Gyári dióda helyett mondjuk egy 3A- diódát megprobálhatnék feldugni eredeti helyére?? Hogyan tudnám polaritáshelyesen csatlakoztatni??? Régi dióda elposszant és már nem látni semmi polaritás jelzést se rajta. Az egyik Diodán Fehér/Piros és Fehér /Kék szinü vezeték van a diódán.., és mindegyik +12V. A másik diódán meg mindegyik vezeték Fehér/Zöld ....,
Nagyon köszönöm
u.i: A világitásvezérlő modult megtaláltam..., központizár modul mellett..,mit vezérel tulajdonképpen ?? nappali menetfényt esetleg..,mindenesetre müködni nem müködik rajta..,és semmi változás ha kiszerelem a modult...
Némi szerencsével sikerült a nem állandó zárlatot elcsipni, rendszámvilágitás letestelésél.., a dióda szólóban kb 1.2A- t vesz fel .., általános kb 3A- t diódát raktam bele.., nem melegszik..., szerinted gyári kellene?? Mi lehet a hivatalos neve?Hol kapható esetleg??? Köteghez volt bandázsolva., eldurranva és kb 4cm megolvadt vezetékkel.., sikerült a borzalmas hozzáférhetetlenség miatt , meg borzalmassabb kinlodással megtoldani a vezetéket...,a rajz szerint kötõttem be.., forditva is mūkõdhetne esetleg?
Véletlenül se jõttem rá hogy a " világitás vezérlö" mi lehet? Meg egyáltalán van- e ezen az Ignisen?
Igen.., olyan Opelos kapcsolók.., de ugy van ahogy irod : Izzókon a test helyén fix +12 V van.., és test kerûl a tompitott és fényszoró helyére., tehát forditva mint az európai autóknál..,
Ez egy jellegzetes hiba állitolag , hogy mindkét világitást tápláló 15A - s bizti motortérben kiég és két db kábelkõteghez bandázsolt mini dióda is elposszan egyidejüleg.., teljes világitás megszünik ezáltal..,
Vajon miért? Próbálok egy uj kapcsólót.., akár az is lehet..., nagyon remélem..
Én úgy emlékszem suzukinál a világítás testet kapcsol. Gondolom ez olyan bajusz kapcsolós. Szerintem ott lesz a hiba a kapcsolóban... Határozottan kapcsol vagy olyan lötyögős?
Valami nagyon benfentes-nagyon spéci , nagyon segitőkész suzukis Ignises kollégák segitségét kérném nagy tisztelettel!
Ignis 2005 1.3i M13A
Elözmények nélküli történet .,némi füst kiséretében elment a teljes világitás--,tompitot+ fényszóró. Motortéri Biztitáblában lévő 2db 15A-világitás Biztositék mindegyike egyszerre kiégett., továbbá a Vil.forgókapcsolón lévő Sága/Zöld vezeték kb 10-15cm hosszan "megolvadt., továbbá a vezetékkötegbe hozzábandázsolt kettő darab mini diódamindegyike is elposszant és vezetékük is kb 5cm hosszan visszaégett. a vezetéksérülés jelentéktelen a hosszuságuk miatt.
Szerény kérdésem : Esetleg van valami specifikus oka az Ignisen ennek??? Vagy akinél történt ilyen ,ott mi volt a kiváltó ok feltételezhetően? Vonohorog nincs .., izzók normál wattosak. A Diódákról mit kellene tudni, Pótlásuk esetleg?
Espace III. 1999.2.2Dti G8T. Kilométeróra nem mutat.., uj sebesség jeladó lett már cserélve.., csak borzalmas minőségű fekete faxolt-szinte semmire való rajzot találtam idáig.., annyit látok hogy Hallos., +15.., test--. és jelkimenet.., Milyen vezetékszinek-Pin-ek tartozhatnak a müszeregység csatijában a sebességjeladóhoz???
Esetleg elég volna a jelkimenet is..,esetleg hab a tortán vezeték útja---direkt megy a müszercsoportba vagy UPC-n keresztül? Legfontossabb volna a Hall Jel bement PIN -szin a müszerfal csatiban!
