Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sbojan Creative Commons License 2021.10.13 0 0 4054

Á, a terepezés az egy külön világ. Én még földútra sem kanyarodok rá a kocsival...

Előzmény: lapar (4053)
lapar Creative Commons License 2021.10.13 0 0 4053

Azt hittem, az út nélküli nyàri hegyről beszéltél.

Előzmény: sbojan (4051)
jollép Creative Commons License 2021.10.13 0 0 4052

Egy biztos, a keréknyomás szenzor alaposan fokozza a helyzetet. Két garnitúránál ebből is két garnitúra kell, ráadásul a levett garnitúrát nem is tárolhatod a kocsid közelében, mivel bezavar a TPMS. (kérdem én, hogy akkor hol máshol tárolhatnád ha nem a garázsban???)

Négyévszakosra gyúrok én is, de addig el kéne fogyasztani az új nyárit, viszont addig jeges, havas úton nem használhatom a kocsit....

 

sbojan Creative Commons License 2021.10.13 0 0 4051

Huhh, ezt tuti nekem akartad írni? Én nem beszéltem, sőt, nem is gondoltam AWD-re sehol sem. Sima, hétköznapi emberek által járható közutakra gondoltam, amikor azt írtam, hogy a 4 évszakos gumik nem havas időben simán felmennek a hegyekbe is. Meg le is jönnek, persze...

Előzmény: lapar (4050)
lapar Creative Commons License 2021.10.13 0 0 4050

AWD-vel?

Olyankor kicsit hosszú az 1-es is. Akkor jönne jól a felező.

Közúton meg rövid.

Én a II-es Sportage váltó kiosztásával nem vagyok megelégedve, az 5. majdnem felesleges, a 6. meg rövid szintén.

Ha én csinálnék "telekjáró" autót, akkor 1 nagyon rövid 1-est csinálnék, ami hétköznapi használatban közúton nem is kéne. (mint a teherautóknál üresen)

Ja, és árulnék olyat is, ami nem összkerekes, de van benne difizár. Ilyet nem tudom, miért nem csinál egyik gyártó sem, pedig soxor terepen többet érne, mint az AWD. És kisebb költséggel kialakítható.

Előzmény: sbojan (4049)
sbojan Creative Commons License 2021.10.12 0 0 4049

Kiegészítésként annyit hadd tegyek hozzá, hogy nyáron, pontosabban, ha nincs hó, még a legsz*rabb négyévszakos is meg tudja mászni a hegyeket. :-) Ebből - szerencsére - már bőven van saját tapasztalatom is.

Előzmény: lapar (4047)
adbert Creative Commons License 2021.10.12 0 0 4048

Igen, érdekes, hogy KIA fel sincs sorolva a listájukon a weben ;)

Igen, +alvázszámot is küldtem, hogy tuti legyen. Mert tényleg furi volt, hogy a sok netes alkatrészboltok oldalain, ha 1.6GDI-re is szűrtem, 3 féle cikkszámú szett jött ki és a méretek mások voltak.

Sachs oldalán lőttem be pontosan melyik kell, az jól működik ;) és pontos cikkszám alapján 3 netes bolt jött ki 50e körül, többség 67-88e között és volt 100efelett is ajánlat UGYANARRA ;)

Tanács jó volt, köszönöm, így tudtam konkrétan kit érdemes megkeresni megrendeléssel, hogy volt másnak velük pozitív tapasztalata.

Ha minden igaz, holnap itt a szett :)

köszi!

Előzmény: lapar (4045)
lapar Creative Commons License 2021.10.12 0 0 4047

"Ez utóbbi szituáció"

erről 2 emlékem van:

a Tátrában egy hegyi útszakaszon nem bírtunk felmenni a Zsigulival. erősen bosszankodtam, hogy ennyire faszkalap nem lehetek, hogy akárhogy finomkodok, elkapar a masina.Csak hogy a szlovákoknak már akkor volt téli gumijuk, én meg a szovjet bakelittel kűzdöttem.

