Szia! Ahogy leállítod 1-2perc alatt leesik. Ugyanis a benzin jóval "vékonyabb" mint a víz ezért elég nehéz olyan szelepet csinálni ami órákig tartja a nyomást. De nincs is értelme mert amikor jár a motor megy a szivattyú is.
Amit linkeltél az biztosan jó. Csak úgy kell berakni, hogy ezen keretül kapja az injektor sor az üzemanyagot. Másképp csak a szivattyút méred az pedig fals eredményt ad, ha a végén a nyomástartó szelepnél megy el a nyomás. Én simám kiszedném kicsit nyújtanák a rugón érzéssel 2-3mm, aztán vissza. Amúgy az üzemi nyomás 2,5Bar felett jó. Alatta gyenge lesz a motor és nem lehet kiforgatni 4.-ben sem. 5.-ben meg ha meglát egy emelkedőt elsírja magát:-)
De ahogy érzed a vásárlást. Nyilván másra is lehet használni.
Szia! Erre is gondoltam, de hogy tudom biztosra, hogy ez a szelep rossz? Mert ennek a kis szelepnek igen borsos az ára, de ha biztosra tudom, hogy rossz akkor kicserélem. Nyomást nem tudok mérni, mert nincs mérőórám, de a környezetembem sincs aki megtudná mérni. Van ötleted, hogy kiszürjem, a szelep hibás e vagy sem.
Rendes körülmények között meddig kellene, hogy tartsa a nyomást kb?
Szia! Lehetséges, hogy a nyomástartó szelep átenged. Azért megy sokáig a szivattyú. Normál esetben pár mp alatt feltolja. Ezt a szelepet az injektorsor bal oldalán találod ott van egy kis vékony cső is rákötve arra az esetre ha átszakadna a membrán. Lehet, hogy ott van a rugó elfáradva, vagy valami kosz, lerakódás, került a szeleptányér alá azért nem tud megfelelő üzemi nyomást csinálni. Mert ugye az nem csak időnként nyit ki hanem majdnem folyamatosan nyitva van amikor alacsony fordulaton megy az autó és tolja vissza a tankba a benzint. Hiszen a szivattyú ~10 perc alatt kiürítené a tankot. Ezért szoktak üzemanyag nyomást is mérni. De ilyenkor nem rángat a motor hanem gázadáskor megtorpan mert elfogy az anyag. A vezérlő pedig átvált vészhelyzeti üzemre->lambda hiba miatt. Mert nincs nyomásszenzor az üzemanyag rendszerben. Aztán meg is van a hibalista rossz információja.
Szia! Ma végre eljutottam odáig, hogy átnéztem minden egyes csatlakozót újra, a gyertyákkal kezdtem mind a négy tökéletes gyertyaképet mutat. Benzin csőcsatlakozásokat mindenütt. A lambda szondát lecsatlakoztattam menetközben, de nem volt semmi változás. Ma olyat produkált, hogy a benzin szivatyú nem ált le a ráadott gyújtásnál, folyamatosan ment. Igy kitakarítottam biztosíték táblát valamint a relét is. A rángatás mostmár kiszürtem akkor jön elő, ha indítás előtt nem várom meg, hogy a szivatyú leáljon. úgy döntöttem kiveszem a szivatyút is csak ahoz csinálnom kell kulcsot, zajosnak tűnik és sokáig megy mire feltermeli a nyomást. Valamint cserélek benzinszűrőt is. Szóval innen haladok előre.
Csinálok egy szelephézag állítást is, mer ugy veszem észre, hogy ráfér. Közben elszakadt a kipufogó tartó gumi is szóval sorba jön a problem.
Üdv. Mindenkinek. Kérdezném, a féltengely belső csukló házát hogyan kell kiszerelni a váltóból. A bal oldali és kopás miatt kellene cserélni. Előre is köszönöm a segítséget.
