Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41641

Dombóvár- Bátaszék -

 

Ez utasforgalmilag nagyon gyenge sajnos.

Teherforgalomnak jó.

Pécs utasforgalmilag fontos lenne!

Előzmény: trizs77 (41638)
hory004 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41640

Egy szebb világban, még pár országgal arrébb nagyon is működne Szentlőrincen és Pécsváradon P+R, közös peron, kacsalábon forgó ház. De ehhez negyed órás követés kellene, amihez ha lenne infra, akkor se lenne jármű, se ember.

 

Marad a busz, hármasával, mindegyik különböző 3 utcas falu végállomással.

Meg az 6-os, ami Bonyhád és Szigetvár közt elég szerencsejáték, hogy nem e talál el egy önjelölt Verstappen. Közben az m60 üres, de az M6 is, pl ma délután Szekszárdtól kb 20 kamiont láttam az M0ig.

Előzmény: trizs77 (41634)
hory004 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41639

Szekszárd Pécs közt óránként van gyors busz, senki nem menne vonattal.

Bonyhád több utast ad erre a vonalra, mint tudna Bátaszék és Mohács.

 

Előzmény: Fizolti (41635)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41638

Amennyiben szükség van egy déli vasútra az országhatár mentén akkor nem a :

       - Pécs - Mohács - Bácsbokod,

       - Pécs - Bátaszék - Baja

hanem a Dombóvá r- Bátaszék - Baja - Bácsalmás - Tompa - Mórahalom - Kiskundorozsma útvonalat preferálnám.

 

Amiből a Bácsalmás - Tompa - Mórahalom - Szeged kb. 60 km új pálya fele annyiból kijönne mint a Pécs- Bátaszék újjá építése.

 

 

Fizolti Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41637

A leírt szövegből ("egy része") szerintem egyértelmű, hogy ahol lehettséges kisebb korrekció, ott azt alkalmazni (nem feltétlenül a Nagypali - Palotabozsok szakaszon - sőt). Ahol nem lehetséges távolsági forgalomra is megfelelővé tenni a pályát a meglévő nyomvonal felhasználásával, ott természetesen komolyabb műtárgyépítésekkel egy teljesen új nyomvonal életszerű. 

 

Tehát nem működik a fotelből odavetett mondat, hogy nem lehet kisebb ívkorrekciókat csinálni.

 

A nagyon drága természetesen kontextusfüggő, a vonal tágabb környezetében az elmúlt évtizedekben zajlott-zajló közlekedési infrastruktúraépítések, illetve azok költségei mellől árban nem kifejezetten tűnne ki ez a projekt. Természetesen egy ilyen jellegű projektnél már sok dolgot figyelembe kell venni, pl. vizsgálni érdemes a budapesti irányú távolsági forgalomra alkalmas infrastruktúra építését is. 

 

 

Előzmény: trizs77 (41636)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.26 0 1 41636

A Nagypali - Palotabozsok táv csak 14 km.

De a múlt század elején 24 km hosszú vasutat építettek a két település közé.

 

Nem véletlenül.

Nem azért mert nem értettek hozzá.

 

Mert olyanok ott a terepviszonyok.

Számtalan U alakú vonalrész van, mert csak így tudták nagyobb, nem vagy alig kezelhető emelkedők nélkül megoldani a vonalvezetést.

 

Már akkor is ismerték a vasúti viaduktok fogalmát és építési módját.

Lásd az akkoriban épített svájci vasutakat.

Már akkor is képes volt a vasútépítő technológia 50-70 méter magas viaduktokat építeni.

De Baranyában erre pénz nem volt, nem is lehetett.

 

Nem működik az a fotelból odavetett mondat rész, hogy ...........kisebb ívkorrekciókkal........

Ott nem lehet kisebb ívkorrekciókat csinálni.

A kisebb is nagyon drága, mert a kisebb is azt jelenti, vagy domboldalt vagy hegyoldalt kell bontani, vagy alagutat vagy viaduktot kell építeni.

És nem 2-2 db-t hanem kb. tucatnyit.

 

A baranyai dombok, hegyek azóta se költöztek el.

Nem lettek kisebbek, alacsonyabbak.

 

Aki ma ki akarja egyenesíteni ugyanúgy át kell hidalnia völgyek tucatját, át kell fúrnia a dombokat és hegyeket.

