Keresés

Részletes keresés

Rájen153 Creative Commons License 2023.09.13 -1 1 23637

Igazából mind az átszállásmentesség, mind a motorvonat egyaránt hozzájátszik szerintem. Amikor pl. a 150-esen vetették be a FLIRT-eket, ill amikor a 80a vágányzár miatt a 150-es elővárosában színtiszta FLIRT üzem volt, ugrásszerűen nőtt meg az utasszám, pedig ott semmilyen átszállás nem volt korábban. 

Előzmény: _nyunyuka (23628)
nonick7 Creative Commons License 2023.09.12 0 3 23636

Kezdjük ott, hogy nem használom sem az Agria IR-t, sem az S80-ast.

Folytassuk ott, hogy az S80-asról sem olyan panaszokat hallani, hogy túl alacsony a kihasználtság.

Ne felejtsük ki, hogy az S80 a Kőfelső-Gödöllő Állami Telepek közötti megállókba utazóknak van leginkább kitalálva.

Azt sem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a 80-as vonali IR-ek igazából meghosszabbított zónázó vonatok, gödöllői zónahatárral. Ez alapján a váciak se használják a Z70-et, és a solymáriak és pilisvörösváriak se használják a Z72-t.

Bónusz: a gööllőiek nem munkából mennek fáradtan hazafelé? Csak terhes nőknek, mozgáskorlátozottaknak és nyugdíjasoknak kell tudtommal iratlan szabály szerint átadni a helyet. Odajönne hozzám egy velem egykorú fickó, hogy adjam át a helyem, mert ő távolabb utazik, biztos hogy pofánröhögném.

 

Amúgy meg az, hogy miskolcon, mint mindenhol az országban vannak néha jelentős késések, sehogy nem kapcsolódik ide.

Előzmény: 431365 (23635)
431365 Creative Commons License 2023.09.12 -10 1 23635

bele ne halj arany szivem abba a 16 percbe, megnézném az arcod amikor Miskolcon közlik a hangosbemondóba -10 fokba hóesésbe, hogy a Hidasnémeti felé közlekedő Hernád Ic felsővezeték szakadás miatt 150 percet késik, és így kimarad egy teljes órás ütem, de közben meg Encsen váltóhiba van, így a következő páratlan személy sem indul mert a szerelvénye fent ragadt, te már két órája várod, hogy 30 km-re hazajuss, de maximum kettes létrával tudsz menni ollózva...

 

majd legközelebb ha átadod az ülőhelyed, akkor megérdemled a helyed a vonaton, addig csak egy suttyó elővárosi k*csög maradsz

Előzmény: nonick7 (23634)
nonick7 Creative Commons License 2023.09.12 -2 4 23634

Senki sem fog a kedvedért 16 perccel később hazaérni.

Előzmény: 431365 (23632)
Atis57 Creative Commons License 2023.09.12 0 0 23633

Szia!

 Légy megnyugodva ,ez minden vonalon igy megy! 

 

illetve az emberi hozzáállás , ---de a másik 5'-l később indul,-hamarabb érkezik,gyorsjárat, stb.

 

Mivel 40 éve utazgatok ,még nem láttam változást!--lehet nem is fogok,?

Előzmény: 431365 (23632)
431365 Creative Commons License 2023.09.12 -10 3 23632

Nem tudom ki milyen gyakran utazik az Agria IR-ekkel, de nem lehetne közölni a kedves drága cukor gödöllői utasokkal, hogy illendő volna a saját S80-asukkal menniük, nem pedig a távolsági utasok elől elfoglalni az ülőhelyeket? 

Mai nap a 17:00-ás Agriával jöttem Miskolc felé, igaz 58-ra értem oda, második egységben már ilyenkor a folyosón álltak végig, az első egységben még 1-2 ember állt az ajtóknál de szabad ülőhely nem volt. Gödöllőig állni kellett, majd ott kb legalább 100 ember leszállt, és jutott minden távolsági utasnak ülőhely. De ugyan ezt a múlt héten kétszer a 18:00-ással játszottam el.

 

Könyörögve kérem, ha olvassa gödöllői utas aki agriával utazik, járj S80-assal, 12 perc plusz menetidő nem a világ vége, de ha munkám végeztével szeretnék távolsági utasként leülni, ne kelljen már az úri elővárosi miatt álljak aki nem akar a lassú vonattal menni. 

 

köszi, puszi

 

(a minuszolás felszabadít, én tudom)

Trackmen Creative Commons License 2023.09.12 0 1 23631

Milyen 50 meg 110 percek?

