Felénk már úgy 1971 óta nem nagyon lehettek eze a dudálós fékszelepek. Az AB, ABy motorvonatokon fel is volt feliratozva, hogy önm. knorr fék. D 2 ugrik be, de ehet még volt olyan...
Amikor jó 10 évvel később mint kenő, párszor odafagytam a Hörbi konyhájában, ms azon is D 2 volt...
Ne b...zál, hogy nem fékeztél Knorr ötállásúval?!?!
Kar lenyom, duda, a kar levehető, jó nehéz.
A Blitzen volt szerencsém kipróbálni, varázslatos gyorsműködésű háromnyomásos kormányszeleppel, és villamosan kapcsolható gyorsvonati fékkel (nem centrifugálszabályzós-sebességfüggő, hanem egy zöld gomb, és pécé szor kettő rögvest.
Ja, nyomáshatárolós megoldás a túltöltés ellen, emlékeim szerint valami ep dologgal, de erre már nem vennék mérget.
Az ST fékezőszelepek eredetileg "kismozdonyokhoz" (német kategória, aminek 300-as a sorozatjele) lettek konstruálva, azért kulcsos, de asszem pl. ST60-as van az ndk sinbuszon, a malactaxin is, meg valami ilyesmi a kultikus Ürdigenin is, szerintem azokon levehető a kar.