Ma talán más a technológia mint ami 1910-ben rendelkezésre állt.

 

De ma se olcsó.

 

 

 

 

 

Fizolti Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41635

Azt tudom, hogy a 65 Pécs-Villány-( Mohács), a 154 Bátaszék-Baja-Kiskunhalas, a 155 Kiskunhalas-Kiskunfélegyháza, 140 Kiskunfélegyháza-Szeged vonalak segítsével azok értelmes hasznosításával egy jó útvonal lehetne 

 

Ez így továbbra sem lenne egy jó útvonal. A 64-65 a mostani állapotában, vagy kisebb fejlesztésekkel jól szolgálja Pécs Villány felőli elővárosi közlekedését. Új elővárosi utasok innen nem akkor lesznek, ha felhúzzuk a pályát 80-ról 120-ra. Megállóhelyek elhelyezését lehet átgondolni, menetrendet lehet sűríteni (ehhez szükséges lehet a vonattalálkozási lehetőségek bővítése, de ez egy kicsi, az általad felvetett átlós projekthez aprópénzes tételből megoldható). 

A Duna mentén csak néhány, összességében kb. 2500 fős lakosságú település van, akiknek így is kerülő lenne Villány felé, tekintettel a rövidebb útvonalon menő autópályára, minimum emelt sebességű vasút kéne, ha ezzel versenyezni akarnánk. 

 

Ellenben Pécsvárad felől ma semmilyen elővárosi vasúti forgalom nincs, ez az irány közel 40 Km-rel rövidebb Bátaszék és Baja felé, erre lehet értelmezhető módon felfűzni Szekszárdot is. A régi 64-es egy része erre kisebb nyomvonalkorrekciókkal alkalmassá tehető, és amit újonnan kell megépíteni, az sem érdemben hosszabb az általad felvetett Duna menti szakasznál. 

 

Összességében: több elérhető utas, rövidebb út, rövidebb menetidő a távolsági utasoknak, és a meglévő 64-65-ös vonalakhoz való hozzányúlás nélkül sokkal kisebb beruházás. 

 

 

ahogy létezik a Szombathely-Pécs

 

Kicsit eltér a tárgytól, de annak is megvan a maga defektje:

- az előbbi 6-7 Km-rel elkerül egy ötvenezer fölötti lakosságú megyeszékhelyet, meg pár kisebb várost. 

 

 

 

Előzmény: f_k (41633)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41634

Mind a vasútról, mind a közútról, a Dél-dunántúlról is lehet/szabad beszélgetni.

Ez a topik azért van.

 

Nézetem szerint a vízi, közúti, vasúti közlekedésnek is megvan a maga szerepe Magyarország belföldi közlekedésében, a Dél-dunántúléban is.

 

Félig személyes okokból lelkes támogatója voltam a Szentlőrinc - Pécs - Pécsvárad HÉV-nek, elővárosi vasútnak vagy nevezzük bárminek.

Sajnálom, hogy nem valósult meg.

 

Ugyanakkor a 64-es vasút újjá élesztéséről azt gondolom, hogy az ötletet felvetők még arra is lusták, hogy a helyszínt megismerjék, bejárják és a valós költség következményeket felmérjék.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Tevan Imre írta kb. 20-22 évvel ezelőtt, hogy a legtöbb fiú gyerek átesik a piros filctollas korszakán.

Igaza van.

 

Amikor a tini egy Magyarország térkép előtt piros filctollal a kezében új, képzeletének kedves nyomvonalú autópályákat vagy vasútvonalakat húzigál.

 

A baj akkor van ha ez a korszak még 35-45-55 éves korában is sajátja, meghatározója.

 

 

 

Előzmény: f_k (41633)
f_k Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41633

Megszégyenító stílusban írsz.

A vasút fejlesztése nálad tabu, igazából sohasem támogattad. 1960-1980 közti akkori részbeni vasútfelszámoló közutas irányt követed.

Akkor más volt a vasút, most is más.

Közút esetében egyes helyeken elviselhetlen a gépkocsiforgalom.

Gondolatban igyekszed elfojtani csírájában ezeket, a vasútfejlesztési ötleteket, kivétel előváros, kivétel pár fővonal. A többit minek fejlesszük, mert drága ezt sugallod.