Tavaly 2-3 perces csatlakozások voltak Budapest felé/felől, és nem sokkal hosszabbak a másik irányba.

Előzmény: _nyunyuka (23628)
misi967 Creative Commons License 2023.09.12 0 1 23630

kihagyott 50, illetve 110 perces vámosgyörki "csatlakozás" számlájára írnám.

 

 

Tudom hogy itt nem lehet igazam :)))  de attól még ütemes csatlakozása volt az ingának az egrihez oda-vissza.

Előzmény: _nyunyuka (23628)
misi967 Creative Commons License 2023.09.12 -2 1 23629

Világos persze.

Arról+ nem beszélve hogy egri,vagy miskolci szemmel nézve megy a kritika.... miskolnak és egernek hány éve van közvetlen vasuti összeköttetése? Gyöngyös erről le volt szoktatva rendesen...most meg már minden baj.Félreértés ne essék,az sem érdekel ha beszántják a gyöngyösi vonalat,sőtt az egész 80-ast. :) ma elkellett volna jutnom költséghatékonyan miskolcra oktatásra,8-14-ig.Ahhoz kelhettem volna 3-kor és talán este 7körül haza is értem volna ,ha beleszámolom a gyöngyösről való hazajutásom akkor kb 7-8 átszállás...ugy hogy arcképesem ellenére ,ebből a szempontból leszarom a vasutat. (akinek+ nem tetszik a pofám élvezkedjen a minuszokkal)

Előzmény: _nyunyuka (23628)
_nyunyuka Creative Commons License 2023.09.12 0 0 23628

A növekedés jó részét nem a korszerű motorvonat, hanem inkább az kihagyott 50, illetve 110 perces vámosgyörki "csatlakozás" számlájára írnám. 

Előzmény: misi967 (23626)
István Gyuri Creative Commons License 2023.09.12 -1 0 23627

alex_86: gyakorlatilag egész nap citromsárga a 108-as...

Aminek az oka a rengeteg új lassújel Ohat és Macs között.

(És a múlt héten végigutazva a vonalon, lehet, hogy még nem is volt olyan szigorú a mérővonat eredményének a kiértékelése....)

Előzmény: alex_86 (23621)
misi967 Creative Commons License 2023.09.12 -1 1 23626

A 85-ös vonal jegyeladási adatai, melyen világosan látszik a Mátra InterRégió indulásának eredménye (növekedés) és az ország- és megyebérlet bevezetésének hatása (csökkenés).

 

Ahhoz képest hogy semmi fajta fejlesztés nem történt(pályállapot,parkoló kialakítás többek közt stb) "csak" korszerűbb motorvonat jár közvetlen keletibe az a 10ezres növekedés nem is biztos hogy olyan rossz.

Jó lenne 1-2 vonalon ez a "semmitmondó" növekedés.Ki kellene még 4-5 reggeli buszt venni és máris növekedne az utaszám tovább.

 

Előzmény: Credo EN 9,5 (23622)
alex_86 Creative Commons License 2023.09.12 0 1 23625

13 ezer jegytől azért ne fogjunk már padlót. A hasonló vasuti adottságokkal rendelkező Eger pl ennek többszörösét produkálja. Oké, az tutisztikai célpont, de a Mátra is.

Elővárosban ez a darabszám nem rendkívüli, fővonali/távolsági divizióban tekinthető jelentősnek.

Előzmény: Lovrin (23624)
Lovrin Creative Commons License 2023.09.12 0 1 23624

> Talán mert véget ért az iskolai időszak

 

Május elsejével?

 

Vagy korábban a közös bérletet is hozzászámolták, amely buszra is jó volt. Vagyis a magasabb szám nem a valóságot tükrözte.

 

Semmilyen bérleteladás nincs benne

 

> Igazából a növekedés tisztességes, de nem rendkívüli. Az elővárosi órás ütemhez képest főleg nem.

 

"Csak" négyszer annyi az utas a kétszer annyi vonaton tényleg nincs itt semmi látnivaló ;)

 

 

Előzmény: alex_86 (23623)
alex_86 Creative Commons License 2023.09.12 -1 0 23623

Talán mert véget ért az iskolai időszak.

Vagy korábban a közös bérletet is hozzászámolták, amely buszra is jó volt. Vagyis a magasabb szám nem a valóságot tükrözte.

Igazából a növekedés tisztességes, de nem rendkívüli. Az elővárosi órás ütemhez képest főleg nem.

