Keresés

Részletes keresés

_karika Creative Commons License 2023.08.15 0 0 19531

A 200 db classic szólót kiadták már a Volánbusznak?

Előzmény: Dante001 (19527)
Törölt nick Creative Commons License 2023.08.15 0 2 19530

A Kravtex nem indult el azon a tenderen. Sőt, azt csiripelik a verebek hogy a Reform is bukó és lehet ezt a látványt szokni:

Előzmény: bzmot281 (19529)
bzmot281 Creative Commons License 2023.08.15 0 0 19529

Lehet, hogy arra a húzott-halasztott 160db-os tenderre készülnek.

Vagy mennek vonatpótlónak, az előrejelzések szerint még sok helyen szükség lehet rájuk jövőre 🙃

Előzmény: Dante001 (19527)
7-es troli Creative Commons License 2023.08.15 0 0 19528

Hány db lehet ott?

Előzmény: Dante001 (19527)
Dante001 Creative Commons License 2023.08.15 0 0 19527

A tegez utcában gyülekeznek a szóló Econell nextek is. Mondjuk hogy melyik tenderre, az jó kérdés.

IKARUS 556 Creative Commons License 2023.08.03 -1 3 19526

AAJB-331

Credo Econell 18 Next

Parasznya 2023-08.03

7-es troli Creative Commons License 2023.08.02 -1 2 19525
trizs77 Creative Commons License 2023.07.16 0 4 19524

A mai európai közúti és vasúti járműgyártás már csak így működik.

A repülő és hajó gyártásról színvonaláról nincs információm.

 

Van pár kivétel.

Például a Rolls Royce-nál valószínűleg nincsenek nullszériás gyermekbetegségek.

Annyiért mondjuk n is legyen.

 

De a többi gyártónál bizony vannak.

Egy Toyota kereskedő mondta nekem, ha ezek a gyermekbetegségek nem lennének sokkal szegényebb lennék.

Pedig a Toyota az egyik legmegbízhatóbb márka.

 

Sok-sok gyártó az új típus null szériáját nem is engedi exportra, hanem kiválasztott hazai vevőkör (törzsvásárlók, kereskedési alkalmazottak) vehetik meg és kb. 100.000 km megtétele után a gyár visszavásárolja tőlük. Feldolgozzák az addig észlelet hibákat és megpróbálják a sorozat gyártásban kijavítani.

 

 

Ez a haszonjárművek világában, teherautók, buszok sincs másképp.

A gyártók között csak abban különbség, hogy az új típusaik null szériájának nyomon követésére milyen szoros vagy laza rendszert alkalmaznak ?

 

Egy ideális (elképzelt ) világban a nullszéria vagy laboratóriumban, vagy a RÁBA ringen fut, terheléssel naponta 20 órán át , kb. 100.000 km-t.

Mondjuk buszoknál kb. 20 busz.

 

Mindent mérnek a kiválasztott buszokba épített szenzorok.

A végén értékelés, technológia módosítás.

Indulhat a sorozat gyártás.

 

Az így legyártott 21. busz nyilván kevesebb kezdeti meghibásodást fog produkálni mint a most kiadottak.

 

Magyarországon ilyen idealizált állapot előállítható ugyan 2023-ban is, de ezt finanszírozni ilyen kicsi gyártók ma képtelenek.

 

Nincsenek abszolút számaim, melyek alapján össze tudnánk hasonlítani az európai új csuklósok nullszériáinak rendelkezésre állási százalékait.

 - Mennyi meghibásodást produkált a CITARÓ első 40 db-ja 50.000 km-ig anno ?

 - Mennyi meghibásodást produkált a MAN első 40 db-ja 50.000 km-ig anno ?

 - Mennyi meghibásodást produkált a SOR első 40 db-ja 50.000 km-ig anno ?

 - Mennyi meghibásodást produkált a OTOKAR első 40 db-ja 50.000 km-ig anno ?

 - Mennyi meghibásodást produkált a AUTOSA első 40 db-ja 50.000 km-ig anno ?

 - Mennyi meghibásodást produkált a VOLVO első 40 db-ja 50.000 km-ig anno ?

 - Mennyi meghibásodást produkált a Van Hool első 40 db-ja 50.000 km-ig anno ?

 - Mennyi meghibásodást produkált a CONECTO  első 40 db-ja 50.000 km-ig anno ?

 - Mennyi meghibásodást produkált a .................első 40 db-ja 50.000 km-ig anno ?

 

És mennyi meghibásodás fog produkálni az első 40 db NEXT 18 amíg minden kocsi megfutja az első 50.000 kilométerét ?

 

Jós nem vagyok.

Szerintem nem lesz a végső összeszámlálásnál nagyon nagy különbség a rendelkezésre állási százalékoknál.

 

Nyilván sokat számít, hogy mit számitunk bele ?

 

 1./ - azért áll meg egy új NEXT 18 mert valami letilt a busz és a buszvezető kevés vagy rossz kiképzést kapott (vagy semmilyet) és a

 elég ha a vonal szerelő vagy a műhelyi alkalmazott oda hajol, megnyom egy gombot és a busz máris mehet tovább ?

 

2./ Valóban vontatni kel a telephelyre a buszt mert a vonalszerelő nem tudja mit kell kijavítani, vagy nincs is vonal szerelő.

 

3./ Magány meggyőződésem, hogy a nullszériás buszok meghibásodásának egy jelentős része - talán fele - tudatlanságból adódik.