Kéred, hogy árazzam be a képzeledbeli Pécs-Szeged vonalat.

Nem vagyok kalkulátor!

Azt tudom, hogy a 65 Pécs-Villány-( Mohács), a 154 Bátaszék-Baja-Kiskunhalas, a 155 Kiskunhalas-Kiskunfélegyháza, 140 Kiskunfélegyháza-Szeged vonalak segítsével azok értelmes hasznosításával egy jó útvonal lehetne ahogy létezik a Szombathely-Pécs vagy a Győr-Pécs vasúti útvonalak.

A fenti vonalajra mindenképp költeni kell előbb vagy utóbb....

Előzmény: trizs77 (41631)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41632

a 40-es vonal a jelenlegi formájában majdnem a csúcsra van járatva.

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

A 40-es vasútvonal - mai állapotában - körülbelül a kapacitása felén, vagy az alatt dolgozik.

 

Ugyanezen a vasútvonalon, rosszabb körülmények között, már sokkal nagyobb forgalom is futott.

Előzmény: krisz768 (41629)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41631

Ha konkrétumokról van szó - már kb. 11 éve - elmenekülsz oda nem tartozó téma, vagy adathalmazba.

 

Dönts el, hogy miről akarsz beszélgetni?

Társ, partner vagyok bármilyen témához beszélgető társnak lenni.

 

De a tini kislányos téma csapongás nem asztalom.

Ha a műkörmökről kezdesz beszélgetni akkor a második mondat nem lehet a Náncsi víkendháza függönyének a színe.

 

Ha leírsz egy képzeletbeli vasútvonalat akkor annak költségei, vonalvezetéséhez nem tartozik az Ivándárdai autópálya lehajtójának sugara.

 

 

Előzmény: f_k (41630)
f_k Creative Commons License 2024.04.25 0 1 41630

M6, M60, M60 továbbépítése Ivándárdáig stb. Egy része méregdrága PPP konstrukcióban...

Erdély felé autópályák M4 stb.

Autópálya lobbi igen erős.

Mindeközben a "vidéki vasutat" hagyták vegetálni.

Főleg előváros Eu pénzből, ami kifutott, meg némi motorvonatbeszerzés.

Vasút kevesebb támogatást kap, idén is 321 milliárdot vettek el!

Aránytalanság! Kell a közutat fejleszteni, de nem így.

Egyes falusi utak , főtak 20-30 éve nem kaptak felújítást.

Tengelytörő kátyúk, közben van pár presztízs autópályaépítés.

Előzmény: trizs77 (41626)
krisz768 Creative Commons License 2024.04.25 0 1 41629

Kínai hitelből fejleszti a kormány a vasúti hálózatot (444.hu) 

 

Nem jó finanszírozási forma, de ha már lesz, remélem jut ide Dunántúlra is. Főleg ha ide tervezik rakni azt a (kiszivárgott infók alapján) autógyárat, a 40es vonal a jelenlegi formájában majdnem a csúcsra van járatva, annyi extra teherforgalmat nem fog bírni.

Fizolti Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41628

A meglevő 65,66,154,155,140 jót tenne egy ilyen fejlesztés.

 

A lassan időszerű 140-esnek esetleg, A többi vonal a maga kategóriájában korrekt állapotban van.

A tervezett Szabadka-Baja-Pécs vonal építésén is gyorsítana, ha a jobb állapotú részeket nem akarnánk első körben felújítani. 

Van 52 Km-nyi, nagyrészt 100 Km/órás pálya, ezt első körben max villamosítani kéne, komolyabb pályás és biztberes munkák nélkül, így a forrásokat, kapacitásokat lehetne egyből a Pécs-Bátaszék vonalra összpontosítani. 

Előzmény: f_k (41622)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41627

251 km az nem kb. 243 perc.

Nállad igen nállam nem.

 

-------------------------------------------------------------------

 

Nofene !

 

Nálad mennyi ?

 

Egy síma Mohács - Bátaszék hosszmetszetben mennyi szintkülönbséget kell legyőzni ha tényleg megépítik?

Mennyiből jön ki ?

100 milliárd alsó hangon vagy több ?

