A termosztát házba becsatlakozik egy cső hátulról alulról (13). Ennek módja, hogy a házon van egy vastag furat, a csövön pedig 2 gumigyűrű nútban. Ez ok, de ennek stabilizálása nem világos. A vastag furat egyik oldalán van egy menetes rézbetétes furat, amibe kellene valamit beletenni. Ez a valami szorítaná bele a csövet a házba.
Az első képen ez a 15-75 kombo lenne.
Az én autómon (használtan vettem) ez egy 6-os csavar volt egy nagyobb alátéttel, ami oldalról szorította a 13 csövet. Gyanús volt már eleve, semmiképpen nem tűnt gyári megoldásnak.
Szóval milyen is ez a rögzítést szolgáló alkatrész, és persze honnan lehet ilyet szerezni?
A 15 a kérdés, a 75 valószínűleg egy sima 6-os csavar.
Gyári menetfény csatlakozó bekötéshez van valakinek infója? Csatlakozó 3 érintkezős.
Gyári menetfényt szeretnék berakni egy nem gyári menetfényes c4gp-be. Helyet már kerestem neki, de bekötésrő nem találtam infót, hogy a 3 érintkező melyik mi.
A robotizált váltók olyan módon ötvözik a manuális és az automata szerkezeteket, hogy egy elektromos kapcsolószerkezettel tehermentesítik a sofőrt. A váltó többi része megegyezik egy hagyományos manuális szerkezettel. A tengelykapcsolót és a kapcsolóvillákat elektromos vagy hidraulikus akurátorok működtetik.
Ezek a váltók olcsóbbak a fentebb említett szerkezeteknél, azonban jellemző rájuk, hogy lassan váltanak. Nem véletlen, hogy kezdenek eltűnni a piacról, míg helyüket hidromechanikus társaik veszik át a legtöbb esetben.
Nem vagyok benne biztos, de inkább a kuplungolaj lehet kevés vagy maga a kuplung kiemelő szerkezetnek lehet hibája, a váltó ahogy cseréltem benne olajat csak egy sima 6-os váltónak tűnik.
Az alany 2010 1,6 hdi Grand Pic MCP6-os.Váltásoknal néha ránt egyet mintha nem jól kezelné a kuplungot.Diag lefuttatva és ezt a hibát írja : P0868 Olajnyomás hiány hiba.Nyomás alól mentesíteni kell a robot váltót , hogy lássam a teljes olaj mennyiséget a tartályában?Van ebben valami szűrő , ha igen hol?Ha szivárog az olaj , hol vannak a kritikus pontok ahol ez előfordulhat?Köszönöm!
Jó estét! Citroen C4 Picasso 2014 1.6HDI autómon hiányzik az akkumulátor takaró és a számítógép takaró műanyag (így vásároltam) vagy gyárilag nincs rajta? Előre is köszönöm!
Az első doksit megtaláltam, a másodikat nem. Az elsőn a 4-es a hűtőradiátortól van egy visszavezető cső, ez gondolom az automata légtelenítő csöve. Még egy ilyen cső érkezik a kiegyenlítő tartályba a termosztát házról.
A fűtés rajzait néztem még, mintha lenne valami kis csavar a csövek tetején, ahol átmegy a tűzfalon, de azt a valóságban nm találtam meg, biztos jól el van dugva.
A hűtővíz hiánynál jobban aggasztanak a hibakódok, meg hogy a lexia most valahogy máshogy működött, mint eddig, nem lát több ECU-t
Valószínűleg csak el kell vigyem valakihez, aki jobban ért az elektromossági részéhez.
Sikerült nagy nehezen kicserélni a hűtővíz csövet. viszont mennyi hűtővíz kellhet bele?
Mielőtt nekiálltam a cső cserének, a hűtőradiátor aljáról lehúztam a víz csövet, és ott eresztettem le a vizet. Kb 5l jött ki.
Amikor leszedtem a hibás cső alsó bilincsét még elég sok víz elfolyt. Ez valami külön kör lehet? Ebbe hogy lehet feltölteni vajon vizet?
A kiegyenlítő tartályba már max-on van a vízszint, mentem az autóval kb 50km- azóta. kb 5l vizet tudtam a rendszerbe tölteni a tartályon keresztül.
Ami érdekes, hogy eddig, ha bluetooh-os hibakód olvasóval fap lite programmal néztem, a vízhőfok nem igen ment 80 fok fölé, most elérte a 95-öt is.
Docbackup programban írnak egy olyat:"Csavarja ki a hűtőfolyadék - kimeneti egységen és a fűtőradiátor csővezetéken lévő légtelenítő csavarokat ."
Ezt tudja valaki hol lehet? Mert én nem láttam ilyet sehol.
És természetesen megörvendeztetett az autó újabb hibakódokkal.
FapLite-ból:
P0243 turbo pressure solenoid valve control open circuit
P1693 Remotely controled ECU wake-up Start or stoprequests missing or invalid...
