Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

djibril14 Creative Commons License 2019.04.25 0 0 5711

Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok, próbáltam utánaolvasni mindennek, de nem vagyok túl járatos a témában, ezért szeretnék egy kis segítséget kérni.
Amit a vezetési szokásaimról tudni kell, hogy egy vidéki nagyvárosban élek, évi 5-6000 km-nél többet nem tettem még az autómba (99-es 1,6os A3). A munkám jelenleg 10 perc gyalog, oda csak késés esetén használom a kocsit, a belvárosba is kb kéthetente járok csak be, leginkább 20-30 km-es utakra használom heti 2-3 alkalommal. Pályára nem járok.

Amit a leendő kocsiról tudni kell: 
- évj:2009-től
- Németországban vásárolnám
- 6000-6500 Euro a plafon
- 4-5 évig lenne szerintem nálam, addigra talán időszerű lesz majd egy nagyobb kocsi.

 

Eddig A3 1.6 FSI-ben vagy sima 1.6-ban gondolkoztam, de az utánaolvasás után az FSI ötlet egyre kevésbé tetszik, viszont a az 1,4 TSI elkezdett érdekelni.

Jelenleg ilyesmiben gondolkodom, kb ebben a sorrendben.
1. Scirocco 1,4 TSi
  Ebből láttam 122 és 160 lovast is, itt érdekelne hogy esetleg melyik a problémásabb, vagy melyiket ajánlanátok inkább?
2. A3 1,4 TFSI
3.  A3 1,6 : Amennyiben a fenti kettőt ilyen használat mellé nem ajánlanátok.
Ezek között van-e olyan motorkód, amit feltétlen kerüljek, vagy esetleg olyan, ami jobb a többinél?

Nézelődéskor a hidegindításnál a hang figyelése oké, esetleges lánccseréről érdeklődés (mikor történt, pontosan mi lett cserélve, milyen szervíznél) ami most megmaradt nekem, mint mindenképp kiderítendő dolog. Van esetleg még egyéb, amire figyelnünk kell majd?

Előre is köszönöm a segítséget! :)

Törölt nick Creative Commons License 2019.04.19 0 0 5710

  "..... alig akar visszaesni a fordulat a kuplung benyomása után....."

 

Pont amiatt van,hogy ne kelljen ujból felépülni a nyomásnak.De te tudod.Pucolj esetleg egy fojtószelepet.Nekem sip van benne,jó a hanghatás,de off autóba.30k.a szett bele,az is hasonló hangu.

Előzmény: antpetergolf (5709)
antpetergolf Creative Commons License 2019.04.19 0 0 5709

Hello,köszi a hozzásólást.Igen,még csak gondolkozom a lefújószelepen,mert elég zavaró,hogy egy jobban kihúzatott sebességfokozat után alig akar visszaesni a fordulat a kuplung benyomása után.Találtam hozzá való adaptert pár ezerért és szerelési videót is.

Előzmény: Törölt nick (5708)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.19 0 0 5708

 "......  hamarabban visszaesik a fordulat......."

 

    Pont hogy az nem jó a töltésnek.Ahhoz megint idő kell hogy felépüljön,vagyis "toljon".

Ált.hanghatás miatt szokták alkalmazni.Ne kinlódj vele.

Igen visszavezeti a turbolapát elé,ami kap mindig egy nagy "pofont"minden gázelvételnél.Gyári megoldásnál ugye.Nem tudni melyik jár kisebb kockázattal.

Előzmény: antpetergolf (5707)
antpetergolf Creative Commons License 2019.04.18 0 0 5707

Sziasztok,

Valakinek van már tapasztalata 1.4tsi be szerelt lefújószelepről?Nem a tuning a lényeg,de talán a váltások közötti időt csökkentheti,azaz hamarabban visszaesik a fordulat.Eredetileg ezt a töltőlevegőt visszavezeti a turbó,ha jól tudom.

ostlere Creative Commons License 2019.04.12 0 0 5706

Sziasztok!

