Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PentaxMan Creative Commons License 2021.05.21 0 0 11161

Az első kérdésem az volt: milyen a hangja? - hasonlítva a gyári rádióhoz...

Előzmény: DKori86 (11160)
DKori86 Creative Commons License 2021.05.21 0 0 11160

Pont pár sorral lejjebb értekeztünk erről. :) Mivel az S-Crossomban nagyon megszoktuk/megszerettük a gyári SLDA tudását (éppen ennek nyomán feleségem Swiftjébe is 2DIN-es Androidos fej került :) ), kíváncsiságból képbe vagyok, és ha upgrade-elni ("S-Crossosítani" :) ) akarnám az SX4-et, akkor nekem is ilyen kerülne bele, én mondjuk (reklám nélkül) ebben gondolkoznék (nincs posta ktsg, hamarabb itt van és gyanítom gari szempontjából is egyszerűbb eset, de ezt persze Te mérlegeld):

 

https://izzi.shop.hu/suzuki-sx4-2006-2015-9-colos-2-32gb-magyar-nyelvu

 

Ahogy nézem ~egy kutya, és igen amennyire tájékozódtam: ezek elvileg plug-and-play-ek, magyarul kis rátermettséggel Te magad is be tudod építeni, a csatlakozója a Suzuki-szabványhoz való (és nem ISO-s vagy szálas...), tehát ha tettre kész vagy akkor "csak": műszerfali króm díszcsíkok kipattint > gyári rádió kicsavaroz-széthúz > új fej összedug-összecsavaroz-GPS antennát rögzíted, mikrofont elvezeted ahova szeretnéd >díszcsíkok felpattint és kész is, működik (a kormány távvezérlés is) :) Hogy teljes legyen a feeling én még egy tolatókamerát (van olyan ami a csomagtér nyitó mikrokapcsoló mellől kukucskál, így kb full gyárias hatása van) csapnék hozzá (azt mondjuk viccesebb móka bekábelezni de nem lehetetlen..) és teljesen 2021es szintű lenne a technika benne. :)))

 

Ui.: ha biztosra tudnám, hogy az SX4 évekig marad nálunk akkor már benne is lenne ;) így meg momentán egyelőre félmegoldásként megy bele a jó öreg Blaupunkt Milano MP34 fejegységem aux csatival, annak a végén egy Bluetooth adapterrel (ezek itthon pihennek a polcon, így csak egy 2DIN beépítőkeretre kellett beruháznom kemény ~3e HUF-ért ezt várom épp), és így ugyanúgy tudok rajta telefonról zenézni meg kihangosítani :) (így máris jobb a kedvem benne, amikor ezt mozgatom meg, és még se költöttem értelmetlen összegeket rá mint "felesleges" 3. autó...) cserébe bukom a kormánygombokat.

Előzmény: PentaxMan (11159)
PentaxMan Creative Commons License 2021.05.21 0 0 11159

Ismeri, netán használ valaki ilyen fejegységet a gyári helyett?

 

Junsun V1 Android 10.0 Car Radio Multimedia Player For Suzuki SX4 2006-2011 2012 2013 For Fiat Sedici 2005-2014 Navigation 2 din4.8160 Reviews285 ordersUS $164.90US $270.32-39%Instant discount: Buy 3 get 2% off 

 

https://www.aliexpress.com/item/33056050969.html?ug_edm_item_id=33056050969&edm_click_module=item_detail&tracelog=rowan&rowan_id1=user_product_price_reduce_remind_2_1_en_US_2021-05-21&rowan_msg_id=0723biz_price_reduce_edm:0:0_1756617$a31ae03852a54120bb2eac76125a8540&ck=in_edm_other

 

 

Milyen a hangja? Be lehet építeni házilag?

DKori86 Creative Commons License 2021.05.16 0 0 11158

Teljesen megértelek!

 

Az autó értékét figyelembe véve és legfőképpen a felhasználási jellegedet nézve érthető választás (ésszel használva lehet azzal bdogulni). :) (márkában stb meg erősen szubjektív a dolog, van aki alsó polcról válogat, van aki középmezőnyből, a másik véglet aki meg ragaszkodik a prémiumhoz felárért - pl.: anyósom is megvette nemrég a Continental PremiumContact-okat 205/60 R16 méretben az SX4-re, őszintén szólva magam se értem miért, évente szerintem kb 7-10e-t megy, zömében helyben városi tempóval...rosszat egész biztosan nem tett vele).

