Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Nálam az "autócsere" egy becsípődés. Nem írom le, hogy kb. hány autóm volt, mert nemigen lenne hihető, a pontos számot már én sem követem. Van, aki szerencsejáték függő, van, aki iszik, én megunom az autóimat.
Az, hogy egymás után két ugyanolyan autóm legyen, még nem fordult elő. Mostmeg ez a harmadik, öregszem, na. :-DDD
Bő 40 év alatt "elég közelről" több autót láttam, vezettem, javítottam, mint amit sokszor szerettem volna, ennek az egyik hozadéka, hogy autóban szerencsére ritkán nyúlok mellé, bár persze védőoltása erre senkinek sincs.
A mostani szivattyú bibi szót sem érdemlő pitiáner apróság lenne, ha a hibafeltárás nem lett volna ekkora gáz. De egy kicsit sem bánom, ennek is van hozadéka: megint beleástuk magunkat egy homályos területbe.
A kb 60,000 km alatt közel 2,000,000 Forintot spóroltam meg üzemanyagon, ahhoz az állapothoz képest, ha maradtam volna a V6-os Peu 407-nél.
És mindig "friss" autóval jártam, ami az én szempontjaim szerint egyébként is jobb autó, mint a 407.
Pont az ilyen dolgok miatt nem tudom teljesen megérteni azt a szemléletmódodat, hogy a bizonyítottan jól működő, ismert, még mindig viszonylag keveset futott autódat egy ugyanolyanra cseréled le. Mindig megvan ez a rizikó, minden autócserénél. (Sőt, ennél több is, hiszen belefuthat az ember egy "jogi esetbe" is.) Ha ezt a műveletet piaci áron számláztad volna ki valakinek, vajon akkor is megérte volna-e a korábbi autócsere?
üdv,
capa "
Elnézést, nem más dolgába akarok bele szólni vagy a privát ügyeiben turkálni....
Említette régebben, hogy nem akar pénzügyi veszteséget elszenvedni ..... bukni anyagilag a személygépkocsin. Illetve, mintha rémlene valami olyan is, hogy,m ost , már, sokallná a 16 literes benzinszámlát. (téli üzemmód, rövid utak, sűrűn lakott területen stb...)
Nesze, neked, hedonizmus..... :-)
Én, veled, értek egyet: egy új, akár még null km-es gk. ,is, lehet lutri. Simán lehet probléma generátor. Gyári / rejtett hibás. Ha fiatal- kevesett futott, de már használt gk-ról van szó, eleve , elgondolkodtató, hogy az első tulaj, miért engedi el a kezét a gépállatnak? Realizálva a nem gyenge bukót, pénzügyileg?%
Amikor ez a kevésméteres, pár hónapos gk. , már a tied és előáll valami nagyobb műszaki meghibásodás, akkor: benne áll a pénzed, ha lerobban, akkor kiesik a közlekedés eszköze. Ezt le kell pótolni stb.... Csereautó ..... Bérlés..... Ügyintézés...Szerelő találomra cserélget alkatrészeket .....
Idő és pénz.
Megéri? Kérdés, hogy kinek....
Piaci áron, könnyen lehet gtk. a művelet (javítás plusz előtte a hibakeresés...munkaórák tucatjai, sokforintos óradíjjal pl....) .... és ilyenkor jön a képbe, egy szögegyszerű szuzuki vagy fiat.
Ami nincs, az el sem romolhat.....
A szgk - nekem legalább is, a napi használós / szaladgálós - egy vasdoboz, a sarkán 4 kerékkel. Vigyen el A-ból B-be, probléma nélkül. És ennyi ....
Ennek nem mond ellent, az, hogy rendelkezem jó néhány probléma generátorral ( Coupe 20VT vagy AR164 Q4... csak a példa kedvéért. Vannak még nyűgösebb darabok is..... de nem napi használatban)
".... mert szerintem régi gyártású alkatrészek vannak még a polcokon...."
5 hengeres Modular koromban (talán 1 vagy 2 hónapról lehetett szó, amíg üzemképes volt a technika ) ... a hátsó vízcsőből (amit ki szokott / bír rágni a blokk éles / sorjás? sarka).... tehát ebből a vízcsőből, először hozott az unix? egy régebbi vonalvezetésű?t ....amelyik ugyanúgy beleért a blokk sarkába....
