Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csecsemő.01 Creative Commons License 2016.12.18 0 0 608

Tényleg jóval több alkatrész van hozzá ott, mint nálunk.  Köszi az infót!

motoros79 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 607

bazos.cz és bazos.sk oldalon sok multicar m22 alkatrészt lehet találni.

 

Írjátok be a bazos kereső fejlécébe, hogy : multicar m22 vagy 22  töröljétek ki a 25km-es körzethatárt és keres gombra kattintsatok (persze az is cseh/szlovákul van)

csecsemő.01 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 606
csecsemő.01 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 605

Majd rakok fel képet.

Előzmény: kék22 (604)
kék22 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 604

HA ESETLEG EGY PÁR KÉPET KÜLDENÉL A KIPUFOGÓRENDSZER JELENLEGI ÁLLAPOTÁRÓL , AKKOR SZERINTEM TÖBBEN IS TUDNÁNAK HASZNOS TIPPET ADNI ! ÜDV.

Előzmény: csecsemő.01 (603)
csecsemő.01 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 603

Üdv mindenkinek!

 

A mai napon, tulajdonosa lettem egy 78as évj Multicar M22-nek.

(rendezet papírok,műszaki vizsga,stb...)

Teljesen jó kis gép lenne, csak ne lenne olyan hangos :) Lehet + kipufogó dob beépítésével csendesíteni vagy visszafogná a teljesítményét?

atti212 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 602

A motor beéptés nem volt túl vészes. Maradt az RS kuplungja, kardánmeghajtó aggyal mindennel. Lendkerékre kellett közdarab. pajzshoz csak egy hézagoló gyűrű kellett, meg el kellett forditani kicsit.

 

A bajosabb az ami utána jön, hogy semmi nem fér el az eredeti helyén. Jó tele lett a motortér, na de innentől kezdve szerintem elfelejthető a motor probléma ami azért fontos dolog.

 

Szerintem nem lehet csak úgy cserélgetni a motort, nekem ezen nincs műszaki, nem is szükséges nagyon.

Előzmény: józsika1986 (597)
kék22 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 601

Üdv ! Valaki esetleg tud-e M22 difizáras hátsóhidat elérhető áron ? Esetleg vmi. cserével ..... 

józsika1986 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 600

Szia!
Ha jol emlékszek (most nincs előttem a gép) de kihúzod a blokkbol... és belerakod gázolajba ázni először is .... aztán pedig tekergeted körbe-körbe ahogy illik :) 
aztán kikopik belőle lassacskán :)

esetleg levegvel átfúvatni jónéhányszor :) 

jó lesz az :)

én egyszer szedtem szt fésűs szűrőt .... de a vékony lemezkéket mire helyreraktam asztem megmarom magam :D  az nem Multicar volt hanem az ex Hanomag C220 traktorom...

Előzmény: kiskokesz (599)
kiskokesz Creative Commons License 2016.12.05 0 0 599

Űdv!  Olyan kérdédem lenne hogy m 22- es motornál hogyan lehet az olajszűrőjét takarítani ?

 (Fésűs olajszűrö)

józsika1986 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 598

első Kérdésemre adott a válasz :)
Bocsáss meg nem láttam ezt a hsz-t csak most :)

Előzmény: atti212 (584)
józsika1986 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 597

Szia! :)
Ez az M25 motorja? :) 
mekkora átalakítás a V2-es helyére rögziteni? 
Csak úgy kíváncsiságbol :) 
Nekem M22 multi van :) 
Waran (Weimar) váltóval  és Uaz híddal örömömre vagy bánatomra nem is tudom :( :) 

a kuplunggal kinlódok becsületesen kb 1-1,5évet bir ki a meKKoldás mert ugye a kuplung az meg weimar ... és a kiemelő villa az valami házi tákolmány két 20x3-as laposvas lehajta és összehegesztve ez adja a villát... de nem evvel van a gond hanem a weimar nyomszenet nem tudom berakni és igy a kinyomócsapágy rágja magát előbb utóbb a szerkezeen levő (gyárilag) szén által nyomott öntvényre ... és elkopik ... :/ 
végülis igazándibol ennyi gondom van vele :/ :) 

amúgy motorikusan tökéletes ahhoz képest ,hogy nyáron  heti 2-3napi használatban van 2-4 órát változóilyenkor pedig napi kb 20-30perc... most előjött igaz az ilyenkor megszokott levegősődés valamiért belevegősödik újra ... egy időben a tápszivattyúval kinlódtam ... eddig birta volna? vagy megint valami mocskot odakapott a tanknál az ülepitőpohárba (kiherélt trabant benzincsap ) ...

