A 6019 a párja. Gondolom az a logika, hogy a reggeli csúcsórákban ne kössön le ez a forda motorvonatot, ami a legerősebb csúcsórában kihasználatlanul állna (vagy a gyengébb irányban haladna). Fél hétre ér Budapestre, távolsági forgalomba viszont ezért szépen forgatható is tovább a szerelvénye.
látszólag igen, de gyakorlatilag a szerelvény 6019-ként vissza is jön a Nyugatiba.
6088 jogos, hogy full ic kocsikból áll, míg napközben 1 flirt jarja sokszor az ir-t?
A két IR közlekedésekor van szabad IC szerelvény, napközben mindegyik fut. Persze este lehetne szabad flirt is, de hajnalban vissza már hiányozna valahonnan.
Ha máshonnan kapna szerelvényt, valószínűleg gazdaságtalanabb forduló lenne. Így is van a debreceni IR fordában olyan szerelvény, ami egész nap csak egy Debrecen-Nyugati-Debrecen távot fut.
Mivel szinte csak közszolgáltatást végez a tulajdonosuk,így egész évben adott a feladatmennyiség,nem hullámzik,mint régen,így a feszített létszám egész évben fennáll.
Még mindig itt tartunk.. Egymillió alkalom/időszak lett volna már rá, hogy lehetővé tegyék a típusolást rájuk itt is, de azóta sem történt meg az elmúlt évtizedben. És egyébként sem igaz, hogy ne lenne rá, mert anno a rolázóknak minimum volt, bár igaz hogy ez nem képezi le a többséget, de akkor is. Az már eleve valami. Az meg, hogy az összes többi embernek nem tudták lehetővé tenni hogy továbbiaknak is legyen, a start hozzáállását minősíti.
"de 480-ra van"
Na ugye, érdekes módon ezt meg tudták oldani 10 évvel ezelőtt, de a Teknőkre azóta sem az elmúlt 20 év folyamán.
Amúgy a 630-asok kapcsán is folyton ezt hallom kifogásként, hogy nem minden szegedi/kecskeméti vezérnek van rá típusa, és hogy ez a fő akadálya az itteni fordáiknak.. Miközben még mindig itt lenne a legégetőbben szükség a három géptípusra. Nagyon unalmas már ez, ha akarnák, meg tudnák oldani (ahogy a 80-100-120-as vonaliaknak is megoldották korábban valahogy).
Nagy így már világosabb a kép, csak nem valami vidám.
"...nem sért érdekeket."
Csak az utasokét...
Egyébként a TRAXX-k üzemkészségéről hallok néha érdekeset. Pár vezér nemes egyszerűséggel csak "teszkós taurusznak" hívja. De ez nem pont ebbe a topicba tartozik.
Az tény, hogy a 480-as, már csak azért is mert jóval fiatalabb, lényegesen jobb, mint a V43.
Az arányaiban kevés típusos miatt lehet hivatkozni rá,hogy fordaboruláskor nincs alkalmas ember az adott vonathoz,megoldáshoz,2 legyet ütve egy csapásra,így nem kell gondolkozni újabb,a szokásostól eltérő mozdonyforduló sémán,nem sért érdekeket.
Ettől függetlenül a 15 db bérelt Dóréminek ki kellene váltani 15 db TRAXX-ot,abból csak 5 db áldozásával homogén járműpark alakulna ki a 140-es vonali IC-ken (is).Meg is ugrana jócskán a napi futott kilométer (átlag).
Ha Kend mondott Á-t, akkor mondjon B-t is! (Persze csak akkor, ha nem akarsz hasonlítani egy másik nick-re, aki kapott pár keresett/keresetlen szót már itt.)
A valódág meg naponta többször bekopog az ablakon.
Pont ezért linkeltem. A jelenlegi struktúrában cipőkanállal beférne a két megállás, de az öszvérek késése csak tovább növekedne.
Nem számoltam ki, de valószínűleg a személyek keresztjét át lehetne tenni Nagykőrösre, de akkor semmi esélye ebben az időszakban tehervonatok átküldésének.
És ha már húsz utas kedvéért pazarolják, legalább állna meg Nyársapát és Katonatelepen, ahogy a személy vonat a régi normálisabb időkben meg is állt. A logika sose volt erőssége a MÁV-nak.
? Épp erről beszélünk mi is. Ez az ami konstans állapotot jelent ezen a szerencsétlen vonalon, és (jelenleg) úgy tűnik hogy nem is fog már változni soha, amennyi fémhulladékot próbálnak összelapátolni egy-egy "géppé" újra és újra..
Igen, de ettől hagy ne essenek már hasra a helyi vezérek... A napi hibrid ic-fordába szükséges egyszerre minimum 8 gépből 3 is Traxx? Hűha. Aztán a maradék minimum 5 géppel mi lesz? Azokon nyugodtan szenvedjenek továbbra is a vezérek, ahogy a gépek a szerelvényekkel, az utasok meg a (nem)menetrendszerűséggel, na meg a túlságosan is gyakori műszaki meghibásodások miatti fennakadásokkal?
Ha már elkezdtek lízingelni 15 új (modern) gépet elsősorban az 1-es vonali vontatójárművek helyére, akkor az a minimum lenne hogy ide hozzák az onnan helyettük kiszorulókat, nem? Vagyis ahol a leginkább szükségesek lennének a magasabb vonóerejükre való igény miatt, és nem a 4-5 kocsis viccszerelvények élére a kirakatba pózolni.
(Az már csak hab a tortán, hogy nyaranta egyébként még ezeket a maradék traxx-fordákat is rendszerint elviszik innen, "merhogy kellenek a Balatonra".)
A minap a 7613 KISS-el volt kiadva. ( 021-es) 9 utas szállt le róla Kecskeméten. Ugyanaz nap amikor a 703-al 25' késéssel KöKi -re értem , akkor láttam , hogy a 2846-os zónázó meg szóló Flirt. Tömeges utaslemaradás volt ennél a vonatnàl.
Megértem, hogy xarban van a vasút, mert az állam nem hajlandó pénz áldozni rá (nem azért mert nincs).
Mindent meg lehet érteni.
De ezek a rövid mondatos semmit mondó válaszok már igazán fárasztóak. Ezek a "nem az a baj", "nem értesz hozzá, te nem tudod", "máshol is ez van" válaszok.
Az ilyen válaszokat el se kellene kezdeni begépelni. Ha nincsenek épkézláb érvek, vagy mindenki számára érthető magyarázatok akkor inkább ne írjanak semmit.
Ha meg nem lehet írni semmit mert jön a fekete autó, és a Biztonsági Főosztály káderei intézkednek, akkor ugyancsak fölöslegesek az ilyen beböffentések amivel csak felidegesít másokat.
Csak a példa kedvéért:
Még senki, maga a Start se volt képes elmagyarázni azt, hogy azokra a tetves kelet-magyarországi IC-kre miért nem adnak legalább tárcsafékes kocsikat. HA már nem hibridesíti őket és helyjegyet kér akkor miért nem teszi meg? Mert VAN Bmx, és Schileren, és VAN fecske amit a helyükre lehetne tenni a mezei bokorugró személyvonatokba.
Azzal ne jöjjön senki hogy nem lehet! Mindent lehet, csak akarni, szervezni, dolgozni kell.
Ja, hogy pont ennek a három dolognak van híján a megrendelő és a szolgáltató..
Ja, hogy az így szoktuk az mindent felülír..
Ja, és különben is a francnak utaznak annyian, maradjon mindenki otthon a seggén és ne zavarja a vasutasok nyugalmát...