A másik ijesztő esemény volt, amikor a Dácsiával (szintén a Tátában) nyomtam a féket, a kocsi meg csúszott hátra lefelé. Végül egy kormány alászedés segített, meg a hólánc felrakása. 

Na, ilyen terepen hasznos a téli gumi.

Előzmény: sbojan (4046)
sbojan Creative Commons License 2021.10.12 0 0 4046

Szeva!

 

"...el tudok vele közlekedni vagy életveszély olyankor?"

Ezek a felsőkategóriás 4 évszakos gumik fényévnyire vannak attól, hogy életveszélyesek legyenek. Én a 80-as évek óta vezetek - még bőven a szervó kormány, ABS, ESP és egyéb elektromos segítű "kütyük" előtti gépeken "szocializálódtam". Én csúsztam meg párszor olyan autókkal, az akkori gumikkal (nem volt még külön téli meg nyári), és hidd el, ma bármelyik gumi ( a téli télen, a nyári nyáron, és persze a 4 évszakos bármikor) jobb, mint az akkoriak. Persze ha az ember elvesztheti a fejét, túlzottan bízik a technikában, akkor ma is - ahogy azt nap, mint nap látjuk - elszabadulhat a pokol s bekövetkezik, amit senki sem szeretne.

Egy másik kocsimon (Peugeot) évekig használtuk a Michelin CrossClimate korábbi változatát úgy, hogy előtte évekig nyári/téli gumik voltak azon is csereberélve, s nyilvánvalóan érezni lehetett a különbséget a direkt téli/nyári gumik javára, de ez a különbség nem nagyobb, mint a különbség egy autó mozgásában akkor, amikor egyedül ülsz benne ahhoz képest, mint  amikor 4-en ültök benne.

Ésszel vezetve bőven elég. 4 kocsi van a családomban, 3-on CrossClimate van. A negyediken majd akkor lesz, ha a jelenlegi téli/nyári garnitúra elkopik.

Városi körülmények között ha leesik a hó és esetleg még nem takarították/tolták volna el, akkor amúgy is olyan lassú szokott lenni a forgalom, hogy semmiféle hátrányt nem fogsz érezni.

Egy valamiről - alföldi gyerekként - nem tudok véleményt nyilvánítani, azaz, hogy emelkedőn, hegynek fel (vagy le) mennyire marad el egy komolyabb téligumitól.

Ez utóbbi szituáció persze igen jelentős tényező is lehet egyeseknél (akár nálad is), így ebben remélhetőleg más tud elfogadható véleménnyel, tapasztalattal szolgálni.

Előzmény: halilali1 (4042)
lapar Creative Commons License 2021.10.12 0 0 4045

Örülök, hogy sikerült, ezek szerint most is olcsó, és korrekt cég.

Kértek alváz számot? ( a röhej, hogy elvileg francia autók alkatrészboltja) (volt)

Előzmény: adbert (4044)
adbert Creative Commons License 2021.10.12 0 0 4044

köszi, igen, rendeltem is tőlük ma és holnap már jhozza is futár.

köszönöm

Előzmény: lapar (4038)
lapar Creative Commons License 2021.10.12 0 0 4043

Nekem van téli-nyári garnitúrám, de én így vettem az autót.

Ha nem lenne, én is vennék 4 évszakost, pláne, ha nincs felni, és a gumikat kell szerelgetni, az nagy költség. Így viszont veszek olcsóbbat, és alig kerül többe, mint egy közepes 4 évszakos.

Én pedig nem vagyok nyugodt vezető, de valahol ki kell próbálni, hol vannak a kocsink (gumink) határai, és annak megfelelően vezetni.

pl hülyeségnek tartom, mikor valaki azt mondja, hogy én még sohasem csúsztam meg, mert akkor nem is tudja, hogy mikor fog.

Valamikor a Lada "bakelitjein" is tudtunk létezni, persze nem mondom, hogy az a jó.