 

 

 

Előzmény: f_k (41622)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41626

Jaaaaa ha ilyen könnyen megy akkor miért nem Shinkanzent építünk Pécs és Szeged közé ?..............:-))

 

Előzmény: f_k (41622)
f_k Creative Commons License 2024.04.25 0 4 41625

 

 

Csapásmérő papírsárkány Creative Commons License 2024.04.25 0 3 41624

"Kb. 20 éve egy miniszterelnök, egymás után több nap elmondta, hogy jó lenne ha már a Budapest - Pécs IC vonat 2 óránál rövidebb menetidő alatt leérne Pécsre."

 

 

Majdnem pontos, de csak majdnem.

 

A 2006. évi parlamenti választások alatti konkrét ígéret volt a másfél órás menetidő - egy akkori miniszterelnök/miniszterelnök jelölt szájából: naponta többször

a televíziós reklámblokkok alatt. A hitelességet némileg rontotta, hogy a miniszterelnök jelölt ezt az ígéretét egy sofőrös szolgálati autó hátsó üléséről mondta.

Emlékszem a vasútmániás anyafórumon kibontakozó ironikus megjegyzésekre is. Az elővárosi hálózat alacsony átlagsebessége miatt délebbre, már ~250km/h

átlagsebesség dukált volna az ígéret realizálásához. Így valóban, az abaligeti ívekben az alagútban úgy 250km/h sebességgel kellett volna repesztenie a vonatnak.

A többi meg már történelem, meg nem is ide kívánkozik: a megnyert választások után szűk körben a Balatonon el kellett mondani a valóságot, ami szeptemberre

máig idézgetett közkincsé vált. Zárójel bezárva.

Előzmény: trizs77 (41619)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41623

Sőt, 20-30 milliárd €-t kellene felvenni, hogy én is mondjak egy nagy számot.

Előzmény: trizs77 (41609)
f_k Creative Commons License 2024.04.25 0 1 41622

A 251 km mai ismereteink szerint kb. 243 perc.

 

 

251 km az nem kb. 243 perc.

Nállad igen nállam nem.

A meglevő vonalakon ahol egyenes fel lehet emelni 120 km/h ra is.

Ahol nem ott annyi amit az ívsugár enged.

140 esen Sg rendező Kistelek 120 km/h és 2 vágány.

 

A meglevő 65,66,154,155,140 jót tenne egy ilyen fejlesztés.

Nem csak hidat kell építeni 300 milliardból meg M9 est...

 

Előzmény: trizs77 (41621)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41621

OK.

 

A 251 km mai ismereteink szerint kb. 243 perc.

Ehhez jön az általad javasolt 36 perc.

 

Az egész kijön kb. 278 = 280 percből.

 

azaz kb. kicsivel több mint 4,5 óra.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

anno mikor a Szegedről Pécsre tartó gyorsvonat (az utolsó időkben) már Dombóváron át járt, mennyi is volt a teljes menetideje ?

Előzmény: f_k (41620)
f_k Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41620

Percenként 1,47 azaz 1,5 km.

Óránként 90 km.

És ez átlag.

Megállások nélkül.

 

Pécs, Villány, Mohács, Bátaszék, Baja, Bácsalmás, Jánoshalma, Kiskunhalas, Kiskunmajsa, Kistelek, Szeged

 

9 közbülső megállás.

Fékezésre számolj 1 percet, tartózkodásra 1, gyorsításra 1 percet kivéve Kiskunhalas ahol min 7 perc kell. A tiszta menetidőn felül 36 perc.

Előzmény: trizs77 (41618)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41619

Nihil novi sub sole.

 

Kb. 20 éve egy miniszterelnök, egymás után több nap elmondta, hogy jó lenne ha már a Budapest - Pécs IC vonat 2 óránál rövidebb menetidő alatt leérne Pécsre.

 

A firkászok egyből ráugrottak, idézték, minden lap leírta soxor, TV-ben elmondták.

Mert sem a firkászok, sem az akkori miniszterelnök, sem a tanácsadói nem tudtak számolni.

 

Akkoriban a Keleti pu-tól (baktól) 60 perc múlva ÉRD utánig, de még a DUFI előttitig ért el az IC.

 

A vasútmániás topicban persze sokan neki estek a hülyeségnek.

Én is.

 

FOMA olvtárssal nem elvettük az ötletet, hanem azt írtuk = legyen.

És kijött, kiszámoltuk, hogy az Abaliget körüli alagutas, kanyargós szakaszon elég ha 160-170 km/h órával megy az IC.

