Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Edi Mörfi Creative Commons License 2022.07.20 0 0 2463

Hi. Ez a kettő 1978as  modell mennyit ér ? Egy méret , majd lemérem .#

szeged100 Creative Commons License 2022.07.19 0 0 2462

Üdvözlök mindenkit. 

Érdeklődni szeretnék, hogy valakinek van e esetleg egy Volkswagen Bora sedan modellje? Szeretnék be szerezni egyet! Nagyon szépen köszönöm előre is a válaszokat, szép napot :) 

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.18 0 0 2461

4/3 - Altaya Renault Master - Darty:

 

 


Természetesen nem csak az Argentin sorozatos példányokat követem nyomon, hanem más kiadást is.
Igaz sajnos megint úgy veszem észre hogy többségében régi példányokkal van tele, de azért időnként fel-felbukkan egy 80-as évekbeli, vagy nem olyan régi változat is.
Az Argentin sorozatban azt szeretem, hogy egyaránt felbukkannak régebbi, 80-as évekbeli, 2000-es évjáratú modellek, valamint a saját piacukra szánt - pl Ika Torino meg hasonlók - meg európai modellek is.
Ezt így kell csinálni, fenn kell tartani a gyűjtők érdeklődését.
Mikor megláttam hogy ez a kicsike is lesz egy másik sorozatban - "Utilitaires Renault" mely sajnos azóta leállt - nagyon megörültem és naná hogy tervezős darabnak kalkuláltam :D
Anno írtam is az Eligor és Norev gyártónak hogy a Masterek érdekes hogy pl miért nincsenek ablakos változatokban, lévén a Citroen Jumpy nem csak hogy furgon és ablakos változatban is van, hanem még platós és dobozos kiadásban is.
Szóval...
De most ennek a kis dobozosnak nagyon örülök.
Mikor a Spanyol kiadásban kijött a Gil Stauffer Ford Transit, annak is nagyon megörültem, mivel egy remek példány.
Az a Transit eleve nincs is nagyon jelen a modellpiacon, így kuriózumnak számít.
Most ez a Master is hasonló kialakításban nagyon jó ötlet volt.


Érdekesen alakult a beszerzése, mert több eladónál is látni véltem a 8500Ft-os ártól a 12-13 000-es értékig.
Van hogy néha jobb a drágábbat választani, mert nem mindegy hogy pl csak azt venném meg 8500-ért és még jönne rá a szállítás és így is mondjuk 18-20 000-be lenne csak az a modell, vagy megvenném 12-13 000-es áron és még mellette ha tudok is másokat szerezni akkor ama végösszeget elosztva a rendelt kocsik darabszámával, sokkal jobbra jön ki a darab ára.
Igaz hogy többet is költ akkor az ember, de jobbra jön ki az ár darabra elosztva.
Igen ám, de nem nagyon találtam olyan eladót akinél még lettek volna olyan példányok amelyek kellenének.
Mindenkinél néztem, szinte mindegyik oldalon, de szinte mindig olyanokat fogtam ki, akinek vagy nem voltak más modelljei, vagy voltak más cuccai, de olyasmik, amik engem totál hidegen hagynak.
Így nem jött össze.
Kicsit sajnáltam, noha nem bánkódtam mert mondom előbb-utóbb biztos lesz, ha mást nem akkor bizonyára szerez belőle egyik modelles ismerős, de azért be kell vallanom kicsit a koronavírus helyzet miatt aggódtam emiatt, eleve a megjelenést illetően, a beszerezhetőségének lehetőségét, valamint hogy milyen kihatással lehet majd a további számokra, vagy eleve a sorozatra.


De lássuk a masinát:


Nagyon szépen megcsinálták.
Elől szép lámpákat kapott, alatta kis krómos berakással, alul a sárga irányjelző kialakítással.
Így elsőre ha nézem azt mondanám hogy az Eligor féle Master, de tulajdonképpen ahogy már láthattuk néha az Eligor és a Norev között nincs is olyan nagy különbség, lehet hogy egy kutya.
A Renault embléma nem krómos berakás ahogy lenni szokott, hanem kivételesen festett.
Oldalt az irányjelző nem tudom mi okból ezüst ez lehet kicsit hiba, de nem feltétlenül, mivel az igazi járműveken is néha megfigyelhető hogy nem maga a búra sárga, csak benne az égő :D
Megfelelő kialakítású tükör, francia rendszám ami dob rajta, felül a sárga Darty emblémás tetőspoiler és antenna.