 

Egy 2016-os 280.000 Km-t futott 1.4 tsi 125 LE Golf VII.-től szerintetek mire lehet számítani szervízelés terén. Van valakinek hasonló koru futásteljesítményű 1.4-es TSI motoros autója? Én alapból abból indulok ki, hogy ha egy ilyen fiatal autóba ennyi km van akkor valószínűleg 90%-ban autópályán ment vagyis nem annyira elhasználódottak az autó mechanikai részei. Mit gondoltok?

theman3 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 5705

Igen,igen, erre gondoltam.

Akkor ez nem is a működési elv sajátossága, hanem a hülyén megoldott környezetvédelem miatt van.

Előzmény: Trabee (5704)
Trabee Creative Commons License 2019.04.01 0 0 5704

És a kartergáz, plusz olajpára a turbótól.

Előzmény: theman3 (5703)
theman3 Creative Commons License 2019.04.01 0 1 5703
Urak!

Tulajdonképpen mitől kokszolódik hiszen befecskendezés nem ott történik.?
Létezik az hogy a kipufogógáz visszavezetés az oka mindennek?
Ott azon kívül (elgondolásom szerint) más nem okozhatja.
ac07 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 5702

A lánccsere önmagában soha nem megoldás, általában a vezérlés állító kerékkel együtt kell cserélni (ez néha elmarad és akkor viszonylag rövid idő múlva újra csörögni fog).

10 éves autónál simán lehet már bármi, így nem érdemes megspórolni egy alapos (akár szakszervizes) átnézést, hibatároló kiolvasást.

Mindenképpen hideg motor legyen, ha mész kipróbálni, ugyanis ha beindítod, a lánccsörgést rögtön lehet hallani. Természetes, hogy minden kapcsolódó extra, elektromos kütyü működjön rendesen.

Előzmény: Matta2003 (5701)
Matta2003 Creative Commons License 2019.03.23 0 0 5701

Sziasztok!
Próbálok/tam utána járni, hogy egy 2008-as, 122 LE-s Golf 5 Varinat mekkora lutri lehet.
A vezérlés elvileg cserélve van benne (a lánc is, ha minden igaz).

Mire kell odafigyelni? Mit nézzek / kérdezzek meg?

Előre köszi a segítséget!

Haramia100 Creative Commons License 2019.03.12 0 0 5700

Azért köszi 😣

Előzmény: gsis (5699)
gsis Creative Commons License 2019.03.11 0 0 5699

Sajnos,nem az. Klímakompresszor cseréjekor előírás a szárító cseréje is, mert csak így él a garancia. Ez mindjárt

több mint egy százas, néhány órás munkadíj, hűtőközeg pótlás , stb. Összejön az említett összeg.

Előzmény: Haramia100 (5698)
Haramia100 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 5698

Sziasztok.Lenne egy kérdésem.1.4 tsi octaviámba behalt a klíma...ma vittem klímáshoz,elmondva a tüneteket illetve előéletet látatlanba kompresszor,hűtő,szűrő,rendszer takarìtás kb 250ezer....szerintetek átbaszás ?

jamata Creative Commons License 2019.03.11 0 0 5697

Szia,

 

ugyan ezekkel a problémákkal küzdök én is, az enyémben 195ezer km van.

A felsorolt első 3 pont nálam is meg van és nagyon zavaró, de főleg a 3.pont ami aggasztó.

 

Ha jutottál valamire esetleg ozd meg itt, mert engem is érdekelnének a fejlemények.

 

 

Előzmény: skodasuzuki (5691)
ac07 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 5696

Fogalmam sincs, nem túl sok fut belőle itthon, mert nem volt olcsó. Esetleg keress Passat topikot (akár a németeknél).

Előzmény: Haji_14 (5695)
Haji_14 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 5695

Értem. És ez a verzió mennyire betegágy?

Előzmény: ac07 (5694)
ac07 Creative Commons License 2019.02.26 0 0 5694

160 lovas van benne, ha minden igaz - ráadásul ez egy hibrid cucc - ergo ha hozzá kell nyúlni, akkor bárki nem fog tudni érdemben, csak a márkaszerviz.