Előzmény: Credo EN 9,5 (23622)
Credo EN 9,5 Creative Commons License 2023.09.12 0 4 23622

A 85-ös vonal jegyeladási adatai, melyen világosan látszik a Mátra InterRégió indulásának eredménye (növekedés) és az ország- és megyebérlet bevezetésének hatása (csökkenés).

alex_86 Creative Commons License 2023.09.06 -3 0 23621

Helyből induló vonat áll félre a semmi közepén, kétórás ütemben. Gyakorlatban 4-5 percet dekkolnak az Agriára várva.

A debreceniek struktúrája alapból hibás, maklári kereszttel, a korábbi inga menetvonalán kellene közlekedtetni.

A 87a-n ez a harmadik nyomdai menetrend, ami tartalmazza a közvetlen debreceni eljutást. Két év alatt + idén augusztus végéig egyetlen napig sem volt érvényben ez a kotta, folyamatos vágányzári volt, villanyingával, teljesen más vonatszámban közlekedő járatokkal. Ez országos szinten rekorder! A 108-ason a lehető legkedvezőtlenebb módon lett eltolva a szimmetria, a füzesabonyi végét változatlanul kellett volna hagyni és az esetleges menetidő nyereséget az ohati kereszt belazítására, esetleg Debrecen-Balmazújváros közti gyorsításra kellett volna használni. Kevésbé lenne instabil a rendszer, gyakorlatilag egész nap citromsárga a 108-as...

Előzmény: Ashi Valkoinen (23620)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.09.06 0 2 23620

"(lásd Eger-Rendező felé küldve a páratlan debreceni IR-t, ami az első napok alapján katasztrófa)"

 

Ezzel mi a probléma? Volt már 2 - 2,5 éve, hogy Egerbe jártam heti rendszerességgel, az első IR a Keletiből Egerbe szintén a rendezőn át ment, míg a párja a "rendes" vonalon, és sosem volt gond belőle.

Mi romlott el azóta?

Előzmény: alex_86 (23616)
H_CS Creative Commons License 2023.09.06 -2 1 23619

Szóval kb 25 éves rendszeres vonatozásaim (ebből 10+ év naponta, bérlettel) végleg véget érnek, köszönhetően ezeknek az egyetemen menetrendszerkesztést tanuló impotens balfaszoknak....

 

Szerintem "egyetemen menetrendszerkesztést tanító impotens bal****okat" akartál írni.

Azok, akik ezzel foglalkoznak a Startnál meg a VPE-nél, vendégelőadóként meg szokták hívni az egyetemekre órát tartani. Nekem is volt szerencsém hozzájuk.

Előzmény: alex_86 (23614)
H_CS Creative Commons License 2023.09.06 -1 1 23618

Van a menetrendtervezésnek is felelős (?) vezetője, akinek feladata LENNE ezeket a problémákat figyelembe venni és NYOMATÉKOSAN jelezni a problémákat a pályavasút felé, ha valami nem megy, legalább a nevüket ne adják hozzá.

 

Reich László, Földiák János és Szalai Dániel

forrás: https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/mav-start_szervezeti_abra_honlapra_20230601_neves_.pdf (2023.06.14.)

 

Emlékeim szerint egyikük dolgozott a 2006-os ITF koncepción.

 

 

A menetrendtervezők a Közlekedési Hatóság és a megrendelő minisztérium által megfogalmazott közlekedéspoltikai menetrendi elvek alapján, a Pályavasúttól megkapott pályaparaméterek szerint készítik el a menetrendterveket és velük is hagyatják jóvá. Az általad említett 3-as és 4-es pontot alapvetően nem ők határozzák meg, hanem csak kiszerkesztik a megkapott utasítás alapján, a 2-es pontban sokszor azért megy a centizés, hogy megfeleljenek a megfogalmazott elvárásoknak.

A minisztérium mondja meg, hogy hol milyen menetrend legyen. Hogy a minisztériumban ki találja ki a dolgokat, nem tudjuk, csak azt hogy kik az államtitkárok, helyettes államtitkárok akik felelősek a vasúti közlekedésért (is): Nagy Bálint, Dr. Bói Lóránd, Karacs Zsanett - három jogász.

forrás: https://kormany.hu/epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium (2023. 09. 06.)

 

 

Ráadásul a végső menetrendet nem ők szerkesztik ki, hanem a VPE.

 

A VPE a vállalkozó vasúttársaságok igényei alapján szerkeszti ki a menetrendet, a pályavasúttól kapott adatok (pályaparaméterek) alapján.

