Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sütemények Réme Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89536

MyKappa!

 

Hajrá!

 

Írjál még.

 

Downer kolléga sem ír, granturismo is hanyagolja a kommunikáció eme formáját .... lehetne még sorolni...

 

 

Előzmény: MyKappa (89529)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89535

Nálam az "autócsere" egy becsípődés. Nem írom le, hogy kb. hány autóm volt, mert nemigen lenne hihető, a pontos számot már én sem követem. Van, aki szerencsejáték függő, van, aki iszik, én megunom az autóimat.

Az, hogy egymás után két ugyanolyan autóm legyen, még nem fordult elő. Mostmeg ez a harmadik, öregszem, na. :-DDD

 

Bő 40 év alatt "elég közelről" több autót láttam, vezettem, javítottam, mint amit sokszor szerettem volna, ennek az egyik hozadéka, hogy autóban szerencsére ritkán nyúlok mellé, bár persze védőoltása erre senkinek sincs.

 

A mostani szivattyú bibi szót sem érdemlő pitiáner apróság lenne, ha a hibafeltárás nem lett volna ekkora gáz. De egy kicsit sem bánom, ennek is van hozadéka: megint beleástuk magunkat egy homályos területbe.

A kb 60,000 km alatt közel 2,000,000 Forintot spóroltam meg üzemanyagon, ahhoz az állapothoz képest, ha maradtam volna a V6-os Peu 407-nél.

És mindig "friss" autóval jártam, ami az én szempontjaim szerint egyébként is jobb autó, mint a 407.

Előzmény: capa (89531)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89534

"  capa 2 órája
0 0 89531

Szia BmS!

 

Pont az ilyen dolgok miatt nem tudom teljesen megérteni azt a szemléletmódodat, hogy a bizonyítottan jól működő, ismert, még mindig viszonylag keveset futott autódat egy ugyanolyanra cseréled le. Mindig megvan ez a rizikó, minden autócserénél. (Sőt, ennél több is, hiszen belefuthat az ember egy "jogi esetbe" is.) Ha ezt a műveletet piaci áron számláztad volna ki valakinek, vajon akkor is megérte volna-e a korábbi autócsere?

 

üdv,

capa  "

 

Elnézést, nem más dolgába akarok bele szólni vagy a privát ügyeiben turkálni....

 

Említette régebben, hogy nem akar pénzügyi veszteséget elszenvedni ..... bukni anyagilag a személygépkocsin.  Illetve, mintha rémlene valami olyan is, hogy,m ost , már, sokallná a 16 literes benzinszámlát. (téli üzemmód, rövid utak, sűrűn lakott területen stb...)

 

Nesze, neked, hedonizmus.....  :-)

 

Én, veled, értek egyet: egy új, akár még null km-es gk. ,is, lehet lutri. Simán lehet probléma generátor. Gyári / rejtett hibás. Ha fiatal- kevesett futott, de már használt gk-ról van szó, eleve , elgondolkodtató, hogy az első tulaj, miért engedi el a kezét a gépállatnak? Realizálva a nem gyenge bukót, pénzügyileg?%

 

Amikor ez a kevésméteres, pár hónapos gk. , már a tied és előáll valami nagyobb műszaki meghibásodás, akkor: benne áll a pénzed, ha lerobban, akkor kiesik a közlekedés eszköze. Ezt le kell pótolni stb.... Csereautó ..... Bérlés..... Ügyintézés...Szerelő találomra cserélget alkatrészeket .....

 

Idő és pénz.

 

Megéri? Kérdés, hogy kinek....

 

Piaci áron, könnyen lehet gtk. a művelet (javítás plusz előtte a hibakeresés...munkaórák tucatjai, sokforintos óradíjjal pl....) .... és ilyenkor jön a képbe, egy szögegyszerű szuzuki  vagy fiat.

Ami nincs, az el sem romolhat.....

 

A szgk - nekem legalább is, a napi használós / szaladgálós - egy vasdoboz, a sarkán 4 kerékkel. Vigyen el A-ból B-be, probléma nélkül. És ennyi ....

 

Ennek nem mond ellent, az, hogy rendelkezem jó néhány probléma generátorral ( Coupe 20VT vagy AR164 Q4... csak a példa kedvéért. Vannak még nyűgösebb darabok is..... de nem napi használatban)

Béke.

