Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

martong Creative Commons License 2023.04.13 0 0 15292
Előzmény: martong (15291)
martong Creative Commons License 2023.04.12 0 0 15291

És a kép

martong Creative Commons License 2023.04.12 0 0 15290

Sziasztok

C4 Grand Picasso 2007 1.8 hoz kérek segítséget

Folyik a hűtőfolyadék.

Az alábbi kép alapján mondanám mi érdekel

A termosztát házba becsatlakozik egy cső hátulról alulról (13). Ennek módja, hogy a házon van egy vastag furat, a csövön pedig 2 gumigyűrű nútban. Ez ok, de ennek stabilizálása nem világos. A vastag furat egyik oldalán van egy menetes rézbetétes furat, amibe kellene valamit beletenni. Ez a valami szorítaná bele a csövet a házba.

Az első képen ez a 15-75 kombo lenne.

Az én autómon (használtan vettem) ez egy 6-os csavar volt egy nagyobb alátéttel, ami oldalról szorította a 13 csövet. Gyanús volt már eleve, semmiképpen nem tűnt gyári megoldásnak.

Szóval milyen is ez a rögzítést szolgáló alkatrész, és persze honnan lehet ilyet szerezni?

A 15 a kérdés, a 75 valószínűleg egy sima 6-os csavar.

Előre is köszi. 

teamnew Creative Commons License 2023.04.11 0 0 15289

Sziasztok!

 

Gyári menetfény csatlakozó bekötéshez van valakinek infója? Csatlakozó 3 érintkezős.

Gyári menetfényt szeretnék berakni egy nem gyári menetfényes c4gp-be. Helyet már kerestem neki, de bekötésrő nem találtam infót, hogy a 3 érintkező melyik mi.

Köszi

tsalis Creative Commons License 2023.04.11 0 0 15288

A robotizált váltók olyan módon ötvözik a manuális és az automata szerkezeteket, hogy egy elektromos kapcsolószerkezettel tehermentesítik a sofőrt. A váltó többi része megegyezik egy hagyományos manuális szerkezettel. A tengelykapcsolót és a kapcsolóvillákat elektromos vagy hidraulikus akurátorok működtetik.

Ezek a váltók olcsóbbak a fentebb említett szerkezeteknél, azonban jellemző rájuk, hogy lassan váltanak. Nem véletlen, hogy kezdenek eltűnni a piacról, míg helyüket hidromechanikus társaik veszik át a legtöbb esetben.

gyben Creative Commons License 2023.04.11 0 0 15287

Igen, nyomásmentes állapotban kell ellenőrizni a szintet. Olajszivárgás nyoma? A tartálykupak, a visszafolyócső is okolható.

Előzmény: Dawide83 (15285)
tsalis Creative Commons License 2023.04.10 0 0 15286

Nem vagyok benne biztos, de inkább a kuplungolaj lehet kevés vagy maga a kuplung kiemelő szerkezetnek lehet hibája, a váltó ahogy cseréltem benne olajat csak egy sima 6-os váltónak tűnik. 

Előzmény: Dawide83 (15285)
Dawide83 Creative Commons License 2023.04.10 0 0 15285

Az alany 2010 1,6 hdi Grand Pic MCP6-os.Váltásoknal néha ránt egyet mintha nem jól kezelné a kuplungot.Diag lefuttatva és ezt a hibát írja : P0868 Olajnyomás hiány hiba.Nyomás alól mentesíteni kell a robot váltót , hogy lássam a teljes olaj mennyiséget a tartályában?Van ebben valami szűrő , ha igen hol?Ha szivárog az olaj , hol vannak a kritikus pontok ahol ez előfordulhat?Köszönöm! 

Jani575 Creative Commons License 2023.04.08 0 0 15284

Jó estét! Citroen C4 Picasso 2014 1.6HDI autómon hiányzik az akkumulátor takaró és a számítógép takaró műanyag (így vásároltam) vagy gyárilag nincs rajta? Előre is köszönöm!

Zsolt-75 Creative Commons License 2023.04.04 0 0 15283

Köszi a választ!

Az első doksit megtaláltam, a másodikat nem. Az elsőn a 4-es a hűtőradiátortól van egy visszavezető cső, ez gondolom az automata légtelenítő csöve. Még egy ilyen cső érkezik a kiegyenlítő tartályba a termosztát házról.

A fűtés rajzait néztem még, mintha lenne valami kis csavar a csövek tetején, ahol átmegy a tűzfalon, de azt a valóságban nm találtam meg, biztos jól el van dugva.

A hűtővíz hiánynál jobban aggasztanak a hibakódok, meg hogy a lexia most valahogy máshogy működött, mint eddig, nem lát több ECU-t

Valószínűleg csak el kell vigyem valakihez, aki jobban ért az elektromossági részéhez.

 

Előzmény: gyben (15282)
gyben Creative Commons License 2023.04.03 0 0 15282

Két olyan dokumentumot találtam ahol légtelenítő vagy leürítő csavart találtam.

0560 06 2359 80A és 0560 062360 60D. Az elsőnél (4) a másodiknál (7) az alkatrész szám.