Nem rosszindulatból hanem tudatlanságból.

S nem csak ennél a típusnál.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: IKARUS 556 (19519)
torqmatic Creative Commons License 2023.07.15 -1 4 19523

Na, rajtad is látszik, hogy laci néni hozzászólásaiból szívtad magadba a tudást... :D

Nem, nem az a dolga. Legalább is ez így elég elég bugyuta megfogalmazás, hiszen az üzemeltető egy megbízható, magas rendelkezésre állású, kész járművet szeretne, nem egy prototípus tesztelését finanszírozni saját zsebből. Az persze természetes, hogy az elején adódnak kisebb-nagyobb problémák, aztán majd meglátjuk, hogy hosszú távon mennyire válnak be.

Előzmény: TorzónBorzAlom (19521)
7-es troli Creative Commons License 2023.07.14 -1 1 19522
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2023.07.14 -3 0 19521

EZÉRT VANNAK? DE AMÚGY MIÉRT ÍGY BESZÉLÜNK ÚGY ÉRTEM NULLSZÉRIA AZ A DOLGA!!!!!

Előzmény: IKARUS 556 (19519)
EKM-765 Creative Commons License 2023.07.14 0 0 19520

Nem csak ott.

Előzmény: IKARUS 556 (19519)
IKARUS 556 Creative Commons License 2023.07.14 0 0 19519

20 perc késéssel szerintem Műszaki hibásan ment Miskolcra.Több borsodi kocsinál akadtak kisebb gondok.

Előzmény: IKARUS 556 (19518)
IKARUS 556 Creative Commons License 2023.07.14 0 2 19518

AA JB-325 Credo Econell 18 Next

Parasznya 2023-07-14

IKARUS 556 Creative Commons License 2023.07.14 0 2 19517

AA JB-329 Credo Econell 18 Next

Parasznya 2023-07-14

ka_TARZI_s Creative Commons License 2023.07.09 -1 3 19516

A múltkor életemben először egy Inovellel utaztam. Teljesen rendben volt.

7-es troli Creative Commons License 2023.07.07 -1 3 19515

Szerintem már sokan kíváncsian várjuk a teljes flotta forgalomba állítását, képeket, videókat róluk, és legfőképp a valós beszãmolót a műszaki megbizhatósãgukróol, általános tapasztalatokata jvezekreszerol. 

Előzmény: EKM-765 (19514)
EKM-765 Creative Commons License 2023.07.06 -1 10 19514

Előzmény: IKARUS 556 (19513)
IKARUS 556 Creative Commons License 2023.07.06 -1 9 19513

AA JB-324Credo Econell 18 Next

Parasznya 2023-07.06

Irisbus Creative Commons License 2023.07.04 0 2 19512

El tudom képzelni, hogy le is cseszték a sziogethalmi kollégát, aki meglátta, hogy benne az OBU, és kijött vele. :D 

Előzmény: Dante001 (19504)
7-es troli Creative Commons License 2023.07.04 0 0 19511

Furcsa.

kicsit ellentmond a tender teljesítési dátuma és a cikk.

 

Remelem a cikk szerzőjének lesz igaza.

Előzmény: Dante001 (19510)
Dante001 Creative Commons License 2023.07.04 0 0 19510

"A járművek a keretmegállapodás értelmében több ütemben érkeznek a társasághoz, várhatóan az év végéig."

 

https://magyarbusz.info/2023/04/06/ketszaz-credobus-econell-beszerzeserol-kotott-megallapodast-a-volanbusz/

Előzmény: 7-es troli (19509)
7-es troli Creative Commons License 2023.07.04 0 0 19509

Jól ertem,a 200db szóló buszt 3 év alatt kell leszállítani?

Ez milyen új eljárás a volanbusznál?

 

Kivancsi leszek, a jövőben lehívott példányok már a Next 12 tagjai lesznek?

Előzmény: Dante001 (19508)
Dante001 Creative Commons License 2023.07.04 0 0 19508

Valaki le tudja tölteni innen a szerződést? Nekem csak ugrik egyet az ablak, és nem engedi.

 

Elektronikus Közbeszerzési Rendszer - Publikus Szerződéstár (gov.hu)

Dante001 Creative Commons License 2023.07.04 0 1 19507

De jó. Mi lelte?

 

Egyébként rettenetesen lassan halad ennek a flottának a forgalomba állítása, valaki tudja az okát?

Előzmény: 431365 (19506)
431365 Creative Commons License 2023.07.04 0 0 19506

Mai nap (2023.07.04) az első borsodi fecske az AA JB-327 kidugta az orrát járatba, másfél kanyart bírt ki, második járatán kb félúton lerobbant. 

7-es troli Creative Commons License 2023.06.26 0 0 19505

És senki nem látta, fotózta? :)

Ezek valami Fantomell Next 18ak…

Előzmény: Irisbus (19503)
Dante001 Creative Commons License 2023.06.25 0 2 19504

Hivatalos átadó, fotózkodás, és 6 ember beszéde nélkül, hétvégén?! Ilyen van? :D

Előzmény: Irisbus (19503)
Irisbus Creative Commons License 2023.06.25 -1 4 19503

Kérésed számukra parancs, AA JB-339 ma megkezdte a munkát Népliget - Dunaharaszti között.

Előzmény: Dante001 (19502)
Dante001 Creative Commons License 2023.06.25 -1 1 19502

Forgalomba is kiadhatnák már őket...

Előzmény: Avery88 (19498)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!