Szia! Csak saját tapasztalatomat tudom megosztani. Nekem mindig elsőre induló autóim voltak/van. Én egy power bost 60Ah-ás aksit vettem bele, ~2éve. Nem azért mert a benne lévő halott volt hanem nem ismertem a korát és a tacskóban megkaptam 19eft-ér az újat.
Ez is gondozásmentes és eddig semmi gond nem volt. Nyilvánvalóan nagyon sokat számít a megfelelő tisztaságú saru, a jó/tiszta érintkezés, nem lerogyott önindító, megfelelően működő töltésvezérlő, na meg a működő motor. Ha az elsőre indul és az előzőleg felsoroltakra oda van figyelve akkor, szerintem mindegyik kibír 5-6 évet minimum. Ez csak a benne lévő ólomtól függ.
Szeretnék venni egy akkumulátort egy 96-os 1.3-as Feliciához, de annyi féle van hogy nem tudom melyiket érdemes választani. Tudnátok abban segíteni, hogy milyet érdemes venni? Mire kell figyelni? Vagy hogy ti melyiket használjátok?
Szia! Sok oka lehet a "lambda hibának". Ha csak simán lehúzod akkor mit csinál? A hibásan működő áteresztő injektor, fals levegő, nem megfelelő üzemanyag nyomás. Ezekről a hibákról csak a gyertyák adnak értelmes és azonnali választ! A hengerben történik a varázslat, ha ott elb@szódik valami akkor az hatással van elsősorban gyertyák állapotára, majd a lambda értékére,
A régi központis akkor is dobott lambda hibát ha jobban meghajtottam, de annál elég bolt levenni s sarut 10 percre és megvolt az "alapbeállítás":-)
A potméter szakadás az valószínű a lehúzott csatlakozó miatt lehet. Amennyiben tényleg szakadt nem mész vele sehova bár ennek csekély az esélye. A tisztítást ugye úgy csináltad, hogy levetted az akkumulátor sarut? Mert ugye a motorvezérlőt nem kapcsolod le a gyújtáskapcsolóval.
Nálam a gyári visszaállítás 19 sor adatait tartalmazza. Ezeket járó motornál megméretni(soronként!) majd leállítva választható egy "alaphelyzetbe visszaállítás" menü. Amikor ezen minden végigmentem azonnal be is állt a normális értékre, tökéletesen ketyeg azóta is(feliciához mérten).
A csehek adtak ki egy "egy klikk"-es programot amivel elméletileg lehet gyári visszaállítást csinálni->na ez nálam véletlenül se működött.
Első körben ne vegyél semmit! Kell csinálni egy gyári értékre visszaállítást a motorvezérlőn. Mivel a tisztítás megvolt ha utána is előjön akkor érdemes keresni. De szerintem ~70eft-ér nem biztos, hogy akarod. Ha van kábeled és megfelelő(?) szoftver akkor segítek. A hibakód kiolvasás, törlés nem old meg semmit! Ebben a vezérlőnek van egy bizonyos szintű mozgástere, tanuló képessége. Tehát igazodik a szenzorok értékeihez. Ha ezek hirtelen mást adnak azt nem tudja lekezelni. Ezért kell előröl kezdeni a tanulást! A hibatörlés csak akkor eredményes ha pl a sortrafó megy tönkre, vagy a főtengely jeladó, mert az konstans értéket ad. Ott lehet csere-> törlés módszert használni, a fojtószelepnél nem.
Aha...rafkós gyújtásrendszer...igen, kerestem először elosztót, trafó(ka)t, akkor megvan a koncepció..köszi...gyertya mindenképp cserés lesz ezek szerint, ill. az injektorok is kapnak tisztító adalékot első körben....
A pedál egyébként bemozdul, legalább az rendben...
