Nem a MÁV hiányos űrszelvény-karbantartása volt a szempont. :) 120 km/h sebesség felett nem szabad olyan ablakot alkalmazni, melyen ki lehet hajolni. 160 felett már a kocsit nyomásvédettnek kell tervezni, ezért keskeny bukóablak sem lehet.
Bizony... Próbálna meg valaki kinézni, úgy pofáncsapná az akácfa, hogy csak na! Az elhanyagolt növényzet benőtt egészen a szerelvényig, sőt!
Semmiféle karbantartás nincs a vasúton, úgy veszem észre én, mint utas. Az űrszelvénybe benőttek a fák, az ablakokon nem lehet kilátni, a wifi nem működik, a festés elmattult, a takarítást, meg a wcc-ket ne is emlegessem. Pedig a kirakatvonalat használom... Mi lehet Mátészalka vidékén? Nemrég Bcsaba-Gyula viszonylaton is utaztam, és Siklóson is körülnéztem.
Jó múltkorában, alig egy hónapja S21 (egy egység Uzsgyi) PsztImre -> KöKi, Kökin a 8.-ra jártunk be, zajlik az utascsere, majd jön a jegyvizsgáló, szólt mindenkinek, hogy ne lepődjünk meg, de visszamegyünk egy kicsit, mert a 8.-ról váltóhiba miatt nem fogunk tudni kijárni... Ajtók becsuk, és tényleg, visszakocogtunk a bejárati jelző mögé, aztán újra bejártunk, a 2. vágányra. Ez úgy +20 percet rádobott a menetidőre....
Utasokkal a fedélzeten nem szabad tolatási mozgást végezni?
Úgy olvastam, ezt elvileg lehet, főleg, ha kocsikat csatolnak át egyik vonatról a másikra, vagy kivesznek egy vagont a vonatból.
Engem az érdekelne, megtörténhet-e az, hogy az utasokat magába zárja a vonat, és nem lehet kinyitni az ajtókat. Én eddig úgy tudtam, ilyen nem történhet meg...
Megtörtént. Nem törtènhetett volna meg, ezért nyilván lesz egy nem túl magas rangú felelőse az esetnek. Az hiba volt, hogy nem szállították le az utasokat a tolatás előtt.
"Az atommozdonyok gyártását is magába foglaló mániában Csehszlovákiában turbinás gépeket építettek. 1954 novemberében a Nehézipari Minisztérium feladattal bízta meg a VI. Pilzeni Lenin Üzemet - azaz a KODA céget."