Előzmény: halilali1 (4042)
halilali1 Creative Commons License 2021.10.12 0 0 4042

Sziasztok

épp most akartam kérdezni, hogy használ-e valaki négyévszakosat és ha igen, milyet.

A kocsim futása nincs évi 10.000 és nyugodt vezető vagyok télen, nyáron.  Nyilván ha vennék,

akkor a felsőkategóriából. Tudom, hogy a téli gumi nem elsősorban a hó meg a latyak miatt kell,

de például ezek a gumik hogy muzsikálnak havas úton. azért el tudok vele közlekedni vagy életveszély olyankor? Köszi, ha valaki ad esetleg típus ajánlatot meg tanácsot.

Előzmény: sbojan (4041)
sbojan Creative Commons License 2021.10.11 0 0 4041

Szia!

Mennyit mész évente a kocsival? És mennyit településen belül?

 

Nekünk évi 7 ezer kilométer futásteljesíténynél és 99%-ban városi használatnál tökéletesen bejött a Michelin CrossClimate+ gumi télen is, nyáron is. Ez elsősorban nyári gumi, téli használatra felkészítve. Nyilván nem jobb, mint egy kifejezetten nyári gumi, és nyilván egy kifejezetten télinél sem jobb, de hétköznapi használatnál nem érezhető számottevő különbség.

Előzmény: yzz (4039)
lapar Creative Commons License 2021.10.11 0 0 4040

Marketing.

Sok gumi kereskedő külön hozza a crossover/telekjáró gumikat, de szerintem nincs különbség.

A mintázat jellege legfeljebb.

Az igazi AT/MT gumik drágák, és magasak. (értsd: nem /60, meg/65 a mérete

Előzmény: yzz (4039)
yzz Creative Commons License 2021.10.11 0 0 4039

Sziasztok,

 

Egy 2021-es Kiahoz milyen teli gumit ajanlotok?

Kicsit osszezavarottam a Gépjármű kategória miatt, mivel van olyan gumit ami kineztem az egyik helyen szemely gk a masikon Offroad / 4x4. mi a ketto kozott a kulonbseg?

lapar Creative Commons License 2021.10.11 0 0 4038

Én 2.0 crdi-hez vettem, kuplung, lendkerék, hidr. kinyomócsapágy, 2018-ban ettől a cégtől:

http://www.autoalkatreszwebshop.hu/

Korrektek voltak, és csak alvázszám alapján pontosítottuk a rendelést.

Akkor ők voltak a legkedvezőbbek, valami 160 ezerbe került a szett, azt hiszem, én is a Sachs-sal kezdtem, végül LUK lett, az se rossz :-) (állítólag más nem is nagyon gyárt lendkereket)

Kérdezd meg őket, hátha....

Előzmény: adbert (4037)
adbert Creative Commons License 2021.10.11 0 0 4037

Üdv.,

2 kérdés, kérésem lenne...Kuplungcsere lenne, de ahány kereső, annyi féle kódú komplett szettet ad ki! Szóval:

  • meg tudja mondani valaki BIZTOSRA mert ezzel foglakozik, hogy melyik kuplungkészlet garantáltan jó a kocsimhoz?

(SACHS-al talán nem nyúlok mellé, de ha van tutibb ötlet...)

  • lenne olyan kedves valaki, akinek van esetleg nagyker vásárlási lehetősége, hogy megveszi nekem? (persze némi kerekítéssel fáradozásáért...)

KIA Sportage 1.6GDI, SLS, G4FD, 2014 gyárt.évAmiket kidob több oldal: SACHS kuplungkészlet 3000 951 446 vagy462vagy556 a végén!

Köszönöm szépen!

szabóandris Creative Commons License 2021.10.09 0 0 4036

Üdv Mindenkinek!