Sütemények Réme Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89533

:-)

 

".... mert szerintem régi gyártású alkatrészek vannak még a polcokon...."

 

5 hengeres Modular koromban (talán 1 vagy 2 hónapról lehetett szó, amíg üzemképes volt a technika ) ... a hátsó vízcsőből (amit ki szokott / bír rágni a blokk éles / sorjás? sarka).... tehát ebből a vízcsőből, először hozott az unix? egy régebbi vonalvezetésű?t ....amelyik ugyanúgy beleért a blokk sarkába....

 

Visszavittem---> garis csere.

Majd még egyszer .

A harmadik esetnél , megígértem, hogy fizikai síkon  jutalmazom, ha nem ad normális - már jobban kunkorodó=nem blokkba beleérős csövet....

 

Ugyanaz volt az eladó.

Kipróbálta, mennyire vagyok szavatartó.

 

......

 

Utána , talán elaforg?-ék , hoztak normális csövet.

 

De , nekem , ebből a lényeg, annyi volt , hogy , konkrét típus , mélyreható ismeretének teljes hiánya miatt, egy  vagy két hét alatt, 3X maradtam az  út szélén.

 

Egy 5ezer forintos gumicső miatt, elment 3 nap az életemből......  a semmire. Az nap , semmit nem tudtam elintézni.... ami picit kínos, ha pl. , csak, megyén belül, van 4 különböző telephely .... munkaterület...... és ott kell lenned , személyesen. Mert különben áll a munka és.... durva a kötbér.

 

Csak a trélerezés volt , egy hatszámjegyű összeg.  Ez a hab a tortán.

 

Benzin pumpa:  a kocsi-nál lehet, általában, kapni, új gyártású és használható üza szivattyút.

 

:-D

Előzmény: downer (89526)
Adm Creative Commons License 2024.02.24 0 0 89532

Igy már világos. Szerintem ez a kavics dolog azért nem olyan nagy para, ha belegondolok, hogy az Alfettámon is belül volt a féktárcsa, és nem nagyon rémlik ilyen dolog, de más autómnál, talán Feliciánál csak sikerült bekapnia elöl valami kavicsot.

Előzmény: BmS1 (89514)
capa Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89531

Szia BmS!

 

Pont az ilyen dolgok miatt nem tudom teljesen megérteni azt a szemléletmódodat, hogy a bizonyítottan jól működő, ismert, még mindig viszonylag keveset futott autódat egy ugyanolyanra cseréled le. Mindig megvan ez a rizikó, minden autócserénél. (Sőt, ennél több is, hiszen belefuthat az ember egy "jogi esetbe" is.) Ha ezt a műveletet piaci áron számláztad volna ki valakinek, vajon akkor is megérte volna-e a korábbi autócsere?

 

üdv,

capa

Előzmény: BmS1 (89530)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89530

Kösz.  Tény, hogy egy diagnosztikára beállt csapat az ilyen nehéz esetekben helyzeti előnyben van.

De helyén kezelve a dolgot, az is biztos, hogy pl. egy automata váltóban elmélyedt kolléga könnyedén vesz a saját területén olyan akadályt, amivel más területek művelői (pl. mi ) nemigen tudnak mit kezdeni.

 

A legnagyobb probléma, hogy egy nehezen átlátható, viszonylag új, teljesen más megközelítést igénylő, bonyolult elektronikájú rendszer nincs a gyártók által tisztességesen megtámogatva szakirodalommal, használható javítási technológiával.

Hiába fizeted ki pl. a Fordnál a vázszám szerinti javítási technológia (TSB) egy-két hetes hozzáférési díját, ha tényleg ütős, hathatós segítséget nem ad.

Kicsit uncsi lenne hosszasan ragozni, de pl. a gyári célműszer éppen semmit nem segít a korábbi rendszerektől teljesen eltérő, sokkal összetettebb üzemanyag rendszer hibafeltárásában.

A legtöbb javító (még márkaszerviz is) a gyári célműszerre alapozza a diagnosztikát. Ami -általában- működik is. Van, hogy nem:-DD

Előzmény: MyKappa (89528)
MyKappa Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89529

Hogy BmS-t idézzem: " Csak hogy pörögjön a topic" ..

