Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

beltline Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4211

Azért volt már részem eco driving-ben. Leugrottam Balatonfüredre és vissza 50 el, egy1.3 as  Charade-al. Kíváncsi voltam milyen lehet az élet egy moped autó tempójával. Xanax nélkül, rengeteg elekadás jelző/vészvillogóval sikerült. Bp-n indultam.

Előzmény: Doni_99 (4210)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4210

A legtöbbet Te magad csökkenthetsz a fogyasztáson. Eco driving. Ha eddig nem így vezettél, minden kütyünél többet fogsz spórolni. És mélylevegő a (kresz adta határok felett) száguldozó honfitársakhoz:)

Előzmény: beltline (4209)
beltline Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4209

Köszi a villám választ. Annyit tudok, hogy egy idős bácsié volt, a rokonságon belül. Nem pörgött vele a diszkó előtt, nekem sem arra kell. Igen ezek fontos infók voltak, a lecsorgós részre gondolok. Egy veszteséget fogok méretni rajta.

Előzmény: Doni_99 (4208)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4208

előélettől függ.

Én több eco tuningot is olvastam a típusról.

Ha száguldó gépre vágysz, amivel a pirosaknál nem maradsz le, akkor sok gondod lesz a hengerfejjel, mint majd minden régi dízelnél.

A rohadásokat nézd meg, mert az I-esek már szeretnek mállani.

Nincs/nem is volt Golfom, így ha eddig nem tetted meg, nézz át egy golf-os fórumba és ott kérdezz az állapotról árulkodó jelekről.

Sok sikert és ne feledd, bármilyen jó az állapota, 20 év felett már minden alkatrész a kopó (ha nem is kutya) kategóriába esik.

Ha kopott a motor akkor az étolajról már most tegyél le. Ismerősnek evégett volt már húzós motorfelújítós-sz.p.s tapasztalata. Lecsorgott a lé a henger falán, be a blokkba és ott szépen meg(t)ette, amit csak tudott...

 

Előzmény: beltline (4205)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4207

http://www.werling.hu/

 

Jó lenne, csak drága.

A Porsche a licensz megvétele nélkül kezdte alkalmazni, talán nem meglepő a 'bogaras' múltjuk után.

Doni_99 Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4206

Hát, nem tudom:)

Persze nem voltam/lennék dummy bábu egyikben sem, de egy 350 kilós moped autó ha ütközne egy kispolákkal frontálisan, akkor a jóval nehezebb kispolákról lepattana a mopedautó, azaz megváltoztatva az irányát visszafele gurulna az ütközés erejétől.

Ezzel nem azt mondom, hogy egy ilyen találka után a kispolákból egy enyhe csuklóficammal szállnék ki, de akkor már inkább a kispolszki. Persze elfogadom ha Te inkább a másikban foglalnál helyet:)

Másfelől jócskán meg kellene erősíteni egy 3,5 mázsás titánt egy - csak elvi síkon fejtegetett - 116d motor beépítéséhez. A mopedautókban lévő motor súlya nem lehet egy vasmacska.

Előzmény: Woodyka (4204)
beltline Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4205

Tiszteletem az URAKNAK! Van lehetőségem a családon belül hozzájutni egy 1 gazdás Golf 1, 1.6D hez. Nagyon érdekel ez az üzemenyag elspórolásosdi. Sokat olvasgatom a többi hasonló tartalmú fórumokat itt. Érdemes ebbe a darbba beleugrani? Új a műszakija, és holna látom először. Ólvastam Csík sok történetét a régi autókkal. Tényleg akkora sz...ás?

Woodyka Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4204

Azért egy Polski és egy mopedautó kb egykategória szinte...inkább csak motorilag nem.

Előzmény: Doni_99 (4199)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4203

A Trabant olcsó.

A Trabant könnyű.

A Trabantban négyütemű VW-motor van.

A Trabantba négyütemű dízelmotort is lehetne tenni, mivel könnyű, keveset fogyasztana, és még olcsó is lenne. De lepapírozni...