pedig már tisztán tankolom ... igaz egy éven max 20-30liter lehet,hogy annyi trutymú van a kutyult kutas gázolajba amibe minden van jóformán csak lassan már igazi gázolaj nincs :/

 

Még egy kérdés csak úgy kiváncsiságbol nem áll szándékomban egyenlőre ilyet tenni!
Az,hogy ha mondjuk motor szeretnék cseerélni pl:Golf 1.6D,vagy Trabant 1.1 stb.. Akkor kell valami papirmunka? vagy Mint Lasújármű ez belefér? vagy teljesen hivatalosá kell"ene" tenni? :)

Előzmény: atti212 (585)
dutrancs Creative Commons License 2016.12.03 0 0 596

Az SD1Z8-3 az a( kutyafejes) , Csepel dízelek közkedvelt csúcsa.

Előzmény: sztvibi (593)
Guboka Creative Commons License 2016.11.11 0 0 595

Szia !

Nagyon jól néz ki a géped. Én is egy rs-09 felújításával foglalkozom. Szeretném kérdezni, hogy a gyorsító fogaskerekeket is te szerelted be ? Nagyon macerás a beszerelésük ? Látom a gerendelyen van egy maszek készítésű paraleogramma. Tudnál nekem erről közelebbi képeket küldeni ? Én is szeretnék csinálni egyet, mert beszerezni már nehézkes és amit találtam az horror áron volt elérhető.

Milyen festékkel festetted le a gépet, mert nagyon szép fényes ? A másik motorhoz kellett valami közdarabot csinálni ? Bocsi a sok kérdésért, de felénk  nincs már ilyen traktor, nincs kitől kérdezni és a tiéd nagyon megtetszett. Esetleg priviben is válaszolhatsz a gubovicsgusztav@freemail.hu címre.

Válaszodat előre is nagyon szépen köszönöm.

Előzmény: atti212 (587)
kék22 Creative Commons License 2016.11.10 0 0 594

Az általad emlitett tipusok karaktereit jó lenne katalógusban összehasonlitani , de sajnos nekem ilyen nem áll a rendelkezésemre .A gyárilag ajánlott tipust én egy évig vadásztam , mig végre elérhető áron megkaptam {2500 ft˛db}.  4500ft körül mozog darabja . Békésen és Szombathely környékén tudtam , ha érdekel utána nézek a címnek , posta van .  Üdv .

Előzmény: sztvibi (593)
sztvibi Creative Commons License 2016.11.10 0 0 593

Ezt egy másik fórumon találtam: "Az SD1Z8-3-ast négyhengeres rs-ből vettük ki, az DN12SD12-est pedig multicar m22-hez árulják. Arra jutottam, hogy ugyanaz a két tipus."

Az álltalad is említett tipus  (SD1ZD12) hol szerezhető be jó áron..?

 

Előzmény: kék22 (592)
kék22 Creative Commons License 2016.11.09 0 0 592

Ajánlott az SD1ZD12 porlasztócsúcs alkalmazása 125-135 Bár nyitónyomás beállitásával . Idősebb kolléga és saját tapasztalatom. Az általad emlitett tipust nem ismerem .

sztvibi Creative Commons License 2016.11.09 0 0 591

A mul-trag oldalán én is ezt találtam..

Ismerős adott egy csúcsot SD1Z8-3 elméletileg ezt írja Multicarhoz is és Rs-hez is.. Csak azt nem tudom melyikhez...

