Átadásnál nem tudták aktiválni a Car-Net-et. Azt mondták, hogy majd késöbb megoldja a gyár.
Most a héten elvittem a szervízbe a kocsit, szereltek bele egy GSM kártyát (1 évig ingyenes), bejelenkeztem a rendszerbe, küldtek aktíválási kódót, de most se tudtuk aktíválni a Car-Net-et.
Adtak egy telefonszámot, amit fel kellett hívjak.
Robot, aztán egy kínai pasas jelentkezett- angolul kommunikáltunk, lekérte a kocsi és a személyes adataimat is, és azt mondta, hogy az autó fly állapotba van, ír a gyárnak, hogy küldjenek egy másik aktiválási kódot, majd be kell menjek a szervízbe, hogy aktiválják. Ez a tegnap tőrtént, még nem kaptam e-mail.
Köszönöm a válaszokat, mindannyiótoknak! Jó ez így, ahogy van, úgy látom.
A kocsi egyszerűen szuper! Ausztriában vagyok 1 hete a hegyekben, az tűnt fel, mennyire gokartos feeling vezetni. Volt már gyári sportfútóműves autóm és ez a sima futóművével hozza azt a szintet. Sok-sok éve nem gyors-hajtok már, de ugye 100 a megengedett olyan kanyargós utakon, hogy alapesetben 60-nál többel nem megy bele az ember - no, ez a terepjáró (tényleg az lenne?) mintha sínen menne, úgy hasít a kanyarok ívén! Wow! :-)
A Tiguant az X3 és az XC60-al kell hasonlítani . MI négytagú családnak kerestünk autót 192cm és 125 kiló vagyok ekkora helykínálat egyikben sincs, mi nem kértük pótkereket így a csomagok is jól férnek.Van karoq os fórum és ott van ategás a minőséget ott is kérdezheted bár kopogó meg alig csukódó csomagtér ajtóról számoltak be.Tudomásul kell venni a Tiguan nem Q5 pláne nem Q7Audi de nem is Karoq vagy Atega .Az x1 sem x5 vagyx6 nem csak méretben hanem anyag, alkatrész és összeszerelés minőségben is óriási a különbség. Az alku nálunk úgy ment hogy összeraktuk a kereskedővel az autót többször átbeszélve majd odahívta a kereskedés vezetőjét az árat már vele egyeztettük (kicsit mint a piacon) így lett meg a 15% meg 4 gumiszőnyeg,csomagtértálca, meg valami 80 000 forintos illeték.Telefonon szerintem ez nem ment volna.
örülj, hogy nem számoltak több órát (volt esetem, hogy 2 óra múlva visszamentem a szervizbe, az autóm már rég kint porosodott a parkolóban. Ez idő alatt "ledolgoztak" rajta 5,9 órát)....
Egyébként mire kevés 1 óra? Számítógépre csatlakoztatás, adatok kiolvasása: 1 perc. Olajcsere 15 perc (lehet, sokat számoltam). Vizuális ellenőrzés: 10 másodperc (ránéznek: jó). Pollenszürő csere: 0 perc (még elfurikázhatsz a régivel úgy 70 ezret, elég, ha csak kifizeted...) Autó mosás: magasnyomású mosóval körbeszaladnak az autón: 1 perc. A maradék 40 percben mit is fizettél ???
Végülis korrekt volt az egész - hát, ha így gondolod, a te dolgod!
Ma körbetelefonáltunk ár ügyben, de elég lesújtóak a tapasztalatok. Nyugat-magyarországi márkakereskedéseknél azt mondták, hogy 800 ezer alapkedvezményt tudnak adni + 500 ezer extra akció van perpill, ki tudja meddig. Ez jóval elmarad az itt említett 15%-tól. Nekünk a kalkulált Tiguan alapára R-Line csomaggal kb. 14 millióra jött ki. Így a mostani kedvezménnyel 12,7 millió lenne. 15%-kal 11,9 millió. Nem mindegy... A pláne, hogy 14 milliós alapáron már ugyanilyen felszereltségű, hasonló motorú (csak összekerékkel!) BMW X1-et kalkuláltam. És bár szép autó a Tiguan, a VW nem BMW. És utóbbi még olcsóbb is, ha azt nézem, hogy a Tiguanból csak elsőkerék meghajtásosat kalkuláltam, a BMW meg összkerekes. De pl ugyanilyen méretű Volvo XC40-et is kalkuláltam 13 millióért. Így könnyen lehet, hogy maradunk az olcsóbb Seat Atecánál. Az "csak" 10 millió. Csak tartunk tőle, nehogy olyan silány minőség legyen, mint a Ford.