Keresés -> alkatrész-dokumentum hivatkozási száma

Nem mindegyiknek van. OPR és éghajlat függőnek látom.

De a hűtés alkatrész rajzain is végigmehetsz.

Előzmény: Zsolt-75 (15281)
Zsolt-75 Creative Commons License 2023.04.03 0 0 15281

Sikerült nagy nehezen kicserélni a hűtővíz csövet. viszont mennyi hűtővíz kellhet bele?

Mielőtt nekiálltam a cső cserének, a hűtőradiátor aljáról lehúztam a víz csövet, és ott eresztettem le a vizet. Kb 5l jött ki.

Amikor leszedtem a hibás cső alsó bilincsét még elég sok víz elfolyt. Ez valami külön kör lehet? Ebbe hogy lehet feltölteni vajon vizet?

A kiegyenlítő tartályba már max-on van a vízszint, mentem az autóval kb 50km- azóta. kb 5l vizet tudtam a rendszerbe tölteni a tartályon keresztül.

Ami érdekes, hogy eddig, ha bluetooh-os hibakód olvasóval fap lite programmal néztem, a vízhőfok nem igen ment 80 fok fölé, most elérte a 95-öt is.

Docbackup programban írnak egy olyat:"Csavarja ki a hűtőfolyadék - kimeneti egységen és a fűtőradiátor csővezetéken lévő légtelenítő csavarokat ."

Ezt tudja valaki hol lehet? Mert én nem láttam ilyet sehol.

És természetesen megörvendeztetett az autó újabb hibakódokkal.

FapLite-ból:

P0243 turbo pressure solenoid valve control open circuit

P1693 Remotely controled ECU wake-up Start or stoprequests missing or invalid...

P2562 Turbo valve position copy signal Value lower than setting..

U1118 Communications on the comfort CAN No communication with the buit in system interface

U2001 Remotely controled ECU wake-up Main wake-up request missing or invalid

 

Diagbox és lexia is érdekesen működik. Lexia csak 3 ECU-t talál, diagbox nem tud kommunikálni a befecskendező computerrel, és a diesel adalékoló rendszerrel.

 

 

 

Előzmény: FeZ_ (15279)
2016 Creative Commons License 2023.03.31 0 0 15280

Beírom ide is, ez pőrgősebbnek tűnik.

 

Sziasztok. Mi történik, ha én kicserélem itthon a légtömegmérőt ( elvileg rossz ), de nem lesz inicializálva? Nem fogja felismerni, nem fog megfelelően működni, fals értékeket fog mérni/továbbítani? Vagy jó így is? Köszönöm.

 

Egy 1.6 e-hdi dv6c motor.

 

FeZ_ Creative Commons License 2023.03.26 0 0 15279

Elküldtem a képet emilben.

Szerintem nem kell hozzá kiszedni a motort (én biztosan nem szedném ki), de szülész-nőgyógyász beállítottság nem árthat hozzá. :-P

 

Előzmény: Zsolt-75 (15278)
Zsolt-75 Creative Commons License 2023.03.25 0 0 15278

Bárdinál nem találja az alvázszám alapján az autót, unixnál hiába vagyok regisztrálva, csak szerződött partnerek használhatják az alvázszám keresést. :(

Elküldöm neked emailben az alvázszámom.

A kérdésem továbbra is az, hogy ki kellhet szerelni a motort, hogy ehhez a csőhöz hozzáférjen az ember, ha cserélni kellene?

Előzmény: FeZ_ (15277)
FeZ_ Creative Commons License 2023.03.24 0 0 15277

Ha regisztrálsz a Bárdi vagy az Unix webshopjában, abban van alvázszámos kereső is.

Aztán el is küldheted az alvázszámot és megnézem neked.

A betett képen szerintem a 10-es cső lenne az, ami a képen folyik - kérdés, hogy élőben is ilyen-e a rendszer ?!

 

Előzmény: Zsolt-75 (15276)
Zsolt-75 Creative Commons License 2023.03.24 0 0 15276

Van egy gyanúsítottam. Levettem  a bal oldali kereket, és a féltengely fölött volt egy cső, ahol ha megérintettem a bilincset, elkezdett csöpögni a víz. Nem tudom mennyire látszik a mellékelt képeken. Már csak az lenne a kérdés, hogy ez melyik cső lehet (Az lehet, hogy nem jó ábrát raktam be, nekem csak egy kalóz verziójú docbackupom van, alváz szám alapján nem tudok keresni benne.

FeZ_ Creative Commons License 2023.03.24 0 0 15275

A 9-es és 10-es van a motor mögött és félig-meddig a 8-as. (mert az félig a motor oldalánál van, ahogy rámegy a termosztátházra.) 

A rajzon látszik, hogy a 15-ös a termosztátházból megy  előre az olaj-víz hőcserélőre. Az elég nagy darab, megismered a motoron. (elöl) 

A C is nyilván így elöl lesz. 