Előzmény: alex_86 (23616)
Rájen153 Creative Commons License 2023.09.05 -1 4 23617

A menetrendtervezők a Közlekedési Hatóság és a megrendelő minisztérium által megfogalmazott közlekedéspoltikai menetrendi elvek alapján, a Pályavasúttól megkapott pályaparaméterek szerint készítik el a menetrendterveket és velük is hagyatják jóvá. Az általad említett 3-as és 4-es pontot alapvetően nem ők határozzák meg, hanem csak kiszerkesztik a megkapott utasítás alapján, a 2-es pontban sokszor azért megy a centizés, hogy megfeleljenek a megfogalmazott elvárásoknak. Ráadásul a végső menetrendet nem ők szerkesztik ki, hanem a VPE. A Pályavasúttal meg eleve megy a kommunikáció, hiszen eleve a tőlük kapottak szerint dolgoznak. A bibi ott csúszik be, ha időközben megváltoznak a pályaparaméterek - erről nem ők tehetnek, vagy ha a Pályavasútnál nem az eltervezett technológia szerint járnak el - erről sem ők tehetnek. A gond itt az, hogy felülről elvárnak egy szolgáltatást, de a teljesítéséhez normális infrára és szerelvényekre nem adnak. 

Előzmény: alex_86 (23616)
alex_86 Creative Commons License 2023.09.05 -9 3 23616

1. életükben nem jártak/utaztak még egy-egy vonaton, de még a technológiát sem ismerik (lásd Eger-Rendező felé küldve a páratlan debreceni IR-t, ami az első napok alapján katasztrófa)

2. centizgetés, irreális menetidők - aszimmetrikus dolgok erőltetése

3. csatlakozások semmibe vevése és itt szintén befigyel a nem megfelelő helyismeret

4. megállási helyek megválasztása

Lásd a gyakorlatilag minden probléma, ami itt zajlik.

 

Lehet mutogatni, hogy felülről jövő nyomásra, meghatározott paraméterek alapján végzik a dolgukat. DE! Van a menetrendtervezésnek is felelős (?) vezetője, akinek feladata LENNE ezeket a problémákat figyelembe venni és NYOMATÉKOSAN jelezni a problémákat a pályavasút felé, ha valami nem megy, legalább a nevüket ne adják hozzá. De gyaníthatóan itt is a széttárt kezek elve érvényesül...

 

Nem sűrűn hivatkozom a 2006-os ITF sikereire, eredményeire, de ott legalább utasbarát, egységes, szimmetrikus - igaz lassabb - rendszert sikerült megalkotni. Ami most menetrendtervezés szinten zajlik, az nyomába sem ér ennek. Nekik valahogy sikerült, érdekérvényesítő képességük is meg volt hozzá....

Előzmény: király2644 (23615)
király2644 Creative Commons License 2023.09.04 -1 8 23615

Miköze van az egyetemen menetrendszerkesztést tanuló impotens faszoknak a pályaállapotokhoz és a fentről jövő nyomáshoz? Másrészt miért impotens faszok? Csak kíváncsiságból, mert tudatlan vagyok ehhez.....

Előzmény: alex_86 (23614)
alex_86 Creative Commons License 2023.09.04 -9 5 23614

Én erre már nem mondok semmit, évről évre rosszabb a helyzet. Számomra egyértelműen marad a kocsi, eddig még havonta átlag egyszer elvonatoztam innen Zemplénből Egerbe, de - főleg rokonnal - nem fogok két perces átszállás miatt gyomoridegelni.

Pestre fizeti a kiküldetést a cégem, oda általában többen megyünk és már nem vonatozunk, amennyit spórolnánk, elviszi a BKK-zás (azt nem térítik).

Szóval kb 25 éves rendszeres vonatozásaim (ebből 10+ év naponta, bérlettel) végleg véget érnek, köszönhetően ezeknek az egyetemen menetrendszerkesztést tanuló impotens balfaszoknak....

Előzmény: Abymot (23610)
M41 2180 Creative Commons License 2023.09.04 -1 1 23613

Ajánlom figyelmedbe az OFF 100a vonali 2,5 hónapos vágányzárat. SEMMI nem változott,  sőt bizonyos javított szakaszokon 40-re levették a sebességet,  máshol maradt 80 de majd leesik a vonat a pályáról. Elvben stabil 120 lenne....

Előzmény: lazlooow (23612)
lazlooow Creative Commons License 2023.09.03 0 1 23612

Ezek szerint az emelt szintű karbantartás után is himbilimbi maradt? :( 

Előzmény: tejesember21 (23611)
tejesember21 Creative Commons License 2023.09.03 0 1 23611

Gödöllő balon a 2. sz. bejárati jelzőnél a váltókörzetnél 90-ről levéve 70-re, vége oldva a 100-assal.