De Lakker 30 000 fizetett kevesebbet 866-884 poszt ugyanazért a munkáért.De már jobban zavar az évenkénti szerviz,hogy ezt mi indokolja.Nekem még 4000 km van hátra biztos hogy ezek az infók tudatában előre leegyeztetek mindent.
Azon gondolkodom, hogy az 1 órás munkadíj meg k-va kevés. Ezt nem lehetett 1 óra alatt megcsinálni, átnézni, lemosni... Lehet hogy ez a csiki-csuki: ha benyelem a 10 ezres olajárat akkor a munkadíjból engednek, ha viszem a saját olajamat, akkor megugrik a munka-óradíj...
Hűha most már tényleg félek ez az egész arról szól kit hogy tudnak hülyére venni. Lakkernak 23 000 volt az olaj neked 53 000.ugyanúgy TDI. Azt sem értem az első szerviz 2 év vagy 30 000km utána évente még akkor ha csak 8 000 megyek?Itt tényleg mindent előre le kell egyeztetni mielőtt nekifognak.
Megvolt a 30 000-es szervíz, pesti adatok. (2018. április 4-iki a kocsi, 2000 Tdi 4x4, DSG)
Mobilitásgarancia 6858
Óradíj (összsen 1 órát számoltak) 20900
5 l. motorolaj 53880
Por- és pollenszűrő 12474
Szűrőbetét 6630
1-2 apróság... összesen: 104.550 Ft. a vége.
Való igaz, a Castrol Titanium csodaolaj vitte el a költségek több mint a felét.
A pollenszűrő nem lett volna kötelező csak kb. 2 éves kocsinál (az enyém tavaly áprilisi) javasolták, rábólintottam.
A további szervízelés viszont most már évente, akkor is ha nem futom be az évi 30-at. Mondtam is, hogy nálam kb. 25 az évi, nem lehet kitolni azt az 1-2 hónapot? Nem, évente kell vinni.
Végülis korrekt volt az egész, szépen le is mosták a kocsimat...
Legközelebb azért megkérdezem, hogy hozott olajat elfogadnak-e (Az UNIX-nál töredéke lenne az ára...) Biztos azt fogják mondani, hogy hamisítványt nem töltenek bele...
Kíváncsi leszek mások tapasztalataira...
(Lakker barátunk megjegyzéséhez én is hozzászólnék: A fogyasztási adatai pontosak, én is hasonlókat mérek, Autópályán nem lépem túl soha a 7 litert, légkondival sem. Az erejével elégedett vagyok, lehet, hogy 150-ről már lassabba gyorsul, de a tökörészős 130-asoktól (akik valójában 125-tel mennek, csak nem tudják) erőnlétileg is lenyűgözően lehet ellépni... szeretem a gépet.)
Én meg pont azon törpöltem az autó érkezése előtt, hogy ha futófényes lesz, hogyan lehetne majd csak simára kapcsolni, mert nekem ez túl vásári látványosság jellegű, az AUDI-kon sem tetszik. Mint az sem, hogy sok autóban a nappali menetfényt az index mellé/alá teszik közvetlenül és le kell halványítani a DRL-t az indexelés idejére. Nekem jobban tetszik a mostani megoldás, hogy a nappali fény LED csík fent van, az index LED sor meg alul, így jól látható a nappali menetfény csökkentése nélkül is.
Szerintem (de ez csak az én véleményem, egyáltalán nem mérvadó) ha a hardver adott, akkor a többi csak programozás kérdése, és egy ügyes autóvillamossági ember megoldja. Én biztosan csak garancia lejárta után gondolkodnék ilyesmiben.
Sziasztok! Látom, pont a fényszórók is téma volt nemrég. Fényszóróból a LED-est, a drágább DLA verziót választottam (kanyarfény, automata magasságállítás stb.). Ennél is már mátrix ledesnek tűnik az index, bár ez még nem "futófénnyel" világít.
A kérdésem az, valahogy átprogramoztatható lehet ez az index futófényes verzióra?
Inkább csak érdekel, mint lehetőség, mert jópofának tűnik. Egyébként szuper autónak tűnik eddig, VII-es Golf kombiról váltottam. ;)
Azt tudom, hogy az enyémben kizárólag a ködlámpa hagyományos izzós, azon kívül minden LED.
A főfényszóró 3 verziójú lehet (/lehetett 2017-ben, azóta, elképzelhető, hogy volt változás) Halogén, LED, LED II. A sima LED annyit tud a tompított és távfényen felül, hogy automatán le meg felkapcsolja magát, ha sötétedik, világosodik az idő meg (talán) kanyarfény is van benne. A LED II. egy összetettebb rendszer, ami képes arra, hogy kitakarja a szembejövő vagy az előtted haladó autókat (ott nem világít, nem vakít) a többi területen viszont távfényt használ. Nekem ez nagyon bejött.
