Keresés

Részletes keresés

timetable Creative Commons License 2024.02.21 0 1 115319

A 6019 a párja. Gondolom az a logika, hogy a reggeli csúcsórákban ne kössön le ez a forda motorvonatot, ami a legerősebb csúcsórában kihasználatlanul állna (vagy a gyengébb irányban haladna). Fél hétre ér Budapestre, távolsági forgalomba viszont ezért szépen forgatható is tovább a szerelvénye.

Előzmény: zjakabfi (115317)
sssey Creative Commons License 2024.02.21 0 1 115318

zjakabfi

 

Vagy az valami ic-be fordul?

 

látszólag igen, de gyakorlatilag a szerelvény 6019-ként vissza is jön a Nyugatiba.

 

6088 jogos, hogy full ic kocsikból áll, míg napközben 1 flirt jarja sokszor az ir-t?

 

A két IR közlekedésekor van szabad IC szerelvény, napközben mindegyik fut. Persze este lehetne szabad flirt is, de hajnalban vissza már hiányozna valahonnan.

Ha máshonnan kapna szerelvényt, valószínűleg gazdaságtalanabb forduló lenne. Így is van a debreceni IR fordában olyan szerelvény, ami egész nap csak egy Debrecen-Nyugati-Debrecen távot fut.

 

sssey

Előzmény: zjakabfi (115317)
zjakabfi Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 115317

6088 jogos, hogy full ic kocsikból áll, míg napközben 1 flirt jarja sokszor az ir-t?

Vagy az valami ic-be fordul?

csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.01.31 -1 0 115316

IR vonat, 7h15, Szolnokról a Nyugatiba. Pontos, eddig. Igaz, három Bhv kocsival nem kell nagyon erőlködnie a V63-nak.

1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 115315

Mivel szinte csak közszolgáltatást végez a tulajdonosuk,így egész évben adott a feladatmennyiség,nem hullámzik,mint régen,így a feszített létszám egész évben fennáll.

 

+ költség.

Előzmény: benbe (115310)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.30 0 1 115314

"pontosan milyen érdekeket sértene?"

 

 

A karbantartási szervezettől fizetést kapókét,az irányítókét,"A majd Pest diktál"-ókét.

Előzmény: AKF996 (115309)
koller andor Creative Commons License 2024.01.30 0 0 115313

Uzsgyi.

Előzmény: zjakabfi (115312)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.30 -1 1 115312

30-as mi?

Előzmény: koller andor (115311)
koller andor Creative Commons License 2024.01.30 0 0 115311

030-as tegnap futópróbázott.

Előzmény: 1047 005-2 (115306)
benbe Creative Commons License 2024.01.30 -2 3 115310

Év eleje van, még nem szálltak el a túlórák, most lehetne típusozni küldeni embereket.

Előzmény: AKF996 (115307)
AKF996 Creative Commons License 2024.01.29 0 1 115309

Köszönöm (sajnos előbb írtam meg az előző kérdésemet, mint olvastam ezt) így értem valamennyire.

 

"nem sért érdekeket"

 

Viszont ezt nem teljesen, pontosan milyen érdekeket sértene?

Előzmény: 1047 005-2 (115304)
AKF996 Creative Commons License 2024.01.29 0 1 115308

"Nem ez az akadálya a bevetésüknek, alaphelyzetben legalább 2 pár vonatot vihetnének!"

 

De akkor mi? Mi akadályozza, hogy a meglévő típussal rendelkező vezérekkel nem vethetik be őket? Fordaszervezői aggályok, vagy micsoda?

Előzmény: 1047 005-2 (115298)
AKF996 Creative Commons License 2024.01.29 -2 1 115307

"Szegedieknek nincs típusismeretük 470-re"

 

Még mindig itt tartunk.. Egymillió alkalom/időszak lett volna már rá, hogy lehetővé tegyék a típusolást rájuk itt is, de azóta sem történt meg az elmúlt évtizedben. 
És egyébként sem igaz, hogy ne lenne rá, mert anno a rolázóknak minimum volt, bár igaz hogy ez nem képezi le a többséget, de akkor is. Az már eleve valami. Az meg, hogy az összes többi embernek nem tudták lehetővé tenni hogy továbbiaknak is legyen, a start hozzáállását minősíti.

 

"de 480-ra van"

 

Na ugye, érdekes módon ezt meg tudták oldani 10 évvel ezelőtt, de a Teknőkre azóta sem az elmúlt 20 év folyamán. 

