Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

d3rr7ck Creative Commons License 2022.05.22 0 0 18592

Köszönöm a tippet, úgy tűnik bevált a dolog. Most nem hallom a nyikorgást.

Előzmény: pali923 (18591)
pali923 Creative Commons License 2022.05.20 0 0 18591

Én (laikusként) nem szilikonnal fújnám, hanem inkább mondjuk teflonspray-t használnék. Oda a lyukba is, ahova az a lemez bemegy. Ártani nem fog.

Előzmény: d3rr7ck (18590)
d3rr7ck Creative Commons License 2022.05.20 0 0 18590

Sziasztok, ajtónyikorgás ügyben írok, ugyanis a hátsó ajtókat ritkán használom, de a napokban többször is kellett, s ekkor tapasztaltam, hogy valami nem frankó.

Első körben szilikon spray-t fújtam a zsanérokra, de ez nem oldotta meg a problémát. Eléggé botfülű vagyok, így azt sem tudtam megállapítani, hogy az alsó vagy a felső zsanér nyikorog, netán a középső kis fém konzol (azt nem mertem beszilikonozni).

Tudom nem nagy dolog, de engem mégis zavar, s szeretném megszüntetni a ezeket a hangokat. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata, hogy az ajtónkénti 3 rögzítő elemből melyik lehet a ludas?

vino-et-veritas Creative Commons License 2022.05.01 0 0 18589

Nekem is "...jutott eszembe számtalan szebbnél-szebb gondolat" a megoldásra, de megvárom a szakembert, hátha van valamilyen trükk...

Régebbi kocsikban az akku alsó peremét fogta meg egy csavarral  rögzített leszorítólemez, így a kisebb magasságkülönbség nem volt lényeges....

Előzmény: Papi45 (18588)
Papi45 Creative Commons License 2022.05.01 0 0 18588

Hasonlóan jártam én is, annak ellenére, hogy előtte le is mértem, hogy mekkora az akksi, és úgy választottam ki az újat! Minden mérete stimmelt, kivéve az akku oldalán levő perem (amire felfekszik a leszorító elem) felső síktól mért távolsága! 6 mm-rel volt lentebb. Van 6 mm vastag gumilapom, abból vágtam egy akku nagyságú darabot, beraktam az akksi alá és úgy áll mint Katiba a gyerek....

Előzmény: vino-et-veritas (18587)
vino-et-veritas Creative Commons License 2022.05.01 0 0 18587

Na, a második "gyári" akku kb. 4 évig bírta (az előző meg hatig). A garancia meg 3 évről szólt...

 

Beálltam a garázsba este, de úgy látszik az aznapi kb. 40 km már nem volt elég a töltéshez, mert a ki nem kapcsolt rádió is elég volt hozzá, hogy hazavágja.

 

Már télen is gyengélkedett, többször jelezte a rendszer, hogy kevés a töltés, de akkor még töltővel, hosszabb utakkal sikerült életre lehelni, most vége lett.

 

A töltő még vagy 5-6 voltot jelzett, de tölteni már nem akarta.

 

Amikor kiszereltem az akkuházban láthatóan kicsapódott némi folyadék belőle, az alsó rögzítőcsavar szinte teljesen "bekövesedett", stb. Szóval nem biztos, hogy kezdettől fogva 100-as volt az előző. (Az előző cserénél ilyesmit nem láttam, belülről tiszta volt a doboz.)

 

Mivel a gép sem fiatal, meg az előző ciklus is túl rövid lett, így Motrio került bele (és majdnem 10 kFt-tal is olcsóbb volt).

 

Csakhogy a mérete - pontosabban a magassága kisebb - nem azonos (akkor a többi Motrio alkatrész is ilyen?), így a rögzítése nem teljesen szoros. Bár nem mozog, de nem fekszik fel megfelelően a felső részre a rögzítőpánt és a negatív csatlakozósínek is kissé ferdén állnak.

 

Na, mindegy a jövő héten megy úgyis a vizsga miatt átnézésre/javításra, majd rákérdezek a gyári szerelőnél, mi a helyzet. 

 

Amúgy most sem felejtett el semmit a rendszer - a rádió, computer, minden beállítás kódolás nélkül működik. Egyedül az órát kellett állítani.

Ohgee Creative Commons License 2022.04.20 0 0 18586

Természetesen nem a szelepekben van az elem, hanem a szenzorban 😁

Előzmény: Ohgee (18585)
Ohgee Creative Commons License 2022.04.20 0 0 18585

Sziasztok!

 

TPMS téma:

Megvolt a gumicsere és szezonvaltas, egyben kapott az alufelni négy új kereknyomas szenzort.

Gyári lett

és nem kellett vele semmit csinálni, néhány száz méter után teszi a dolgát.

Mekkora lehuzas a markaszervizeknel a "tanítás"!

