Keresés

Részletes keresés

T 6 Creative Commons License 2022.09.20 0 3 5994

A híd maradhatott volna így, az minimális. A 2. vágánnyal egyetértek, annál is inkább, mert nem kellett volna ennyi kitérő, és ezekre felügyelő biztosítóberendezés. Bár, a beruházás tényleg drágább lett volna, de ez a költségelem feltehetőleg olcsóbb. (Bár, úgy is oda lett volna erre a tételre is tolva akkor is a csilliárd forint, sőt, úgy lehet...) 

Előzmény: Törölt nick (5987)
looksharp Creative Commons License 2022.09.19 0 1 5993

A kettő közötti összefüggés, hogy a megnövekedett beruházási költségeket részben a MÁV-nak kellett saját forrásból fedeznie - ezért lett elhalasztva a tavaly óta kritikus szakasznak bizonyuló Székkutas-Orosháza állomásköz tervezett átépítése.
A végig két vágány még tovább növelte volna a költségeket - pláne, mert a vasút töltésen halad és az egy vágányra lett kialakítva.

Mindegy, ez így valósult meg, ezzel kell kezdeni valamit. Pénz nélkül (ami most nincs) nehéz lesz. Sajnos a Dél-Alföld vasúti pályái nagy részben végletekig el vannak használódva, messze többet szolgáltak már, mint amennyit a legutóbbi átépítéskor szántak nekik. (Szóval lett volna fontosabb beruházás, mint a TT, de a politika...)

Előzmény: Fizolti (5990)
Fizolti Creative Commons License 2022.09.19 -1 0 5992

"3 km hiányzik ahhoz, hogy végig kétvágányú legyen, az nem lett volna 1 milliárdnál több, még közbeszerzési együtthatóval sem." - Jó eséllyel de, ez már önmagában több. Továbbá akkor jönne az, hogy miért lett a vonalnak csak ez a része kétvágányú, kellett volna még az a 4,5 Km Kopáncstól Népkertig. Aztán felmerül még a tényleges villamosítás igénye, a városon belüli több/hosszabb kitérő igénye, Rókus és Hódmezővásárhely átépítésének igénye, esetleg hosszabb városi szakasz, vagy akár Szegeden belül új nyomvonal.  

Előzmény: Törölt nick (5991)
Törölt nick Creative Commons License 2022.09.19 0 2 5991

majd 100 milliárdos projektnél még 1-2 milliárd az azért nme olyan sok, Algyő és Rókus között kb. 3 km hiányzik ahhoz, hogy végig kétvágányú legyen, az nem lett volna 1 milliárdnál több, még közbeszerzési együtthatóval sem. 

Előzmény: Fizolti (5988)
Fizolti Creative Commons License 2022.09.19 -1 1 5990

Szerintem a rókusi átépítés, meg a város felőli vágány használhatóvá tétele annyira nem lett volna fontos, ellenben a dízeles üzemű tramtrain nem biztos, hogy szerencsés.

 

Az átépítésben nem érintett részeket a projekttől függetlenül kéne normális állapotban tartani. Ha ez nem jön össze, akkor a végig, vagy majdnem végig kétvágány sem oldana meg minden problémát a közös részen.

Előzmény: looksharp (5989)
looksharp Creative Commons License 2022.09.19 0 3 5989

Lett belőle egy olyan beruházás, ami rengeteget csúszott, számos fontos elemet kihagytak belőle (pl. a nagyvasút számára hozzáférhetővé tenni Rókus és Baktó között a város felőli vágányt, vagy Rókus állomás átépítése és oda egy új berendezés telepítése), számos bizonytalan elem maradt benne (például bírja-e a forgalmat az a töltés, amit az 1970-es években fel kellett hagyni). Menetrendileg nagyon zavarérzékeny, pláne úgy, hogy a Hódmezővásárhely-Orosháza szakasz állapota már egyre kevésbé teszi lehetővé a 80 km/órás közlekedést.
Arra vonatkozóan adatok nincsenek (szerintem nem is lesznek), sikerül-e utasokat nyerni a közúttól, de nem a buszjáratok ritkításával, hanem a személygépjármű-forgalom visszaszorulásával.

Előzmény: Fizolti (5988)
Fizolti Creative Commons License 2022.09.19 -2 0 5988

Akkor már férjen bele az új, kétvágányos híd is.

 

Az odáig megvan, hogy ez eredetileg egy olcsó projekt lett volna, amiben csak az a pár kilométer második vágány épül meg, a meglévő vonalhoz csak minimálisan nyúlnak hozzá? 