Előzmény: matyi918 (23603)
Abymot Creative Commons License 2023.09.03 0 2 23610

A 80-as vonal frissített vpe-ábra szerint tervezett menetrendjét alaposabban átnézve, az tele van kétesélyes (vagy a csatlakozó vonalakon késéseket generáló), vagy éppen indokolatlanul megnövelt idejű csatlakozásokkal:

 

1. Az IC-k a Keleti felől óra:03-kor érkeznek Hatvanba, ahonnan a 82-es vonalon Szolnok felé az alapütemi vonatok óra:05-kor indulnak (2 perc van átszállásra),

 

2. Szolnok felől az alapütemi vonatok óra:54-kor érkeznek Hatvanba, ahonnan az IC-k a Keleti felé óra:56-kor indulnak (2 perc van átszállásra),

 

3. Miskolc felől óra:12-kor érkeznek a személyek Füzesabonyba, ahonnan Tiszafüred-Debrecen felé az IR-ek páratlan óra:13-kor indulnak (1 perc van átszállásra),

 

4. Füzesabony felől óra:34-kor érkeznek a személyek Miskolcra, honnan a Zemplén IC-k páros óra:36-kor indulnak Sárospatak-Sátoraljaújhely felé (2 perc van átszállásra),

 

5. A Zemplén IC-k Sátoraljaújhely-Sárospatak felől páratlan óra:15-kor érkeznek Miskolcra, ahonnan a tiszaújvárosi személyek - amennyiben közlekedni fognak - páratlan óra:16-kor indulnak (1 perc lesz átszállásra),

 

6. A Hernád IC-k Kassa-Hidasnémeti felől páratlan óra:19-kor érkeznek Miskolcra, ahonnan a füzesabonyi személyek óra:22-kor indulnak (itt 3 perc lesz az átszállásra, de ismerve a határ felől érkezés időpontjának megbízhatatlanságát, nem tudom megbecsülni sem, hogy ezt a csatlakozást hányszor fogják megvárni és hányszor nem).

 

7. A Tokaj IC-k indokolatlanul korán, óra:22-kor továbbindulnak Miskolcról Szerencsre, így a Miskolcról átszállással Sárospatak-Sátoraljaújhely felé utazók menetideje és Szerencsen a várakozási ideje indokolatlanul meghosszabbodik.

 

Semmi akadálya nem lenne, hogy Miskolcon az óra:22-es indulást áttegyék óra:26-ra, ekkor még a 28 percre növelt menetidővel is megérkezne az IC óra:54-kor Szerencsre, ahonnan a kiszerkesztett óra:55-kor tudna továbbindulni Nyíregyháza felé.

 

8. Valójában az IC-k indulása a Keletiből páros irányban 5 perccel később, óra:15 helyett óra:20-kor lenne indokolt, ezt támasztják alá a Miskolcon megnövelt várakozási idők, továbbá a Tokaj és a Zemplén IC-k esetében Szerencsen beépített 5 perces várakozás, és a Hernád IC-k esetében a Halmajon 4-ről 8 perce növelt keresztre várási idő is. Az itt a fórumon lefolytatott eszmecsere alapján annak a valószínű oka, hogy mégsem óra:20-kor indulnak, az S76-osok szűk fordulása Rákoson óra:28-óra:35 között.

 

De az óra:20-as indulás talán megérne még egy végiggondolást. (Ez nem vonatkozik a lassúbb páratlan irányra, ahol viszont az óra:45-ös Keletibe érkezést nem lenne indokolt óra:40-re előre hozni). Az IC-k szűk Keletis 30 perces fordulási ideje is nőne így 35 percre – a gyakorlatban valószínűleg így is lesznek nagyobb számban óra:20-as (vagy még későbbi) indulások a páratlan irányból késett érkezések miatt.

Angyal K. Creative Commons License 2023.09.01 -1 8 23609

Véletlenül a bekapcsolva maradt a biciklis GPS-em ma este az Agria IR-en, Budapest Keleti és Hatvan között mérte a sebességet és a tengerszint feletti magasságot.

 

Baloldali skála és a szürke hátterű diagram a tengerszint feletti magasság.

Jobb oldali skála és a kék diagram a sebesség:

Alsó a megtett távolság. 

 

A középső mélyebb benyúlás a sebesség diagramban Gödöllő, majd jobbra Máriabesnyő, Bag, Aszód, Tura és még szolnoki delta lassítást látni majd a hatvani megállást.

Törölt nick Creative Commons License 2023.08.31 -1 0 23608

Pontosítok: Legközelebb Edelény esetén Miskolc - Sajóecseg vonattal, Sajóecseg - Edelény busszal. :D

Előzmény: Törölt nick (23607)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!