A híd maradhatott volna így, az minimális. A 2. vágánnyal egyetértek, annál is inkább, mert nem kellett volna ennyi kitérő, és ezekre felügyelő biztosítóberendezés. Bár, a beruházás tényleg drágább lett volna, de ez a költségelem feltehetőleg olcsóbb. (Bár, úgy is oda lett volna erre a tételre is tolva akkor is a csilliárd forint, sőt, úgy lehet...)
A kettő közötti összefüggés, hogy a megnövekedett beruházási költségeket részben a MÁV-nak kellett saját forrásból fedeznie - ezért lett elhalasztva a tavaly óta kritikus szakasznak bizonyuló Székkutas-Orosháza állomásköz tervezett átépítése. A végig két vágány még tovább növelte volna a költségeket - pláne, mert a vasút töltésen halad és az egy vágányra lett kialakítva.
Mindegy, ez így valósult meg, ezzel kell kezdeni valamit. Pénz nélkül (ami most nincs) nehéz lesz. Sajnos a Dél-Alföld vasúti pályái nagy részben végletekig el vannak használódva, messze többet szolgáltak már, mint amennyit a legutóbbi átépítéskor szántak nekik. (Szóval lett volna fontosabb beruházás, mint a TT, de a politika...)
"3 km hiányzik ahhoz, hogy végig kétvágányú legyen, az nem lett volna 1 milliárdnál több, még közbeszerzési együtthatóval sem." - Jó eséllyel de, ez már önmagában több. Továbbá akkor jönne az, hogy miért lett a vonalnak csak ez a része kétvágányú, kellett volna még az a 4,5 Km Kopáncstól Népkertig. Aztán felmerül még a tényleges villamosítás igénye, a városon belüli több/hosszabb kitérő igénye, Rókus és Hódmezővásárhely átépítésének igénye, esetleg hosszabb városi szakasz, vagy akár Szegeden belül új nyomvonal.
majd 100 milliárdos projektnél még 1-2 milliárd az azért nme olyan sok, Algyő és Rókus között kb. 3 km hiányzik ahhoz, hogy végig kétvágányú legyen, az nem lett volna 1 milliárdnál több, még közbeszerzési együtthatóval sem.
Szerintem a rókusi átépítés, meg a város felőli vágány használhatóvá tétele annyira nem lett volna fontos, ellenben a dízeles üzemű tramtrain nem biztos, hogy szerencsés.
Az átépítésben nem érintett részeket a projekttől függetlenül kéne normális állapotban tartani. Ha ez nem jön össze, akkor a végig, vagy majdnem végig kétvágány sem oldana meg minden problémát a közös részen.
Lett belőle egy olyan beruházás, ami rengeteget csúszott, számos fontos elemet kihagytak belőle (pl. a nagyvasút számára hozzáférhetővé tenni Rókus és Baktó között a város felőli vágányt, vagy Rókus állomás átépítése és oda egy új berendezés telepítése), számos bizonytalan elem maradt benne (például bírja-e a forgalmat az a töltés, amit az 1970-es években fel kellett hagyni). Menetrendileg nagyon zavarérzékeny, pláne úgy, hogy a Hódmezővásárhely-Orosháza szakasz állapota már egyre kevésbé teszi lehetővé a 80 km/órás közlekedést. Arra vonatkozóan adatok nincsenek (szerintem nem is lesznek), sikerül-e utasokat nyerni a közúttól, de nem a buszjáratok ritkításával, hanem a személygépjármű-forgalom visszaszorulásával.
Az odáig megvan, hogy ez eredetileg egy olcsó projekt lett volna, amiben csak az a pár kilométer második vágány épül meg, a meglévő vonalhoz csak minimálisan nyúlnak hozzá?
Meg az, hogy amit te mint pár fillér emlegetsz, az önmagában több milliárd forint?
Nyilván sok volt itt a hiba, de ha az összes hiányzó dolgot megpróbálják beletenni a projektbe, akkor lehetett volna a vége az is, hogy semmi sem lesz az egészből.
Nagy hülyeség volt nem végig kétvágányú szakaszt építeni algyőig Rókustól. Baktó-Rókus között 3 km-ről volt szó egy csillirádos projektben mi lett volna ez? Pár fillér. Hídnál érthető, hogy nem lett kétvágány még egy híd az túlontúl drága lett volna, de a többinél csak olcsójánosság, ami több kárt okoz, mint hasznot.