Olyan problémám van, hogy időnként az autóm meg elemi a motor fordulatszámát 1100-1200 környékére és ha akkor le állítom majd indítanám újra nem kezd el tekerni az indirtómotor, ilyenkor az indítómotor 50-es pontján 7 volt mérhető, majd el telik kb 10-15 perc vagy néha több idő kell neki és indul teker jól az önindító. Nagy ritkán csinál olyat is, hogy a fordulat nem megy fel és ugyan ez a jelenség, és ezt van, hogy 2-3 napig nem csinálja a kocsi és van, hogy naponta többször is.
Ötlet, hogy ez mitől lehet vagy mi okozza a gondot? Ja igen és még ennyi, ha aláfekszem a kocsinak és az 50es pontot össze érintem egy 12 volt pozitívval akkor meg egyből indul. Az a 7 volt a nagy kérdés, hogy időnként mért csak annyi jut az 50es pontra.
Volt itt a Fábia: Ablaktörlő kapcsoló volt a hibás egyértelmüen..,szerencsére pont nem mükődő állapotban volt.., és rögtön megjavult amikor csak probának az ablaktörlöcsatlakozót feldugtam az ujra.
Ablaktörlő relék már a BCM-be vannak beépitve.., beltéri biztitábla mögött..., és nem különálló modulba.
Ha hozzák az autót..., azért beszámolok majd a részletekről..., eddigi olvasmányaim alapján a BCM-be vannak integrálva az ablaktörlő relék..., és valószinüleg nem különálló modul valahol ....,
Szia. Sajnos nem ismerem annyira a Skodákat. Talán a biztosíték táblában lehet az intervallum szabályzó. Annyit lehet tenni, hogy lehúzni a motorról a csatlakozót és hallgatni hol kattog.
Lehet, hogy a Fabia-nak is van külön topikja vagy fórumja ott biztos fogják tudni akik csak ezzel foglalkoznak.
Szerintem itt van a kutya elásva.., már ezen a régebbi Fabia mk2-es autóablaktörlő rajzán is felmerül bennem a kérdés:
A "'10"-essel jelölt "electronic controll modul"., (ahová az ablak.törlő kapcsoló vezetékei becsatlakoznak.,) Fizikailag hol található? És mit értenek alatta egy sima relét vagy egy BCM-????
1.Egy különálló "hagyományos" kihuzható-cserélhető intervallum relében?
2. A relék már a BCM alaplapjára vannak fölforrasztva?
Az autó nincs itt megvizsgáláshoz a fentieknek.Alvázszámalapján az autosboltosok állandóan gyári számokat kérnek eldöntéshez., milyen is az a abkaktörlő relé...
Egyébbként ez a alvázszám:"TMBEM6J3FZD24974" Fabia 3. 1.2/66kw CJZ.
Összegezve: Ezen a Fabi III-oson van különálló Abkaktörlő ütemszabályzó relé vagy nincs?????
köszi mindem infót és ödv.
U.I: Sajnos nem tudtam feltölteni a Fébia II-es rajzot.
Kipróbálom.., mivel 2015- ós Fábia III - s.., valószinüleg az ablaktörlö elektronika már nem különálló kihuzható relészerüség, hanem a karosszéria elektronikába van beleépitve??? Jó volna egy rajz hogy ez igy van - e?? Meg egyáltán rajz erröl a témáról.., nem tudna valaki felrakni egyet???
Ablaktörlő nem áll meg--kikapcsolt helyzetben is megy állandóan-szakaszosan!!!
Tapasztalt valaki már ilyesmit??? És mi lett a nóta vége??? Volt már konkrét esetetek ahol valaminek kicserélése egyértelmüen eredményt hozott?? Pl Kormánykapcsoló cserére gondolok.