Közben az A8 projektem a célegyenesben parkolópályára került a napokban sajnos.. Na jó - ez egy kicsit túldramatizálás, de a múlt héten megtörtént az első motor indítás a rendberakás után. Az új benzinszűrő feltöltődése után pöcc-röff indult, gyönyörű lett a hangja a korábbihoz képest (több csapágy kuka volt). Aztán pár perc járás után megpillantottam egy nagyobbacska olajtócsát alatta. Gyors okfejtés: az egyik cserélt szelepfedéltömítés kifordult a helyéről berakáskor egy olyan szakaszon - ahol elég nehéz helyére rakni a közel húzódó fém benzincsövek miatt és nem is látszik a hiba. Egy óra alatt megoldottam, nem folyt azóta egy csepp sem. 

:Másnap újra indítás. Pöcc-röff, szép hang - elkezdtem a vízrendszert légteleníteni. Miután pár perc után közel üzemmeleg lett a motor, elkezdtem kicsit fordulatszámot növeln, mert  alatta száraz volt a padló is. Erre megjelent egy - az egy nappal korábbinál jóval kisebb, de azért látványos olajtócsa a motor elején a vezérlésnél. A vezérlés burkolatok és az ékszíjtárcsa takarja, de 99%, hogy az általam kicserélt új Elring főtengely szimeringnél van valami gond - talán még ki is nyomta. Ez azt jelenti technológiai oldalról közelítve, hogy eleje, hűtő újra le, vezérlés szét, ékszíjtárcsa le és ez nem pár perc.... Mivel nagyon közeledek a szakdolgozatom leadásának határidejéhez az egyetemen és nem állok jól, ezért félre kellett raknom az A8-ast pár hétre.  

Ha van tippetek, hogy mitől lehet ilyen, akkor szívesen veszem addig is kicsit csámcsogni rajta :) !

Gondoltam az olaszoknál jellemző tengelykopásra, de direkt néztem, és a legkisebb nyomát sem láttam. Teljesen kizárni nem tudom mérés nélkül, de kis esélyt látok rá. Felmerült bennem, hogy dugulás van a kartergáz rendszerben és kinyomta.  Ezt mondjuk 100%-ra még nem zártam ki, mert tény, hogy a V motor két szelepfedél közti kompenzációs gumicső korábban nem volt lebilincselve és szivárgott az olaj a motorra a csővégeken kicsit. Én lebilincseltem - ahogy gyárilag is volt. Azonban a szívócsőhöz visszavezető kartercsövön egy eléggé rejtett helyen egy 10 centis hasadást találtam így jobban megnézve. Ha nincs előtte dugulás, akkor az biztosan elvezetett egy esetleges túlnyomást. Bár az is felmerült, hogy azon át elvileg fals levegőt tud szívni a motor, mert a légtömegmérő után van a szívócsövön - hacsak le nem zárták - és a motoron nem érezni semmi torpanást stb. Ráadásul levéve az olajsapkát, illetve a hasadást figyelve (szinte) nem is látszik semmi kartergáz. Fényévekre van egy tényleg kopott motor "füstfelhőjétől". Szóval kezdek inkább valami más hibára gyanakodni, mint pl nem jó méretű szimering, fordított forgásirány stb. Talán pár hét múlva lesz időm felgöngyölíteni..

Addig is van pár új fotóm és a végén egy videó - ha valakit esetleg érdekel az OFF :) ..
https://photos.app.goo.gl/D62wmnKJWcqP43H19

MyKappa Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89528

Szerintem a legtöbb szerelő elkezdett volna mindent cserélgetni újra próba képpen. Idehaza rajtatok kívül nem sokan jöttek volna rá méréssel és logikai levezetéssel ;) !

