Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ivan_G Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2209

Most néztem meg az általad megosztott videót, ezek szerint már a 90-es szériában megjelent, elnézést a tévedésért!

 

Van viszont egy dolog, ami már régóta fúrja az oldalamat, de eddig mindig elfelejtettem megkérdezni: a jobbkormányos modellek bal sárvédőjének elején lévő kis tükör (jellemzően japán belpiacos autókon általános jelenség) mire való?

Előzmény: Khan01 (2205)
Ivan_G Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2208

A TRC VSC és egyéb menetdinamikai szabályzó csodák a 120-asban jelentek meg az intergrált főfékhengerrel. Itt nincs ABS kocka, sem vákuumos fékrásegítő, hanem egy villanymotor állítja elő a féknyomást amit egy nyomástárolóban tárol el. (Cserélni akarták az enyémben 1,5 M-ért! Végül ha egy helyen kikupálják, akár 50.000-ből is kijött volna a tényleges javítás, csak nem nagyon ismeri senki. 6 hónap utánjárásra váltottam a dolgot. 4 különböző szervízben volt ez alatt. Jelzem, alapvetően nem is az volt a baja!) DE! van 120-as hagyományos vákuumos fékrásegítővel is, ha a fenntarthatóság a cél, érdemes erre is figyelni. A kb. 25cm átmérőjű vákuum dobról könnyen felismerni.

Előzmény: Khan01 (2205)
Ivan_G Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2207

Hátsó ajtón lévő pótkerék esetén, amit én láttam a tank volt a csomi alatt, úgy mint a 90-esekben.

Előzmény: offroadgangster (2188)
Ivan_G Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2206

Elektronikus 95-öst és 5 ajtós kézis 120-ast még én sem láttam! Azt látni, hogy a 95-ösök utolsó évjáratos modellek, valószínű már elérhető volt a 120-asba szánt technika.

 

Az én 120-asom 2003-as francia autó, francia forgalmija szerint 8 személyes, át is írják a magyarba is. Kis közbenjárással sikerült elintézni, hogy csak 7 személyesnek legyen beírva, 3 ember úgysem fér el leghátul, D2-t meg nem szeretnénk feleslegesen fizetni az autópályán.

 

Felnőtt embernek szerintem kínzó pad a leghátsó sor hosszabb távon, nem is a lábhely, hanem az a rossz, hogy nincs a lábaknak kialakított mélyedés, tehát felhúzott lábakkal térddel a fül mellett kell ülni, az ülőlap kb 10 cm magasságban van a padlótól. Rövid távon alkat és hajlékonyság függő, jógásoknak nem gond, én 10 km után inkább mennék gyalog :)

Előzmény: Levente.hu (2184)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2205

Az enyémben nincs, az biztos! Lehet, voltak olyan országok, ahol úgy árulták, vagy esetleg automata váltó mellé adták volna?

Előzmény: offroadgangster (2203)
vectra12 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2204

Koszonom. Alkalomadtan letesztelem.

Előzmény: offroadgangster (2203)
offroadgangster Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2203

A 120-asban nem volt külön kapcsoló rá, ottvolt a háttérben és aktiválódott ha kellett. Abban nem vagyok biztos, hogy csak terepfelezővel együtt vagy rendes sebességben is. Igazából talán nem is A-TRC a neve ezekben, hanem VSC és TRC megnevezéssel van jelen.

 

Az FJ Cruisernél van lehetőség kapcsoló beszerelésére utólagosan is, ha a megvásárolt tartozékokban nem is volt benne. Bedugod a megfelelő helyre és lett egy külön funkciód az autóban.( https://www.youtube.com/watch?v=HbG66WEfhGU ) Ha nincs külön bekapcsolva, akkor nem aktív, és csak terepfelezővel együtt működik.

 

A 90-es és 95-ös modelleknél nemtudom mi a helyzet, de van lejjebb a 2192-es HSz-ben egy kép, amin külön ábrája is van a műszerfalon.