4 hónapja vagyok részben boldog tulajdonosa egy 2021-es évjáratú 1.6 crdi Gold-nak. Azért csak részben mert az autóban már cserélték 2-szer a navi, rádió, miegymás kijelzőjét vagy fejegységet vagy mi a szöszt. Kb 1 héttel az átvétel után jött a hiba, hogy elkezdett vibrálni a kijelző háttérvilágítása (naivan először az akku feszültségre gyanakodva nem foglalkoztam vele mert sokat babráltam álló helyzetben, főleg az igazából értelmetlen UVO miatt) majd a hiba egyre többször jött elő (random módon, nem lehetett egyértelműen kötni semmihez, gondolok itt melegre, útminőségre, bármire), ezért jeleztem a márkaszerviznek (nem mondom meg melyiknek), majd bevittem.
Próba 1: szoftver csere - nem lett jó.
Próba 2: komplett csere - nem lett jó, a hiba 100 méterre a szerviz kaputól megint előjött, úgyhogy azonnal vittem is vissza így legalább látták.
Próba 3: komplett csere egy másik autóból kivett régebbi darabra, hogy a kocsival van-e baj, szerencsére nem volt. Minden jó volt 3 hétig, majd csere vissza az eredetire (ami szintén kapott szoftver cserét). Pár napra rá a hiba újra előjött. Azóta várom az újabb cserét, hátha az megoldja véglegesen a vezetés közben igen zavaró problémát.

 

Viszont a hozzáállással eddig maximálisan meg vagyok elégedve a szerviz részéről, mindenben segítőkészek voltak eddig. Mondjuk az zavaró volt, hogy a kivett egységet lerakták egy polcra ahelyett, hogy tesztelték volna mi lehet a probléma forrása.

 

Kérdés a kedves márkatársak felé! Bárkinek van esetleg hasonló tapasztalata? Volt megoldás?

 

Üdv

SzA

Sportage780 Creative Commons License 2021.09.24 0 0 4035

Köszönöm az együttérzést!

Volt itt a fórumon korábban  "wildwin" márkatársunknak is hasonló problémája, de nem derült ki a végkifejlet. Lehet, hogy szerencsésen megszabadult az autójától azóta.

 

Előzmény: Amerigo61 (4034)
Amerigo61 Creative Commons License 2021.09.23 0 0 4034

Majd írd le, hogy mire jutottál. Én is várom az 1.6 GDI gépet, a szalon szerint legyártották és október elején itt lehet, de kicsit elszorul a gyomrom, amikor ezekről a hibákról olvasok. A statisztika meg sovány vigasz ilyen esetben, mert lehet, hogy az esetek csak 1-2%-ában van gond egy új autóval, de aki belefut ilyenbe, annak ez 100% :-(

Szorítunk, hogy megoldódjon ...

Előzmény: Sportage780 (4033)
Sportage780 Creative Commons License 2021.09.20 0 0 4033

Kigyullad a  csekkendzsin, de leállítás és pár perc várkozás utáni újraindításnál már nem világít. 

Hogy sumákolnak-e a szervízben vagy csak nem értenek hozzá, azt én nem tudom eldönteni. Mindenesetre eddig nem tudták megjavítani, legalább is tartósan.

Most lesz a harmadik nekifutás.

Előzmény: lapar (4032)
lapar Creative Commons License 2021.09.20 0 0 4032

" Eltárolt hiba nincs."

 

Korábban azt írtad, kigyullad a a csekkendzsin.

Na, ez a 2 nem fér össze, sumákolnak a szervízben.

Van olyan hiba, amit nem jelez a motordiagnosztika, de akkor a lámpa sem.

Előzmény: Sportage780 (4030)
jollép Creative Commons License 2021.09.18 0 0 4031

Akkor jó, ha sinen van a jogi processzus.Ebből valszleg garis autocsere lesz, vagy pénzvisszaadás.Bár az áremelkedések miatt szerintem jobban jársz egy új autoval.

Nekem 1.6 turbó van, automata/ négy kerék. "Gold".Utolso darab, 2020 majusi, utána már nem hoztak be auto/4wd-t.