Előzmény: Doni_99 (4201)
jó hír Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4202

a régi faros skoda légbeszívó csövén volt egy vastag, alucsöves leágazás, ami a kidörrentőre ért... egy bimetall szabályozta a beszívott hideg/meleg levegő keverést... egyszer ezt a csövet valamiért levettem(télen)... egy idő múlva feltűnt, hogy tovább kell a szivató, többet fogyszt...

 

jó, ez már 22 éve volt, de erre még emléxem...

Doni_99 Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4201

Talán láttam már a neten VW 1,4D motorral szerelt Trabit. Fogyira nem emlékszem.

Mondjuk paráznék, hogy a farostlemezeket mikor rázná szét a dízel motor, vagy ennék meg a disznók egy tanyasi látogatás alkalmával... :)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4200)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4200

Belefér egy Trabantba a BMW 116D blokkja? :-)

 

0,6/1,4=0,429. 2,7l x 0,429=1,16 liter/100km. :-)

Előzmény: Doni_99 (4199)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4199

"Melyik a legkisebb tömegű személyautó?"

 

Egy időben én is kutattam ezt. A mopedautókat most ne vegyük autó számba: Fiat 500 (a régi) (520kg), Daihatsu Coure (évjáratfüggő) (580kg), Kacsa (585kg), Kispolák (595kg).

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4197)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4198

Feltettem a Lada légszűrőházra a téli/nyári szabályzót, vettem alupapírcsövet, most a kipufogókönyökről szív. A légszűrőház meleg, állás után sem kéri a szívatót, mint máskor. Hogy fogyasztásban jobb lett-e, majd kiderül.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4197

Várjunk csak...2,7 liter gázolaj energiatartalma magasabb, mint 2,7 liter benziné.

 

Még mindig az Ampervadász ismerőse-féle Swift 1.0 a fogyasztáskirály!

 

Melyik a legkisebb tömegű személyautó?

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4196

"A nem szerény, 1385 kilogramm saját tömegű 1-es így 2,7 l/100 km értékkel teljesítette a távot, ami nem csupán a gyári értékhez képest rekord, a mezőny legtakarékosabb belső égésű motoros autójának is bizonyult a 116 lóerejével, de főként 260 Newtonméteres nyomatékával vérszegénynek sem nevezhető BMW 116d EfficientDynamics."

 

Qkacér' nem írják le, hogy milyen sebességgel.

 

Ha így haladnak hárombetűsék lefelé a fogyasztásban, veszek egy 116d blokkot és egy jó hatásfokú áramfejlesztőt, és azzal termelem az áramot. :-)

Előzmény: Billzzz (4195)
Billzzz Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4195
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4194

Ahogy írod. Nagyobb teljesítmény, rövidebb gyertyaélettartam.

 

Bár akadálya nincs, hogy más hengerfejet, más méretű gyertyát használjunk, és a hengerfejet akár vízbontó pólusaként alakítsuk ki, és a hengerben keletkezzen HHO.

 

A HHO durranógáz->nagyon gyorsan ég->kisebb előgyújtás kell, különben még a felfelé haladó dugattyú tetejét kalapálja, szétverve a csapágyat->  a felső holtpont után alefelé haladó dugattyút tolja.

 

Olvastam a neten teszet, Honda motort hajtottak HHO-val. A forró gőz erősen korrodálta a vasalkatrészeket.

Előzmény: amper_vadasz (4193)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.11.07 0 0 4193

"Akár több kW gyújtó teljesítményt is a motorba lehetne ereszteni"

 

Akár... Viszont Daniel Dingelnek eleinte igen sok baja volt pont emiatt az igen rövid életű gyújtógyertyákkal...

 

Ezért is módosította őket, + a gyújtás idejét is a hidrogén gyors égése miatt a FHP utánra tette át...

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4186)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4192

Nekem az AX 1.4D a gyengém, vágyálmom, de amit a hozzáértő tulajotoktól megtudtam, sok szívás lehet az itthoni piacon fellelhető buherált példányokkal. Inkább vegyél 1.5D-t (2-3 decivel fogyaszt többet és fényévekkel megbízhatóbb, strapabíróbb) és a szívást hagyd meg nekem:), vagy (majd) vegyünk külföldről 1.4D-t.