Ablaktörő mükődik normálisan .,mindkét folyamatos és egy szakaszos üzemmódban is.., végállás is jó.., Probléma hogy a kapcsoló leállitás "0" poziciójában is állandóan szakaszos üzemmódban megy az ablaktörlőmotor.., csak gyujtáslevétellel lehet leállitani!!!
2006. 2.2tdci ford transit 2 napot állt aztán elkezdett dudálni alig birtam kikapcsolni. A motortéri biztositékban egy relé(R8) fura hangot adott kivettem hang nincs de ugye a kocsi nem is indul.
Másik relével is ugyan ez..kattogás a müszerfalon pedig minden lámpa egyszerre villog gyorsan..valami ötlet esetleg mi okozhatja..zárlat van vagy van a relének biztije? köszi
Sziasztok ! Van egy idegesítő jelenség aminek jó lenne utána járni. Valamelyik nap kigyulladt a töltés lámpa, rá lett mérve, a generátor egyáltalán nem töltött. Egy fesszabályzó/szénkefe cserével orvosolva lett a probléma. Rá 2 napra észrevettem, hogy indításnál nem világít a töltés lámpa, amikor teker halványan villog, majd amikor beindul elalszik. Rá lett mérve, 14,49-14,5-el tölt a generátor. Azonban van olyan indítás, amikor gyújtáskor rendesen ég a töltés lámpa, ha beindul elalszik. Tapasztalt-e már valaki ilyet ?
Nyertél,cseréld le kezdésnek 55W-osra. A "nagy" autóalkatrész üzletekben(a kék-pirosnál tuti) találsz külön univerz. 55-ös trafót. De előtte mérd meg a feszültséget azon az oldalon ahol pl épp lekapcsolt,nyilván járó motornál és csak utána invesztálj másik cuccba.Szerviz szinten az ügyfél pénzével nem játszunk,ez most itt csak egy tapasztalatokra alapuló tanács ami azért korrekt körüljárást igényel. Ha a mérés eredménye mást mutat,az sem kizárt hogy az előttem szóló kollégának lesz igaza bár a hálózati zavarokra inkább a LED-es cuccok érzékenyek.
Kia Sportage, 2013-as évjárat. Ezzel a típussal is vannak ilyen jellegű negatív tapasztalataid? Egyébként 35w-os a szett, és valóban olcsóbb darab volt, lehet, hogy egy jobb minőségű, 55w-os szett oldaná meg a problémát?
Ha esetleg kiegészíted a hozzászólást az autó évjáratával és típusával a kollégák célirányosabban fognak tudni segíteni.....
Tekintve hogy amit írsz az több típusra jellemző probléma,sima terheléses gondod van. Jelentős számú járgány a motor indulásáig illetve a hálózati fesz. beállásáig nem csekkolja az izzókat,viszont utána érzékeli az előírtnál alacsonyabb áramfelvételt ezért a vibrálás és végül a lekapcsolás(végfokos világítás vezérlés)....sajnos a legtöbb univerzális xenon 35W-ot terhel ami ugye messze van az 55-től.
Ha esetleg az van ráírva hogy 55W(a xenon trafóra),az olcsó szettek(no-name) akkor sem tudják a megfelelő terhelést. Miután lekapcsolt valamelyik oldal,közvetlen akkor mérd meg ott a feszültséget,azonnal elárulja ha erről van szó.
Nem valószínű.Sajnos az olcsóbb kivitelű xenon szettek nem igazán zavar védettek. Lehet,hogy a Te autódban nem stimmel valami.Elég egy laza érintkezés,vagy valami generátor zavar és vége.Több ilyen utólagos nappali fény bekötésekor szembesültem ezzel a problémával.Amíg nem szűröd meg a hálózatot nem fog jó lenni szerintem.
Közben kimértem a feszültséget a csatlakozóm multiméterrel, álló motornál 10,5 V, járó motornál 14 V fölött van. Nem lehet, hogy ez a jelentős feszültségkülönbség is bejátszik a problémába? (Bocsi, teljesen amatőr vagyok villamosság ügyileg).
Erre a bizonyos zavarszűrőre hogyan keressek rá, mi a neve hivatalosan?