Eláll az ajtó, sokat fogyaszt, de ettö függetlenul meg vagyok elégedve...:)

Előzmény: Sportage780 (4030)
Sportage780 Creative Commons License 2021.09.18 0 0 4030

„ Már ne is haragudj, de ilyen jellegű és mennyiségű meghibásodásnál még hogyhogy nem harcoltad ki a komplett részegység cseréjét? ”

 

Melyik részegységre gondolsz? Sajnos nem tudják megállapítani, hogy mi a rossz. Lambdaszondát már cseréltek, átmenetileg jónak tűnt utána, aztán kb. 1000 Km után ismét elkezdődött a rángatás, egyre sűrűbben. Eltárolt hiba nincs.

A Kia vezérképviselet kapcsolatban van a szervízzel a javítással kapcsolatban, de azt mondják, hogy ilyen hiba még nem fordult elő ezeknél a motoroknál.

Egyébként május 2.-án vettem át az új autót.

Már fontolgatom, hogy jogi útra terelem a dolgot, mert „nem ilyen lovat akartam”. Amikor jól működik éppen akkor meg vagyok elégedve, akkor nagyon megy a rángatózós állapothoz képest.

Neked is 1,6 GDI motorral van a kocsid?

Előzmény: jollép (4029)
jollép Creative Commons License 2021.09.18 0 0 4029

Amugy ez a "check engine" kontroll plusz rángatás nem lehet a motorhibák paganinije.Nem egy agysebészet diagnosztizálni a hibát. Bár lehet hogy a márkaszervizes szerelő(k)nek gondot jelent.Nem minden szerelő van a topon.Erre utal a hiba ujbóli jelentkezése.Vagyis eddig nem találták meg, nem azt orvosolták.Tudom, bosszantó visszavinni állandoan, hiszen a kieső időt nem téritik.Mennyi idős az autó? Viszonylag uj kocsinál szerintem jogos az az elvárás, hogy ilyen elhúzódó hibajelenségnél ne kelljen már havonta időt áldozni arra, hogy ujból megkiséreljék behatárolni a problémát, szerintem eljon az az idő, hogy kijelenthető, így, ez a kocsi már nem kell, pénz vissza, vagy ujra csere.Persze nyilván elszámolásokkal, stb.stb....

Előzmény: Sportage780 (4020)
jollép Creative Commons License 2021.09.18 0 0 4028

Már ne is haragudj, de ilyen jellegű és mennyiségű meghibásodásnál még hogyhogy nem harcoltad ki a komplett részegység cseréjét? Nem is jó szó a kiharcolás, ez alapbol jár.Nem tudom milyen szerviz lehet az, ahová jársz, de ott kell hagyni őket és irány a vezérképviselet.Nem is érthető, nem logikus, a szerviz nem jár rosszul a garanciális javitással, ergó nem ellenérdekelt.Pluszban írnám még, hogy most nagyon rámentek az ügyfélelégedettségre, értékelni kell mindent, ellenőrzik őket, egyszoval ezt nem lehet hagyni.Ha minden ugy van, ahogy irtad, és még garanciális, akkor csere és csere mindaddig amig nem jó....Szerintem amugy keress valami komoly márkaszervízt, plusz párhuzamosan levél a vezérképviseletnek.

Előzmény: Sportage780 (4020)
AWD_SL_Crdi Creative Commons License 2021.09.16 0 0 4027

Ha mindkettőnknek elfogadható árat alkudunk, akkor adom a felnit is.

Csörgess meg! Beszéljünk! Vagy vissza hívlak! 

 

 

Előzmény: lapar (4022)
Sportage780 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 4026

Igen, lehet, hogy így van de a 7 év garancia elcsábított.

Mindenesetre azt nem gondoltam, hogy ennyit kell garanciális szervizbe járni és mégsem tudják orvosolni a hibát.

Előzmény: lapar (4025)
lapar Creative Commons License 2021.09.16 0 0 4025

Az öregekkel nincs is.

Az újak vannak túl elektronizálva, ez sajnos minden tipusnál így van.

Előzmény: Sportage780 (4024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!