Előzmény: kék22 (590)
kék22 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 590

ha jól emlékszek >SD1ZD12  Üdv.

sztvibi Creative Commons License 2016.11.08 0 0 589

Sziasztok!

M22-es motorba milyen porlasztó csúcsok valók?

Előzmény: dutrancs (588)
dutrancs Creative Commons License 2016.10.16 0 0 588

Szervó kormány az minek rá,mikor ott van hátul a nagy "ellensúly" !

Előzmény: atti212 (587)
atti212 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 587

Majd meglátjuk az új szelepemelőkkel milyen lesz, mostmár nem tud elmászni a hézag.

 

A két porlasztó nem is hasonlit egymásra. Megpróbálok fotót csinálni róluk ha sikerül.

 

Igen sok munka volt igy összeépiteni, de megérte, kicsit határozottabb lett a gép, na meg tartottam már a régi motorjától, agyon volt köszörülve a főtengelye is, ezt meg annyiból megkaptam mint egy motorfelújitás kb. és szerintem ezt nem birom elnyűzni benne.

 

Kapott gyorsitó fogaskerekeket is igy sokkal jobban használható a sok sebesség, meg kapott hidraulikus kormányt is.

Előzmény: dutrancs (586)
dutrancs Creative Commons License 2016.10.15 0 0 586

Nagyon szépen megcsináltad,sokat dolgoztál vele biztos! Gratulálok. A porl. csúcsokat jól írod. A másik csak szinte abban különbözik,hogy az BOSCH- csúcs!Már ezeket teszik bele jobbára. Nem tudom,hogy miért füstöl az eredetivel! Kip.szelepek jól zárnak,jók a szelephézagok?

 

Előzmény: atti212 (585)
atti212 Creative Commons License 2016.10.14 0 0 585

Előzmény: dutrancs (583)
atti212 Creative Commons License 2016.10.14 0 0 584

Igen M25! Már én raktam bele.

Előzmény: dutrancs (583)
dutrancs Creative Commons License 2016.10.14 0 0 583

M-25 ös négyhengeres, sorost tettek ebbe a trakiba? Mert arról írsz.

Előzmény: atti212 (581)
atti212 Creative Commons License 2016.10.13 0 0 582

Porlasztót milyen tipusút szoktál belerakni, vagy milyeneket láttál benne ? Mikor megvettem a motort, akkor DN12SD12 volt benne, füstölgött kicsit, na vettem bele a könyv szerintit, SD1Z41 et, olyan füstöt csinált, hogy leállitani alig tudtam annyit nem láttam a műhelyben. Ekkor kiderült, hogy az előtöltés rossz helyen van, na azt helyretettem, de csak füstölt, aztán visszaraktam bele azt a tipust amivel vettem, de újakat, szépen beállitva, igy is füstölög, de azért sokkal jobb.

Ezt nagyon nem értem, hogy a gyárival miért nem működik jól....igy most abban sem vagyok biztos, hogy a DN12 essel tökéletes.... lehet van tőle jobb is.

Előzmény: dutrancs (579)
atti212 Creative Commons License 2016.10.13 0 0 581

atti212 Creative Commons License 2016.10.13 0 0 580

Szia!

 

Köszi a képet. Érdekes, hogy minek ennyi jelzés. Na de lényeg a lényeg néztem szelepnyitást, jókor kezdenek el nyitni, ugyhogy jó helyen van a vezérlés.

Viszont a szelepemelő rudak végei rosszak voltak, hiányzott pár gömb, és összeakadtak néha, nem tudtak a szelepek zárni teljesen. Sikerült bele venni újakat, na hát ha aranyat rendeltem volna se lett volna drágább azt hiszem.

Még nincs összerakva, kiváncsi leszek milyen lesz. Egyébként nem teherautóban van a motor nekem, hanem trakiban.

 

 

Előzmény: dutrancs (579)
dutrancs Creative Commons License 2016.10.12 0 0 579

  Itt van egy közelről,szólóban!  A retesz a középsőben,jelek meg mindenfelé........

Előzmény: atti212 (574)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!