P2562 Turbo valve position copy signal Value lower than setting..
U1118 Communications on the comfort CAN No communication with the buit in system interface
U2001 Remotely controled ECU wake-up Main wake-up request missing or invalid
Diagbox és lexia is érdekesen működik. Lexia csak 3 ECU-t talál, diagbox nem tud kommunikálni a befecskendező computerrel, és a diesel adalékoló rendszerrel.
Sziasztok. Mi történik, ha én kicserélem itthon a légtömegmérőt ( elvileg rossz ), de nem lesz inicializálva? Nem fogja felismerni, nem fog megfelelően működni, fals értékeket fog mérni/továbbítani? Vagy jó így is? Köszönöm.
Bárdinál nem találja az alvázszám alapján az autót, unixnál hiába vagyok regisztrálva, csak szerződött partnerek használhatják az alvázszám keresést. :(
Elküldöm neked emailben az alvázszámom.
A kérdésem továbbra is az, hogy ki kellhet szerelni a motort, hogy ehhez a csőhöz hozzáférjen az ember, ha cserélni kellene?
Van egy gyanúsítottam. Levettem a bal oldali kereket, és a féltengely fölött volt egy cső, ahol ha megérintettem a bilincset, elkezdett csöpögni a víz. Nem tudom mennyire látszik a mellékelt képeken. Már csak az lenne a kérdés, hogy ez melyik cső lehet (Az lehet, hogy nem jó ábrát raktam be, nekem csak egy kalóz verziójú docbackupom van, alváz szám alapján nem tudok keresni benne.
A 9-es és 10-es van a motor mögött és félig-meddig a 8-as. (mert az félig a motor oldalánál van, ahogy rámegy a termosztátházra.)
A rajzon látszik, hogy a 15-ös a termosztátházból megy előre az olaj-víz hőcserélőre. Az elég nagy darab, megismered a motoron. (elöl)
A C is nyilván így elöl lesz.
Feltölteni nyilván a kiegyenlítőtartályon keresztül kell / lehet. Légteleníteni nem biztos, hogy kell / lehet, fejből nem emlékszem rá, de a termosztátházat összekötő kis műanyag cső ami a kiegyenlítőre megy, az pont az automata légtelenítő cső. Esetleg a tűzfalnál a radiátor csőcsatlakozásánál lehet egy légtelenítő rajta.
2007-es C4 Grand Picasso 2.0HDi autóban a hűtővíz rendszerben van olyan gyenge pontja, ami sűrűbben tönkremegy?
Valami típushibára gondolok.
Lehet csak ezzel az autóval nincs szerencsénk. Amikor megvettük, nem sokkal utána elfolyt a hűtővize. Tréleren elvittük szerelőhöz, ahol megcsinálták. ugyanabban az évben Horvátországba mentünk nyaralni, és ott is elfolyt a hűtővíz. ott egy helyi márkaszervizben megcsinálták.
Most pár év után megint elfolyt a víz, szegény feleségem vezette éppen. Felülről nem is látszik, nem azokkal a csövekkel van baj, amik a hűtőradiátorhoz mennek.
Vittem deszt vizet, a tartályba töltöttem, de nem folyt lejjebb, hogy lássam honnan folyik.
Az autót egyenlőre ott hagytuk, ahol elfolyt a víze, de majd valahogy hazavontatjuk.
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat! Így most már amint lesz alkalmam elmegyek megnézni az autót. Esetleg tudna segíteni nekem H milyen diag program szükséges hozzá és H mit kell állítani? Előre is köszönöm!
Köszönöm szépen a választ! Ez az összeg a kettős tömegűvel együtt értendő? Szlovakiabol vagyok. Az autót 1500 euróért kínálják. 308 000 km van benne. Ezt az árat megérné e?
Nekem kuplung cserére az itt is ismert szerviz 280000-et mondott ami normál ár. Egyenlőre néha illesztem és így elfogadható, de hőmérséklet függő, a mínuszokban másképp viselkedik mint most. Engem azért nem zavar ez annyira mert kamionozok és azokban is ilyesmi elven működő kuplung van és 8-900000km-nél mind rángat már van amelyik hamarabb is. 1 éve 336000-el vettem alig észrevehető rángatással ami egész nyáron nem rosszabbodott csak ahogy bejött a hideg akkor erősödött fel, most 378000 van benne. Amíg a kettőstömegű nem ráz vagy nem esik szét adddig így marad.
Nagyon szépen köszönöm az információt! Esetleg valaki tudna írni egy irány árat H milyen összeggel járna pl kuplung csere, EGR csere robotizált váltós 2.0 2007 évjáratú autónál? Előre is köszönöm
Az enyém is csinálja bár itt kapott javaslatokra néha állítok rajta géppel és akkor sokkal jobb, nem a váltó hanem a kuplung a gond illetve lehet, hogy az egr amit szintén néha illeszteni érdemes.