Szoktad ellenőrizni a guminyomást? Vagy a gumis amit belenyom, azt hagyod és kész? Többször jártam úgy, hogy a gumis kábéjólesz értékre nyomta, ezért mindig ellenőrzöm (szezon közben is) a nyomást. Az öreg szakik sokszor az ökölszabályos elöl 2 hátul 1,9 nyomásra lövik, pedig csak ki kell nyitni a vezetőoldali ajtót, s ott van a a táblázat ... 1,9 már sehol nincs, a kocsik súlyával a nyomásértékek is feljebb másztak ...
... na jó, a Te 1.2-esed nem olyan nehéz mint a dCi-k :-)
Másik gumist tényleg érdemes megkérdezni, de úgy, hogy nem kell neki mondani, hogy az előző szerelő szerint már rossz ... :-)
Parasollal szemben én városban és a Mecsek lankáin használom az autót. Noha, igyekszem fékkímélően vezetni (motorfék, normális tempó) 53e-nél fékbetét csere volt. Mivel ő a jobb minőségű autópályán km-eket tett meg fékezés nélkül, ezért jobban is bírta. Talán a gumik sem koptak úgy, mint itt a városban vagy a rosszabb kátyús utakon.
Szerintem ne adj egy gumis véleméynére. Kérdezz meg még kettőt! Ha ők is hasonló véleményen vannak, akkor igaza van. Ennyit bírtak.
Én városban, rövid utakra használom a kocsit téli-nyári Bridgestone. 55e van a kocsiban és a gumi elöregedése előbb fog gondot okozni, mint a kopása. Feltétlen érdemes figyelni, hogy egyenletesen kopott-e! Álló helyzetben lévő forgatást én kerülöm és figyelni kell a megfelelő nyomásra is.
Én tegnap akut voltam kénytelen cserélni, mert reggel nem indult a verda. (6,5 éves eredeti aku volt még benne.)
Nekem 71 ezer km-t bírt a Bridgestone. Ez 3 szezont jelentett, és nagyon elkopott. A téli Michelin 4 télen volt fenn és még egy nyarat is kibírt. 99 ezer km-t tettem meg vele, és kb. 4,5 mm-es volt, amikor kidobtam. A második nyári garnitúra Continental volt. Eladásig 39 ezer km-t futott, és még nagyon jó állapotban volt. Én sokat mentem autópályán, és keveset fékeztem. Féktárcsa a 210 ezer km alatt nem volt cserélve, csak az első betétek 140 ezernél, míg a hátsó fékek 207 ezernél.
Felrakattam a nyári gumikat. A gumis szerint utolsó szezonjuk lesz.
Elhűltem, mivel 40 000 van a kocsiban, és rendesen cserélgettük a télivel., így a gumiban max 25 000 lehet, akkor kb 30 000- nél lesz a cseréje.
Gyári eredeti Bridgestone, amúgy nagyon jó volt szerintem.
Milyen tapasztalataitok vannak? Mi befolyásolja a kopást? Azt látom, h feleségem aránylag sokat fékezget, meg persze a tuti szervó is falja, de ez mellbe vágott.
Így van! Annyit egészítenék ki, hogy jó 10 másodpercet kell tartani, amíg villogni nem kezd.
Nekem is már kiírja, hogy "Olajcsere köv.", és nincs visszaszámláló, de egyenlőre ilyenkor nem lehet "kiütni". Meg kell várni, míg a szervízkulcs megjelenik.
A visszaszámláló állásban a nullázót nyomva tartani (mindegy hogy az alsó vagy felsőt) addig amíg villogni kezd majd tovább tartva a villogás megszűnik ... Na ekkor el kell engedni :-)
Én sajnos az autóval együtt odaadtam a használati utasítást is, DE egy ideig le lehetett tölteni a renault.hu-ról a grand Modus használati útmutatóját pdf-ben (14 MB). Én ezt anno megtettem. A kezelőszervek ugyanazok, így tudnád használni. Ha adsz e-mail címet, elküldöm.
Köszönöm a választ! Sikerült lenullázni:) Viszont az autómata világítást még nem sikerült kikapcsolnom. Nem tud véletlenül valamelyikőtök magyar nyelvű leírást a Modushoz???? Természetesen nem várom ingyen!
Nullázni úgy tudsz, hogy kb. 4 másodpercig nyomod a komputer valamelyik vezérlő gombját. (Én az alsó szoktam.) Elkezd villogni, majd egyszercsak nulláza a napi km-ert és az üzemanyag mennyiséget, valamint az átlag fogyasztást.
Az ülést úgy tudod összetolni, hogy kiemeled, felhajtod a középső ülőlapot és az üléssor (talán jobb) oldalán található húzókarral összetolod.
Pécsi Autóklub, 4 óra alatt meg is voltak vele. Rouville szett, Graf vízpumpa lett berakva. A motor 1.2-es benzines, 55 kW. Nekem csak 55.000 volt benne, de idén lesz 6 éves és emiatt esedékes volt a csere, amúgy a kivett szíj még jó állapotúnak tűnt.
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Újonnan vásárolt Renault Modus autóm kifogott rajtam. Nem találom, hol lehet lenullázni a kilóméterórát és nem csúszik össze a hátsó ülés kettessé. Van valakinek ötlete??? Köszönöm
Meg lehet tudni, hol csinálták? Milyen motor van a tiedben? Azért érdekelne a dolog, mert az enyém elérte a 120 ezret, most esedékes, keresem a "jó megoldást".