Előzmény: vectra12 (2201)
offroadgangster Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2202

igen, az A-TRC-t. Mi azt csak elektronikus difizárnak hívtuk (pontatlanul persze, de berögződött), valójában inkább kipörgésgátó akarna lenni, ahogy azt írtad is, a diferenciálművet nem zárja csak az elforgó kereket fékezi le.

Van létjogosultsága, biztosan többet ér mint a semmi, de tényleg csak könnyebb terepen.

 

Előzmény: Levente.hu (2199)
vectra12 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2201

Koszonom. Azt ki tudom deriteni h van e ilyenem? Kulon kapcsoloja van?

Előzmény: Levente.hu (2200)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2200

Active Traction Control. Gyakorlatilag egy difizár pótlék, az elpörgő kerekekbe fékezget bele szakaszosan, egyenként. Az elmúlt időben sokat fejlődött, sokkal kisebb megcsúszással dolgozik. Sőt, LC200-nál erre épülnek a különböző offroad módok, és akkor az is szabályozható, hogy mennyi elpörgést engedjen. (homok, szikla, sár, stb.) Egy valódi difizárat nem tud teljesen kiváltani, koptatja a féket, és ha nagyon túlterhelik, akkor előfordulhat, hogy túlmelegszik és letilt.

 

A legtöbb autógyártó ilyet használ ma difizárak helyett, még személyautókban is van már hasonló. (ugyebár ABS és VSC mellett nem jelent túl sok plusz hardvert, csak szoftver kérdése)

Előzmény: vectra12 (2198)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2199

Ha jól értem, akkor elektromos difizár alatt az A-TRC-t érted? Vagy elektromos kapcsolású gyárit? Nyilván az előző nem összemérhető egy rendes difizárral.

A középső torsen, ha teljesen elveszti a tapadást, ugyanúgy elpörög, mint egy nyitott difi. Onnantól kezdve működik, hogy mindegyik tengelyen legalább egy kis nyomatékot le tud adni, akkor jobban tapadó tengely kap többet. Szóval tényleg a soft road körülményekre való, közúti stabilitásban segít, nyilván a VSC-vel karöltve.

Előzmény: offroadgangster (2195)
vectra12 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2198

Sziasztok, vki felvilagositani mi az ATRAC? Ill hogy tudom megnezni van e a kocsiban vagy nincs? Lehet itt is egy erzekelo/kapcsolo hianyzik h mukodjon mint a temponatnal? Koszonom

Levente.hu Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2197

Ezt a torsen dolgot már párszor kiveséztük. Onnantól, hogy össze van zárva, már nem torsen, hanem egy zárt difi, olyan mint a másik. Ha meg nincs zárva, akkor havon, vizes úton jobb, mint a nyitott, ez nem vitás. Nyilván nem váltja ki fixre zárt állapotot, de pont ezért lehet azt is zárni. Meghibásodásokról nem tudok, szóval nem tudom mi a baj vele. Így meg, hogy van csak karos kapcsolású változat, jobbnak/fejlettebbnek tartom, mint az LC95 megoldását.

 

A fogyasztás tényleg sok tényezős, bár amit írtok abban elég nagy a szórás. A vezetési stílusról nem tudok nyilatkozni, bár azt gondolom, hogy egy kicsit sietős... Persze nem ész nélkül.

Egy gyári méretű AT-s gumit kapna, sőt, igazából az alapváltozattól(215/80 R16) kicsit szélesebb gumi is elég lehet. Éves futásteljesítményt nem írtam, nem sok, kb. 15e km. Átépítés kizárva, gyárilag kell jónak lennie. (részben ezért is lenne LC, a furgonok terepképességébe mindig bele kell nyúlni, és akkor se az igazi) Valahol 8-10 liter közötti fogyasztás megemészthető(az eddigi gép evett 9-10 litert), 10 fölött ne nagyon, és országúton egy max. 8 liternek örülnénk...