 

FOMA akkoriban azon viccelődött, hogy egy erős ívben (mert olyan van arra) hogyan kell az étkező kocsiban sört inni a pohárból, hogy az ingedre ne jusson.

 

Mert egyenes pályán még 300 km/h-nál se kunszt sört inni a vonaton.

De éles ívben 160-nál már mutatvány.

 

Tehát a leírt útvonalon ezt a 170 perc menetidőt Pécs vasútállmástól szeged pályaudvarig inkább még át kellene gondolni.

trizs77 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41618

nagyjából 2 óra 45-50 perc lenne.

 

--------------------------------------------------------------------

 

 

Ok.

250 km 170 perc alatt .

 

Percenként 1,47 azaz 1,5 km.

Óránként 90 km.

És ez átlag.

Megállások nélkül.

 

Megállásokkal az egyenesekben bőven 120 km/h felett kell menni, hogy ez kijöjjön átlag 90 km/h sebességnek.

 

 

 

Előzmény: krisz768 (41615)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41617

nekem 251 km-re jött ki.

Előzmény: Fizolti (41616)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41616

ez kb. egy 250 km-es út.

 

190 és 200 között valahol. 

Előzmény: trizs77 (41614)
krisz768 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41615

Szerintem nagyjából 2 óra 45-50 perc lenne.

Előzmény: trizs77 (41614)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41614

Egy Pécs-Szeged vasúti kapcsolathoz a Pécs-Villány-Mohács-Bátaszék-Baja-Kiskunhalas-Kiskunmajsa-Kistelek-Szeged útvonalat lenne érdemes használni ami kb. 30 km új vasúti építést jelent Mohács-Bátaszék, és kb. 20 km új vonalat Kiskunmajsa-Kistelek között...

Ez 50 km új építés.

 

-------------------------------------------------------------

 

ez kb. egy 250 km-es út.

Ok.

 

Mennyi idő ez vonattal ?

 

 

Fizolti Creative Commons License 2024.04.25 0 1 41613

Pécs elővárosi forgalmához nem tenne hozzá érdemben (kicsi, összességében is csak párezer főnyi lakosságú települések vannak itt, amik alapból messze vannak Pécstől), Szekszárd felé nem jelentene kapcsolatot, de Baját is egy aránylag nagy kerülővel érné el).  

 

- - - 

 

Most is lehetne Pécs-Bátaszék közé "egyenes" vasutat építeni csak kell hozzá felvenni 2-3 milliárd euro/dollár hitelt.

 

Nem feltétlenül kell ehhez célzottan hitelt felvenni. A mohácsi híd a fellelhető infók szerint 300 milliárd forintból épül, és nem tudni ezzel kapcsolatos hitelről. 

E mellett természetesen nyílegyenesnek sem kell lennie a vasútvonalnak, fel kell mérni, mi használható a régi 64-es vonalából kisebb-nagyobb korrekciókkal, és hova kell hosszabb szakaszon új nyomvonal. 

 

Nagyon lassan halad ez a projekt. Egyelőre csak a Szeged-Szabadka szakasz készül, pár éve még 2030-ra tervezték a Szabadka-Baja részt, és csak ez után jönne a folytatás Pécsig. 

Előzmény: krisz768 (41610)
f_k Creative Commons License 2024.04.25 0 0 41612

Egy Pécs-Szeged vasúti kapcsolathoz a Pécs-Villány-Mohács-Bátaszék-Baja-Kiskunhalas-Kiskunmajsa-Kistelek-Szeged útvonalat lenne érdemes használni ami kb. 30 km új vasúti építést jelent Mohács-Bátaszék, és kb. 20 km új vonalat Kiskunmajsa-Kistelek között...

Ez 50 km új építés.

Kiskunfélegyházát ki kell kerülni, mert jelentős kerülő, ezért javasoltam a Kiskunmajsa Kisteleket....

A meglevő vonalak felhasználásával azokon most is 80-100 km/h alkalmazható

Pécs-Mohács 80 km/h Mohács-Bátaszék 100-120 km/h, Bátaszék-Kiskunhalas-Kiskunmajsa jelenleg is 100 km/h Kistelek-Szeged-rend 100 km/h ez átépítés után emelhető lenne min 120 km/h ra...

Előzmény: trizs77 (41611)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!