Előzmény: BmS1 (89517)
MyKappa Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89527

Szia! Bocs - nem voltam az elmúlt napokban sokat gép közelében!

mykappa2.4 a gmail címem - ha érted, amire célzok :)

Előzmény: probody (89512)
downer Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89526

Persze. :D
Na de mindenesetre, saját autón ilyen nem várt és indokolatlan hiba azért fájó, még ha az ember felkészült is egyébként. Én meg tudom érteni.
Egyébként a sajátomon 220 ekm-t kiszolgált már az AC és 20 ezerrel ezelőtt gondoltam, hogy na én előrelátásból kicserélem egy újra, amíg még lehet kapni hozzá. De megszívtam, mert az új darab meg visszaengedte a nyomást, csak másodikra volt hajlandó indulni egy fél óra állás után. Utána már nem mertem vele kísérletezni, mert szerintem régi gyártású alkatrészek vannak még a polcokon.

Ez egy előny a fiatal autónál, hogy ha új alkatrészt veszel, az friss gyártású és nem lehet vele gond.

Előzmény: BmS1 (89525)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89525

Ugyan már!  Olvashattad: ezeket az autókat már úgy gyártják, hogy soha ne kelljen hozzányúlni  :-DDD

Előzmény: downer (89523)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89524

Ha már csak 10 liter van a tankban, pont ezért tankolok. Viszont a másik véglet is káros: sokan teljesen fullra tankolnak, ami két okból sem jó: részben gátolja az EVAP működését, másrészt ha tankolás után leállnak vásárolni, főleg nyáron némi benzin az aszfalton végzi...

Előzmény: rfc (89522)
downer Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89523

Miért is lenne benne...az már plusz egy présidom, plusz egy alkatrész legyártása és plusz 3-4 csavar...kész tragédia a modern autógyártásban. :D

Előzmény: BmS1 (89521)
rfc Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89522

Az de facto tele. Csak azért kérdeztem, mert az üza. keni és hűti a pumpát, azoknál szokott megkotlani akik száraz tankkal járnak, és ötezerért tankolnak...

Előzmény: BmS1 (89521)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89521

Nincs szerviznyílás.

A "tele" nálam nem csurtig.  Első kattanásig. 1000 km-re jó vagyok ennyivel is :-DD

Előzmény: rfc (89520)
rfc Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89520

Miért kell levenni a tankot? Az ülés alatt nincs szerviznyílás? Tele szoktad tankolni?

Előzmény: BmS1 (89519)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89519

Igen.  De ez a (kaki) meló semmiség ahhoz képest, amennyit szív az ember, mire megvan a hiba oka. Ez a rendszer teljesen másként működik, mint a szokványos benzinmotoros autóknál. Csak az üa.rendszernél maradva itt pl. külön vezérlő elektronikája van az üzemanyag szivattyúnak is.

 

Előzmény: probody (89518)
probody Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89518

Ki kellett venni a tankot a szivattyúcseréhez?

Előzmény: BmS1 (89517)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89517
capa Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89516

A sima 155-ösé is. Az a vicces, hogy a 2000-es években ez egy nagyon lesajnált Alfa típus volt, fillérekért adták, most meg kult.

Előzmény: TudatLan (89515)
TudatLan Creative Commons License 2024.02.23 0 0 89515

.... sokan próbálják meglovagolni a retro hullámot ... 

 

az a vicces?, hogy egy patika állapotú 155 q4 , erősen emelkedő árú tendenciát mutat ... az egy másik kérdés, hogy mennyi idő, amíg az eladást realizálni lehet...  főleg egy ' erősen árérzékeny ' piacon...

 

a konkrét kocsiról, talán annyit, hogy ennyi pénzért, legalább, a ?homokot?  ..port?  ..... kipucolhatták volna , a motortérből....

Előzmény: probody (89513)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 89514

Hello Adm!

 

Visszautalva a 89507 hsz-ra.

 

Megnéztem "élőben" egy Ferrarin, hogy korábban hogy is volt ez a féktárcsa / felniméret dolog. (Nem kispályás, 400i, 12 hengeres.)

 

Bejött a feltételezés:  a kocsi középvonalához közelebb rakták anno a féktárcsákat.  Hűtés szempontjából nem is rossz, a menetszél közvetlenül éri a féktárcsákat. Viszont pl. apró kavics is könnyebben kerül a tárcsa / betétek közé.

probody Creative Commons License 2024.02.22 0 0 89513
probody Creative Commons License 2024.02.19 0 0 89512

MyKappa mail címet írj nekem légy szíves. (vagy aki tudja) Köszi

Előzmény: MyKappa (89454)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89511

kimaradt az előző hsz-omból , hogy a 4 ill. 6 dugós nyereg upgrade alkalmával, tárcsméretet is növeltünk ....

