Sziasztok.
Régi ismerősöm a mitsu pajero szerintem érdemelne egy önálló topicot, már csak azért is mert rengeteg testvére akad még az országban, amikről gazdája már könyvet is írhatna...
Ennek kapcsán mindenkit várok szeretettel, akinek valami köze van egy "gyémántoshoz".
Tapasztalatcserék, adok-veszek, tanácsok, és persze benne némi off-road...:)
Nem igazán értem miért jó építési alapnak eleve nagy valószínűséggel problémás kocsikat nézni.A matek úgy néz ki ,hogy minél jobb állapotú az alap annál kevesebb a vége.Meg azt se értem hogy egy jó állapotú széria kocsin ki mit épített ami nem a te szád ízlése szerint tőtrént meg.
Meg eddig földutas kocsikázásra kellett valami most meg terepjáró építésről beszélünk. Nem mindegy ám és akkor már az alap sem pl Pinin felejtős.
Persze lehet hogy csak én nem értettem meg a koncepciót.
2 emberrel egyszerűt akarsz,fenntarthatót ami elmegy ott amibe még belemennél akkor Suzuki Jimmy négy jó gumival és kész. Van nagyobb jobb de kategóriákkal több a vége..és sosincs vége.
Pajero Sportot is megnézhetnéd. Majdnem full L200, csak zárt, hátul tekercsrugós és önzáró difis. Nekem azért lett az L200 után, mert mindennapra praktikusabb, de majdnem ugyanaz. Bele voltam esve a platósba.:) Nagy hátrány a normál Pajeroval szemben, hogy easy selectes a váltó és nem super selectes, így összkerék száraz aszfalton felejtős. Attól függ, mennyire akarsz komolyan terepezni.
Nem ismerem, de nincsenek kis lamellák a blokkokban amik elvileg segítik a vizes és jeges aszfalton való haladást. Egész éves használatra kellene nem akarok két garnitúrát fenntartani.
A Cooper STT Pro-ra azt mondták a gumisnál hogy már az éven nem lesz. Van erről valakinek valami infója? 235/85R16 a méret. A Yokohama GEOLANDAR M/T G003 és a Goodyear Wrangler Duratrac közül melyik jobb terepen? Esetleg más opció M/T mintával a Bfg Km 3 kivételével.
Nem szeretem a Honda és Toyota általad felsorolt típusait. Túl sok számomra bennük az elektronika. 35 éve vezetek. Nem szeretem, ha megmondja az autó, hogy mit mikor tegyek, hogyan induljak el stb.
A Pinin és a Pajero 2 kinézete és egyszerűsége ami megfogott. Meg az, hogy volt szerencsém a L200-ast vezetnem sáros úton futóval úgy, hogy mint írtad még a terepet sem kellett bekapcsolni.
A 4,7 Grand Cherokee na az igen. Nem tudom, hogy fent tudnám-e tartani? Így inkább mégsem.
A platóra nincs szükségem és a vonóhorogra sem. Ahol dolgozom van mindenféle autó. Ha kell beleülök és viszem bárhová bármelyiket.
Azért keresek az aljáról, mert jobban szeretem én a saját számíze szerint "megépíteni" az autót, mint a már kész autót, a plusz bekerülési összeg kétszereséért megvenni.
Mint írtam, 2. kocsiként lett volna használva és csak 2 személlyel.
Hát nem tudom minek neked, de földútra emelt hasmagasságal bármi jó.
Nem beszélek le de nézd meg a crvket is meg a rav 4est. Esetleg kocka vitara.
Nekem suv ból volt crv 2 benzin, grand cherokee 4.7 egyik se szart be 20+centi hótól vagy dombtól mezőtől stb.
L200 még a 94 es meg egy 2006 oshoz volt szerencsém. Egyiken se kellett nagyon kapcsolni 4 kereket pedig volt olyan hogy oda parkoltam ahol a sima hátsókerekes kocsi nem jött ki.
Én most lapátolok össze egy l200ast de nekem kell a plató meg a 2.7t vontatás.
Leginkább attól tartok, hogy a motornak, van valami egyéb hibája, amit nem fogok tudni tudományosan leellenőrizni. A szerviz lámpa, nem biztos, hogy ha világít, akkor csak a katalizátor hibájából világít. Sajnos lehet egyéb hiba ok is.
Tudom, gumik állapota, akkumulátor kora bla bla bla.
Először kaszni ellenőrzés, majd motor és utastér. Utána próbakör.
Nézd meg a terepváltót is hogy müködik e, persze ne aszfalton. Az a baj hogy papir nincs rajta és ha neked kell összelapátolnod akkor jóval drágábra is kijöhetsz. Olajfolyás, rohadás, gumik állapota mindent néz át. Motor nem csörög e nem ráz a kaszni váltó stb..
Én is honosittatam saját kocsit jó pár dologba bele kötöttek és az csak honositás volt nem müszakiztatás.
Az euro 3 mas benzin motorroknak van erre egy "vészprogramja" általában ami azt csinálja hogy a gyári alapbeállitást használja nem korrigál a lambdaszenzor értékével, de ez gyártófüggő/legtöbb/. Viszont nézd meg világit e a check engine mikor ráteszed a gyújtást mert ki szokták kapni néha. Ha nem világit hisztizhetnek vizsgakor.
A mechanikus adagolós dizel meg nem vesz figyelembe semmit, az elektromos meg másik történet.
Ő inkább eladták, errefele (Anglia) megveszik az olcsó kocsit eladják belőle a katalizátort és újfent eladják az autót majdnem ugyanannyiért. Típus függően 50000 Ft tól 500000 Ft ig van a katalizátor leadása eladása.
Miután külföldről behozott gondolom itt is ez történt.
Ugyan ez mon is van csak ott tipikusan a 100eft körüli kocsiknál. Hirdetés szövegében olvasható hogy katalizátor nincs...
Viszont nem papírozod le addig amíg nincs rajta katalizátor, nézd meg kábé milyen állapotban van mert mostanában harapnak a műszaki vizsgabázisokon is.
Azt mondta, hogy nincs benne katalizátor, egy csővel van összekötve a 2 csonk. Valószínűnek tartom (és Ő is), hogy kilopták. Ettől függetlenül működik.
Lehet, délután megnézem. Külföldi papírjai megvannak.