Tehát vettél egy autót amit egy olyan ember hajtott aki akkor vitte szerelőhöz ha megállt! Ismerem ezt a "sofőr típust" mind azt hiszi
hogy mercedest vezet! Azt ugye a tulajdonos szervizbe viszi ha jelez a műszerfal, mert ugye akinek az van annak van pénze szervibe hordani alkalmanként x100eft költséggel. De ugye a felicia nem jelez semmilyen "szerviz" periódust azt el kellene olvasni. Olyan mint a bátyám suzukija 2006-os és talán most van benne 50ekm.... Majdnem ugrott anno a garancia mert két évig nem érte el az első szervizperiódust és olajat sem cserélt! Amikor közölték vele, hogy ezt így nem fogják legközelebb megcsinálni. elvitte évente olajcserére:-)
Mára megtanult olajat cserélni és kérdez(legalább)
A gyertyákat nagyon egyszerű kivenni. A sortrafót az alján 2db M6 imbuszfejű csavar fogja utána csati jobb oldalon le és kivehető. Ennek a hibája olyat tüneteket produkál, hogy vizes nagyon párás időben nem ad gyújtást. Ennek oka a belső felén a beöntött műanyag rész repedezettsége. A másik ami miatt a gyertyákra tippelek az a parazita gyújtás ami ebbe is van. Ez azt jelenti, hogy csak 2db trafó van DE az
egyszerre ad két gyertyára szikrát. Vagyis amikor "gyújtás" idő van akkor az 1-4 hengerben van egyszerre szikra utána pedig a 2-3 hengerben. Mivel csak főtengely jeladó van és nincs a vezérműtengelyen valamint elosztó sincs. Ezért csak így lehetett megfelelő idejű gyújtás adni. Ez nem skoda találmány elég sok autóban volt ilyen rendszer mielőtt jött a vezérműtengelyre jeladó. Ezért jellemző erre a gyertya hézag érzékenység! Nagy hézagx2=gyenge/elégtelen szikra->autó gyenge(nyilván nincs hasonlítási alapod az eredeti állapotról) és/vagy nehezen indul.
Természetesen egyetértek az összes többi leírt dologgal, alapjárati motor, ill. légtorok tisztítás...csináltam is a Caddy-men, de ez nekem kicsit érdekes dolog....ha elindul megy szépen...ha leáll, az istennek se akar elindulni...☺
Nos, bár én se vagyok már fiatal, az előző tulaj idős bácsika volt, szerintem nem műszaki beállítotságú...tehát gyertya, szelephézag ellenőrzés nála szinte kizárható volt...viszont ez az autó a megvétel után 4 hónapra produkálja ezeket a dolgokat...
Tényleg jobban rá kell néznem...négyütemű többhengeres motornál én elvétve tapasztaltam gyertyaproblémát.. a kétütemű eszi...bár imádom is a kétütem erejét...
Egyelőre erről még a "gyertyafeltétet" se látom, hogyan kell "leimádkozni"...
Igazából azért vagyok kicsit mérges, mert egyszerű technikát kerestem, SUZUKI után...azzal nem mérgelődtem...
És az az idegesítő, hogy leállítom és 5 perc múlva indítózás...DE MINTHA EGYETLEN SZIKRA SE LENNE...SEMMI PÖFÖGÉS...TELJES NÉMASÁG...És akkor egy spricc hidegindító és brümmm...szelephézag? Egyenetlen járást okozna mindenképpen...
Bár régen...ezerötös polskinál kezdtem a 4ütemet , de ennyire egy motor se volt "érzékeny"...
Na akkor leírom még egyszer! Először nem volt szelephézag ellenőrzés, vagy? A gyertyák milyen állapotban vannak? A motortérben milyen állapotban vannak a csatlakozások? Ha hidegen beülsz az autóba és csak érzéssel ráteszed a lábad indítás előtt a gázpedálra a gyújtás ráadása után mit érzel? Ilyen kor a pedálnak meg kell mozdulni befele magától! Ugyanis nem te vezérled hanem elektronika a szívatós pillangószelep állását az alapjárati motorral. Tehát ha az előző tulaj a fenti dolgokat lesz@rta akkor először ezeket kell rendbe rakni ahhoz, hogy megbízhatóan induljon! Nekem egyikkel sem volt soha még hasonló gond sem! Télen nyáron egyre kell indulni!(E85-el 3.-ra de ez már nem kapható)
Ha nem indul elsőre akkor gond van és soha nem javul meg magától! Nagyon ajánlott lenne egy hibakód kiolvasás is mint lejjebb írtam mert
onnan el lehetne indulni a hiba forrás felé, ami lehet egy oxidál vezeték, rossz szelephézag, kinyúlott gyertyahézag, vagy ezek összessége.