(Agyon)használt dízelekkel óvatosan!

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4179)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4191

Én nagyon bízok az Amper Vadásztól (meg)ismert hypnow rendszerben.

A tél miatti 'hőcserélő' leszigetelését kellene még megoldanom a tél közeledte miatt. Gondolom, a kipuff. bandázs a begyere:)

Meg megismerni alapjaiban azt a rendszert.

 

Suzi:

200ért volt hirdetve és 120-ért vitték el? Meg kell tanuljak alkudni...

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4189)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4190

Ez az.

Nézem a bordó Lada utánfutójának színkódját, az is szürke 08. Akkor esett le: az alumínium utánfutó színe marhára nem azonos az én vajszínű Ladáméval...de ha az okmányirodának az tetszik, legyen ugyanolyan :-)

Előzmény: Doni_99 (4188)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4189

Most hívtam 3 jónak tűnő árú eladó Swift tulaját.

1 testvér, akitől ellopták a nyóckerben.

1 170-ért volt, elkelt.

1 tutipolír gép 200 felett volt hirdetve, 120-ért vitték el.....facért nem telefonáltam hamarabb... :-(((

Doni_99 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4188

"Egy sötétbordó gyári színű ladán pedig piros 04...érdekes."

 

:)))

Nekem ugyancsak 04 PIROS a bordó Volvo-m. És a rendőr megkérdezte, hogy mikor lett átfestve pirosról...

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4177)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4187

Az csak idézet volt a netről. Úgy tűnik, Ladánál áldásos az 5-ös váltó a 3,9-es diffivel.

A nagy kérdés: ha egy 1000kg-os régi tervezésű LADA el tud jutni 100km-re 5 liter benzinnel, akkor egy jobb hatásfokú 1.0 Suzuki a 750kg-jával mekkora fogyasztással képes erre? A Ladával arányosítva 3,75l alatt kellene ennie(háromnegyed tömeg). És a homlokfelülete, alaktényezője, légellenállása is kisebb a Suzinak. Mivel elsőkerekes, az erőátviteli veszteség is kisebb, mint a Ladánál.

Előzmény: amper_vadasz (4185)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4186

Ha ilyen egyszerű vízzel motort hajtani, akkor miért nem használjuk azt? Akár több kW gyújtó teljesítményt is a motorba lehetne ereszteni, csak működne végre a vízzel, mint üzemanyaggal.

Előzmény: amper_vadasz (4183)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4185

Visszatenni? Az én Ladámon nem volt CPI1280. De lehet, hogy érdemes lenne rászerelni. :-)

 

Akkor elnézést,  http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122207944&t=9128597

 

"CPI már nincs bent, széria trafó van helyette" Ez hiba volt a Ladástól, pgy.-ra nem jó, de van az ívben rendesen amper, jóval több, mint a hagyományos trafóba

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4184)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4184

Úgy legyen, hogy a gőz alakuljon hidrogénné és oxigénné!

 

Nem írtam olyat, hogy százezreket akarok költeni beszerelésre.

Akkor minek a benzin? Gyújtogassuk a vízpárás levegőt. Ha a motor által meghajtott genertorból kijövő áram több, mint amit a vízpáráa begyújtásához felhasználunk, nyertünk. Bár a motoramortizáció költsége attól megmarad.

 

Visszatenni? Az én Ladámon nem volt CPI1280. De lehet, hogy érdemes lenne rászerelni. :-)

Előzmény: amper_vadasz (4181)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4183

Diesel gyárilag még öngyulladós technika, az Otto motor erősebb gyújtószikrával idővel már nem csak a kúton vett drága üzemanyaggal lesz képes működni...

 

A hagyományos adagolós dieselben elégetett fáradt olajat és a használt étolajat ne vegyük egy kalap alá az esővízzel, mint a leendő tiszta üzemanyaggal...

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4180)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.06 0 0 4182

Nyilván megtaláltam a Fillérbaszás Istenét.

 

http://www.autonavigator.hu/hasznaloi_velemenyek/daihatsu/charade/charade_1_0_td-40310

 

3,5 liter/100km. 110-nél ír 3,8 litert. Ide vele! :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!