Hátul szép lámpás kialakítás.
Eleinte azt hittem majd biztos ugyanolyan lesz mint a Transit példányé, hát nem.
De ez persze nem baj, így van jól.
Bal oldalon három részre osztott piros és sárga kialakításban, jobb oldalon természetesen megspékelve a fehéres tolató rész meghagyásával.
Szintén a rendszám, természetesen már sárga alapon, a rendszámvilágító elem is kapott két fekete festést.
A hátfal is jó, látható hogy a feketés hidraulikus rész is mennyire jó rajta.
Igaz az emelőrámpa aljára - ami ugye most felhajtott állapotban van - nem kapott különféle feliratokat vagy jelzéseket mint a Transitnál, de annyira nem is baj.
Mondjuk dobott volna a megjelenésén, de így se rossz.
Oldalt és hátul természetesen a megfelelő céges logó a szlogennel "Kézbesítés a hét 7 napján" :D
Egy újabb kis Mastert zártam a szívembe és raktam el a "kincses" tároló helyemre a többi közé :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.15 0 0 2460

4/2 - Altaya Iveco Daily - YPF Gas:

 

 


Érkeznek a nagyobbak :D
Korábban már mutattam ezt a kicsikét piros Pegaso változatban - mondjuk totál semmi különbség nincs közöttük az emblémát leszámítva - de most beparkolt Iveco változatban is.
Terveztem is, hogy majd lehet megcserélem a hűtőmaszk berakást, mivel pirosban, szürke ketreccel és tartályokkal jobban tetszik, de valahogy éreztem hogy nem fog összejönni.


Érdekes hogy ez volt Pegaso néven is - ahogy a legelső szám Vw teherautó is - mert nem is tudtam.
Mindig tanul valami újat az ember :D


Elől szép rovátkás lámpákat kapott, alatta gondolom ezüst festéssel.
Ezért szoktam mondogatni hogy sokszor fontos ez az opció, ha nem is egy külön krómos égőhelyes kialakítást illetően, akkor legalább egy ezüst festés, mert most anélkül a lámpa elveszne a fehér részben.
Ahhoz képest jól megvan csinálva a kis példány.
Eleve itt-ott kihagyott fehéres részek, a lökösben is, figyelve még arra is hogy aminek feketének kell lennie, annak feketének kell lennie.
Gondolok itt a hűtőmaszkra - természetesen benne fehérrel meghagyva az Iveco feliratra vigyázva - vagy a mocitetőn lévő kitüremkedéses részre.
Oldalra kapott irányjelző festést, valamint a szélvédőre még a megfelelő kékkel a feliratot is, a mocitetőn a megfelelő céges feliratról már nem is szólva.
Tök jó :D
A tükrök is olyanok amilyennek lennie kell és még antenna is lett a vezető oldalán.
A felnik sötétszürkék, mondjuk ez is jobban tetszett a pirosnál hogy ott még a felni is ezüst volt, tehát kellemesebb volt az összhatás, úgy ránézve eleve a modellre.
Sőt ha megnézzük még a tetején a kis helyzetjelző bütyköket is megpingálták ezüsttel.


Hátul is nagyon szép.
Mint ahogy már a pirosnál is láthattuk, szép piros-sárga-fehéres lámpákat kapott, jó a gáztartályos rakomány kialakítás is - igaz a fehér miatt nem annyira szép - valamint megkapta rá a szükséges feliratokat és veszélyességi ADR jelzést is.