Előzmény: Haji_14 (5693)
Haji_14 Creative Commons License 2019.02.25 0 0 5693

Konkrétan egy Passat GTE érdekelne. Abban milyen van?

Előzmény: ac07 (5692)
ac07 Creative Commons License 2019.02.25 0 0 5692

Attól függ, melyik teljesítményszint: a legkevesebb probléma a 122 és a 140 lovasokkal van. Ha még szerelték egyáltalán a 160-70 lovast a Passatba, akkor én azt feltétlenül kerülném.

Mindenképpen át kell vizsgáltatni az autót, 2-3 évesbe itt is lehet simán 50-60-e km (bajának még nem kellene lennie).

Ezek amúgy jórészt céges vezetői autók itthon és inkább vesznek dízelt, mint benzinest.

Előzmény: Haji_14 (5690)
skodasuzuki Creative Commons License 2019.02.24 0 0 5691

Sziasztok! 

Egy 2013-as Octavia1. 4 Tsi-ről van szó

A feleségemnek egy 2009-es 1.4 Tsi je van, az utóbbi időben azt vettem észre, hogy az enyém hangosabban fut, már eleve az önindítózas alatt is megítélésem szerint roszabb hangja van az enyémnek már ezt sem értem továbbá:

1. Hangosabban gurul pedig még a gumiabroncsok is ugyanaz a márka ugyanaz a méret... 

2. Jobban bejön az utastérbe a motorhang de legalábbis kellemetlenebb tónusú... 

3. Az utóbbi időben a motornak olyan hangja van,mintha hidrotőkével lenne valami gond, kotyog rendesen de csak terhelés alatt, viszont kellemetlen a hangja, az embernek olyan érzése támad, hogy nincs kedve hallgatni.... Viszont terheletlenül felpörgetve meg gyönyörűen szól felsűvít a turbó és semmi kopogás.... Nagyon béna... Menni viszont jól megy 

4. Hidegen nehezebben indul, mint a másik Octavia 

5. Lehet ez már szubjektív  de úgy érzem az uthibákon is kopogósabban, rázósabban halad át. 

Az autómban egyébként 172000 km van  a feleségemében 203000 km... 

Tapasztalatok, vélemények.... 

 

Haji_14 Creative Commons License 2019.02.24 0 0 5690

Sziasztok!

2016 körüli Passat érdekelne. A TSI motor mennyire macerás, vagy necces? Mindenki óvva int a TSI motoroktól, mert kokszosodik, turbó problémák stb. De városra és 15e km/év futással dízelt meg nem akarok venni. Hogy miért nem lehet business felszereltségű autót benzin motorral szerelni...

endre70 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 5689

Helló,

Márkaszervizek Porsche Hung.-tól bérelik ki.Sajnos nem tudom,mert nekem gariban csinálták,de ősrégi problémámat /alapjáraton fogyasztó beüzemelésnél ,világítás,kuplungpedál benyomás,csakis hidegen motor egyenetlenül jár/,nem oldotta meg!Szerintem nagyságrendileg 100 körül.Láttam fotókat nem volt vészes 4es hengernél volt kicsit több koksz 1x ott mutatott is égéskimaradást kiolvasáskor más esetekben soha semmit,mint ahogy most sem koksztalanitást követően,de mégsem tökéletes....

Előzmény: kisp113 (5688)
kisp113 Creative Commons License 2019.02.18 0 0 5688

Elnézést, hogy kérdésre kérdéssel jövök:

Melyik márkaszervíz tud koksztalanítani és milyen technológiával? (és mennyit kérnek érte? :))

Előzmény: endre70 (5687)
endre70 Creative Commons License 2019.02.18 0 0 5687

Sziasztok!