Meg az, hogy amit te mint pár fillér emlegetsz, az önmagában több milliárd forint? 

 

Nyilván sok volt itt a hiba, de ha az összes hiányzó dolgot megpróbálják beletenni a projektbe, akkor lehetett volna a vége az is, hogy semmi sem lesz az egészből. 

Előzmény: Törölt nick (5987)
Törölt nick Creative Commons License 2022.09.19 0 5 5987

Nagy hülyeség volt nem végig kétvágányú szakaszt építeni algyőig Rókustól. Baktó-Rókus között 3 km-ről volt szó egy csillirádos projektben mi lett volna ez? Pár fillér. Hídnál érthető, hogy nem lett kétvágány még egy híd az túlontúl drága lett volna, de a többinél csak olcsójánosság, ami több kárt okoz, mint hasznot. 

Előzmény: looksharp (5986)
looksharp Creative Commons License 2022.09.17 0 1 5986

Nekem a személyes tapasztalatom, hogy a személlyel vártunk Algyő bejáraton, amíg a TT ki nem ment Kopáncs felé, majd becsorogtunk az állomásra. 40-nel el a jelző mellett, mert még nem volt kijárat a hídhoz, a szembe jövő TT-re kellett várni.

Ha pedig a páratlan személyt a halmozódó késések miatt Kútvölgyön félreteszik, hiába hoz be a vásárhelyi tartózkodás lefaragásával, meg az intenzív fékezéssel, Algyőn meg kell állni, mert nem csak a szembe jövő személyt kell megvárni, hanem az utána az egyvágányú szakaszra kiengedett TT-t is. így len a Népkerten 20 perces késéből Rókuson 30. (Szeged Személyen meg csipkedniük kell magukat, hogy a tudjon fordulni a jármű.)

Szóval itt már látszik, hogy nagyon kevés a puffer a rendszerben, eléggé zavarérzékeny. Mi lesz 20 perces ütemnél, na meg ha a reggeli csúcsban tényleg 10 perces követés lesz?

Előzmény: Komlósfecskés (5985)
Komlósfecskés Creative Commons License 2022.09.16 0 5 5985

A múltkor egy hasonló szituációban simán megelőztük a TT-t Algyőn, annak is van pár perc tartalék a menetrendjében.

Előzmény: looksharp (5984)
looksharp Creative Commons License 2022.09.16 0 2 5984

Tapasztalatom szerint akkor van gond, ha a személyvonat beszorul a TT mögé Rókus és Algyő között - elvben tudna faragni a késéből 2 percet Népkertig, de többnyire hozzátesz még 4 percet. Ha késés van a vonalon - akkor nem nagyon van lehetőség a lefaragásra. Ahhoz rövidek a kétvágányú szakaszok.

Előzmény: T 6 (5978)
Lovrin Creative Commons License 2022.09.16 -2 5 5983

Hogy legyen elég donor amikor 7 szerelvényt kell kiadni csúcsidőben. /de terveznek sűrítést 20 és reggel befelé 10 perceset/

Előzmény: PLACI (5982)
PLACI Creative Commons License 2022.09.16 -1 2 5982

Megérkezett az utolsó vasútvillamos szerelvény is Magyarországra | MÁV-csoport (mavcsoport.hu)

 

5 db kell forda szerint munkanap? Akkor minek van 12 db? Merthogy sűrítést a maihoz képest nem terveznek...

Magyar NaBA Creative Commons License 2022.09.15 0 6 5981

Ez a közlemény... Ha jól számolom legalább 150 éve ott van ez a vasútvonal, most meg szinte türelemért esedezik a vasút, mert a saját létesítményét arra merészeli használni, amire az való: vonatok közlekedtetésére. Mert a szuburb polgár félisten azt gondolja, hogy neki jussa a temetői csend.

 

Csókolom, ez egy vasútvonal! Akkor is itt volt már, amikor ide tetszettek költözni. Ezen vonatok járnak, a vonat pedig hangokat ad ki. Ez van. Hogy eddig csend volt? Akkor örüljön neki, mert nem kellett volna, hogy csend legyen! 

 

 

Előzmény: T 6 (5979)
Vendégsín Creative Commons License 2022.09.15 -2 2 5980

Lesz hely a migránsoknak... ...emeletes nem kellene? (A hülyeség tényleg határtalan...)

Előzmény: T 6 (5979)
T 6 Creative Commons License 2022.09.15 -1 0 5979
T 6 Creative Commons License 2022.09.15 0 0 5978

Eleve így készült a menetrend, nem kell mindig várnia, és ha kell akkor sem sokat.

