Sziasztok, ajtónyikorgás ügyben írok, ugyanis a hátsó ajtókat ritkán használom, de a napokban többször is kellett, s ekkor tapasztaltam, hogy valami nem frankó.
Első körben szilikon spray-t fújtam a zsanérokra, de ez nem oldotta meg a problémát. Eléggé botfülű vagyok, így azt sem tudtam megállapítani, hogy az alsó vagy a felső zsanér nyikorog, netán a középső kis fém konzol (azt nem mertem beszilikonozni).
Tudom nem nagy dolog, de engem mégis zavar, s szeretném megszüntetni a ezeket a hangokat. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata, hogy az ajtónkénti 3 rögzítő elemből melyik lehet a ludas?
Hasonlóan jártam én is, annak ellenére, hogy előtte le is mértem, hogy mekkora az akksi, és úgy választottam ki az újat! Minden mérete stimmelt, kivéve az akku oldalán levő perem (amire felfekszik a leszorító elem) felső síktól mért távolsága! 6 mm-rel volt lentebb. Van 6 mm vastag gumilapom, abból vágtam egy akku nagyságú darabot, beraktam az akksi alá és úgy áll mint Katiba a gyerek....
Na, a második "gyári" akku kb. 4 évig bírta (az előző meg hatig). A garancia meg 3 évről szólt...
Beálltam a garázsba este, de úgy látszik az aznapi kb. 40 km már nem volt elég a töltéshez, mert a ki nem kapcsolt rádió is elég volt hozzá, hogy hazavágja.
Már télen is gyengélkedett, többször jelezte a rendszer, hogy kevés a töltés, de akkor még töltővel, hosszabb utakkal sikerült életre lehelni, most vége lett.
A töltő még vagy 5-6 voltot jelzett, de tölteni már nem akarta.
Amikor kiszereltem az akkuházban láthatóan kicsapódott némi folyadék belőle, az alsó rögzítőcsavar szinte teljesen "bekövesedett", stb. Szóval nem biztos, hogy kezdettől fogva 100-as volt az előző. (Az előző cserénél ilyesmit nem láttam, belülről tiszta volt a doboz.)
Mivel a gép sem fiatal, meg az előző ciklus is túl rövid lett, így Motrio került bele (és majdnem 10 kFt-tal is olcsóbb volt).
Csakhogy a mérete - pontosabban a magassága kisebb - nem azonos (akkor a többi Motrio alkatrész is ilyen?), így a rögzítése nem teljesen szoros. Bár nem mozog, de nem fekszik fel megfelelően a felső részre a rögzítőpánt és a negatív csatlakozósínek is kissé ferdén állnak.
Na, mindegy a jövő héten megy úgyis a vizsga miatt átnézésre/javításra, majd rákérdezek a gyári szerelőnél, mi a helyzet.
Amúgy most sem felejtett el semmit a rendszer - a rádió, computer, minden beállítás kódolás nélkül működik. Egyedül az órát kellett állítani.
Lehet egy szétcsúszott/szétpotyogott csatlás is akár...
Ti tapasztaltatok olyat, hogy egyik keycarddal zártátok a kocsit, majd 1-2 perc múlva nyitottátok a másikkal, s kiírt valamit, hogy 30 percnél nem régebben volt valami?
A múltkor jártam így, anno tán be is írtam ide.
(A nejemmel a lépcsőházban váltottuk egymást.)
Olyan hamar eltűnt a felirat, hogy nem volt módom fotózni...
Nagy akármi ez a gyártás végén "pénteken" összerakott beázó tragacs.
S vitatkozok a rokonnal, hogy mennyivel jobb az őáltal nyúzott 10 éves F., mert nem hiszi el, mikkel szívok...
Múlt hét Csütörtök óta az autó ki írja, hogy " Check parking sensor". Azóta nem működik a tolató radar. Az egészben az az érdekes, hogy a munkába be jövet még működött. Viszont mikor indultam haza már ez a hiba üzenet fogadott. Néztem hogy az autót nem ütötték meg, vagyis sérülés nincs a hátulján.
Kíváncsi lennék, hogy mi történhetett az alatt a 8 óra elteltével míg dolgoztam?
Esetleg járt már közületek így, vagy hasonló képen? A neten nem találok erről semmit, csak annyit hogy vidd a márkaszervizbe.
