Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gio. Creative Commons License 2021.05.18 0 0 13527

Nem igazán értem miért jó építési alapnak eleve nagy valószínűséggel problémás kocsikat nézni.A matek úgy néz ki ,hogy minél jobb állapotú az alap annál kevesebb a vége.Meg azt se értem hogy egy jó állapotú széria kocsin ki mit épített ami nem a te szád ízlése szerint tőtrént meg.

Meg eddig földutas kocsikázásra kellett valami most meg terepjáró építésről beszélünk. Nem mindegy ám és akkor már az alap sem pl Pinin felejtős. 

Persze lehet hogy csak én nem értettem meg a koncepciót.

2 emberrel egyszerűt akarsz,fenntarthatót ami elmegy ott amibe még belemennél akkor Suzuki Jimmy négy jó gumival és kész. Van nagyobb jobb de kategóriákkal több a vége..és sosincs vége.

Előzmény: gábor 321 (13519)
Gio. Creative Commons License 2021.05.18 0 0 13526
Előzmény: Gio. (13525)
Gio. Creative Commons License 2021.05.18 0 0 13525

Most vettem a II. re 

Valójában négy évszakos lamellás benne a hópihe és hegy szimbólum gyártó oldala szerint hóra latyakra optimalizált és még az ára is jó...

nano-tyre.hu/autogumi/nyari-gumi/nokian-nyarigumi/m-nokian-215-65r16-102t-rotiiva-at-nyari-off-road-gumiabroncs/?utm_source=google&utm_medium=google&utm_campaign=google&gclid=CjwKCAjwy42FBhB2EiwAJY0yQuduMtugclOBBTor3VrlPfgTG_bPbt0-uUQB5uCB8i7g4P3Xua_NhhoCfCAQAvD_BwE

Előzmény: kombájnos (13523)
nferro Creative Commons License 2021.05.18 0 0 13524

Hello!

 

Pajero Sportot is megnézhetnéd. Majdnem full L200, csak zárt, hátul tekercsrugós és önzáró difis. Nekem azért lett az L200 után, mert mindennapra praktikusabb, de majdnem ugyanaz. Bele voltam esve a platósba.:) Nagy hátrány a normál Pajeroval szemben, hogy easy selectes a váltó és nem super selectes, így összkerék száraz aszfalton felejtős. Attól függ, mennyire akarsz komolyan terepezni. 

Előzmény: gábor 321 (13520)
kombájnos Creative Commons License 2021.05.18 0 0 13523

Nem ismerem, de nincsenek kis lamellák a blokkokban amik elvileg segítik a vizes  és jeges aszfalton való haladást. Egész éves használatra kellene nem akarok két garnitúrát fenntartani.

Előzmény: Bmrenault (13522)
Bmrenault Creative Commons License 2021.05.18 0 0 13522
Előzmény: kombájnos (13521)
kombájnos Creative Commons License 2021.05.18 0 0 13521

A Cooper STT Pro-ra azt mondták a gumisnál hogy már az éven nem lesz. Van erről valakinek valami infója? 235/85R16 a méret. A Yokohama GEOLANDAR M/T G003 és a Goodyear Wrangler Duratrac közül melyik jobb terepen? Esetleg más opció M/T mintával a Bfg Km 3 kivételével.

gábor 321 Creative Commons License 2021.05.18 0 0 13520

Nem szeretem a Honda és Toyota általad felsorolt típusait. Túl sok számomra bennük az elektronika. 35 éve vezetek. Nem szeretem, ha megmondja az autó, hogy mit mikor tegyek, hogyan induljak el stb.

A Pinin és a Pajero 2 kinézete és egyszerűsége ami megfogott. Meg az, hogy volt szerencsém a L200-ast vezetnem sáros úton futóval úgy, hogy mint írtad még a terepet sem kellett bekapcsolni.

A 4,7 Grand Cherokee na az igen. Nem tudom, hogy fent tudnám-e tartani?  Így inkább mégsem.

