Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Félig OFF: a Kékesbusz francia eredetű, 13 méteres Tourismókat vásárolt a Samsung-járatokra. SVN-373, SXY-822 és SXY-824 biztosan van, az SVN-374 és SXY-823 is ilyen gép a JSZP szerint, bár azokat még nem láttam. Ezeken kívül látott még valaki? Az egyik vezér szerint legalább hat darabnak kell lennie.
Mostanában a közelgő (hány éve is húzódó?) piacnyitásra és ennek kapcsán a Volánbusz jogos érdekeinek sérülésére szoktak hivatkozni, ha közérdekű adatot (fordák, járműállomány, egyebek) kéne kiadni. Néhány éve egy kistérséget érintő 7-8 forda kapcsán volt, hogy szerzői jogokra (!!!) hivatkozva utasított vissza az egyik régiós KK.
Szóval a gyakorlatban körülbelül az nyilvános, amit a Volánbusz akar, mert pereskedni meg van kedve-ideje-pénze a fenének.
Ami a keveredést okozza, az a forgalom és a műszak szervezeti szétválasztása:
-van egy Hatvan forgalmi telephely, ami az egri székhelyű Heves megyei forgalmi üzem alá tartozik, ez a mai napig működik, helyileg a hatvani buszpályaudvaron vannak elhelyezve.
-volt egy Hatvan járműfenntartási telephely, ami Eger járműfenntartási üzem alá tartozott, ez ebben a formában megszűnt, korábbi helyén (Volán-telep) ma már csak járműtárolás és más egyszerűbb tevékenységek (pl. mosás, üzemanyag-vételezés, takarítás) történnek.
A korábban Hatvanban karbantartott autóbuszok fenntartását tehát a szomszédos (vagy épp kevésbé szomszédos) telephelyek vették át, a forgalmi tevékenységek azonban maradtak helyben.