Daciáéknál a vezérléscsereperiódus olyan titkos, mint a nukleáris indítókód, sehol konkrét utalás rá, se arra, hogy pl. melyik motor vezérműszíjas ill. melyik láncos.
Annyit lehetett még kideríteni, hogy a vezérműszíjat 6 évente vagy 120 ezer km-nél kell cserélni, találtam még egyébb infókat délután, de már nem találom meg azt az oldalt.
Volt 1 oldal, de ott csak Duster 1-ről volt leírva minden motornál, hogy milyen a vezérlése, és mennyi a csereintervalluma.
Szeretném a hátsó menetrögzítő kamerát ráragasztani a szélvédőre. Ehhez meg kellene bontani a tetőkárpit hátsó részét, hogy a vezetőkábelt eljuttassam a hátsó szélvédőre. A tetőkárpit fehér patentekkel van odarögzítve. Ezt hogyan tudom leszedni?
Ha a kédergumit leszedtem és (valahogyan) a tetőkárpit patentjeit is, akkor fel tudom emelni a kárpitot, hogy alá be tudjam tenni a vezetéket? Sajnos még ilyesmit nem csináltam és az interneten fellelhető videók ott kezdődnek, hogy az egész tetőkárpit már le van szedve.....
Tudna nekem linkelni valaki egy Duster II. karbantartási utasítást (csereperiódusok, stb.)? Én hiába keresek ilyet, nem találok, csak azt a kezelési útmutatót, ami nekem is megvan, csak abból pont a lényeg hiányzik.
Miért is ne öntöttem volna bele a szép tiszta gázolajat egy diesel Dusterbe?
Mennyivel különb az 1.5-ös dCi, mint mondjuk egy német CRTDI?
A gázolaj nem tejföl, hogy az idővel még a hűtőben is megpunnyad/megromlik, szép kristálytiszta volt, és az égvilágon semmi baja nem lett a kannában állástól.
Ez is olyan, mint a prémium üzemanyag, csak hinni kell benne, és már jobban is megy tőle a motor, a gázolaj is állítólag romlandó.....egyesek szerint, más meg elhasználja mindennemű problémák nélkül.
Önmagukban nem érnek semmit. Kell hozzá a No Fear vagy a Strretfighter matrica is, úgy már 30+15+20 LE. Sőtétítő fólia másik +15, sport légszűrő +40. Ehhez már csak adalék a prémium nafta. Így könnyen elérhető a
Fordítsuk meg: a MSZ és EU szabvány szerinti normál üzemanyag akkor károsítja a verdát, lerakódást okoz, oszt' ez meg nem? Naugye...
Én nem veszek prémiumot. Kivétel a fűnyíró, hajómotor, stb, ahol akár évig is el kell álljon kannában.
Abból indulok ki: ha tényleg kevesebbet kér a motor a prémiumból, akkor a kiesett bevételt az árán kell behozni. Külön tartály, valamit mégiscsak bele kell keverni, stb. Tehát a kút nem fog ráfizetni, akkor viszont nekem drágább :)Teljesítmény: nem gondolom, hogy 130-as tempomatos közlekedésnél érzékelek bármit is belőle. 200+ km etapnál meg hogy 1 mp-el hamarabb érem el az utazót - hát nem tökmindegy? Amúgy sem padlógázzal közlekedek. Magyarul prémiummal fél gáz kompenzálható normállal padlózva, há' nem?Amúgy a bullshit mellé: https://www.youtube.com/watch?v=Fs-1aEpJZbo
Nekem nem 1.5-ös turbós diesel Dusterom van hanem TCe 130.
Amúgy az "állott" gázolajat CRTDI-be öntöttem bele, természetesen semmi baja nem volt tőle hiszen azóta már jónéhány ezer km-t megtett az autó gond nélkül.
Sokan túlmisztifikálják az üzemanyagot....csakprémiumotmertazhúúdeenaggyonjóóóamotornak.....aztán amelyik sosem kapott prémium üzemanyagot ( az enyémek sem ) mégis elmennek üzemanyagellátó rendszer problémák nélkül sok sok 100 ezer km-t, sőt még az állott gázolaj sem okoz problémát.:)
Eddigi autóim rózsíszínű ( G12 ?) hűtőfolyadékjai sosem változtatták meg a színüket, ezeréves autóban is még mindig szép rózsaszínű a folyadék vagy színvak vagyok.:-)