Feltölteni nyilván a kiegyenlítőtartályon keresztül kell / lehet. Légteleníteni nem biztos, hogy kell / lehet, fejből nem emlékszem rá, de a termosztátházat összekötő kis műanyag cső ami a kiegyenlítőre megy, az pont az automata légtelenítő cső. Esetleg a tűzfalnál a radiátor csőcsatlakozásánál lehet egy légtelenítő rajta.

 

Előzmény: Zsolt-75 (15274)
Zsolt-75 Creative Commons License 2023.03.23 0 0 15274

A zölddel jelölt csöveken nem látok hiba nyomot.

A pirossal jelölt csövek hol lehetnek a kocsiban? A motor és a tűzfal között?

Hogy lehet azokhoz hozzáférni?

A hűtőfolyadék felöltés az lehet a kiegyenlítő tartály nyílásán keresztül? Hogy lehet légteleníteni?

 

Előzmény: Zsolt-75 (15272)
gyben Creative Commons License 2023.03.23 0 0 15273

Szervusz!

Egyedinek gondolom -hacsak nem szerencséltet valami sajátos véletlen - nekem is ilyen van.

Előzmény: Zsolt-75 (15272)
Zsolt-75 Creative Commons License 2023.03.23 0 0 15272

Sziasztok!

2007-es C4 Grand Picasso 2.0HDi autóban a hűtővíz rendszerben van olyan gyenge pontja, ami sűrűbben tönkremegy?

Valami típushibára gondolok.

Lehet csak ezzel az autóval nincs szerencsénk. Amikor megvettük, nem sokkal utána elfolyt a hűtővize. Tréleren elvittük szerelőhöz, ahol megcsinálták. ugyanabban az évben Horvátországba mentünk nyaralni, és ott is elfolyt a hűtővíz. ott egy helyi márkaszervizben megcsinálták.

Most pár év után megint elfolyt a víz, szegény feleségem vezette éppen. Felülről nem is látszik, nem azokkal a csövekkel van baj, amik a hűtőradiátorhoz mennek.

Vittem deszt vizet, a tartályba töltöttem, de nem folyt lejjebb, hogy lássam honnan folyik.

Az autót egyenlőre ott hagytuk, ahol elfolyt a víze, de majd valahogy hazavontatjuk.

Szóval tud valaki típushibáról?

Jani575 Creative Commons License 2023.03.22 0 0 15271

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat! Így most már amint lesz alkalmam elmegyek megnézni az autót. Esetleg tudna segíteni nekem H milyen diag program szükséges hozzá és H mit kell állítani? Előre is köszönöm!

Előzmény: tsalis (15270)
tsalis Creative Commons License 2023.03.21 0 1 15270

Persze kompletten értendő, az 1500 elég olcsó, ha más baja nincs akkor itt megérné. 

Előzmény: Jani575 (15269)
Jani575 Creative Commons License 2023.03.21 0 0 15269

Köszönöm szépen a választ! Ez az összeg a kettős tömegűvel együtt értendő? Szlovakiabol vagyok. Az autót 1500 euróért kínálják. 308 000 km van benne. Ezt az árat megérné e?

Előzmény: tsalis (15268)
tsalis Creative Commons License 2023.03.20 0 1 15268

Nekem kuplung cserére az itt is ismert szerviz 280000-et mondott ami normál ár. Egyenlőre néha illesztem és így elfogadható, de hőmérséklet függő, a mínuszokban másképp viselkedik mint most. Engem azért nem zavar ez annyira mert kamionozok és azokban is ilyesmi elven működő kuplung van és 8-900000km-nél mind rángat már van amelyik hamarabb is. 1 éve 336000-el vettem alig észrevehető rángatással ami egész nyáron nem rosszabbodott csak ahogy bejött a hideg akkor erősödött fel, most 378000 van benne. Amíg a kettőstömegű nem ráz vagy nem esik szét adddig így marad.

Előzmény: Jani575 (15264)
FeZ_ Creative Commons License 2023.03.20 0 1 15267

Ha van hozzá megfelelő diag és tudod, hogy hol és mit kell vele csinálni, akkor nem kell hozzá szerviz.

 

Előzmény: Jani575 (15266)
Jani575 Creative Commons License 2023.03.20 0 0 15266

Még azt szeretném megkérdezni h a géppel való kuplung igazitast azt csak szervizben lehetséges...

Előzmény: tsalis (15263)
Jani575 Creative Commons License 2023.03.20 0 0 15265

Nagyon szépen köszönöm a hasznos információkat!

Előzmény: tsalis (15263)
Jani575 Creative Commons License 2023.03.20 0 0 15264

Nagyon szépen köszönöm az információt! Esetleg valaki tudna írni egy irány árat H milyen összeggel járna pl kuplung csere, EGR csere robotizált váltós 2.0 2007 évjáratú autónál? Előre is köszönöm 

tsalis Creative Commons License 2023.03.20 0 1 15263

Az enyém is csinálja bár itt kapott javaslatokra néha állítok rajta géppel és akkor sokkal jobb, nem a váltó hanem a kuplung a gond illetve lehet, hogy az egr amit szintén néha illeszteni érdemes.

Előzmény: Jani575 (15262)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!