Azért volt már részem eco driving-ben. Leugrottam Balatonfüredre és vissza 50 el, egy1.3 as Charade-al. Kíváncsi voltam milyen lehet az élet egy moped autó tempójával. Xanax nélkül, rengeteg elekadás jelző/vészvillogóval sikerült. Bp-n indultam.
A legtöbbet Te magad csökkenthetsz a fogyasztáson. Eco driving. Ha eddig nem így vezettél, minden kütyünél többet fogsz spórolni. És mélylevegő a (kresz adta határok felett) száguldozó honfitársakhoz:)
Köszi a villám választ. Annyit tudok, hogy egy idős bácsié volt, a rokonságon belül. Nem pörgött vele a diszkó előtt, nekem sem arra kell. Igen ezek fontos infók voltak, a lecsorgós részre gondolok. Egy veszteséget fogok méretni rajta.
Ha száguldó gépre vágysz, amivel a pirosaknál nem maradsz le, akkor sok gondod lesz a hengerfejjel, mint majd minden régi dízelnél.
A rohadásokat nézd meg, mert az I-esek már szeretnek mállani.
Nincs/nem is volt Golfom, így ha eddig nem tetted meg, nézz át egy golf-os fórumba és ott kérdezz az állapotról árulkodó jelekről.
Sok sikert és ne feledd, bármilyen jó az állapota, 20 év felett már minden alkatrész a kopó (ha nem is kutya) kategóriába esik.
Ha kopott a motor akkor az étolajról már most tegyél le. Ismerősnek evégett volt már húzós motorfelújítós-sz.p.s tapasztalata. Lecsorgott a lé a henger falán, be a blokkba és ott szépen meg(t)ette, amit csak tudott...
Persze nem voltam/lennék dummy bábu egyikben sem, de egy 350 kilós moped autó ha ütközne egy kispolákkal frontálisan, akkor a jóval nehezebb kispolákról lepattana a mopedautó, azaz megváltoztatva az irányát visszafele gurulna az ütközés erejétől.
Ezzel nem azt mondom, hogy egy ilyen találka után a kispolákból egy enyhe csuklóficammal szállnék ki, de akkor már inkább a kispolszki. Persze elfogadom ha Te inkább a másikban foglalnál helyet:)
Másfelől jócskán meg kellene erősíteni egy 3,5 mázsás titánt egy - csak elvi síkon fejtegetett - 116d motor beépítéséhez. A mopedautókban lévő motor súlya nem lehet egy vasmacska.
Tiszteletem az URAKNAK! Van lehetőségem a családon belül hozzájutni egy 1 gazdás Golf 1, 1.6D hez. Nagyon érdekel ez az üzemenyag elspórolásosdi. Sokat olvasgatom a többi hasonló tartalmú fórumokat itt. Érdemes ebbe a darbba beleugrani? Új a műszakija, és holna látom először. Ólvastam Csík sok történetét a régi autókkal. Tényleg akkora sz...ás?
a régi faros skoda légbeszívó csövén volt egy vastag, alucsöves leágazás, ami a kidörrentőre ért... egy bimetall szabályozta a beszívott hideg/meleg levegő keverést... egyszer ezt a csövet valamiért levettem(télen)... egy idő múlva feltűnt, hogy tovább kell a szivató, többet fogyszt...
Egy időben én is kutattam ezt. A mopedautókat most ne vegyük autó számba: Fiat 500 (a régi) (520kg), Daihatsu Coure (évjáratfüggő) (580kg), Kacsa (585kg), Kispolák (595kg).
Feltettem a Lada légszűrőházra a téli/nyári szabályzót, vettem alupapírcsövet, most a kipufogókönyökről szív. A légszűrőház meleg, állás után sem kéri a szívatót, mint máskor. Hogy fogyasztásban jobb lett-e, majd kiderül.