A platóra nincs szükségem és a vonóhorogra sem. Ahol dolgozom van mindenféle autó. Ha kell beleülök és viszem bárhová bármelyiket.

Még nézelődöm.

Köszi.

G.

Előzmény: Bmrenault (13518)
gábor 321 Creative Commons License 2021.05.18 0 0 13519

Azért keresek az aljáról, mert jobban szeretem én a saját számíze szerint "megépíteni" az autót, mint a már kész autót, a plusz bekerülési összeg kétszereséért megvenni.

Mint írtam, 2. kocsiként lett volna használva és csak 2 személlyel. 

Arra számomra tökéletesen megfelelt volna.

G.

Előzmény: Gio. (13517)
Bmrenault Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13518

Hát nem tudom minek neked, de földútra emelt hasmagasságal bármi jó.

Nem beszélek le de nézd meg a crvket is meg a rav 4est. Esetleg kocka vitara.

Nekem suv ból volt crv 2 benzin, grand cherokee 4.7 egyik se szart be 20+centi hótól vagy dombtól mezőtől stb. 

L200 még a 94 es meg egy 2006 oshoz volt szerencsém. Egyiken se kellett nagyon kapcsolni 4 kereket pedig volt olyan hogy oda parkoltam ahol a sima hátsókerekes kocsi nem jött ki.

Én most lapátolok össze egy l200ast de nekem kell a plató meg a 2.7t vontatás.

 

Előzmény: gábor 321 (13515)
Gio. Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13517

Meg ne a kínálat aljáról keres annak ritkán van jó vége! Ha nincs keret inkább várjál. 

Gio. Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13516

Ebből 3 ajtóst!? Hát az lófitty..akkor már Suzukit.  

gábor 321 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13515

Ez is megoldódott.

Hívtam a hirdetőt, hogy indulnánk megnézni. Közölte, hogy már lefoglalták.

Majd remélem lesz másik.

Addig van még időm tapasztalatot gyűjteni, párszor még valószínű, jelentkezni fogok tanácsért.

Köszönöm a segítséget.

G.

gábor 321 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13514

Őszinte leszek. 

Leginkább attól tartok, hogy a motornak, van valami egyéb hibája, amit nem fogok tudni tudományosan leellenőrizni. A szerviz lámpa, nem biztos, hogy ha világít, akkor csak a katalizátor hibájából világít. Sajnos lehet egyéb hiba ok is. 

Tudom, gumik állapota, akkumulátor kora bla bla bla.

Először kaszni ellenőrzés, majd motor és utastér. Utána próbakör.

Jelentkezem majd.

 

Előzmény: Bmrenault (13513)
Bmrenault Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13513

Nézd meg a terepváltót is hogy müködik e, persze ne aszfalton. Az a baj hogy papir nincs rajta és ha neked kell összelapátolnod akkor jóval drágábra is kijöhetsz. Olajfolyás, rohadás, gumik állapota mindent néz át. Motor nem csörög e nem ráz a kaszni váltó stb..

Én is honosittatam saját kocsit jó pár dologba bele kötöttek és az csak honositás volt nem müszakiztatás.

Előzmény: gábor 321 (13512)
gábor 321 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13512

Bár nem mond valami napsütéses időt, de ezt a 180 km-t bevállalom egy aláfekvésig, meg egy próbáig.

Legfeljebb készítek egy videót-képet, hogy mikor miket mutat.

Legkésőbb holnap jelentkezem.

Köszi addig is.

G.

Előzmény: Bmrenault (13511)
Bmrenault Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13511

Az euro 3 mas benzin motorroknak van erre egy "vészprogramja" általában ami azt csinálja hogy a gyári alapbeállitást használja nem korrigál a lambdaszenzor értékével, de ez gyártófüggő/legtöbb/. Viszont nézd meg világit e a check engine mikor ráteszed a gyújtást mert ki szokták kapni néha. Ha nem világit hisztizhetnek vizsgakor.