 

Én az SX4-et téli Conti szettel örököltem, most marad is ez rajta, nem igazán döntöttem el mi lesz még a sorsa (de jó eséllyel eladósorba kerül majd...de a bürokrácia része még hónapok lesznek :( ), de ha esetleg maradna hosszabb távon akkor esélyes, hogy négyévszakost kapna (én lehet beprobálnám a Nexent, vagy felső végletben a Michelin CrossClimate-re hajaznék de a felhasználást és az autó értékét figyelembe véve nem leszek álszent: valószínű lentebbi ársávban keresnék rá..)

Előzmény: celticbear (11157)
celticbear Creative Commons License 2021.05.16 0 0 11157

Köszönöm a választ!

Az a helyzet, hogy négyévszakos gumit vennék, nekem tökéletes lenne, tudom nem az igazi, de ilyen kis távokra megfelelő.  Naponta kb. 40 km-t használom a kocsit, javarészt városban, néha 100-200 km autópálya.

A kalapban a Vredestein, Kléber, Nexen trió maradt. A Vredestein úgy 5-6 ezerrel drágább, mint a többi, a másik kettő egy árban van nagyjából. A Kléberről is olvastam teszteket, kevésbé kopik (úgy 55 ezret bír), a Nexen annyira nem tartós. Egy árban vannak nagyjából. Úgyhogy szerintem Kléber lesz.

Szia!

Előzmény: DKori86 (11156)
DKori86 Creative Commons License 2021.05.15 0 0 11156

Ebben nemigen fogsz egzakt A vagy B választ kapni, bár a gumicserével járó "futáskultúra változásának" kiküszöbölésére a centrírozás való (hisz ha egy szett felnin tartasz téli/nyári gumikat akkor is átgumizáskor újra súlyozzák/centrírozzák de futóművet nem állítanak-e miatt fél évente), ennek ellenére messze nem ördögtől való dolog X időnként az a futómű ellenőrzés/állítás pláne a magyar utakon. Hogy mikor/milyen időnként? Na ez olyanmint az olajvita, van aki így véli van aki úgy...van aki 15e-s ciklus helyett olajat is 5-10e-ként cserél van aki meg kihúzza 15e-ig/1 évig (sőt biztos van aki tovább is...), szóval van aki baj nem lehet alapon ha nen is évente de 2-3 évente ellenőrizteti a futóművet, más meg le*ja, max műszakin észreveszi ha nem ok, mégrosszabb esetben félrenyalat 1 garnitúra gumit miatta... Szóval a döntés rajtad áll! Szerintem (!) pár évente javallott (én spec többnyire - magyar viszonylatban nézve! - jobb minőségű és sokszor négysávos autóúton/autópályán közlekedek vele, ez is számít, biztosan rosszabb ha állandóan három számjegyű utakon kell használnod...), de minden szezonkor/kerékcserekor vagy évente túlzás.

 

A gumi is jó kérdés: télit akarsz? A Laufennel az árához képest nekem is jó tapasztalatom van (téliben és nyáriban is volt/van szerencsém hozzá összesen három autón..), a Kléber se úgy él a fejemben, hogy nagyon szapulnák, a Vredesteint meg pár ismerősöm kifejezetten dícséri (ehhez képest nekem Stilon volt nyáriban UltracSessanta, és én spec pont nem szerettem mert hangos volt és hamar felúszott...). Részrehajlás nélkül: az árban/névben messze nem felsőpolcos Nexen márkát az utóbbi években elég sokan dícsérik, én lehet be merném venni a kalapba.

Előzmény: celticbear (11155)
celticbear Creative Commons License 2021.05.15 0 0 11155

Sziasztok!

Egy "hülye" kérdéssel találkoztam a minap. Gumicsere előtt, vagy utána kell futóművet állítatni? Valahol azt mondják előtte, valahol, hogy utána.

Én úgy tudom, hogy a futóműállítás független a gumitól, mivel azt a keréktárcsához állítják.

Most akarok gumit cserélni, össze-vissza mondanak mindent.

Másik kérdés, a Kléber gumival van valakinek tapasztalata? Nekem a Vredesteint, meg a Klébert ajánlották normális áron, évente kb. 15-20 ezret megyek.

Most Laufenn téli (Hankook másodmárkája) van fent. Nekem és egyik ismerősnek (Toyota Corolla) nagyon jó tapasztalatai vannak róla. De most ezek kuka...

Köszönöm!

 

DKori86 Creative Commons License 2021.05.14 0 0 11154

Pont, hogy inkább a kor miatt mint sem típushiba (off Alfás ismerőseim is esnek/estek bele hasonkorú autókkal, nekem anno a Stilon is még ~9 éves korában tört), igaz ami igaz: annyiból nem 100%ig átgodolt (vagyis szándékosan nem a tartósság jegyében tervezett) konstrukció, hogy a rugótányérokon (lengéscsillapítókon ahol felfekszik a rugók alja) nincs lyuk >>> a víz/sólé/hó könnyebben megáll a fészekben és eszi a rugót...de hát ez se Suzuki bug hanem szerintem kb a 90es évek végétől a tömeggyártásban tervezett autók "pedigréje" :/ :)

Előzmény: Hobbit_G (11153)
Hobbit_G Creative Commons License 2021.05.14 0 0 11153

Ne már, típushiba? Xd

Akkor sacc minden autó rendelkezik eme típushibával sacc 2007 óta...