Egyetértek, a kormány mögötti váltófüleket én is talán ötször használtam 6 év alatt, a DSG ügyesebb. Még S fokozatba is csak ritkán váltottam, pl. emeletes parkolóházban.
A DLA II. egy csoda jó dolog, az Auto-Hold kapcsolót sem kell használni, mert a kézifék is automatán old, de mondjuk ez benne van alapból - biztos a raktárban még maradt sok belőle, amint régebben az elsötétedő tükör kikapcsoló gombjából is :-)
Nekem a holttér figyelő, progresszív kormányzás és adaptív rugózás volt még fókuszban, meg persze a tetőablak
A user függő tükör/üléspozíció/fények és motoros csomagtérfedél (beállítható magassággal) volt inkább a hab a tortára.
Ebbe a hibába még így is beleszaladtam - bár csak holnap fogom átvenni az autót, akkor látom meg milyen pontosan:
Mit jelent pontosan a LED technika ? Azt gondolnám, hogy a hátsó lámpa csak LED-eket tartalmaz. (vagy írnák oda pontosan, hogy melyik)
Érdeklődtem, hogy mi a különbség, erre azt mondták, hogy annyi, hogy sötétített piros a külön megrendelt.
Mondtam, hogy az nekem nem fontos, nekem a kék színhez nem fontos a sötétítés.
A weboldalakon csak marketinges reklámdumák vannak, igen sok esetben konkrétumok nélkül: "Akár", "...tól", "extra felszereltséget tartalmazhat", "csak minta"
Abba még az R-line-nak is bele kell férni... ha nem, kérjetek árajánlatot másik kereskedésből is, az nem kerül semmibe. Én ezt utólag kicsit bánom, hogy kihagytam. Ha magasabb árat kapsz, akkor örülhetsz, hogy jól alkudtál, ha meg alacsonyabbat, akkor jó alkualap lehet az első helyen.
Pár dolog még eszembe jutott az extrákról: Rendkívül jó funkció ilyenkor nyáron, hogy távirányítóról le tudod húzni az összes ablakot, ez nem tudom, hogy alapból benne van-e, vagy valamelyik csomag tartalmazza. Mi a Highline-n felül ezeket rakattuk bele: Komfort csomag (W44), Navigáció funkció, "Discover Media" (PNC), R-Line (WIR), Tolató kamera és Parkassist (WPA), DLA II (itt nagyon nagy különbség van kinézetben a sima és a komolyabb fényszóró között!), holttérfigyelő, tetőablak. Utólag a teljes körbekamerázást bánom, hogy kimaradt, az sokszor jól jönne még. Az utólagosan berendelt extrákat mind használjuk, egyiket sem bántuk meg. Amit én nem használok, és akár ki is maradhatott volna felőlem: kormányváltó (első körben jó mókának tűnt autóversenyzőset játszani, de annyira jól működik a DSG, hogy ez felesleges) az auto-hold funkció automata esetében szerintem felesleges. Egy dolog, ami zavar az autóban: a Start-stop rendszer nagyon érzékeny és sokszor (szerintem) nem-logikusan működik (tudom, vagy 20 paramétert figyel, és csak akkor állítja le az autót, ha minden ok, de könyörgöm, 300m megtétele után ne kapcsolja már ki a motort) ezért aztán, amíg az olaj hőmérséklete el nem éri a 90°-ot én ki szoktam nyomni.
Nekünk TDI DSG 150 es comfortline van jól fel extrázva. Azért van ez így mert a lökhárítóban lévő 5mm es krómcsíkon kívül semmi különbség nincs amit ne lehetne extraként kérni az autóhoz, kivétel a R-LINE pakett.Így viszont csak első kerék hajtású és a gyári adata szerint is így kevesebbet fogyaszt 5-6 decivel de szerintem ez inkább 1 liter. Meg 500 000 rel olcsóbb is. Mi nagyrészt városi elővárosi forgalomba használjuk igy 7 l nél soha nem fogyaszt többet de autópályán 140 nél sem . Mindene tökéletesen működik a minőségi anyag és összeszerelés.Mi 15% ot kaptunk de akkor volt is valami plusz akció. Miután összeállítottátok az autót induljatok 18 ról hidd el komoly vásárlónak fognak tekinteni.Ami nekem kimaradt az az adaptív lengéscsillapító mert azzal lényegesen puhítani lehetne a rugózásán mert nekem egy kicsit kemény de tudjuk az SUV k ilyenek.