Visszavittem---> garis csere.
Majd még egyszer .
A harmadik esetnél , megígértem, hogy fizikai síkon jutalmazom, ha nem ad normális - már jobban kunkorodó=nem blokkba beleérős csövet....
Ugyanaz volt az eladó.
Kipróbálta, mennyire vagyok szavatartó.
......
Utána , talán elaforg?-ék , hoztak normális csövet.
De , nekem , ebből a lényeg, annyi volt , hogy , konkrét típus , mélyreható ismeretének teljes hiánya miatt, egy vagy két hét alatt, 3X maradtam az út szélén.
Egy 5ezer forintos gumicső miatt, elment 3 nap az életemből...... a semmire. Az nap , semmit nem tudtam elintézni.... ami picit kínos, ha pl. , csak, megyén belül, van 4 különböző telephely .... munkaterület...... és ott kell lenned , személyesen. Mert különben áll a munka és.... durva a kötbér.
Csak a trélerezés volt , egy hatszámjegyű összeg. Ez a hab a tortán.
Benzin pumpa: a kocsi-nál lehet, általában, kapni, új gyártású és használható üza szivattyút.
Igy már világos. Szerintem ez a kavics dolog azért nem olyan nagy para, ha belegondolok, hogy az Alfettámon is belül volt a féktárcsa, és nem nagyon rémlik ilyen dolog, de más autómnál, talán Feliciánál csak sikerült bekapnia elöl valami kavicsot.
Pont az ilyen dolgok miatt nem tudom teljesen megérteni azt a szemléletmódodat, hogy a bizonyítottan jól működő, ismert, még mindig viszonylag keveset futott autódat egy ugyanolyanra cseréled le. Mindig megvan ez a rizikó, minden autócserénél. (Sőt, ennél több is, hiszen belefuthat az ember egy "jogi esetbe" is.) Ha ezt a műveletet piaci áron számláztad volna ki valakinek, vajon akkor is megérte volna-e a korábbi autócsere?
Kösz. Tény, hogy egy diagnosztikára beállt csapat az ilyen nehéz esetekben helyzeti előnyben van.
De helyén kezelve a dolgot, az is biztos, hogy pl. egy automata váltóban elmélyedt kolléga könnyedén vesz a saját területén olyan akadályt, amivel más területek művelői (pl. mi ) nemigen tudnak mit kezdeni.
A legnagyobb probléma, hogy egy nehezen átlátható, viszonylag új, teljesen más megközelítést igénylő, bonyolult elektronikájú rendszer nincs a gyártók által tisztességesen megtámogatva szakirodalommal, használható javítási technológiával.
Hiába fizeted ki pl. a Fordnál a vázszám szerinti javítási technológia (TSB) egy-két hetes hozzáférési díját, ha tényleg ütős, hathatós segítséget nem ad.
Kicsit uncsi lenne hosszasan ragozni, de pl. a gyári célműszer éppen semmit nem segít a korábbi rendszerektől teljesen eltérő, sokkal összetettebb üzemanyag rendszer hibafeltárásában.
A legtöbb javító (még márkaszerviz is) a gyári célműszerre alapozza a diagnosztikát. Ami -általában- működik is. Van, hogy nem:-DD
Hogy BmS-t idézzem: " Csak hogy pörögjön a topic" ..
Közben az A8 projektem a célegyenesben parkolópályára került a napokban sajnos.. Na jó - ez egy kicsit túldramatizálás, de a múlt héten megtörtént az első motor indítás a rendberakás után. Az új benzinszűrő feltöltődése után pöcc-röff indult, gyönyörű lett a hangja a korábbihoz képest (több csapágy kuka volt). Aztán pár perc járás után megpillantottam egy nagyobbacska olajtócsát alatta. Gyors okfejtés: az egyik cserélt szelepfedéltömítés kifordult a helyéről berakáskor egy olyan szakaszon - ahol elég nehéz helyére rakni a közel húzódó fém benzincsövek miatt és nem is látszik a hiba. Egy óra alatt megoldottam, nem folyt azóta egy csepp sem.