 

Előzmény: fireman4 (11150)
pigulla Creative Commons License 2021.05.14 0 0 11152

Nálam is volt ilyen, végül az derült ki, hogy lötyögött féknyereg. A szerelő megoldotta végül is egy felújító készlettel, vékonyan bekente a szükséges helyeken hőálló szilikon pasztával. Szerencsére megoldódott. De visszatérve bármi lehet ami a futóművel, kormányművel összefügg elől. Nem könnyű, de általában a szerelők előbb utóbb megtalálják, csak türelem kell hozzá. 

Előzmény: kriso001 (11149)
topoly Creative Commons License 2021.05.13 0 0 11151

Rugótörés nálam is volt egyszer, de azzal szerintem nem lehet sokat menni, pláne rázós úton. Természetesen megéri az alapos vizslatást. Saccra inkább mondanám, hogy a lengéscsillapító "fárad" és csak nagyobb úthibáknál jelez. Átlagos szerelő mondjuk ezeket észleli. Ha nincs más, vidd el a szerelődet "egy körre".

Előzmény: kriso001 (11149)
fireman4 Creative Commons License 2021.05.13 0 0 11150

A rugó törés tipus hiba. Azt nézesd meg.

Előzmény: kriso001 (11149)
kriso001 Creative Commons License 2021.05.13 0 0 11149

Segítséget szeretnék kérni. Nem egyenletes, rossz úton való haladás közben, illetve kanyarban is, az autó eleje felől kopogó hangot lehet hallani. Szerelőnél jártam, alulról is alánézett, megvizsgált minden alapvető, általa lehetségesnek vélt hibaforrást. Volt e már valakinél hasonló hiba, és ha igen, mi okozta? 2009-es SX4-ről van szó... Köszönöm előre is!

Fürjman Creative Commons License 2021.05.12 0 0 11148

Jó lett! :D kifolyt azt összes lötty. 

Köszi a tippet.

Előzmény: RetteNETes Lalyos (11146)
DKori86 Creative Commons License 2021.05.11 0 0 11147

Igen, pontosan erre gondolok, hogy ráfér(het) egy pucolás...rosszabb nem lesz. :)

Előzmény: RetteNETes Lalyos (11146)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2021.05.11 0 0 11146

A karosszériából kivezető gumicsőre gondolhat a kolléga, ami - nevezhetjük tipushibának is - "Z" alakja miatt hajlamos az eltömődésre, főleg a rendszerbe kerülő levélmorzsalék miatt...

 

Nincs mese, a jobb oldalon alá kell feküdni, és keress egy kis gumicsődarabot valahol a jobb oldali kerékjárati ív környékén!

Én azt szoktam csinálni, hogy egy-másfél méternyi műanyag benzíncsövet dugok bele (az egyik végét kell csak beledugni...) és belefújsz... maga a "katéterezés" is tisztít, a belefújás az meg végképp.... Ilyenkor kizúdul a felgyűlt víz meg a levélmorzsalékok...

Előzmény: Fürjman (11145)
Fürjman Creative Commons License 2021.05.11 0 0 11145

Az általam zöldel jelölt helyen van a kivezető cső? 

Előzmény: DKori86 (11143)
Fürjman Creative Commons License 2021.05.11 0 0 11144

Hol találom azt a kivezető csövet?

DKori86 Creative Commons License 2021.05.11 0 0 11143

Szia!

 

Laikus tippként két gyanúsítottam lenne:

 

A fűtőradiátorodnál vagy a csövezésénél szivárog a hűtővíz (de miv azt írod nincs fagyálló szaga hanem "édesvíz", erre kisebb az esély).

 

A klíma kondenzvize csöpög le oda, mert esetleg sérült/eltömődött a kivezető cső és nem tud az autó alá távozni >>> a leírtak alapján ezt tartom valószínűbbnek > kesztyűtartó kikap és nézelődj/vizsgálódj merről jöhet a víz (mindenképp foglalkozz vele, ott semminek sem egészséges ha tartósan/sokszor vizet kap!).

Előzmény: Fürjman (11142)
Fürjman Creative Commons License 2021.05.11 0 0 11142

Sziasztok! 