Előzmény: looksharp (5977)
looksharp Creative Commons License 2022.08.22 -1 1 5977

Tegnap a 7715, ma a 7721 maradt el járműhiba miatt. Egyre rosszabb a helyzet. Tűzoltásként bevetettek most a vonalon egy Putyint is, meg jár Bz is, de félek, szeptembertől sem várható érdemi javulás.

Más: A TT járatok majdnem egyszerre indulnak Rókusról a páros személyvonatokkal (menetrend szerint 1 perc különbséggel). A múlt héten az egyik 7738-as elhaladására Baktó elágazásnál várt a TT. Tévedés történt a menetrend kiszerkesztésekor, vagy eleve belekalkulálták azt, hogy a TT-nek várnia kell?

T 6 Creative Commons License 2022.08.04 -1 0 5976
Isubusz Creative Commons License 2022.08.03 0 2 5975

Üdv! Nemtudom mennyire off, de ma utaztam a TramTrain-nel. Ami a legidegesítőbb volt talán mindenki számára, hogy Szeged városában nem működnek a jegyautomaták, az Szkt pedig nem árul a TramTrainhez szükséges jegyet. Így villamossal irány a vasútállomás. 

Hódmezővásárhelyen már működtek az automaták. Ami pedig furcsavolt, hogy már a harmadik fizetős napon voltak jegyellenőrök, igaz nem büntettek, de akinek nem volt jegye azzal online telefonon keresztül megvetették, ami kb.10 percbe tellett.

gyoparOHs Creative Commons License 2022.08.02 0 0 5974
Vendégsín Creative Commons License 2022.08.02 -4 2 5973

Szerencsés (és gerinctelen) Dávidunk megint lódítgatott ennek kapcsán...

Előzmény: T 6 (5970)
AKF996 Creative Commons License 2022.08.02 0 2 5972

The very first:

 

gyoparOHs Creative Commons License 2022.08.01 0 0 5971
T 6 Creative Commons License 2022.07.29 0 1 5970
CorsairS Creative Commons License 2022.07.27 -1 0 5969

A 008 nem mért ott semmit.

Előzmény: Magyar NaBA (5967)
Lovrin Creative Commons License 2022.07.26 0 0 5968

Akkor végül is lesz olyan vágánykapcsolat amin Orosháza/Makó felé ki lehet járni a TT-nek?

És mindez úgy lesz tervezve hogy alkalmas legyen tovább közlekedtetni egyszer a TT viszonylatot vagy csak az üzemi kapcsolat a cél?

Ha egyszer megépül a Szeged-Makó TT, kézenfekvő lenne egy átlós járat lehetősége - onnan már nem kerülne sokba.

Előzmény: Magyar NaBA (5967)
Magyar NaBA Creative Commons License 2022.07.26 0 1 5967

Elmúlt szombaton az FMK 008 a 136-oson járt és bemérte a pályát.

----------------

 

 

A vásárhelyi állomáson épülő TT-kocsiszín néhány adata:

- Tárolócsarnok négy vágánnyal. A vágányok hossza két CL tárolására elegendő. (A létesítményben nyolc villamos alhat egyszerre.)

- Az első emeleten négy egyszemélyes szoba, WC-vel. Zuhanyzó és tartózkodó helység közös.

- A csarnokba Hódmezővásárhely belvárosa és az orosházi kitérők felől lehet behaladni.

- Tervezett egy megkerülő vágány is, amelyen a csarnok kikerülhető.

A csarnok nagyjából a mostani malacrakodó helyén épül. Az ott lévő rakodóvágányokat elbontják. Kiváltásukra az állomás déli oldalán új burkolt rakodó épül két rakodóvágánnyal, amelyeket szintén az orosházi kitérők felől lehet kiszolgálni.

 

 

NKK Figyelő Creative Commons License 2022.07.22 0 4 5966

Idénre volt tervezve egy többmilliárdos munka Hódmező-Orosháza között, tudomásom szerint ez is a megszoritások áldozata lett. Itt is a szétesés szélén áll az országos ütemes struktúra, az itteni romlás bedöntheti a Dél-Alföldet.

Előzmény: looksharp (5965)
looksharp Creative Commons License 2022.07.18 0 0 5965

Köszönöm...
(Nem a menetrend, a pálya. A menetrend 80-as, azért van a 3 perc vonatonként.) Gondolom, idény nem is nyúlnak hozzá.

Előzmény: gyoparOHs (5964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!