Esetleg abban Te vagy valaki tud segíteni, hogy egy 1.8 benzinesnél, vásárláskor az általános dolgokon kívül valami típusspecifikus dolgot meg kell nézni, kell valamire nagyon figyelni? 2013/14 körülieket akarok megnézni jövő héten.
Köszi, megint nagyon hasznosnak tűnik a válaszod. Holnap megyek a szerelő haverhoz a másikért. Ugyanis most hoztunk haza a debreceni Kaki Kika-ból egy 226x227x68 cm-es, 119 kg-os lapraszerelt szekrényt a "kicsikével" (erre se' sok személyautó lenne képes). Hát mit mondjak: nem könnyen passzítottuk be... és nem is az volt a kérdés, hogy a bútor hogy fér be, hanem, hogy kisfeleség melyik ülésen jön haza. (Mögöttem végül, - nem szögediesen ;)) Most este 22:00-kor kellett volna itthon kipakolnom, a zsufi garázsba... Na azt már neeem!!! Úgy döntöttem, inkább autót cserélek és majd kirakodok ebből, amikor kedvem lesz hozzá ... Ebből az az ON, hogy hihetetlen méretű dolgok beleférnek ebbe az autóba. Egyébként ma az összes többi önindítózás simán ment.
Ha nem halványult, nem kattant, (vagyis nem vesz fel feszültséget!) az azt jelentheti pl. hogy a gyújtáskapcsoló rosszalkodik, bendixre menő vezeték valahol kontakthibás, vagy a biztosíték rosszalkodik :)
Én mondjuk a legközelebbi ilyen jelenségnél a kulccsal "játszanék" egy kicsit (kivenni, újra be, mozgatni óvatosan, stb. - nem vihog, nem fantáziál :) ). A biztosíték pedig (valószínüleg) a motortéri 12-es.
Esélyes, hogy a bécsinéni kuplungolási szokásait "élvezed" most. (volt kuplungjavítás az öregúron?)
Ja, még valami. Valószínűleg kuplung-csere is lesz a láthatáron, mert kicsit rángat / akármilyen finoman kuplungolok/ különösen hidegen. A másik autóm biztosan nem műveli ezt (260.000 km, igaz abban is volt már kuplungcsere. Nem emlékszem, hogy hány km-nél. Bonyolult lenne utánanézni + mind1 is.)
(Nagyfiam leb...tt, hogy azért mert sokat kuplungolok. Már majdnem jóváhagytam, mikor rájöttem, hogy ezt a kuplungot inkább még a bécsi vénasszony naccsasszony dolgozhatta meg a nagyvárosi forgalomban.
Nekem is van egy kis "érdekes" problémám, mégpedig az "újabbikkal". (88.888 km van most benne, - egyébként.) Most volt olaj- + szűrőcsere, + műszaki vizsgázott is, pár napja.
A jelenség:
a múltkor egy - emlékeim szerint hideg/ max. langyos motorral - történő indításkor (postára ugrottam be, tehát előtte kicsit járt, majd rövid időre leállítottam) - se-kép/se-hang nem volt önindítózáskor. 1x vagy 2x csinálta (kicsit oldalra-ferdén álltam; ez lehet még info). Nem csürüszölt, nem halványultak el a fogyasztók, akksi* is volt benne cserélve, nem kattant... Úgy csinált, mintha nem nyomtam volna be a kuplungot. Majd egy pár mp. várakozás után (heves szívdobogással) újra próbáltam és akkor pöccre indult. Ezután semmi gond. Volt azóta vagy 100 problémamentes indítás.
Ma reggel gyermekemet vittem vízilabda meccsre (megint rövid út, motor hideg, majd újra indítás): állati sokáig csürüszölt, kehes volt. Semmi kattogás, csak nehezen indult (miközben reggel meg simán). Most nem álltam ferdén. Harmadik próbálkozásra: megint pöcc-röff. Majd utána tankolásnál, kísérleti leállításnál megint semmi gond.
Tehát röviden: az utóbbi időben 2x2 alkalommal nehezen indult, de másképpen "vacakolt". Mégis lehet, hogy akksi problem? Vagy (nehezen találtunk a motorkódhoz megfelelő gyertyát), esetleg azok? Egyik alkalommal sem volt különösebben zimankó / éjjel sem.
*úgy emlékszem, hogy ez kapott új akksit, nyáron, de nem 100%, csak 90.
Igen jól értetted. Egyébként a remegés ez idő alatt csak csekély mértékben nőtt (ha nőtt egyáltalán). Még az lenne a kérdésem, hogy "érdemes-e" várnom hogy valamely jelenség megjelenjen az autón (búgó hang, csattanás indításkor és leállításkor, stb) és akkor tuti a hiba, vagy erre nem jó játszani, mert komolyabb problémákat okozhat a lendkerék???
Akkor, ha jól értelmezem a porlasztó "vezérlésének" dróthibája nem lett megnézve. Ha ez már 10 hónapja így van és a remegés erősödött, akkor mégis csak esélyes a kéttömegű, mégha a jellemző tüneteket egyenlőre nem is produkálja.