Nekem a személyes tapasztalatom, hogy a személlyel vártunk Algyő bejáraton, amíg a TT ki nem ment Kopáncs felé, majd becsorogtunk az állomásra. 40-nel el a jelző mellett, mert még nem volt kijárat a hídhoz, a szembe jövő TT-re kellett várni.
Ha pedig a páratlan személyt a halmozódó késések miatt Kútvölgyön félreteszik, hiába hoz be a vásárhelyi tartózkodás lefaragásával, meg az intenzív fékezéssel, Algyőn meg kell állni, mert nem csak a szembe jövő személyt kell megvárni, hanem az utána az egyvágányú szakaszra kiengedett TT-t is. így len a Népkerten 20 perces késéből Rókuson 30. (Szeged Személyen meg csipkedniük kell magukat, hogy a tudjon fordulni a jármű.)
Szóval itt már látszik, hogy nagyon kevés a puffer a rendszerben, eléggé zavarérzékeny. Mi lesz 20 perces ütemnél, na meg ha a reggeli csúcsban tényleg 10 perces követés lesz?
Tapasztalatom szerint akkor van gond, ha a személyvonat beszorul a TT mögé Rókus és Algyő között - elvben tudna faragni a késéből 2 percet Népkertig, de többnyire hozzátesz még 4 percet. Ha késés van a vonalon - akkor nem nagyon van lehetőség a lefaragásra. Ahhoz rövidek a kétvágányú szakaszok.
Ez a közlemény... Ha jól számolom legalább 150 éve ott van ez a vasútvonal, most meg szinte türelemért esedezik a vasút, mert a saját létesítményét arra merészeli használni, amire az való: vonatok közlekedtetésére. Mert a szuburb polgár félisten azt gondolja, hogy neki jussa a temetői csend.
Csókolom, ez egy vasútvonal! Akkor is itt volt már, amikor ide tetszettek költözni. Ezen vonatok járnak, a vonat pedig hangokat ad ki. Ez van. Hogy eddig csend volt? Akkor örüljön neki, mert nem kellett volna, hogy csend legyen!
Tegnap a 7715, ma a 7721 maradt el járműhiba miatt. Egyre rosszabb a helyzet. Tűzoltásként bevetettek most a vonalon egy Putyint is, meg jár Bz is, de félek, szeptembertől sem várható érdemi javulás.
Más: A TT járatok majdnem egyszerre indulnak Rókusról a páros személyvonatokkal (menetrend szerint 1 perc különbséggel). A múlt héten az egyik 7738-as elhaladására Baktó elágazásnál várt a TT. Tévedés történt a menetrend kiszerkesztésekor, vagy eleve belekalkulálták azt, hogy a TT-nek várnia kell?
Üdv! Nemtudom mennyire off, de ma utaztam a TramTrain-nel. Ami a legidegesítőbb volt talán mindenki számára, hogy Szeged városában nem működnek a jegyautomaták, az Szkt pedig nem árul a TramTrainhez szükséges jegyet. Így villamossal irány a vasútállomás.
Hódmezővásárhelyen már működtek az automaták. Ami pedig furcsavolt, hogy már a harmadik fizetős napon voltak jegyellenőrök, igaz nem büntettek, de akinek nem volt jegye azzal online telefonon keresztül megvetették, ami kb.10 percbe tellett.
Elmúlt szombaton az FMK 008 a 136-oson járt és bemérte a pályát.
----------------
A vásárhelyi állomáson épülő TT-kocsiszín néhány adata:
- Tárolócsarnok négy vágánnyal. A vágányok hossza két CL tárolására elegendő. (A létesítményben nyolc villamos alhat egyszerre.)
- Az első emeleten négy egyszemélyes szoba, WC-vel. Zuhanyzó és tartózkodó helység közös.
- A csarnokba Hódmezővásárhely belvárosa és az orosházi kitérők felől lehet behaladni.
- Tervezett egy megkerülő vágány is, amelyen a csarnok kikerülhető.
A csarnok nagyjából a mostani malacrakodó helyén épül. Az ott lévő rakodóvágányokat elbontják. Kiváltásukra az állomás déli oldalán új burkolt rakodó épül két rakodóvágánnyal, amelyeket szintén az orosházi kitérők felől lehet kiszolgálni.
Idénre volt tervezve egy többmilliárdos munka Hódmező-Orosháza között, tudomásom szerint ez is a megszoritások áldozata lett. Itt is a szétesés szélén áll az országos ütemes struktúra, az itteni romlás bedöntheti a Dél-Alföldet.