:Másnap újra indítás. Pöcc-röff, szép hang - elkezdtem a vízrendszert légteleníteni. Miután pár perc után közel üzemmeleg lett a motor, elkezdtem kicsit fordulatszámot növeln, mert alatta száraz volt a padló is. Erre megjelent egy - az egy nappal korábbinál jóval kisebb, de azért látványos olajtócsa a motor elején a vezérlésnél. A vezérlés burkolatok és az ékszíjtárcsa takarja, de 99%, hogy az általam kicserélt új Elring főtengely szimeringnél van valami gond - talán még ki is nyomta. Ez azt jelenti technológiai oldalról közelítve, hogy eleje, hűtő újra le, vezérlés szét, ékszíjtárcsa le és ez nem pár perc.... Mivel nagyon közeledek a szakdolgozatom leadásának határidejéhez az egyetemen és nem állok jól, ezért félre kellett raknom az A8-ast pár hétre.
Ha van tippetek, hogy mitől lehet ilyen, akkor szívesen veszem addig is kicsit csámcsogni rajta :) !
Gondoltam az olaszoknál jellemző tengelykopásra, de direkt néztem, és a legkisebb nyomát sem láttam. Teljesen kizárni nem tudom mérés nélkül, de kis esélyt látok rá. Felmerült bennem, hogy dugulás van a kartergáz rendszerben és kinyomta. Ezt mondjuk 100%-ra még nem zártam ki, mert tény, hogy a V motor két szelepfedél közti kompenzációs gumicső korábban nem volt lebilincselve és szivárgott az olaj a motorra a csővégeken kicsit. Én lebilincseltem - ahogy gyárilag is volt. Azonban a szívócsőhöz visszavezető kartercsövön egy eléggé rejtett helyen egy 10 centis hasadást találtam így jobban megnézve. Ha nincs előtte dugulás, akkor az biztosan elvezetett egy esetleges túlnyomást. Bár az is felmerült, hogy azon át elvileg fals levegőt tud szívni a motor, mert a légtömegmérő után van a szívócsövön - hacsak le nem zárták - és a motoron nem érezni semmi torpanást stb. Ráadásul levéve az olajsapkát, illetve a hasadást figyelve (szinte) nem is látszik semmi kartergáz. Fényévekre van egy tényleg kopott motor "füstfelhőjétől". Szóval kezdek inkább valami más hibára gyanakodni, mint pl nem jó méretű szimering, fordított forgásirány stb. Talán pár hét múlva lesz időm felgöngyölíteni..
Szerintem a legtöbb szerelő elkezdett volna mindent cserélgetni újra próba képpen. Idehaza rajtatok kívül nem sokan jöttek volna rá méréssel és logikai levezetéssel ;) !
Persze. :D Na de mindenesetre, saját autón ilyen nem várt és indokolatlan hiba azért fájó, még ha az ember felkészült is egyébként. Én meg tudom érteni. Egyébként a sajátomon 220 ekm-t kiszolgált már az AC és 20 ezerrel ezelőtt gondoltam, hogy na én előrelátásból kicserélem egy újra, amíg még lehet kapni hozzá. De megszívtam, mert az új darab meg visszaengedte a nyomást, csak másodikra volt hajlandó indulni egy fél óra állás után. Utána már nem mertem vele kísérletezni, mert szerintem régi gyártású alkatrészek vannak még a polcokon.
Ez egy előny a fiatal autónál, hogy ha új alkatrészt veszel, az friss gyártású és nem lehet vele gond.
Ha már csak 10 liter van a tankban, pont ezért tankolok. Viszont a másik véglet is káros: sokan teljesen fullra tankolnak, ami két okból sem jó: részben gátolja az EVAP működését, másrészt ha tankolás után leállnak vásárolni, főleg nyáron némi benzin az aszfalton végzi...
Az de facto tele. Csak azért kérdeztem, mert az üza. keni és hűti a pumpát, azoknál szokott megkotlani akik száraz tankkal járnak, és ötezerért tankolnak...
Igen. De ez a (kaki) meló semmiség ahhoz képest, amennyit szív az ember, mire megvan a hiba oka. Ez a rendszer teljesen másként működik, mint a szokványos benzinmotoros autóknál. Csak az üa.rendszernél maradva itt pl. külön vezérlő elektronikája van az üzemanyag szivattyúnak is.