Ma reggel olyan jelenségre lettem figyelmes, hogy kanyarban jött valami hang jobb oldalról. Mint kiderűlt valahogyan víz került Az utastér ventilátorhoz, és kanyarban a víz úgy dőlt, hogy a ventilátor bele vert a vízbe. Ugye ez a ventilátor ott van a kesztyűtartó alatt. 

Tegnap nem esett az eső, éjszaka sem, ma reggel sem. Hogy kerülhetett víz a levegőcsatornába, vagy a ventilátorhoz? 

Tegnap meleg volt, és klímáztam. Lehet, hogy tegnap ennyi pára lecsapódott? 

 

Egyébként biztos, hogy nem hűtővíz. Megszagoltam, nincs hűtővíz szaga. Se színe. 

 

Kell aggódnom ez miatt? Vagy kéne valamit csinálnom?

 

Suzuki sx4 2008 évjárat. 

 

Köszi előre is!

DKori86 Creative Commons License 2021.05.10 0 0 11141

Mi se vagyunk nagy ablak-lehúzogatósak (a kicsi miatt se akarunk huzatot...), így számomra se perdöntő ennek a funkciónak a megléte (de tény, hogy a 2000-es évektől, pláne 2016tól azért illik alap dolognak lennie :) ).

Előzmény: Hobbit_G (11140)
Hobbit_G Creative Commons License 2021.05.10 0 0 11140

Sejthető volt xd

Ignisben csak sima volt, sx4-Ben volt at lefelé, de kb egyszer se hiányzott az automata felhúzó. Pláne mindig akkor ment le teljesen, ha parkolóból jöttem ki, ott meg van idő felhúzni utána.

Persze így fel és le automatával ez is egyszerűbb.

 

 

Előzmény: DKori86 (11139)
DKori86 Creative Commons License 2021.05.09 0 0 11139

Megnéztem: a korabeli (2006-os) GS Swiften is csak lefelé automata a vezető oldali elektromos ablak, ez ilyen. :)

 

Ui.: bent van a 2DIN-es Androidos fej :))))

Előzmény: DKori86 (11138)
DKori86 Creative Commons License 2021.05.05 0 0 11138

Én meg elfelejtettem leírni :D valóban az :) az SX4 meg csak lefele automata (megnéztem mindkét autót :) - sőt, itt van nálam pár napig a GS Swift, Androidos 2DIN-es fejegység beszerelés miatt majd meglesem azt is :) ).

Előzmény: Hobbit_G (11137)
Hobbit_G Creative Commons License 2021.05.05 0 0 11137

No, fel-le automata 2019 scross bal 1, többi sima.

Simán elfelejtettem én is meglesni xd

Előzmény: DKori86 (11136)
DKori86 Creative Commons License 2021.04.28 0 0 11136

Talán igen...keveset húzom le :) na majd ha nem felejtem el holnap én is megnézem (mostanában legtöbbször pihen a garázsban, ha már az SX4 az udvaron áll akkor többnyire abba ülök be, ma meg Swifteztem :)) hogy az is nyújtózzon egyet a garázsból meg lemossam:) ).

Előzmény: Hobbit_G (11135)
Hobbit_G Creative Commons License 2021.04.28 0 0 11135

Szia

 

Scross 2019 felfele is automata sztem, de holnap meglesem csak azért is :D

Bal 1 persze, a többi nem.

 

De sima sx4-en ez nem változtat sajnos :)

Előzmény: DKori86 (11134)
DKori86 Creative Commons License 2021.04.24 0 0 11134

Szerintem ez végig így van/volt :) A nálam lévő 2007es és anyósom 2007es (mindkettő 1.5 GLX CD AC de ebből a szempontból nem érdekes...) SX4-e is ilyen, a családban lévő 2006-os (1.5 GS) és 2008-as (1.3 GLX CD AC) Swiftek is, de jobbat mondok: a 2017es S-Crossom (és a másik családon belüli 2017es S-Cross is) is >>> ezen máig nem változtattak Suzukiék, itt a 4 ablakból is csak a bal egy és csak lefelé automata. Ennyi :)

 

Ui.: aki annyira szeretné mindegyik elektromos ablakát automatává tenni és/vagy zárásra automatikusan felhúzódó ablakokat az utólagos komfortmodult szerel(tet) a Vitarájába/S-Crossba >>> nyilván Swifthez és SX4hez is van ilyen...)

Előzmény: atompyka (11133)
atompyka Creative Commons License 2021.04.24 0 0 11133

2006-osban még tuti így van: csak a balegy és csak lefelé "automata".

Előzmény: DKori86 (11131)
atompyka Creative Commons License 2021.04.24 0 0 11132

Szervíz meg tudja mondani, megvolt-e a frissítés, ha nem, csináltasd meg.

Előzmény: Fürjman (11129)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!