Amúgy a 630-asok kapcsán is folyton ezt hallom kifogásként, hogy nem minden szegedi/kecskeméti vezérnek van rá típusa, és hogy ez a fő akadálya az itteni fordáiknak.. Miközben még mindig itt lenne a legégetőbben szükség a három géptípusra. Nagyon unalmas már ez, ha akarnák, meg tudnák oldani (ahogy a 80-100-120-as vonaliaknak is megoldották korábban valahogy).

Előzmény: H_CS (115296)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.29 0 3 115306

"Csak az utasokét..."

 

 

is.

 

 

 

"Egyébként a TRAXX-k üzemkészségéről hallok néha érdekeset."

 

 

Ez részben az árának,részben a karbantartásáért számlázók felelőssége.

 

 

 

"teszkós taurusznak"

 

 

Aldi lok is elhangzik.

 

 

 

"Az tény, hogy a 480-as, már csak azért is mert jóval fiatalabb, lényegesen jobb, mint a V43."

 

 

Alma és körte minden szempontból.

Előzmény: csíkos-háTTú (115305)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.01.29 -2 3 115305

Ahha!

Nagy így már világosabb a kép, csak nem valami vidám.

 

"...nem sért érdekeket."

Csak az utasokét...

 

Egyébként a TRAXX-k üzemkészségéről hallok néha érdekeset. Pár vezér nemes egyszerűséggel csak "teszkós taurusznak" hívja. De ez nem pont ebbe a topicba tartozik. 

Az tény, hogy a 480-as, már csak azért is mert jóval fiatalabb, lényegesen jobb, mint a V43.

Előzmény: 1047 005-2 (115304)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.29 0 4 115304

 

Az arányaiban  kevés típusos miatt lehet hivatkozni rá,hogy fordaboruláskor nincs alkalmas ember az adott vonathoz,megoldáshoz,2 legyet ütve egy csapásra,így nem kell gondolkozni újabb,a szokásostól eltérő mozdonyforduló sémán,nem sért érdekeket.

 

 

Ettől függetlenül a 15 db bérelt Dóréminek ki kellene váltani 15 db TRAXX-ot,abból csak 5 db áldozásával homogén járműpark alakulna ki a 140-es vonali IC-ken (is).Meg is ugrana jócskán a napi futott kilométer (átlag).

Előzmény: csíkos-háTTú (115300)
Csöves Miska Creative Commons License 2024.01.29 0 0 115303

OFF

Köszi!

ON

Előzmény: csíkos-háTTú (115302)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.01.29 0 0 115302

OFF

Meg van, abban dolgozom.

ON

Előzmény: Csöves Miska (115301)
Csöves Miska Creative Commons License 2024.01.29 -2 0 115301

Régen szerettem utazni e vasútvonalakon, ma már inkább busszal járok.

 

OFF

Rád emlékszem még régről, csíkos műhely megvan még?

ON

Előzmény: csíkos-háTTú (115300)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.01.29 -2 3 115300

"Nem ez az akadálya a bevetésüknek,..."

 

Hanem?

Ha Kend mondott Á-t, akkor mondjon B-t is! (Persze csak akkor, ha nem akarsz hasonlítani egy másik nick-re, aki kapott pár keresett/keresetlen szót már itt.)

 

Előzmény: 1047 005-2 (115298)
sssey Creative Commons License 2024.01.29 0 2 115299

koller andor

 

A valódág meg naponta többször bekopog az ablakon.

 

Pont ezért linkeltem. A jelenlegi struktúrában cipőkanállal beférne a két megállás, de az öszvérek késése csak tovább növekedne.

Nem számoltam ki, de valószínűleg a személyek keresztjét át lehetne tenni Nagykőrösre, de akkor semmi esélye ebben az időszakban tehervonatok átküldésének.

 

sssey

 

Előzmény: koller andor (115297)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.29 -1 1 115298

Az első tagmondat nem igaz.

 

A vonatokat továbbító összes szolgálaihelyen vannak 470-es típussal rendelkező emberek.

 

Nem ez az akadálya a bevetésüknek, alaphelyzetben legalább 2 pár vonatot vihetnének!

Előzmény: H_CS (115296)
koller andor Creative Commons License 2024.01.29 0 2 115297

Igen a papír mindent elbír. A valódág meg naponta többször bekopog az ablakon. ( az öszvérek menetrendszerűtlensége okán)

Előzmény: sssey (115294)
H_CS Creative Commons License 2024.01.29 -3 0 115296

Szegedieknek nincs típusismeretük 470-re, de 480-ra van. (480-asok is járnak/jártak Bécsbe)

Ha nem lenne, akkor nem járna az a 3 db Traxx sem a szegedi fordába.

Előzmény: AKF996 (115292)
H_CS Creative Commons License 2024.01.29 -2 1 115295

Én a moderációs topikba is írtam emiatt.