 

Ez a rendberakós dolog kb. a következőben merülne ki: fékbetét, olaj, szűrő és vezérműszíj csere, minőségi korrózióvédelem, meg egy jó gumi. Na jó, egy generátor felújítás belefér. :-) Kicsit vicceltem, és érzem, hogy itt több kérdésben is álmokat kergetek, de valahol tényleg újszerűbbet keresnénk, lesz rá 15 év lelakni. Az előző autó egy Hiace 4WD volt, és tulajdonképpen a fentieken kívül nem sok mindent kért a 15 év alatt. (volt egy kuplungcsere, lengéscsillapító, meg valamelyik gömbfej) Az is igaz, hogy nem volt benne kb. semmi extra, ami külön gondot jelentett volna.

 

Előzmény: Khan01 (2194)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2196

Köszi a választ! Mivel munkagépnek kell, így el tudod képzelni, hogy nem egy fényezett lökhárítós, alufelnis, krómos csodáról álmodik. Mondjuk az oldalsó műanyagnak terepen is van értelme, sok kisebb nyomódást rugalmasan elvisel.

 

Ezt a motor kérdést kicsit jobban is körül akarom járni, elvileg a 95-ösben lévő 1KD-FTV "továbbfejlesztett" változata... Viszonylag húzós tétel, és hosszú kiesést jelent, ha beüt a baj.

Az utánfutó kb. 1.5t lenne.

Előzmény: offroadgangster (2193)
offroadgangster Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2195

(offroadgangster az egyetlen, akit tudok, hogy 120-ast off roadosított, és elégedett volt vele...)  elégedett... Minden autónak vannak pozitívumai és negatívumai terepen. Sok terepjárós ismerősünk van, más-más autókkal és felszereltségi szinten, senki sem elégedett a gépével 100%-ban.

 

Nem a torsen vagy nem torsen difik voltak a gyenge pontja az autónak terepen. Gyengébb terepen, ha csak kimész pl. horgászni vagy vadászni, tökéletesen megfelel a gyári felszerelés is. A középső difit nehezebb terepen zárni kell, ott rögtön elveszti a torzen (ha van?) a szerepét. Első és hátsódifit pedig rögtön cserélteünk ARB-re, mivel tudtuk hova megyünk majd vele. Komolyabb sárban az elektronikus difizár pl semmit sem ér, az autó nem kiássa magát a sárból, hanem egyhelyben áll és fékezi a kipörgő kereket.

 

Nekem konkrétan megörtént egy árvíz alkalmával, hogy belementem a kb küszöbig érő vízbe egy elöntött viszonylag jól kigyúrt földúton és a nem bezárt középsődifi nem tudta megoldani a helyzetet. Az automata váltó elkezdte csúsztatni a sebességet, olyan volt mintha az autó nem tudná eldönteni, előre vagy hátra küldje a nyomatékot, az autó megállt és nem akart mozdulni, csak búgott a motor. Amint bekapcsoltam a zárat, gond nélkül ment az autó tovább.

Előzmény: Khan01 (2194)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2194

A torsennel azért tippeltem, mert régebb már szó volt róla, hogy itt mifelénk off road berkekben hallani sem akarnak róla (offroadgangster az egyetlen, akit tudok, hogy 120-ast off roadosított, és elégedett volt vele...)

 

A leírt használati igény pont az, ahogy használta a volt tulaj is az én 95-ösömet, és nagyon elégedett volt vele. Csak azért adta el, mert egy tesztúton megtetszett neki a 200-as, meg a 150-es, és le akarta cserélni, a képviseletnek én meg a "várólistáján" voltam a 95-ösre. 

A madárkák azt csipogják, hogy azóta megbánta, de ez már egy másik lemez.

 

A fogyasztás egy nagyon komplex dolog. Nagymértékben függ vezetési stílustól, gumirecézettől, guminyomástól, szállított súlytól, időjárástól, útviszonyoktól, és domborzattól is.

 

Ezek az autók mivel nehezek, alsó fordulaton meg a motor erőtlen, ezért sokan pörgetik, növelve így a fogyasztást. Keresztül-kasul járva fél Európát merem állítani, hogy a sofőrök nagy része nem tud jól vezetni. Bizonyítani tudom, hogy sokkal nagyobb fogyasztást hozok ki ugyanazon az útszakaszon, egy fék-gáz vezetéssel, -  ahogy a legtöbben vezetnek -, mint ahogy általában szoktam: a kanyarokat "kidolgozom" gázpedálból. Halálom, mikor egy nálamnál jóval stabilabb kisautó előttem 30 fokos kanyarban fékez!! Aztán persze nagy gáz+füst, aztán 100 m múlva megint fék...