 

A szelepekben nem lehet elemet cserélni, valami szilikon szerű anyaggal le vannak zárva.

Képet sajnos meretkorlat miatt nem tudok csatolni, de szívesen küldök emailben, ha valaki igényli.

 

Valószínűleg nem itt találok vevőt, de eladó 2 garnitúra (4-4db), 2015-s, 2022 áprilisi leszerelés előtt még működő gyári TPMS!

Privatban lehet érdeklődni.

D 20 Creative Commons License 2022.04.19 0 0 18584

Lehet egy szétcsúszott/szétpotyogott csatlás is akár...

 

Ti tapasztaltatok olyat, hogy egyik keycarddal zártátok a kocsit, majd 1-2 perc múlva nyitottátok a másikkal, s kiírt valamit, hogy 30 percnél nem régebben volt valami?

A múltkor jártam így, anno tán be is írtam ide.

(A nejemmel a lépcsőházban váltottuk egymást.)

Olyan hamar eltűnt a felirat, hogy nem volt módom fotózni...

Nagy akármi ez a gyártás végén "pénteken" összerakott beázó tragacs.

S vitatkozok a rokonnal, hogy mennyivel jobb az őáltal nyúzott 10 éves F., mert nem hiszi el, mikkel szívok...

Előzmény: bodoly (18583)
bodoly Creative Commons License 2022.04.19 0 0 18583

Kedves Fórum Társak!

 

Múlt hét Csütörtök óta az autó ki írja, hogy " Check parking sensor". Azóta nem működik a tolató radar. Az egészben az az érdekes, hogy a munkába be jövet még működött. Viszont mikor indultam haza már ez a hiba üzenet fogadott. Néztem hogy az autót nem ütötték meg, vagyis sérülés nincs a hátulján.

Kíváncsi lennék, hogy mi történhetett az alatt a 8 óra elteltével míg dolgoztam? 

Esetleg járt már közületek így, vagy hasonló képen? A neten nem találok erről semmit, csak annyit hogy vidd a márkaszervizbe.  

D 20 Creative Commons License 2022.04.16 0 0 18582

Döbbenet, a holnapról rablók döntenek...

Előzmény: .AxlZoli (18581)
.AxlZoli Creative Commons License 2022.04.15 0 0 18581

Nekem is van hasonló storym. Fluence-re a Casco 65k-ról felment tavaly 95 -re. Felhívtam a biztosítót, hogy WTF. Az alkatrész árak és a munkabérek emelkedésével indokolták. Megkérdeztem, hogy hol emelkedtek a bérek 50%-ot? Időt kértek.

 

3-4 nap múlva felhívtak, hogy 60k lesz, maradhat? :) Ha nem rinyálok simán beszedik a 90k-t.

 

Egyébként M4 Grandcoupe-ra 24k-t fizetek évente balesetbiztosítással együtt B8-ban a Postánál :O

Előzmény: Papi45 (18576)
fReak_Robi Creative Commons License 2022.04.10 0 0 18580

Nem aprózták el... :( Ez akkor elvileg a következő biztosítási évre várható áremelkedés? Feleségem nevén van a Flu és 31ezer körül fizettünk neki kötelezőt A0-ban, szintén az alliance-nál. Remélem azért találunk majd kedvezőbbet és jövőre nem minden biztosító duplázza az árakat. :(

Előzmény: Papi45 (18576)
Black11 Creative Commons License 2022.04.08 0 0 18579

Hát a beázásra szerintem nem fizet, csak a kőfelverődésre...

Előzmény: D 20 (18578)
D 20 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 18578

Arra gondoltam én is...

Szóval a gyári hibás ragasztóelengedést a R.H.-nak nem is pufogtathatnám, mert garancián túli történet.

Sz'al casco-ék nem fizetnek ilyenért(?)

Azért igencsak j.k.a., hogy alig 6 éves a Fosence, s ilyen dolog megeshet...

Előzmény: Black11 (18575)
Black11 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 18577

HEHE én évek óta B10+ -al 50 fölött fizetek Bpesten...

Előzmény: Papi45 (18576)
Papi45 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 18576

1972 óta van autóm, még emlékszem arra az időszakra is amikor a négy forintos benzinár tartalmazta a kötelező biztosítást is. Olyan szerencsés vagyok, hogy több mint egy millió km-t levezettem baleset nélkül. Ha lenne olyan, akkor B10 helyett már B..... lenne a bónuszom! A fluencem kötelezője az Allianz Hungáriánál van (volt!). A múlt héten kaptam tőlük egy kedves köszönő levelet, hogy köszönik hogy őket választottam és az új éves kötelező díja május 27-től évi 46200.-Ft. Eddig az éves díj 22400.- volt! Ez több mint 100 %-os emelés. Nem elég az egekben lévő benzin ár?!?