"A nem szerény, 1385 kilogramm saját tömegű 1-es így 2,7 l/100 km értékkel teljesítette a távot, ami nem csupán a gyári értékhez képest rekord, a mezőny legtakarékosabb belső égésű motoros autójának is bizonyult a 116 lóerejével, de főként 260 Newtonméteres nyomatékával vérszegénynek sem nevezhető BMW 116d EfficientDynamics."
Qkacér' nem írják le, hogy milyen sebességgel.
Ha így haladnak hárombetűsék lefelé a fogyasztásban, veszek egy 116d blokkot és egy jó hatásfokú áramfejlesztőt, és azzal termelem az áramot. :-)
Ahogy írod. Nagyobb teljesítmény, rövidebb gyertyaélettartam.
Bár akadálya nincs, hogy más hengerfejet, más méretű gyertyát használjunk, és a hengerfejet akár vízbontó pólusaként alakítsuk ki, és a hengerben keletkezzen HHO.
A HHO durranógáz->nagyon gyorsan ég->kisebb előgyújtás kell, különben még a felfelé haladó dugattyú tetejét kalapálja, szétverve a csapágyat-> a felső holtpont után alefelé haladó dugattyút tolja.
Olvastam a neten teszet, Honda motort hajtottak HHO-val. A forró gőz erősen korrodálta a vasalkatrészeket.
Nekem az AX 1.4D a gyengém, vágyálmom, de amit a hozzáértő tulajotoktól megtudtam, sok szívás lehet az itthoni piacon fellelhető buherált példányokkal. Inkább vegyél 1.5D-t (2-3 decivel fogyaszt többet és fényévekkel megbízhatóbb, strapabíróbb) és a szívást hagyd meg nekem:), vagy (majd) vegyünk külföldről 1.4D-t.
Nézem a bordó Lada utánfutójának színkódját, az is szürke 08. Akkor esett le: az alumínium utánfutó színe marhára nem azonos az én vajszínű Ladáméval...de ha az okmányirodának az tetszik, legyen ugyanolyan :-)
Az csak idézet volt a netről. Úgy tűnik, Ladánál áldásos az 5-ös váltó a 3,9-es diffivel.
A nagy kérdés: ha egy 1000kg-os régi tervezésű LADA el tud jutni 100km-re 5 liter benzinnel, akkor egy jobb hatásfokú 1.0 Suzuki a 750kg-jával mekkora fogyasztással képes erre? A Ladával arányosítva 3,75l alatt kellene ennie(háromnegyed tömeg). És a homlokfelülete, alaktényezője, légellenállása is kisebb a Suzinak. Mivel elsőkerekes, az erőátviteli veszteség is kisebb, mint a Ladánál.
Ha ilyen egyszerű vízzel motort hajtani, akkor miért nem használjuk azt? Akár több kW gyújtó teljesítményt is a motorba lehetne ereszteni, csak működne végre a vízzel, mint üzemanyaggal.
"CPI már nincs bent, széria trafó van helyette" Ez hiba volt a Ladástól, pgy.-ra nem jó, de van az ívben rendesen amper, jóval több, mint a hagyományos trafóba
Úgy legyen, hogy a gőz alakuljon hidrogénné és oxigénné!
Nem írtam olyat, hogy százezreket akarok költeni beszerelésre.
Akkor minek a benzin? Gyújtogassuk a vízpárás levegőt. Ha a motor által meghajtott genertorból kijövő áram több, mint amit a vízpáráa begyújtásához felhasználunk, nyertünk. Bár a motoramortizáció költsége attól megmarad.
Visszatenni? Az én Ladámon nem volt CPI1280. De lehet, hogy érdemes lenne rászerelni. :-)
Diesel gyárilag még öngyulladós technika, az Otto motor erősebb gyújtószikrával idővel már nem csak a kúton vett drága üzemanyaggal lesz képes működni...
A hagyományos adagolós dieselben elégetett fáradt olajat és a használt étolajat ne vegyük egy kalap alá az esővízzel, mint a leendő tiszta üzemanyaggal...