Nekem is van hasonló storym. Fluence-re a Casco 65k-ról felment tavaly 95 -re. Felhívtam a biztosítót, hogy WTF. Az alkatrész árak és a munkabérek emelkedésével indokolták. Megkérdeztem, hogy hol emelkedtek a bérek 50%-ot? Időt kértek.
3-4 nap múlva felhívtak, hogy 60k lesz, maradhat? :) Ha nem rinyálok simán beszedik a 90k-t.
Egyébként M4 Grandcoupe-ra 24k-t fizetek évente balesetbiztosítással együtt B8-ban a Postánál :O
Nem aprózták el... :( Ez akkor elvileg a következő biztosítási évre várható áremelkedés? Feleségem nevén van a Flu és 31ezer körül fizettünk neki kötelezőt A0-ban, szintén az alliance-nál. Remélem azért találunk majd kedvezőbbet és jövőre nem minden biztosító duplázza az árakat. :(
1972 óta van autóm, még emlékszem arra az időszakra is amikor a négy forintos benzinár tartalmazta a kötelező biztosítást is. Olyan szerencsés vagyok, hogy több mint egy millió km-t levezettem baleset nélkül. Ha lenne olyan, akkor B10 helyett már B..... lenne a bónuszom! A fluencem kötelezője az Allianz Hungáriánál van (volt!). A múlt héten kaptam tőlük egy kedves köszönő levelet, hogy köszönik hogy őket választottam és az új éves kötelező díja május 27-től évi 46200.-Ft. Eddig az éves díj 22400.- volt! Ez több mint 100 %-os emelés. Nem elég az egekben lévő benzin ár?!?
A műszerfal szépen kijelzi, hogy melyik szenzor jelez.
Neked mit ír ki?
Lehet, hogy csak az egyik szenzor a hibás..
Vagy érdemes egyenként letesztelni őket. Ez nyilván két embert igénylő feladat.. Járó motornál ( nyilván kinyomott kuplunggal és hátramenetben a váltó) a másik személy a kezével letakarja a szenzort, aki meg a vezető ülésben ül, nézi, hogy a műszerfal mit ír ki.
Az a problémám, hogy tolatáskor állandóan sípol a tolatóradar!
Eddig csak a reggeli első induláskor volt ez a jelenség, de ezt betudtam a lecsapódó párának/csapadéknak. Később, mikor a nap folyamán már feljebb kúszott a hőmérséklet nem produkálta már ezt.
Most már megváltozott a helyzet és mindig sípol. Gondoltam szennyeződésre is, ami bezavarhat, de a kocsimosás sem oldotta meg a problémát.
Tapasztalt már valaki ilyet, s ha igen mi lehet a megoldás? Köszönöm!
Valaki tudja, hogy H4M-es ( láncos "Nissan" motor ) esetén a hatodik évben esedékes "segédberendezés szíj és görgök" alatt a szíjon kívül milyen görgőket (vízszivattyú?) kell cserélni?
Én annak idején vettem 4db nyomás érzékelős szelepet a Renault szervizben és azzal lett szerelve a téli gumi garnitúra. Amikor árszerelem a nyári-téli-nyári kerekeket akkor az első párszáz méter után felismeri a jeladókat és rendben mutatja a nyomást a műszerfalon. Semmit nem kell programozni, feltanítani, stb. Már nem emlékszem az árra de csak pár ezer Ft volt darabja. :-)
Ha abból indulok ki, hogy nekem a téli szettben van a nyomásmérő és ugye minden ősszel leveszem, majd tavasszal vissza és egyből mér, feltételezem, hogy akkor ha áttenném a nyári szettbe, akkor se lenne gond.
Majd egy pár nap múlva megnézem mit lehet csinálni. Jelzek majd, ha sikerült.
Egyik szomszédunknak volt talán még a 90-es években egy Lagunája szolgálati autóként. Az akkoriban a felső kategóriát jelentette a Renault-nál, és újdonság volt ez a guminyomás érzékelő. Gumicsere után kivétel nélkül minden egyes alkalommal vissza kellett mennie másnap a márkaszervizbe, mert a nyomásérzékelők megbolondultak.
Lehet, hogy ez a programozós sztori még azokból az időkből származik. 12. éve hajtom a 2. Fluence-t, de még sosem volt probléma ezzel, pedig mindig van szezonális gumicsere.
Én úgy tudom ( de lehet rosszul ), hogy ahol tanítani kell, ott is a központi egységet kell "tanítani", hol melyik érzékelő van, nem a nyomásérzékelőt...