Minden, ami nagyformátum: fa- kardán- és műszaki gépek; tájkép és portré; lyukak a harmonikán, a kazettákon és a fotós magánéletén; tippek és trükkök, mit hol: nagyítógép házilag, szpotméterek, filmek, filmcserélő sátrak, zónarendszer, valamint: kit, mikor és miért néztek hülyének legutóbb (GPS koordinátákkal); meg Miért Nem egy Kamerás Mobil?
Talán nem tudtam eleget tenni kérésednek, amiket a nagyító objektivekel kapcsolatban kérted.
Mindhárom objektiv itt van és a szóbeli kérdéseket igyekszem megválaszolni, de ennek ellenőrzése ugyis csak élőben érdemes.
Igaz készítettem képeket is, és a foto minőségét nem rontottam le, hogy az esetleges porszemcséket lehessen észrevenni.
Ezek az objektivek, nem voltak beszerelve, ugy 2001.-óta, igy az a piszok ami rajta van, azt az előző laborban kerülhetett rá.
Kérésem az, hogy nem tudtam kideríteni, hogy mi az email cimed, hogy a képeket oda küldjem, mert ugy gondolom, hogy erre az oldalra a 18-19 képet feltenni, talán másokat nem biztos hogy érdekli.
Fujinon 75, tiszta sérülésmentes mechanika, 8 lemezes rekesz, 4.5-22 nyilással
spaletta felerősítő lemezzel, védő burában
Componon 150 fémház, a hátsó tag sérült, de objektív működésére nincs hatással, 4.5-45 rekesznyilással, kb ? 21 rekeszlamella, amely KÖR formában van elhelyezve !
Kérlek, hogy az alábbi optikákról közölj bővebben információt (pl. blendenyílás, rekeszlamellák száma) és csatolj az állapotukat bemutató képeket is (frontlencse, hátsó lencse felől, teljes nyílással és lerekeszelve is).
Ha megtennéd, hogy az általad ismert esetleges hibájukat is (felületi karc, gombásodás, porosodás stb.)beírnád, megköszönném.
Pontositva ezek a MULTIBLITZ vakucsöveim vannak, tartalékként.
Nagyteljesítésű a VAREW vario 500,702,1000 wsec terhetőségű 1 db 80 e
Közepes RIREW 500 terhetőségű 2 db 35 e/db
Közepes RIROW 250-400 terhetőségű 2db 31 e/db
Extra teljesítményű BRONCOLOR vonali 1600 terhelhetőségű 2db 190 e/db
A csövek nem voltak beszerelve, és védődobozban vannak. Az VAREW 1000.-es pirex matt üvegburában, gyári rázkódásvédelemmel ellátva.
A RIREW és RIROW - lábkiosztásai azonosak, igy feltételezésem, hogy beszerelve azonos módon működnek. Látványra is csak a csövek fizikai átmérőjeiben térnek el egymástól, és igy a megjelőlésnek is van értelme, de ez a használhatóságot nem befolyásolja.
Zeiss Jéna Tessar 135 21 e, Apo-Tessar 9/ 450 hiányos 20 e
Van palettára szerelt, és van csak az optika, tokban.
Továbbra is bátor jelentkező keresek, aki a Durst 138 rudazatát használva, egy kifogástalan 70x100 eredetetit befogadó repro gép építését elvállalná és szüksége lenne Durst 138.-as gépvázra.
Persze pontosan leirom, és átküldöm a Multiblitz csövekről a fotókat. Lehet hogy ismerős neked, de volt-van egy Hursán Mihály műtermi fejgenerátoros vakukat építő ember, ugy a 2000.-es évek elején./ Nekem Ő épített egy 3200 Wsec, broncsatlakozós generátort, ami a mai napig, pontosan és jól dolgozik / Tőle tudom, hogy néha pontosan ki lehet mérni-számitani a vakucső terhelési lehetőségét, mert nem mindig, fontos tényező a leirt szám a csövön. Sajnos pont a Multiblitz aki az azt az elektronikai türkköt használta, hogy a kb. a 80%.-os tejesítéskor, az elektronika már 100 %.-al ment, és tovább emelve, túlterhelte a rendszert. Igy ha a foglalatba beszerelhető a cső, a többi már nem olyan fontos
Sajnos a covid miatt engem a család fogva tart, igy egy kis türelmet kérnék.
Eladnám Durst 138 nagyítógépemet, amely rozsda és mechanikai sérülés mentes. Lápaház, negativtartó és kondenzor nélkül, 149 e Ft.-ért. Hozzáadom a Durst Lacoli világitást trafóval.
Durst repro berendezés, satu, 90 fokos idomok, összekötö csövek nélkül, 2 set 18 eFt
Falcon saját fejlesztésű lineális scan digitális hátfal 7x14 cm felfogó felület sinar csatlakozás, folyamatos fény HGMI 6000K. Max beolvasott állomány 260 MB. Képfeldolgozás,belovasás, vezérlő szoftver, Gyenis Ákos elektromérnök.
HGMI folyamatos fény, 200,500, 1000 W teljesítmény, trafóval és gyujtóval, fényformáló nélkül
5000eFt-35000 eFt a teljes spektrumot tartalmaz.