 

Na, ez itt a lényeg :-)

De nem baj, pörgött kicsit az oldal...

Előzmény: TudatLan (89508)
TudatLan Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89510

:-)))))))))))))))))

 

" .....a sport / verseny technikát te sokkal jobban ismered, ha találkoztál spéci megoldásokkal, amivel a fizikát át lehet cseszni, majd leírod. :-)  ...."

 

------> nem ismerem ....de ha véletlenül mégis, akkor sem írom.   IRL szóban , kevés fül között....nos az, 1 másik élethelyzet

 

grazie

:-)

Előzmény: BmS1 (89501)
TudatLan Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89509

egy fékdob szerűségben egy csomó tárcsa volt és rengeteg fékbetét ...... kiterített terület alapján, példa kedvéért mintha 450 mm-es átmérőjű vagy 600 mm-es, egy darab féktárcsa lenne / lett volna   ...kerekenként

 

 

Előzmény: Adm (89505)
TudatLan Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89508

:-))))

néha űgy tűnik , bnekem, mintha direkt 'szívnád a véremet' ..... de aztán rájövök, hogy nem véletlenül hajlok a szrmélyes kapcsolalóttartásra..... kevésbé félreérthető , illetve, aha felmerül nézetkülönbség, akár fálreértésből vagy félre ....máshogy értelmezésből..... könnyebb tisztázni...

 

 

ennyit az előjátékról ;-)

 

 

kimaradt az előző hsz-omból , hogy a 4 ill. 6 dugós nyereg upgrade alkalmával, tárcsméretet is növeltünk ....

pontosan már nem emlékszem, de valami 320 mm körüli tárcsa került fel....ha jól emléXem, valami német talicska féktárcsája lett feltéve, és esztergályos leszúrta a szélét, erre a 320 körüli méretre...eredetileg vmi 340???  mm-es volt....talán vmi 5ös bmw  vagy vmi ilyesminek lehetett a tárcsája....leht hogy nem ...régen volt ,,..... ez már a távoli múlt....

 

ez a 320 körüli tárcsa is lófütty volt, egyszerűen kicsi a felület és kész

 

a végeén fékszalag lett (ahogy te mondanád, gyémánt darabkák áráért.... )  ezzel már meg lehetett állni.... de komoly pénzért....  nincs ingyen ebéd, illetve majom és banán esete....

 

egy konkétabb példa :

 

volt alfa 156 GTa-m, azon 330as tárcsa volt, 4 dugós brembo nyereggel....simán megfogta a kocsit, pedig én általában tempóról fékeztem ..... 6.fokozatban 7200es fordulatnál kb.260km / h , és elég sokszor kellett------->német limók java 250nél bebólintott.... hihihihihihi

 

bravo hgt-n, 330as tárcsa (nuova deltáé) és 4 dugós fék egyenlő a semmivel fékhatás szmpontjából

 

pedig a bravo jóval könnyebb, mint a 156gta  spórwaggggon

 

igaz , nem olyan gyenge, a picurka fiat, mint a 3179cm3  szívó V6  alfa

 

:D:D:D

 

 

Előzmény: BmS1 (89501)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 89507

Azt is érfdemes figyelembe venni, hogy mekkora tömeget kell lassítania annak a féknek, nem mindegy, hogy 900kg egy autó vagy pedig majd két tonna.

 

Persze, ez alap.

 

Illetve valami fifika azért csak lehetséges, mert pl az F1-es autók elkég sokáig 13 collos felniken gurultak, és valahogy csak meg tudtak állni.

 

 

 

A (viszonylag) korszerű F430-ban a fék (mint a legtöbb mai autóban) a keréktárcsán belül van, nem is lehetne kis átmérőjű felnit idetervezni.

A korábbi 250 GTO-ban láthatóan nincs ott, legalábbis úgy látom. Egy-egy személyautóban is próbálkoztak a féket a gk. középvonalához közelebb rakni. Pl. Alfa Romeo Sprint.

 

 

 

Előzmény: Adm (89505)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!