Black11 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 18575

Ha van Casco, egy kőfelverődést el lehet "játszani", aztán akkor arra cserélni... :-)

Előzmény: D 20 (18571)
d3rr7ck Creative Commons License 2022.04.07 0 0 18574

Köszönöm az ötleteket

Előzmény: pity68 (18573)
pity68 Creative Commons License 2022.04.06 0 0 18573

Szia !

Valamelyik szenzor nem jó, másik autónál a szenzor csere nekem megoldotta a sipolást.

 

Előzmény: d3rr7ck (18569)
Ohgee Creative Commons License 2022.04.06 0 0 18572
Előzmény: d3rr7ck (18569)
D 20 Creative Commons License 2022.04.06 0 0 18571

R-éknál a szélvédő újraragasztással, ha egyben marad az üveg, 40e pillanatnyilag.

Ha új üveg kell, annak 160e(!) jelenleg az ára, plusz munkadíj, meg az egy ottalvó...

 

Fffuu...

Panda1969 Creative Commons License 2022.04.05 0 0 18570

A műszerfal szépen kijelzi, hogy melyik szenzor jelez.

Neked mit ír ki?

Lehet, hogy csak az egyik szenzor a hibás.. 

Vagy érdemes egyenként letesztelni őket. Ez nyilván két embert igénylő feladat.. Járó motornál ( nyilván kinyomott kuplunggal és hátramenetben a váltó) a másik személy a kezével letakarja a szenzort, aki meg a vezető ülésben ül, nézi, hogy a műszerfal mit ír ki.

 

Nem értek hozzá, csak egy 5let volt. :)

Vagy márkaszerviz.

Előzmény: d3rr7ck (18569)
d3rr7ck Creative Commons License 2022.04.04 0 0 18569

Sziasztok márkatársak! Segítséget/tanácsot szeretnék kérni tolatóradar ügyben.

 

Az a problémám, hogy tolatáskor állandóan sípol a tolatóradar!

 

Eddig csak a reggeli első induláskor volt ez a jelenség, de ezt betudtam a lecsapódó párának/csapadéknak. Később, mikor a nap folyamán már feljebb kúszott a hőmérséklet nem produkálta már ezt.

Most már megváltozott a helyzet és mindig sípol. Gondoltam szennyeződésre is, ami bezavarhat, de a kocsimosás sem oldotta meg a problémát.

 

Tapasztalt már valaki ilyet, s ha igen mi lehet a megoldás? Köszönöm!

Black11 Creative Commons License 2022.04.04 0 0 18568

Valaki tudja, hogy H4M-es ( láncos "Nissan" motor ) esetén a hatodik évben esedékes "segédberendezés szíj és görgök" alatt a szíjon kívül milyen görgőket (vízszivattyú?) kell cserélni?

Black11 Creative Commons License 2022.04.04 0 0 18567

Azóta annyit javult a forint, hogy már 8000/db

Éljen

ZoliGP Creative Commons License 2022.04.02 0 0 18566

Én annak idején vettem 4db nyomás érzékelős szelepet a Renault szervizben és azzal lett szerelve a téli gumi garnitúra. Amikor árszerelem a nyári-téli-nyári kerekeket akkor az első párszáz méter után felismeri a jeladókat és rendben mutatja a nyomást a műszerfalon. Semmit nem kell programozni, feltanítani, stb. Már nem emlékszem az árra de csak pár ezer Ft volt darabja. :-)

Előzmény: flufi (18565)
flufi Creative Commons License 2022.04.01 0 0 18565

Ha abból indulok ki, hogy nekem a téli szettben van a nyomásmérő és ugye minden ősszel leveszem, majd tavasszal vissza és egyből mér, feltételezem, hogy akkor ha áttenném a nyári szettbe, akkor se lenne gond.

 

Majd egy pár nap múlva megnézem mit lehet csinálni. Jelzek majd, ha sikerült.

Előzmény: pali923 (18564)
pali923 Creative Commons License 2022.04.01 0 0 18564

Egyik szomszédunknak volt talán még a 90-es években egy Lagunája szolgálati autóként. Az akkoriban a felső kategóriát jelentette a Renault-nál, és újdonság volt ez a guminyomás érzékelő. Gumicsere után kivétel nélkül minden egyes alkalommal vissza kellett mennie másnap a márkaszervizbe, mert a nyomásérzékelők megbolondultak.

 

Lehet, hogy ez a programozós sztori még azokból az időkből származik. 12. éve hajtom a 2. Fluence-t, de még sosem volt probléma ezzel, pedig mindig van szezonális gumicsere.

Előzmény: Black11 (18563)
Black11 Creative Commons License 2022.04.01 0 0 18563

Én úgy tudom ( de lehet rosszul ), hogy ahol tanítani kell, ott is a központi egységet kell "tanítani", hol melyik érzékelő van, nem a nyomásérzékelőt...

Előzmény: Ohgee (18558)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!