Igaz megfejtettük már az Atlas lánctányér történetét, viszont az enyém nem teljesen látszott a képen (A legrozsdásabb kerékpáron lévő) hogy mégis milyen típus az..
Az előttem válaszolónak volt igaza, mégpedig egy korábbi lánctányér, bár a hajtás elvben egyáltalán nem voltam otthon és nem is foglalkoztam vele eleget...
Így, most a hajtás összerakásnál elakadtam. Rengeteg keresgélés után kiderítettem milyen elvű lehetett egyáltalán a hajtás rész.
Harangcsapágyas, négyszög alakú tengellyel.
Vásárolni szeretnék! Akinek van eladó 1930-as évekbeli komplett hajtása, lánctányérja nagy valószínűséggel vevő lennék rá !
Esetleg nagy segítség lehet ez a német weboldal alkatrészek keresésében a többi fórumtársnak.
Véleményem szerint egy igazi ritkaság van a birtokodban. A képeid alapján szép, eredeti állapotban maradt meg. Megőrzésre, és ebben a mivoltában való konzerválásra, feltétlen érdemes! Sok sikert kívánok a komplettírozásához.
Bár nem gyári kiegészítő, az érdekesség kedvéért mégis megosztok veletek pár fotót a csehszlovák Pionyr gyermeknyereghez saját kezűleg készített lábtartóról. Minden alkatrészét úgy alakítottam ki, hogy korabeli hangulatot árasszon, hihető legyen, hogy a kerékpár gyártásakor, azaz a '40-es évek végén készült. Elsősorban a hasítékolt, félgömbfejű csavarokra, és a lemezből sajtolással készült, ún. kivágásos anyákra gondolok. A bilincsek bükkfa hasábokból készültek, majd lakkoztam őket. Az 1948-as Kék Csodámra kerültek.
Hátha valaki kedvet kap hasonlóhoz...
Ezzel a pár fotóval szeretnék boldog karácsonyi ünnepeket kívánni minden szaktársnak!
WM Appollóhoz keresek nyaktáblát. Tudom, hogy nagyon ritka és kicsi az esély, de hátha valakinél ott lapul a fiókban. Vétel és csere is szóba jöhetne. A nagyon szépen egyben lévő Apollo kerékpáromra kellene.
A második, négykörös lánckerék több mint valószínű, hogy cserélt, mert ez a minta jóval később, a Tura kerékpárokon jelent meg. E típust a Varsa könyv idevágó táblázata szerint 1948-ban kezdték gyártani, de feltételezésem szerint valószínűbb, hogy a valóságban inkább az 1950-es évek elejétől.
Tamás felfedezése és összeszedett anyaga az Atlas bicikliről, továbbítani tudom, sajnos hozzászólni nem mert nem ismerem/jük a bicikli teljes történetét, mivoltját. Nagyon megköszönnénk mindketten ha valaki ismeri az Atlas biciklit. 1930-as évektől egészen a 40'-es évekig. Veteránkerékpár fórumot visszapörgetve és a gportált nézegetve. Köszönjük.
Amit leszűrt hogy 3 fajta lánckerékkel adták ki őket (ez lehet több is, nem tudni több infónk nincs)
Ugye a korai széria Muffos változata.. és köztük a Muff nélküli változat.. Egyedi lánctányér ismertetőjelével. Utolsó képen az én példányom. Na most az enyémnek a lánctányérja eredetinek tűnik, Hagyományos kör alak majd kerekített T formában végződik