 

A legkisebb fogyasztásom, amit csak egyszer sikerült elérnem az 6,7L/100km volt, de 7,5-öt nagyon sokszor hoztam ki Bridgestone Blizzak gumikkal. BFGoodrich AT-vel 8,7-10 körül mozog 2 bar nyomáson. Ha leengedem 1,6-ra, már 7-8 decivel nő az átlagfogyasztásom is. 

 

Az én véleményem az, hogy ha 15 évben gondolkodik az ismerősöd, akkor simán megéri megvenni néhány hibával azt a 95/120-ast és némi plusz pénzből rendberakni, mert meghálálja.

Nekem különben van tanyás ismerősöm Magyarországon, ő is 95-öst tart, az elején sok javítani volt rajta, de most nagyon elégedett vele.

Ja, és "aktív" korában nepper volt!!

Előzmény: Levente.hu (2190)
offroadgangster Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2193

Egy matt lökhárítós, lemezfelnis, műanyag szélesítés nélküli 120-as még ki is néz valahogy.  - fene a gusztusotokat :D

 

És akkor viccet félretéve:

-Ami gyenge pontja lehet a 120-asnak, az a motor. Sok besült belőle, főleg a Hiluxokban, de a 120-asokban is, pl. nekünk 2x is.

 

-Másik gyenge pont az első kerekek geometriája, gömbcsuklójai, kormányműve, terepen hamarabb elhasználódik (de ez igaz minden autóra talán).

 

-Valós fogyasztás: EU IV-es motor, terepkerekekkel, magasítva 10,5-11,5 l. Ez az érték kb egyforma volt otthoni rövidebb használatban, és autópályán is 130-140es sebességgel. Terhelés sem nagyon dobott a végeredményen. Terepen ugrik a fogyasztás, ott be tudta vágni a 20-30 litert is gond nélkül, sőt... (de ugye terepen az üzemóra a mérvadó, nem a megtett km). Sima, uti kerekekkel kb 9,5-10 liter volt.

 

-A rugózás olyan, amilyet szereltetsz belé, ha a meglévő nemtetszik. Szerintem a gyárival sincs gond, de lehet megérdemelne egy erősebb rugózást/lengéscsillapítást, ha terepen fog súlyt cipelni.

 

-Utánfutót elvileg bírja, attól én nem tartanék. Bár nem mindegy, hogy az utánfutó 750kg vagy 2000kg...

 

-Mindenképp 17"-es felni kell előre, nem fér el a féktől a 16-os sehogysem, ha sikerül is felrakni, nem fog elforogni. Hátra elfér a 16"-os is.

 

 

Előzmény: Levente.hu (2190)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2192

Úgy tudtam, hogy mindegyikben van... ??? (kivéve az ilyen harmadik világbeli modellek)

 

https://www.youtube.com/watch?v=OUSXOiROrQI

Itt egész jól bemutatják, bár a mai LC-kben sokkal fejlettebb van. Azt nem tudom, hogy zárt hátsó difivel együtt is működik? (elöl)

 

Előzmény: LC8Sumi (2191)
LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2191

Izgalmas ez a difi/difizár story:) Ráadásul ahogy látom van olyan 90-es, amiben van ATRAC?

Levente.hu Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2190

Lenne még néhány konkrét és elméleti kérdésem, ugyanis felmerült egy közeli családtagnak lehetséges opcióként egy LC beszerzése.

Az elméleti kérdés úgy néz ki, hogy ajánlott-e a következő(kb. mindenes) feladatra egy 95/120-as típus:

-az illető átlag 15 évente cserél autót, a használat módja elég nomád, nem veri szét, jó műszaki érzéke van, de nulla ideje van az autóra, használati tárgy A-ból B-be.