A mechanikus adagolós dizel meg nem vesz figyelembe semmit, az elektromos meg másik történet.

Előzmény: Bmrenault (13509)
gábor 321 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13510

Rendben, köszi!

G.

 

Előzmény: Bmrenault (13509)
Bmrenault Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13509

2 lambdaszenzoros a cucc, a katalizátor utánira hibát fog dobni és vagy korigál vagy nem veszi figyelembe a jelet. Check engine.

Hidegüzembe/gyorsitáskor sem/ nem veszi figyelembe a motorvezérlő a lambdaszenzort indul megy stb ahogy üzemmeleg lesz akkor lásd fentebb.

 

 

Előzmény: gábor 321 (13508)
gábor 321 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13508

De ettől még a motor járni fog egyenletesen, vagy nincs alapjárat, esetleg nem lehet beindítani?

 

Előzmény: Bmrenault (13506)
Bmrenault Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13507

Euro 3 mas igazából bármilyen univerzális katalizátor megteszi.

https://webautobolt.hu/termek_kategoria/univerzalis-katalizator

Előzmény: Bmrenault (13506)
Bmrenault Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13506

check engine világitani fog mert a lambda szenzort bezavarja a hiánya

Előzmény: gábor 321 (13503)
gábor 321 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13505
Előzmény: gesszti (13504)
gesszti Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13504

Idéntől honosításnál is mérnek emissziót. Kati nélkül nem fog átmenni, nem tudod papírozni. 

Előzmény: gábor 321 (13501)
gábor 321 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13503

Ha jól tudom, ettől még működnie kell, csak a környezetvédelmi értékeket nem igazán tudja. Igaz?

 

Bmrenault Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13502

Ő inkább eladták, errefele (Anglia) megveszik az olcsó kocsit eladják belőle a katalizátort és újfent eladják az autót majdnem ugyanannyiért. Típus függően 50000 Ft tól 500000 Ft ig van a katalizátor leadása eladása.

Miután külföldről behozott gondolom itt is ez történt. 

Ugyan ez mon is van csak ott tipikusan a 100eft körüli kocsiknál. Hirdetés szövegében olvasható hogy katalizátor nincs...

Viszont nem papírozod le addig amíg nincs rajta katalizátor, nézd meg kábé milyen állapotban van mert mostanában harapnak a műszaki vizsgabázisokon is.

Előzmény: gábor 321 (13501)
gábor 321 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13501

Felhívtam az eladót. 

Azt mondta, hogy nincs benne katalizátor, egy csővel van összekötve a 2 csonk. Valószínűnek tartom (és Ő is), hogy kilopták. Ettől függetlenül működik. 

Lehet, délután megnézem. Külföldi papírjai megvannak.

Előzmény: Bmrenault (13500)
Bmrenault Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13500

Menj vele egy kört nézd meg hogy mozog. ha beszarik valami bontóból van azért. A super select váltó miatt talán jobban jársz mint az állandó 4x4 el.

Előzmény: gábor 321 (13499)
gábor 321 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13499

Még annyit kérdeznék.

Ha jó az állapota (korának megfelelő), ez egy jó konstrukció, vagy felejtős a váltó, a motor az elektronika... miatt?

G.

Előzmény: gábor 321 (13498)
gábor 321 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 13498

Konkrétan ezt az autót nézegetem most.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mitsubishi/pajero_pinin/mitsubishi_pajero_pinin_1_8_gdi_gl_super_select_valto-17033506

És valóban ott a terepváltó az 5. képen, de nekem az volt idegen és az miatt kerestem, hogy az L200-ba egymás mellett volt a 2 váltó.

Ma érdeklődöm a kocsi felől, lehet elmegyek megnézni.

Időm lesz saját számíze szerint megcsinálni, szépítgetni. 

Csak 2 személlyel használnám második, illetve  hobbi autónak.

Köszönöm a válaszokat, majd beszámolok a fejleményekről.

G.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!