Köszönöm a segítséget. Ez ugyanaz a hiba ami már 10 hónapja is volt, de mivel olyan kicsi volt a remegés ezért odáztam idáig a szerelést. Tehát nem nyúltak azóta az autóhoz, csak most szántam rá magam. De ez a porlasztós story nem jött be. És most félek belevágni egy lendkerekes történetbe, mert nekem ez sem tűnik biztosnak...
Ha nincsenek a leírt jelenségek akkor az is lehet, hogy még nincsen annyira szétszállva a kéttömegű. (mondjuk nem is kívánom neked ezt). A Bosch az egy jó márka, a kérdés az, hogy az adott szerviz milyen, főleg mert a porlasztó "milyensége, állapota" azért az egy speciális ismereteket kíván. Én biztosan nem hozzájuk fordultam volna injektor ügyben.
Másik kérdés, hogy kiolvasták az ECU-t? Természetesen nem az általános kódolvasóval, hanem a márkaspecifikussal (SCAN 100). Mert, ha porlasztóhiba -ami esetleg generál környezetvédelmet "piszkáló" hibát- akkor azt a computer eltárolja.
Egyébként a most leírt hibajelenséget már 10 hónappal ezelött (2018.02.076350. sz. hozzászólásod) is leírtad. Megoldódott akkor? És, ha igen akkor hogyan? Ha nem, akkor miért nem?
(Végezetül és nem csak neked szól és főleg nem "bántásból!!! Próbálunk segíteni egymásnak, csak éppen visszajelzés nem igen szokott érkezni, hogy sikerült-e a problémát megodani. Ezért aztán -én legalább is- azt lehet érezni, mintha a vak éjszakába orditozna az ember. Arról nem is beszélve, hogy ha valakinek hsonló "nyűgje" lenne az autójával, akkor kis visszaolvasás után lehet, hogy megtalálná a -talán- jó megoldást és nem kéne szervízről-szervízre járkálnia, hanem célirányosan tudna "intézkedni".)
Szia! Köszönöm a válaszod. A lényeg hogy erre a rázkódásra tippelték azt hogy porlasztócsúcs hiba, amit ki kellene tisztítani, illetve beállítani. Ez a Boschnál megtörtént múlt hónapban, de a probléma nem oldódott meg. Most a lendkerékre tippeltek a márka szervizben, csak tartok tőle hogy esetleg nem az és ha nem az akkor nem szeretnék erre 500.000-et kidobni. És most amiket írtál jelenségekre a lendkeréknél, na nálam az egyik sincs. Se csattanó hang se búgás, se remegés benyomáskor,se rázkódás...Na ettől tartottam hogy nem ez lesz mégsem a probléma. Úgy érzem hogy a márkaszerviz az én kontómra szeretne próbálkozni...
Visszaolvastam a régebbi bejegyzéseidet. Ha jól értelmezem, volt egy injektor problémád, ami megoldódott? Az a helyzet, hogy a hibás befecskendezés a motor nyomatékkarakterisztikájára (is) hatással van nem csak alapjáraton -még ha a vezető nem is veszi észre- és ettől a "rángatástól" a kéttömegű gyorsabban tönkremegy. Pontosan azért alkották meg a kéttömegű lendkereket, hogy a nagy nyomték pulzáló, vagy hirtelen nagy változása esetén a váltót ne verje szét, illetve a menetkomfort ne romoljon ezért.
Ezek a tünetek a kéttömegű lendkerék hibái esetén: motorindításkor és leállításkor hallható csattanó hang, búgás a kuplung kinyomásakor, remegés a kuplungpedál enyhe benyomásakor, megnövekedett rázkódás.
Alapjáraton 210000 km-nél remeg az autóm. Porlasztókat tisztították beállították a hiba maradt. Most azt mondják a szakszervízben hogy kettős tömegű lendkerék probléma 90 %. Lehet -e az illetve ha nem az akkor mi lehet még. Ha gázra rakom a lábam a motor járása kisimul. A probléma csak alapjáraton van 800-as fordulaton, ha kinyomom a kuplungot akkor is remeg. Előre is kösz a segítséget!
Nem hiszem, hogy van más márkának hasonló, behelyettesítő megfelelője. Ha mégis lenne, az sem lenne lényegesen más árban. (a Chevrolez Orlando nem azonos a Zafirával, nem annak a lónja. Ez tévhit)
Segítséget szeretnék kérni abban,hogy honnét tudnék chevrolet orlandomhoz alkatrészeket rendelni.Konkrétan olajszivattyú érdekelne.1,8 benzines 2011-es.Előre is köszönöm a segítségeket.
Nyáron eladtam az Orlandot és maradt utána egy csomagtér tálca és egy tetőcsomagtartó. A kettő 5000 Ft-ért elvihető. Én alapvetőn Dunakeszi-Újpest környékén mozgok, de valamennyire rugalmas tudok lenni.