-haszongépjárművet váltana vele LC + utánfutó kombinációval

-alapvetően koszolós cuccolás, szükség esetén utánfutóval, de gyakran ledöntött/kiszerelt ülésekkel

-hosszabb távú utazás(rendszeres 200km-ek oda-vissza, meg ami még jön rá, pl. nyaralás), akár gyerekekkel, halom cuccal, alkalmanként utánfutóval (együtt mind)

-extrém terepezés nincs, de mindennapi földút, akár cuccokkal, max. egy masszív vízmosásos emelkedő (akár) rakott utánfutóval

 

A gond talán az időtáv, főleg a 95-ös esetén, de nyilván a kínálat tetejéről kellene valami rozsdamentes(olasz?) megkímélt. A 120-as kevésbé jön be, de sokkal nagyobb a választék, kicsit nagyobb belül, középen van hárompontos öv, ami gyereküléshez kell, meg nyilván sok apróságban jobb azért. Hátránya hogy (szerintünk) csúnya, és a terepképessége gyengébb(terepszög, rugózás, stb.), de végül is mindegyik túlteljesíti az elvárásokat. Egy matt lökhárítós, lemezfelnis, műanyag szélesítés nélküli 120-as még ki is néz valahogy. :-)

 

 

 

Konkrétabb kérdések:

-valós, lehetőleg nem elfogult fogyasztási értékek milyenek? (csak D4D, 5 és 6 sebességes, átlag, valamint 90-100km/h-s országúti tempónál, van-e különbség az EURO III-IV között e téren?)

-mi a várható legnagyobb meghibásodási lehetőség, illetve jellemző típushiba? (csak relatív fapad modellek, tehát se automata, se légrugó nem jön szóba)

-rugózásra terepen a 120-as keményebb-e?

-a 120-asra mindenképp 17"-os felni kell, vagy lehet 16" is? Gyári opció esetleg?

-rakományrögzítő fül van-e a 95-ösben? (illetve van-e akkor is, ha 7 személyes?)

 

A 95-ös a szimpatikus, de ahogy elkezdni nézegetni az ember, rájön, hogy már mindegyik lehasznált, és nem biztos, hogy kibír még értelmesen 15 évet. Még egy 13e €-s példány se épp úgy néz ki, ami annyira újszerű, szóval hamar elmegy az ember kedve tőle. A 120-asból középárban már van olyan, ami szemre jól néz ki, de még ott se tudni, hogy alul mi van.

 

Előre is köszönöm/-jük a tapasztalatokat!

Előzmény: Levente.hu (2189)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2189

Szerintem torsen lesz az. Sokkal olcsóbb egy kapcsolókart/aktuátort(valami rendes neve nincs? :( ) variálni az osztóművön, mint kétféle osztóművet gyártani. Mindegyik osztómű amúgy képes bármelyik kapcsolás kialakítására, csak szerelék kérdése, hogy milyen legyen.

 

Ha tudna valaki japánul, akkor asszem ebből megtudnánk az okokat:

Valamit magyaráz, hogy melyik miért... És ugyanaz a felállás LC90 és LC120 esetén, mindegyik tudta mindegyiket, valamilyen okból. Az LC90 se torsen azért mert más a kapcsolása, szóval nem egyfajta technikai "visszalépés" a 90 felé, hanem valami más oka van.

 

A felszereltségek kapcsán én is úgy emlékszem, hogy a Toyota már jó ideje csomagokba pakolja a dolgokat, és azt kapod ami benne van. Most is így kapható az LC és a Hilux, és pl. Hiluxnál is volt olyan felszereltségi szint, ahol hiányzott a difizár, meg most az LC150-nél is van ilyen. Ettől még számos eltérés lehet, meg országonként/piaconként is eltérnek a csomagok meg azok nevei.

 

A hátsó lábtér kapcsán kösz az infót mindenkinek, a 8 személyest szerintem itthon simán beírják a forgalmiba, ha van benne öv. Az más kérdés, hogy inkább nem akarnám, mert akkor már D2 kategória az autópályadíj.

