Mit kell tudni erről a meglehetősen kicsi DDR kisteherautóról? Motor, önsúly, raksúly, stb.? Hány változatban gyártották? Jó autó? Nektek mi a véleményetek róla???
bazos.cz és bazos.sk oldalon sok multicar m22 alkatrészt lehet találni.
Írjátok be a bazos kereső fejlécébe, hogy : multicar m22 vagy 22 töröljétek ki a 25km-es körzethatárt és keres gombra kattintsatok (persze az is cseh/szlovákul van)
A motor beéptés nem volt túl vészes. Maradt az RS kuplungja, kardánmeghajtó aggyal mindennel. Lendkerékre kellett közdarab. pajzshoz csak egy hézagoló gyűrű kellett, meg el kellett forditani kicsit.
A bajosabb az ami utána jön, hogy semmi nem fér el az eredeti helyén. Jó tele lett a motortér, na de innentől kezdve szerintem elfelejthető a motor probléma ami azért fontos dolog.
Szerintem nem lehet csak úgy cserélgetni a motort, nekem ezen nincs műszaki, nem is szükséges nagyon.
Szia! Ha jol emlékszek (most nincs előttem a gép) de kihúzod a blokkbol... és belerakod gázolajba ázni először is .... aztán pedig tekergeted körbe-körbe ahogy illik :) aztán kikopik belőle lassacskán :)
esetleg levegvel átfúvatni jónéhányszor :)
jó lesz az :)
én egyszer szedtem szt fésűs szűrőt .... de a vékony lemezkéket mire helyreraktam asztem megmarom magam :D az nem Multicar volt hanem az ex Hanomag C220 traktorom...
Szia! :) Ez az M25 motorja? :) mekkora átalakítás a V2-es helyére rögziteni? Csak úgy kíváncsiságbol :) Nekem M22 multi van :) Waran (Weimar) váltóval és Uaz híddal örömömre vagy bánatomra nem is tudom :( :)
a kuplunggal kinlódok becsületesen kb 1-1,5évet bir ki a meKKoldás mert ugye a kuplung az meg weimar ... és a kiemelő villa az valami házi tákolmány két 20x3-as laposvas lehajta és összehegesztve ez adja a villát... de nem evvel van a gond hanem a weimar nyomszenet nem tudom berakni és igy a kinyomócsapágy rágja magát előbb utóbb a szerkezeen levő (gyárilag) szén által nyomott öntvényre ... és elkopik ... :/ végülis igazándibol ennyi gondom van vele :/ :)
amúgy motorikusan tökéletes ahhoz képest ,hogy nyáron heti 2-3napi használatban van 2-4 órát változóilyenkor pedig napi kb 20-30perc... most előjött igaz az ilyenkor megszokott levegősődés valamiért belevegősödik újra ... egy időben a tápszivattyúval kinlódtam ... eddig birta volna? vagy megint valami mocskot odakapott a tanknál az ülepitőpohárba (kiherélt trabant benzincsap ) ...
pedig már tisztán tankolom ... igaz egy éven max 20-30liter lehet,hogy annyi trutymú van a kutyult kutas gázolajba amibe minden van jóformán csak lassan már igazi gázolaj nincs :/
Még egy kérdés csak úgy kiváncsiságbol nem áll szándékomban egyenlőre ilyet tenni! Az,hogy ha mondjuk motor szeretnék cseerélni pl:Golf 1.6D,vagy Trabant 1.1 stb.. Akkor kell valami papirmunka? vagy Mint Lasújármű ez belefér? vagy teljesen hivatalosá kell"ene" tenni? :)
Nagyon jól néz ki a géped. Én is egy rs-09 felújításával foglalkozom. Szeretném kérdezni, hogy a gyorsító fogaskerekeket is te szerelted be ? Nagyon macerás a beszerelésük ? Látom a gerendelyen van egy maszek készítésű paraleogramma. Tudnál nekem erről közelebbi képeket küldeni ? Én is szeretnék csinálni egyet, mert beszerezni már nehézkes és amit találtam az horror áron volt elérhető.