.... sokan próbálják meglovagolni a retro hullámot ...
az a vicces?, hogy egy patika állapotú 155 q4 , erősen emelkedő árú tendenciát mutat ... az egy másik kérdés, hogy mennyi idő, amíg az eladást realizálni lehet... főleg egy ' erősen árérzékeny ' piacon...
a konkrét kocsiról, talán annyit, hogy ennyi pénzért, legalább, a ?homokot? ..port? ..... kipucolhatták volna , a motortérből....
Megnéztem "élőben" egy Ferrarin, hogy korábban hogy is volt ez a féktárcsa / felniméret dolog. (Nem kispályás, 400i, 12 hengeres.)
Bejött a feltételezés: a kocsi középvonalához közelebb rakták anno a féktárcsákat. Hűtés szempontjából nem is rossz, a menetszél közvetlenül éri a féktárcsákat. Viszont pl. apró kavics is könnyebben kerül a tárcsa / betétek közé.
" .....a sport / verseny technikát te sokkal jobban ismered, ha találkoztál spéci megoldásokkal, amivel a fizikát át lehet cseszni, majd leírod. :-) ...."
------> nem ismerem ....de ha véletlenül mégis, akkor sem írom. IRL szóban , kevés fül között....nos az, 1 másik élethelyzet
egy fékdob szerűségben egy csomó tárcsa volt és rengeteg fékbetét ...... kiterített terület alapján, példa kedvéért mintha 450 mm-es átmérőjű vagy 600 mm-es, egy darab féktárcsa lenne / lett volna ...kerekenként
néha űgy tűnik , bnekem, mintha direkt 'szívnád a véremet' ..... de aztán rájövök, hogy nem véletlenül hajlok a szrmélyes kapcsolalóttartásra..... kevésbé félreérthető , illetve, aha felmerül nézetkülönbség, akár fálreértésből vagy félre ....máshogy értelmezésből..... könnyebb tisztázni...
ennyit az előjátékról ;-)
kimaradt az előző hsz-omból , hogy a 4 ill. 6 dugós nyereg upgrade alkalmával, tárcsméretet is növeltünk ....
pontosan már nem emlékszem, de valami 320 mm körüli tárcsa került fel....ha jól emléXem, valami német talicska féktárcsája lett feltéve, és esztergályos leszúrta a szélét, erre a 320 körüli méretre...eredetileg vmi 340??? mm-es volt....talán vmi 5ös bmw vagy vmi ilyesminek lehetett a tárcsája....leht hogy nem ...régen volt ,,..... ez már a távoli múlt....
ez a 320 körüli tárcsa is lófütty volt, egyszerűen kicsi a felület és kész
a végeén fékszalag lett (ahogy te mondanád, gyémánt darabkák áráért.... ) ezzel már meg lehetett állni.... de komoly pénzért.... nincs ingyen ebéd, illetve majom és banán esete....
egy konkétabb példa :
volt alfa 156 GTa-m, azon 330as tárcsa volt, 4 dugós brembo nyereggel....simán megfogta a kocsit, pedig én általában tempóról fékeztem ..... 6.fokozatban 7200es fordulatnál kb.260km / h , és elég sokszor kellett------->német limók java 250nél bebólintott.... hihihihihihi
bravo hgt-n, 330as tárcsa (nuova deltáé) és 4 dugós fék egyenlő a semmivel fékhatás szmpontjából
pedig a bravo jóval könnyebb, mint a 156gta spórwaggggon
igaz , nem olyan gyenge, a picurka fiat, mint a 3179cm3 szívó V6 alfa
Azt is érfdemes figyelembe venni, hogy mekkora tömeget kell lassítania annak a féknek, nem mindegy, hogy 900kg egy autó vagy pedig majd két tonna.
Persze, ez alap.
Illetve valami fifika azért csak lehetséges, mert pl az F1-es autók elkég sokáig 13 collos felniken gurultak, és valahogy csak meg tudtak állni.
A (viszonylag) korszerű F430-ban a fék (mint a legtöbb mai autóban) a keréktárcsán belül van, nem is lehetne kis átmérőjű felnit idetervezni.
A korábbi 250 GTO-ban láthatóan nincs ott, legalábbis úgy látom. Egy-egy személyautóban is próbálkoztak a féket a gk. középvonalához közelebb rakni. Pl. Alfa Romeo Sprint.