 

 

Előzmény: Khan01 (2185)
offroadgangster Creative Commons License 2019.01.03 0 0 2188

A két autónál ami biztos más, az a hátsó ajtó alakja :D

Nem tudom, mi van a csomagtér alatt, ha az ajtón van a pótkerék. Lehet semmi...

Előzmény: lowpici (2187)
lowpici Creative Commons License 2019.01.03 0 0 2187

Az enyém 2006-os és 8 személyes. Ugyan nem ültem még hátúl, de a lábtér szűkössége miatt hosszútávon nem lehet túl kényelmes. Ez egyébként alsó pótkerekes, azt nem tudom, hogy a hátsó pótkerekesnek más-e a csomagtartó kiképzése.

Előzmény: offroadgangster (2186)
offroadgangster Creative Commons License 2019.01.03 0 0 2186

Hello! Boldog új évet mindenkinek ;)

 

Egyszer már azthiszem írtam itt, mikor mi vásároltuk 2006-ban, nem lehetett megválogatni a felszerelést, és előtte sem nagyon, fater évekig lesegette a 120-ast mire ráadta a fejét. Egyik visszatartó ok pont a felszereltség volt, mivel tudtuk, hogy mi át akarjuk építeni.

 

Voltak csomagok, előre megszabott felszereltséggel, azokon változtani nem lehetett. Nem volt lehetőség ezt kivenni, azt hozzáadni. A csomagok eltérők voltak országonként, pl. Szlovákiában a DAC rendszer csak hátsó légrugókkal együtt volt, Németországban volt DAC légrugó nélkül, azért hoztuk onnan a autót. A miénkben elektronikus "difizárak" voltak, manuálist mi szereltünk bele, ARB-t. A középső difi gombra zárt.

Hogy fokozzam, a németeknél egyik csomagban sem volt együtt a DAC-HAC-TRFC és a hátsóajtós pótkerék, csak a csomagtér alatti volt kapható, persze jóval többért. Vakaróztunk is, mikor a nagyobb átmérős terepkerék nem fért be pótkerék helyére a csomagtér alá...

 

Egy barátunknak kb 1,5 évvel öregebb 120-asa van, neki van gyári hátsó difizárja, tekerős, nem karos. Középső difizárat nem tudom, hogyan lehet kapcsolni az övén... Volt még egy távolabbi ismerősnek 120-asa, de az övét nem láttam belülről.

 

Az FJ Cruiserünkön a hátsó difizár nyomógombos, nem tekerős, mondjuk jobban is beleillik az autó belsejébe.

 

A 80-asunkon automata váltóval a középső difizár automatikusan kapcsol, mikor a terepfelezőn megy az autó. Manuálisan nem is lehet kapcsolni (ez néha nem a legjobb kombó, már dolgozunk a "rövidrekötésen"). Viszont láttam már képeket gombra működőről is, manuális sebváltósban.

 

Amit láttam 120-ast 7 személyest, ott a leghátsó üléssornak nincs lábtere, gyerekeknek kényelmes lehet ott utazni, de egy magasabb termetű felnőttnek biztos nem.

Előzmény: Khan01 (2185)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 2185

Érdekes felfedezéseket teszel! :)

 

Szerintem biztos nem felszereltség kérdése a hátsó difizár, szerintem rendelhető feláras extra volt, de ha egyszer a képviselet fele járok, és nem felejtem el, megkérdem az értékesítési igazgatótól.

 

A 120-as karos központi difizáránál, látom, te is feltetted a kérdést magadnak, hogy vajon Torsen-e? Én nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy az nem az. 

 

Az én 95-ösöm fullextrás, de a központi difizáram karos! (egyébként erről a gombos változatról írtam a múltkor, csak már nem emlékeztem fejből, hogy működik)

 

A 90-es és a 120-as is 2007-ig 7 személyesnek van kiadva, annak ellenére, hogy 8 gyári biztonsági öv van bennük. 2008-tól van papír szerinti 8 személyes 120-as. Erről még volt korábban szó itt ebben a topikban.