Milyen festékkel festetted le a gépet, mert nagyon szép fényes ? A másik motorhoz kellett valami közdarabot csinálni ? Bocsi a sok kérdésért, de felénk nincs már ilyen traktor, nincs kitől kérdezni és a tiéd nagyon megtetszett. Esetleg priviben is válaszolhatsz a gubovicsgusztav@freemail.hu címre.
Az általad emlitett tipusok karaktereit jó lenne katalógusban összehasonlitani , de sajnos nekem ilyen nem áll a rendelkezésemre .A gyárilag ajánlott tipust én egy évig vadásztam , mig végre elérhető áron megkaptam {2500 ft˛db}. 4500ft körül mozog darabja . Békésen és Szombathely környékén tudtam , ha érdekel utána nézek a címnek , posta van . Üdv .
Ezt egy másik fórumon találtam: "Az SD1Z8-3-ast négyhengeres rs-ből vettük ki, az DN12SD12-est pedig multicar m22-hez árulják. Arra jutottam, hogy ugyanaz a két tipus."
Az álltalad is említett tipus (SD1ZD12) hol szerezhető be jó áron..?
Ajánlott az SD1ZD12 porlasztócsúcs alkalmazása 125-135 Bár nyitónyomás beállitásával . Idősebb kolléga és saját tapasztalatom. Az általad emlitett tipust nem ismerem .
Majd meglátjuk az új szelepemelőkkel milyen lesz, mostmár nem tud elmászni a hézag.
A két porlasztó nem is hasonlit egymásra. Megpróbálok fotót csinálni róluk ha sikerül.
Igen sok munka volt igy összeépiteni, de megérte, kicsit határozottabb lett a gép, na meg tartottam már a régi motorjától, agyon volt köszörülve a főtengelye is, ezt meg annyiból megkaptam mint egy motorfelújitás kb. és szerintem ezt nem birom elnyűzni benne.
Kapott gyorsitó fogaskerekeket is igy sokkal jobban használható a sok sebesség, meg kapott hidraulikus kormányt is.
Nagyon szépen megcsináltad,sokat dolgoztál vele biztos! Gratulálok. A porl. csúcsokat jól írod. A másik csak szinte abban különbözik,hogy az BOSCH- csúcs!Már ezeket teszik bele jobbára. Nem tudom,hogy miért füstöl az eredetivel! Kip.szelepek jól zárnak,jók a szelephézagok?
Porlasztót milyen tipusút szoktál belerakni, vagy milyeneket láttál benne ? Mikor megvettem a motort, akkor DN12SD12 volt benne, füstölgött kicsit, na vettem bele a könyv szerintit, SD1Z41 et, olyan füstöt csinált, hogy leállitani alig tudtam annyit nem láttam a műhelyben. Ekkor kiderült, hogy az előtöltés rossz helyen van, na azt helyretettem, de csak füstölt, aztán visszaraktam bele azt a tipust amivel vettem, de újakat, szépen beállitva, igy is füstölög, de azért sokkal jobb.
Ezt nagyon nem értem, hogy a gyárival miért nem működik jól....igy most abban sem vagyok biztos, hogy a DN12 essel tökéletes.... lehet van tőle jobb is.
Köszi a képet. Érdekes, hogy minek ennyi jelzés. Na de lényeg a lényeg néztem szelepnyitást, jókor kezdenek el nyitni, ugyhogy jó helyen van a vezérlés.
Viszont a szelepemelő rudak végei rosszak voltak, hiányzott pár gömb, és összeakadtak néha, nem tudtak a szelepek zárni teljesen. Sikerült bele venni újakat, na hát ha aranyat rendeltem volna se lett volna drágább azt hiszem.
Még nincs összerakva, kiváncsi leszek milyen lesz. Egyébként nem teherautóban van a motor nekem, hanem trakiban.