Vakucsövek, Multiblitz több teljesítményben, Bowens lapraszerelt
Eladó egy Linhof (bőr) szettáska koffer 4x5inches vagy 9x12cm-es alapdeszkás géphez (Linhof III, IV, V, vagy Masterekhez) Elfér benne egy gép és legalább 4optika illetve kazetták és egyéb kiegészítők.( az egyik fotón bele is raktam egy gépet és 2optikát szemléltetés miatt) Nem mai darab ezért a felületén vannak hibák egy helyen az alján javítva is van. Tökéletesen záródnak és nyílnak a csattok Személyes átvétel Bp. XV.ker. Foxpost.: 2000ft
Eladó egy Linhof (bőr) szettáska koffer 4x5inches vagy 9x12cm-es alapdeszkás géphez (Linhof III, IV, V, vagy Masterekhez) Elfér benne egy gép és legalább 4optika illetve kazetták és egyéb kiegészítők.( az egyik fotón bele is raktam egy gépet és 2optikát szemléltetés miatt) Nem mai darab ezért a felületén vannak hibák egy helyen az alján javítva is van. Tökéletesen záródnak és nyílnak a csattok Személyes átvétel Bp. XV.ker. Foxpost.: 2000ft
Epson V850 Pro-ra váltás miatt eladóvá vált régi Epson Perfection 4990 Photo szkennerem. Kívül használati nyomokkal, de tökéletes technikai állapotban. Dobozával és minden tartozékával.
Ár: 60000 Ft
Érdeklődni: sirolajos@mac.com, vagy telefonon 15:00 után a 70 2709583 számon lehet.
Lapolvasótípus: Síkágyas színes képbeolvasó
Optikai felbontás: 4800 x 9600 dpi
Optikai sűrűség 3,4DMax
Dokumentumméret 216 x 297 mm (A4 + Letter).
Negatív: 35 mm-es, középformátumú, 4x5 és 8x10-es.
Epson V850 Pro-ra váltás miatt eladóvá vált régi Epson Perfection 4990 Photo szkennerem. Kívül használati nyomokkal, de tökéletes technikai állapotban. Dobozával és minden tartozékával.
Ár: 60000 Ft
Érdeklődni: sirolajos@mac.com, vagy telefonon 15:00 után a 70 2709583 számon lehet.
Lapolvasótípus: Síkágyas színes képbeolvasó
Optikai felbontás: 4800 x 9600 dpi
Optikai sűrűség 3,4DMax
Dokumentumméret 216 x 297 mm (A4 + Letter).
Negatív: 35 mm-es, középformátumú, 4x5 és 8x10-es.
Persze a Sinar mindig a legjobbat akarta gyártani, nem akart volna rosszat piacra dobni. Nekünk, akik "régi" kamerákat veszünk, meg van az az időbeni előnyünk, hogy rálátunk egy termék fejlődésére, láthatjuk az idővel megjelent újabb és újabb modelleket, azok miben lettek jobbak, vagy netán rosszabbak mint elődjeik. Egy sorozatnak láthatjuk a befejezését is és a kezdet és vég között azt választunk ami nekünk a leg szimpatikusabb. Mikor szembe jött velem ez a remek állapotú f2, én elvégeztem a házimat, nagyon sokat nyomoztam utána (angol nyelven) oldalakon, fórumokon. Még a szervizkönyvet is átnéztem róla, hogy hogyan van összerakva és minek mennyi a tűréshatára. Végül arra jutottam, hogy az f sorozatból ez a legjobb amit még árban megengedhetek magamnak (f3 már árban is biztos sok lenne).
Ez egy remek beszélgetés indító lehetne, hogy kinek mi a kedvenc Sinar gépe, ki mit hallott és gondol róla, de szerintem nem egymás hirdetésénél van itt a helye.
Nekem a kezembe volt mind kettő és ez alapján mondom. Volt a kezemben régebbi típus is az is ugyan ilyen volt, a Sinár nem gyártott gyengébb és erősebb típust. Az hogy melyikből törtek
többet az a használókon múlt, semmi köze, hogy F1 vagy F2.
Az, hogy egyes hogyan bánnak az eszközeikkel az külön téma. Láttam és hallottam reklám szatyorba bedobott Leica és Hasselblad gépet csörögni, a gazdája szerint a külső nem számit.
Kedves Hébehóba! Mint akkor ahogy te sem, én sem rendelkezem a Sinar f1 és f2 gépekkel egyszerre. Írásom olyanok véleményén alapszik, akik használták mind a kettőt és össze is tudták hasonlítani őket. Külföldi fórumokon találni ilyet nem egyet. A Sinar f2 precízebb és strapabíróbb szerintük. Most ömlesszem ide a linkeket? Kérlek keresgéld meg őket. Az f2 az f1 továbbfejlesztése. Ez úgy hangzik mintha a Hasselblad 500c és 500cm nem egy következő generáció lenne, vagy a Mamiya RB67, S, SD. Ahogy írtad olcsóbb az f1, mint ahogy az 500c és a sima rb67. Megvan az oka.
Jah és egy törött Sinar f2-t sem láttam hirdetési oldalakon, de F1-et már párszor.
Mielőtt állítasz valamit előtte győződj meg róla. Azt állítod Dinár F2 erősebb mint a Sinar f1. Nekem Sinar F1 volt, vásárlás előtt összehasonlítottam mind kettőt.Csak annyi volt a különbség az első villán
a F2- nél az eltolást és a forgatást két külön karral lehetett feloldani és zárni, az F1 nél ez egy karral van megoldva. Nekem jobban tetszet az egy karos megoldás és olcsóbb is volt ezért választottam az F1-et. Ezt eltekintve mindenben teljesen egy forma. Nekem az 1998 verzió volt.