2015.03.havi 1.4 tsi golfom van 122 PS, 20 000 kilométer volt bent mikor vásároltam 1 évesen.
Sok gondom volt vele apróbbak,de 35 000 kilométer körül kezdte azt amiről teszek be egy mai videót is,tehát csakis hideg motornál,ha fogyasztó kerül beüzemelésre pl. kuplungot benyomom vagy világítást kapcsolok pár másodpercig fulladozik aztán magától beáll normál üzemmódra.Az első ingadozás videón kuplungpedál benyomását követi a második pedig világiíás kapcsolás után következik be.
Márkaszervizben pénteken elvégeztek egy koksztalanítást,határozottan csendesebb lett,de sajnos a probléma nem szűnt meg.Korábban cseréltek mar trafókat gyertyákat hibakiolvasó soha semmit nem mutatott.Hab a tortán,hogy pénteken mikor hoztam haza szervizből gondoltam kipróbálom,hogy kokszmentesen erősödött-e akkor meg nem tudtam,hogy hidegindítási gond realizálódott vagy sem,Rezonanciára lettem figyelmes hirtelen gázadásnál főleg magasabb fokozatban pl. 3-4-5 ös lepadlózva fordulat 2 ezerről 4 ezerre ugrott,mint egy gti-nél,de haladás nem volt egyenes arányosságban a fordulattal nem gyorsult elnyúlt az erő,akár egy automata autónál véleményem szerint kuplung csúszik el.Ma vittem vissza szervizbe,mert rádión csinálnak szoftverfrissítést az sem tökéletes néha hang van kép nincs,gyújtás levétel ráadást követően tökéletes.Ezeket a fent említett régi és újkeletű problémákat ecseteltem.Kuplungra nincs gari,esetleg szétszedés után,ha kellőképpen dokumentálják és bizonyíthatóan nem a rendeltetésszerűtlen :-) használatból van a gond,hanem gyári hiba akkor méltányossági alapon mehet gariba,de ehhez ott kell szétszedetnem. Majd olajszintet megnézem még az most jutott eszembe,hogy nem-e szimeringet nyomott ki és olajos lett a tárcs,mert talán ez is lehet magyarázat.Mindezt úgy kell megemésztenem ,hogy az autóval hímes tojásként bántam 15 000 ezrenként cseréltettem mindent amit 30 000 ezrenként írtak elő 63 000 km van jelenleg bent.A hajam fonom be tőle,egyenlőre azt sem tudom kettős tömegű is cserélendő ilyenkor van -e bent egyáltalán várom az infót szerviztől.talán valakinek hasznos lehet az infó,gondolom segíteni nem tud senki,mert szervizek is tanácstalanok,pedig jártam őket szépen.

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.17 0 0 5686

Sziasztok!

 

Családi autónak VW Touran vagy Sharan típusokat néztegettünk, kézi váltóval 1.4TSI 140LE motorral. 

Mik a tapasztalatotok ezzel a motorral kapcsolatban? Kell tőle félni?

Ismert hibákról csak a szokásos vezérműlánc csere, nem is inkább hibe illetve ha jól informálódtam hidegindításkor is van valami talán a katalizátorral. 

f_zoli Creative Commons License 2019.01.20 0 0 5685
Előzmény: Törölt nick (5684)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.20 0 0 5684
Előzmény: f_zoli (5683)
f_zoli Creative Commons License 2019.01.20 0 0 5683

Mindenkinek az első benyomása az, hogy milyen erős. Vagy, ha így könnyebb elképzelni, a keréken mért vonóereje az ugyanennyi lőerős kétliteres TDI-vel egyezik meg, csak ez még rugalmasabb is. Fogyasztás: a spritmionitor.de szerint az átlag kb. 6.5 liter, nálam hozza (város+pálya). Szerintem röhejesen jó kombináció, véletlen egy kicsit túl jó lett. Karbantartás, szerviz: nem oly régi lévén még nem volt esedékes.

Előzmény: Szirtivápa (5681)
Balázs Kovács1979 Creative Commons License 2019.01.19 0 0 5682

Szíjas, nekem is ilyen a jetta-ban. Erős ,nyomatékos. Országúti tempó mellett nagyon alacsony a fogyasztása.. viszont városi vonszorgálánál 8-10 liter, minimum.... ezt 15000 együtt eltöltött km után mondom.+

 

Előzmény: Szirtivápa (5681)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!