomha,de egy normális helyen használhatót tesznek bele,és kevesebbet is fog fogyasztani,mivel hamarabb lesz utazón!Az alkatrészek elérhetők,pl. lámpát már 5000-ért is kapsz bele!Én most akartam kicserélni egy új sedanra,de az 1,2 16V egy borzalom,még terhelés nélkül is bőgetni kell a motort hogy elinduljon,senkinek nem ajánlom,ez már nem családi autó,hanem egy szopás!Sajnos a régiek jobbak!Ha kifogsz egy jó állapotút,semmi gondod nem lesz vele!Én meg megtartom a régit,erre az új fostalicskájukra biztos nem cserélem le!Ha akarsz még valamit tudni szívesen megírom!