Tekintve hogy itt elek, az itteni malarias esetek az iranyadoak. Kerekparszallitas detto. Amig a buntetes eselye 1:100, es evi 3 napot van hasznalva, a bunti varhato erteke jelentosen kisebb mint a plusz beruhazas az elkerulesere.
Igaz, igaz, állhat a kerekén is. Ez tökre kiment a fejemből.
Azért ez elég izmos feladat lesz. Eleve nem tudjuk, mennyit bír el a horog. Fix horgod van, vagy levehető?
Felrakni hogy fogod a motort? Ez legalább kétemberes munka, de ami engem főleg aggasztana, az a vészfékezéskor meginduló 80kg. Nem tudom lehet-e ezt spaniferrel úgy rögzíteni, hogy ne törjön össze mindent. Egyáltaláb mihez rögzíted majd? Magához a tartóhoz? És a tartót? A Thule tartók max. 60 kiló teherbírásúak, ez még megáll a horgon, de a 80kg az +33%.
80 kg körül van. A kerékpárok sem feltétlenül a felső vázcsőnél vannak rögzitve. Olyanra gondoltam, mint egy motorszállitó utánfutónál, első-hátsó kereket valamilyen sinbe beleállitani, az megad neki egyfajta stabilitást, a másik rögzítési pont spaniferrel a tetősín, akkor nem esne le hátra.
Ilyesmit kellene gyártanom:
Másik gondolat volt, hogy tetőre épitek neki biciklitartós szerkezetet, de úgy tuti nem engednek fel a kompra (Írországba viszem).
Én egy robogót szeretnék szállitani egy kombi Alfa 156-oson. Arra gondoltam hegeszteni kéne egyett, van valakinek képe esetleg erősebb vonóhorgos tartóról? Illetve lehet külön kapni olyan fejet, ami a horogra szorítódik?
Ezzel nem tudok vitába szállni, de nem is akarok, mert nem a meggyőzésed a célom. Csak beszélgetünk. A kerékpártartót csakis mint műszaki kérdést nézem: mennyire jól látja el a funkcióját, mennyire könnyű használni, van-e olyan hiányossága, amit úgy lehet pótolni, hogy közben az eddigi előnyeit nem veszíti el.
Ne haragudj, lehet hogy ezt a mondatodat félreértettem:
"Pl. az autó tetejére rögzített kerékpároktól rosszul vagyok, ha csak ránézek :) "Mikor fog az onnan lerepülni, vajon jól rögzítette, aki felszerelte?" kérdés türemkedik ki gondalataimból."
Ezt úgy értettem, hogy szerinted a tetős tartók eleve instabilak, ezértkell a bringát az autó mögé tenni.
Hogy lehet stabilabb, ha egyszer már a mostaniak is atomstabilan állnak a horgon? Él benned egy téves képzet, miszerint a golyón nem lehet egy ilyen szerkezetet megbízhatóan rögzíteni, ezért az egész tartó instabil. De ez nem igaz. Olyan stabil, hogy még 3 bringával (mondjuk 3 x 14kg) plusz a tartó önsúlyával (legyen 8kg) összesen 50 kilós szerkezet is biztonságosan megáll a horgon. Ezt kérlek próbáld tényként kezelni, mert ez így van a valóságban is.
Vajk azt mondja, hogy a leesés mint veszélyforrás nem tartó, hanem emberfüggő. A te leendő klassz tartódra is fel lehet majd rakni rosszul a bringát, és ha az leesik, akkor az nem a tartó hibája lesz.
Ebből következik, hogy a tetőn szállított bringa esetén sem nagyobb a leesés esélye.
De hát akkor ez nem hogy jobb lesz mint az eddigi megoldások, hanem pont hogy rosszabb, hisz macerásabb felszerelni, mert nem 1 hanem 3 rögízítési pont lesz.
Te meg olvasd el és értelmezd, hogy én mit írtam. Mert csak hajtogatod a magadét, ami lényegében ugyanaz, mint amit én írtam. De úgy állítod be, mintha én mást és rosszat írtam volna.
Vonóhorogra szerelt kerékpárszállító esetén a bringák oldalra nem lógnak szélesebbre, mint pl. a visszapillantók. Kivéve, ha pl. Smart-od van. De arra meg ne rakj vonóhorgos szállítót.
Ergo ha parkolásnál az zavar, akkor a tükreid is zavarnak, és inkább csak teszkóparkolóban parkolj, a legtávolabbi sarokban :)
megegyszer: a gyakorlat az mutatja, hogy a bringa nem szabadul el, csak ha elbaszta valaki a felrakast. elbaszni a felrakast viszont barmilyen kialakitasu tartonal el lehet.
tehat az a problema hogy a bringa csak ugy eesik a tetotartorol, nem letezik csak azt hiszed.
az a problema, hogy a szarul rogzitett bringa leesik, az letezik, viszont nem oldja meg semmilyen ujszeru tarto. egyetlen megoldasa van, a bringat bent a kocsiban szallitani vagy otthonhagyni.