Előzmény: M41 2180 (115290)
sssey Creative Commons License 2024.01.29 0 0 115294

shadoe

 

Kérdésedre a választ itt megtalálod:

 

https://www2.vpe.hu/document/9687/140+Cegl%C3%A9d+-+Szeged.pdf

 

sssey

Előzmény: shadoe (115293)
shadoe Creative Commons License 2024.01.26 -3 6 115293

És ha már húsz utas kedvéért pazarolják, legalább állna meg Nyársapát és Katonatelepen, ahogy a személy vonat a régi normálisabb időkben meg is állt. A logika sose volt erőssége a MÁV-nak. 

Előzmény: csíkos-háTTú (115289)
AKF996 Creative Commons License 2024.01.26 -5 2 115292

"Azóta már V43 vontatja rángatja a kocsikat."

? Épp erről beszélünk mi is. Ez az ami konstans állapotot jelent ezen a szerencsétlen vonalon, és (jelenleg) úgy tűnik hogy nem is fog már változni soha, amennyi fémhulladékot próbálnak összelapátolni egy-egy "géppé" újra és újra..

 

zjakabfi  5 órája    -1 0 115288

"3 traxx van a 140-esen"

 

Igen, de ettől hagy ne essenek már hasra a helyi vezérek... A napi hibrid ic-fordába szükséges egyszerre minimum 8 gépből 3 is Traxx? Hűha. Aztán a maradék minimum 5 géppel mi lesz? Azokon nyugodtan szenvedjenek továbbra is a vezérek, ahogy a gépek a szerelvényekkel, az utasok meg a (nem)menetrendszerűséggel, na meg a túlságosan is gyakori műszaki meghibásodások miatti fennakadásokkal? 

Ha már elkezdtek lízingelni 15 új (modern) gépet elsősorban az 1-es vonali vontatójárművek helyére, akkor az a minimum lenne hogy ide hozzák az onnan helyettük kiszorulókat, nem? Vagyis ahol a leginkább szükségesek lennének a magasabb vonóerejükre való igény miatt, és nem a 4-5 kocsis viccszerelvények élére a kirakatba pózolni.

(Az már csak hab a tortán, hogy nyaranta egyébként még ezeket a maradék traxx-fordákat is rendszerint elviszik innen, "merhogy kellenek a Balatonra".)

Előzmény: csíkos-háTTú (115286)
koller andor Creative Commons License 2024.01.26 -1 7 115291

A minap a 7613 KISS-el volt kiadva. ( 021-es) 9 utas szállt le róla Kecskeméten. Ugyanaz nap amikor a 703-al 25' késéssel KöKi -re értem , akkor láttam , hogy a 2846-os zónázó meg szóló Flirt. Tömeges utaslemaradás volt ennél a vonatnàl.

 

Előzmény: r1232 (115282)
M41 2180 Creative Commons License 2024.01.26 -1 10 115290

Remekül megfogalmaztad.

 

Megértem, hogy xarban van a vasút, mert az állam nem hajlandó pénz áldozni rá (nem azért mert nincs).

Mindent meg lehet érteni.

De ezek a rövid mondatos semmit mondó válaszok már igazán fárasztóak. Ezek a "nem az a baj", "nem értesz hozzá, te nem tudod",  "máshol is ez van" válaszok.

Az ilyen válaszokat el se kellene kezdeni begépelni. Ha nincsenek épkézláb érvek, vagy mindenki számára érthető magyarázatok akkor inkább ne írjanak semmit.

Ha meg nem lehet írni semmit mert jön a fekete autó, és a Biztonsági Főosztály káderei intézkednek, akkor ugyancsak fölöslegesek az ilyen beböffentések amivel csak felidegesít másokat.

 

Csak a példa kedvéért:

Még senki, maga a Start se volt képes elmagyarázni azt, hogy azokra a tetves kelet-magyarországi IC-kre miért nem adnak legalább tárcsafékes kocsikat. HA már nem hibridesíti őket és helyjegyet kér akkor miért nem teszi meg? Mert VAN Bmx, és Schileren, és VAN fecske amit a helyükre lehetne tenni a mezei bokorugró személyvonatokba.

Azzal ne jöjjön senki hogy nem lehet! Mindent lehet, csak akarni, szervezni, dolgozni kell.

Ja, hogy pont ennek a három dolognak van híján a megrendelő és a szolgáltató..

Ja, hogy az így szoktuk az mindent felülír..

Ja, és különben is a francnak utaznak annyian, maradjon mindenki otthon a seggén és ne zavarja a vasutasok nyugalmát...

Előzmény: csíkos-háTTú (115289)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!