 

Én egyszer utaztattam 6 fős felnőtt társaságot egy oda-vissza 200km-es úton, két hölgyet ültettem leghátra, nem volt semmi panasz, sőt, mikor utólag rákérdeztem, hogy nem-e volt kényelmetlen, még csodálkoztak is, hogy miért kérdezek ilyeneket. Azt mondták, hogy még egy utazást simán bevállalnának ott. 

A gyerekeim meg egyenesen imádnak ott utazni, bár nekik rövidebb a lábuk, és ülésmagasítóval ülnek. 

Előzmény: Levente.hu (2184)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.02 0 0 2184

Kicsit nézegettem a piacon az LC90-120 variációkat, és annyira nem is ritka a hátul difizáras 120-as. Meglepő módon mindegyikben karral lehet zárni a középső difit, mint a 90-esben. VX és az alatti modellekben lehetett, Executive-nál egynél se láttam.

 

Ezeket találtam itthon:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/land_cruiser/toyota_land_cruiser_3_0_d_gx_manualis_6_sebeseges_180e_km-13806484

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/land_cruiser/toyota_land_cruiser_3_0_d_vx_1_tul_d_digit_klima_tempomat-13698886

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/land_cruiser/toyota_land_cruiser_3_0_d_gx-13796998

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/land_cruiser/toyota_land_cruiser_3_0_d-4d_vx_garanciaval-13749466 (ennél csak a difizár látszik, de esélyes, hogy itt is ugyanaz a kapcsolás módja)

 

Ami viszont érdekesebb, hogy találtam LC90-eseket, amik valószínű csúcsfelszereltségűek, elektromos a kapcsolása a középső difizárnak, és nincs bennük hátsó difizár.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=269517183&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelDescription=95&makeModelVariant1.modelId=19&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&action=eyeCatcher&searchId=9d438a2d-bda4-c4c2-340c-26a703df1c09

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=271283693&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=19&maxFirstRegistrationDate=2002&minFirstRegistrationDate=2000&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&searchId=ae8146b6-46f6-c3f1-daee-476aad15d3e8

 

Ebből nekem kicsit úgy tűnik, hogy nem kifejezetten 120-90 függő a dolog, sokkal inkább a felszereltségé. Csak 90-esből kevés csúcsmodellt adtak el itt, míg 120-asból már jóval többet, illetve valószínű a rendelhető felszereltségi szinteket is megkavarták, így kevesebb modellbe jutott hátra difizár. Azt is gyanítom, hogy a 120-as karral zárható középső difije ugyanúgy torsen.

 

Más: LC90, 120 modellekből volt 8 személyes? Vagy 5-7 mindegyik? Nagyon kényszermegoldás, vagy kibírható hosszabb távon is?

 

 

mandras79 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 2183

Hát akkor így jártam.. köszönöm 

Előzmény: Ivan_G (2182)
Ivan_G Creative Commons License 2018.12.31 0 0 2182

Szia! Nos nem vagyok biztos benne, de nem emlékszem, hogy valakinek lenne 200-asa a (rendszeresen) fórumozók közül. :(

 

Előzmény: mandras79 (2181)
mandras79 Creative Commons License 2018.12.29 0 0 2181

 Néha beleolvasok érdeklődés szintjén ebbe a fórumba is és megnyugtat itt is vannak műszaki jellegű problémák 😁..

Most a segítségetek szeretném kérni 2008-2012Toyota LC200V8 4.5 TD vel kapcsolatban . Kit vagy milyen oldalakat ajánlotok ,hogy Valós információt kapjak az autóról? 

Segítségetek előre is köszönöm 

Khan01 Creative Commons License 2018.12.29 0 0 2180

90-esben is van még egy másik rendszer/vagy másfajta kapcsolhatóság, csak meg kell nézzem a kézikönyvet, mert már fejből nem emlékszem...

 

Bocs a gépelési és fogalmazási hibákért, de szokás szerint itt napoleonkodok...fél szemmel olvasgatok, fél kézzel rakosgatok, fél kézzel irogatok...

Előzmény: Levente.hu (2179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!