Még egy dolog ami fontos ezeknél sem elég a hiba forrását megszüntetni és a motorvezérlőből kitörölni a hibát, nagyon ajánlott egy gyári alapbeállítást is csinálni! Tehát vagy ezt megcsinálod vagy tovább szívatod magad megkockáztatva azt, hogy a hidegindító szétcseszi a hengerfejet mert ugye ezekhez nagyon nem ajánlott a mi éghajlati szintünkön! Talán Szibériába -25-30c°-nál ott is csak az önindító kímélés céljából.
Szia...sajnos, egyelőre a hőmérsékletjeladót szereztem be, még a csere hátravan...bár egy próba volt, bent hagytam a motortérben az új cuccot, majd reggeli indítás előtt átpattintottam rá a csatit...indult, de nem volt meggyőző...
Az "Kisautóm" megérezte a dilemmámat, most már melegen se óhajt elindulni☺...kívánja, hogy a végére járjak...
És persze a hidegindító mindig segít megóvni az idegbajtól...(igaz, becsörren...tudom..., de menni kell..
Még nem tudtam hozzá venni könyvet, a motortérben a nagy fekete "tartály"...az üz.a. rendszerben...ülepítő vagy mi a szösz?
Szia! Még egy dolog kimaradt->hibakód olvasás, ha(?) van rögzített! hiba Nem tökéletes de legalább valamilyen útmutatást/információt adna merre érdemes elindulni.
Hát nem vagyunk egyformák! Én párásítom(vizezem a beszívott levegőt) te meg azért fizetsz, hogy ne legyen benne víz. Azt tudtad, hogy a hetvenes években már használtak vízbefecskendezést a versenyautóknál? A bepermetezett vízzel elértek +80LE-t! Eddig csak egy autóban, pontosabban a BMW egyik típusába szereltek központi vízbefecskendező injektort. Ezzel hűtik a motort és a vízpára a végbemenő robbanás alatt gőzzé alakul. Ez többek között csökkenti a nitrogénoxid és a szénmonoxid mennyiségét a kipufogógázban. Míg a "hagyományos" motoroknál a túlmelegedést benzinnel oldják meg. Ezért nem benzingőzt hanem folyékony benzint permeteznek a keverékhez. Erre nagyon szemléletes példa az amikor esőben autózunk és észrevehetően jobban megy az autó! Ez nem érzéki csalódás....
Az enyém mindig esős időben megy és ~1000km/0,6-0,7l vizet fogyaszt a benzin mellé, de nem köhög és nem dadog:-)
Igazad van! Volt egy Opel Vectrám annak leált a szivattyúja és azzal nem mentem sehova de nem tudtam,hogy meg kellet volna a polaritást fordítanom egy pillanatra és haza tudtam volna menni.
Szia! Nem hiszem, hogy a szivattyú vagy a nyomástartó szelep lenne a ludas. Ha ezek megadják magukat akkor nem mész vele sehova. A szivattyú hiba->nem indul mert nincs megfelelő üzemanyag nyomás. Ezen nem segít ill. ilyenkor nem tudod meghajtani. Ha átereszt a túlnyomás szelep->ugyanez a helyzet. Nálam az is nagy gond volt, hogy az egyik injektor nem belevaló volt....
De mehetsz biztosra ha megtudod mérni vagy leveszed a nyomó csövet és ráadsz gyújtást. Vagy veszel üzemanyagrendszer tisztító adalékot: