Sziasztok! 123-as gazdik, barátok, rajongók (fekvőlámpás, ződcséges, W123, olajkályha) szakadjunk le a Mercedes-Benz topik-ról és nyissunk ennek a típusnak a kultikus állólámpáshoz hasonlóan topikot... Szóval jöhetnek képek, tapasztalatok, kérdések ... megmiegymás!
A leömlő alatt megtalálhatod az évjáratot rövidítve pl:'77 és a motor típusazonosító kódját is pl:615 és persze a hengerfejere is véstek dátumot, meg a csövekre és mindenre... A leömlőd ahogy írtad állólámpás, a blokkod és a hengerfejed w123-as.
Az első az volt hogy dieselesítve lett a kocsi... Az eladó nem mondta, ha tudta egyáltalán... Sebaj...
A második, az olajtükrös levegőszűrő... Amatőrként megvettem az első olaj és szűrő cserékhez a cuccokat, boltból, évjárat, típus szerint, utánna meg lestem hogy a légszűrő nem is papírbetétes... Szerencsére visszaváltották... :-D
A harmadik hogy nem is '84-es kocsiba "való" motor van bent, azt hittem ez a 60 lovas blokk, nem is gondoltam hogy '79-ig szerelt motorunk van... :-)
Ezek egyike sem tört le, így is imádom a Mercinket!
De mostmár arra vagyok nagyon kíváncsi hogy vajon pontosan hány éves is lehet ez a motor...
Ugye a kaszni 31 éves, ha a motor '79-ig, akkor az minimum 36 éves...
1: mivel 76-85 között gyártották a típust, és csabais is úgy vélekedett hogy 79 előtti a blokk, felvetődött bennem hogy mondjuk 76-tól 79-ig az állólámpáséra nagyon hasonlító motorral szerelték a 200D-et...
2: vagy egyszerűen ez az autó egy állólámpás Mercitől kapta a szívét...
amikor átszerelték dízelre.akkor 1 állólámpás motort raktak bele.mert passzol csak 1 régebbi konstrukció.De lustább mint az eredeti 123-as 200D motor.Na jóó az se 1 versenymotor.de valamivel fürgébb.
Van ennek a motornak valami neve, megkülönböztető vagy ragadványneve? Azért kérdezem mert valahol mintha olvastam volna pl "kocka motor" megnevezést...
(persze nem nekem írták ezt, csak erről jutott eszembe)
De ha már írok, akkor van még egy kérdésem, amit nem értek...
Nemrég van meg a Mercink (200 D) még csak tanulom a gépet, imádom, szeretem, de még nem tudok mindent...
Szóval a jelenség amit nem értek...
Fékezésnél, tempósabb haladás után a motornak megváltozik a hangja, számomra érthetetlen okból és kissé ilyesztően... Ugye ha tempósabban haladsz (nem száguldozásra gondolok, nem sportkocsi ez...) akkor fékezel, tehát gázt nem adsz, és előbb utóbb kinyomod a kuplungot is...
Ilyenkor néha a motor hangja felerősödik, hangosabb és erőteljesebb lesz, talán kissé kopogós vagy morgós is lesz... A motorfordulat és minden más normális marad, de ez a hang...
Csak olyankor hallom ha intenzívebben lassítok, fékezek, és szinte mindíg kanyarodás esetén....
Ezt mi okozhatja?
Köszönöm a tippeket, tanácsokat és a türelmet! :-)
Igen, ha levegős a rendszer, leáll a motor, de minimum köhög és erőtlen....
Azért írtam azt, mert olyan tippet is kaptam, és bár nem hittem benne, úgy voltam vele, hátha csak van valami csavar az elméletben amiről én nem tudok, itt viszont több szem többet lát alapon... :-D
Köszi a tippet, majd megnézem azt a kis csapot, sajnos a fotót nem látom, nem tudom hogy miért, de nincs kép...
Szerencsére ez a hiba csak egyszer fordult elő, azóta sem, nem tudom mi okozhatta, de minden ötlet érdekel...
Olyan volt mintha önálló életre kelt volna a motor, szép óvatosan emelkedett a fordulat, majd tartotta kicsit, és szép lassan elkezdett csökkenni alapjáratig...