Tudom ajánlani, Ternai Zoltán: A motorkerékpár című könyvét.
De ez akkor is egy ikerdugattyús 2 ütemű motor. A 2 hengernek 1 égéstere van, azért van középen a gyertya.
Az elöl levő dugattyú vezérli az átömlést, a hátsó a szívást, kipufogást. A dugattyú ablakos kivitele pont az átömlés vezérlése miatt van, és ezért van ott a kipufogó ahol.
A szokványos 2 ütemű szimmetrikus vezérlésű, ez aszimetrikus.
ha már előjött a racsni, hát akkor ide egyszer elmegyek.
mint résztvevő.
~3000 km (lezárt)közúti ereszdelahajamat délamerikában, ahogy elnézem eléggé szabadon épített autókkal.
tetszik.
maga az autó kevésből is meglenne, kb egy-másfél millióból azért már lehetne olyant építeni, amivel nem feltétlenül leszel utolsó. ami húzós lehet, az valószínűleg a nevezés és ami biztosan húzós, az a kijutás.
ami még nagyon beteg dolog volt, azok a yappánok square four elrendezése, ahol két szembeforgó főtengellyel oldották meg, hogy néghengeres is legyen, meg kompakt is, gyakorlatilag két sorkettes blokkott tettek közvetlenül egymás mögé.
de az még érthető, ha megnézi az ember.
amin egy darabig elakadtam, aztán csak nézegettem, az egy apfelbeck nevű mókus által konstruált hengerfej volt, ahol hosszába volt beépítve a motor, a hengerfej tetejéről függőlegesen szívott a motor, kétoldalra kipufogott és a szelepek a hengerfej hosszára nézve nem két síkban helyezkedtek el, hanem NÉGY, és ezt két vezérműtengely működtette.
ráadásul, hogy ne egyszerű legyen, a szelepek nem függőlegesen álltak, hanem mind egy gömbfelület sugárirányában, négy felé.
ha mán itt nem, köt annyira a szabály akkor egy ujjabb érdekesség :Kérdés: milyen tipus ez , pontosabban melyik gyár gyártotta ?csak hogy összezavarjalak: 2 dugattyu van benne , egymás előtt elhelyezve.