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.12 0 0 2459

Mióta elkezdtem gyűjteni a Salvat kiadásos modelleket, azóta rá vagyok szinte kattanva mindegyik újságos megjelenésű rovatra.
Legyen az akár a német, vagy a brazil-mexikói Vw sorozatos, akár a mexikói "Grandes Autos Memorables", vagy az argentin "Autos Inolvidables Argentinos" és a "80/90"-es változata is.
Így hát nem volt kérdés hogy bizony megint lesznek olyan példányok melyeket tervbe kell venni.
De örülök is neki mikor sikerül megszerezni őket, mivel akkor már eggyel kevesebb küldetés akad :D de valahogy a számuk inkább mégis gyakrabban és gyorsabban gyarapszik mint csökken :D


Lássuk mik jöttek:


4/1 - Altaya Citroen Berlingo Multispace:

 

 


A Berlingo a kedvencem a kishaszon járművek között...természetesen a Renault Master után, vagy ha úgy kéne mondanom akkor az a furgonok között az első, ez pedig a kisebb, személyautó féle áruszállítók között.
Noha igaz ez most egy családi kivitel, de szintén kellemes emlékeket idéz.
Ugyanis első melóhelyemen - ami pesti létemre Törökbálinton volt - egy ilyennel furikáztam, pontosabban az már a faceliftes orrú volt és természetesen a falas áruszállító változat, de egyszer-kétszer a Főnök ilyen példányával is mentem (természetesen az szintén faceliftes orrú volt).
Anno be is szereztem párat a Vitesse gyártótól.
Eredetileg csak egyet terveztem, de szépen egy lavinát indított el nálam, mert jött vagy 3-4 áruszállító változatban és 1-2 személy változat is beparkolt mert a Vitesse pl kihozta ilyen példányban mint a mostani is - hátul egyben felfelé nyíló ajtós kiadásban - valamint osztott ajtós változatban is.
Általában egy modellnél mindig azt nézem hogy mennyire sikerül minden részletet teljesen ugyanolyanra megcsinálni mint az igazin.
Pl a Vitesse változatokat ezért is szeretem mert közel áll hozzá.
Az Eligor féle Berlingo - vagy Partner - nem az igazi, mivel bentebb vannak a kerekek és nincs meg az ajtók alatti hullámküszöb kialakítás, vagy épp ha van akkor elnagyolt, a hátsó lámpákból hiányzó fekete tolató-irányjelzős részről nem is szólva.
De ez.....tökéletes.


Nagyon jól sikerült szerintem.
Elől szép lámpákat kapott, az üveg felülete még rovátkás is.
Belülre most vagy krómos égőhelyes kialakítás, vagy ezüstre festett rész a kasztnin, nem tudom megmondani, de nem is baj, jól néz ki.
Szépre sikerült a Citroen embléma kiemelése is.
Figyeltek a hűtőmaszk valamint a lökösben lévő szellőzőkre is amik feketék lettek, sőt ha megnézzük még a kis kiálló vonószem is ki van rajta alakítva.


A felnik jók, a tükrök is a megfelelő kialakításúak ahogyan kell és oldalsó irányjelző festést is kapott.
Tetőre kapott egy picike antennát is.


Lenne egyes gyártóknak mit tanulni.
A hátsó lámpák nagyon szépek, piros üveg, ráadásul megcsinálva rajtuk a feketés irányjelző-tolatós kialakítással.
Ezt persze természetesen a Vitesse is megcsinálta, de ahogy más példányoknál is mutattam anno - pl az Eligor - annál csak sima piros lámpákkal volt elintézve.
De persze a Vitesse-nél is volt sajnos ilyesmire példa a TNT Berlingo példányt illetően, amire Én csináltam meg a kialakítást :D
Bal oldalra megkapta a Citroen feliratot, jobb oldalra pedig a Berlingo típusjelzést, természetesen a megfelelő betűváltozatban.
Külön jópofa még az oldalsó ablakokon a fekete pötty kialakítások, mivel ezeknél általában oldalra elhúzható, vagy félig kiakasztható a kinyitás opciója.
Felülre még féklámpa festés is került a csomiajtó tetejére, ami szintén egy jó pont.
És természetesen ahogy az lenni szokott fontos hogy rendszám is legyen rajta - kedves Minichamps - még ha egy argentin változat is.

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.09 0 0 2458

3/3 - Altaya Seat Toledo GLX:

 

 


Rohadt mákom van, mást nem is tudok erre mondani.
Ugyanis sokszor keresgéltem ezt a Toledo példányt, de ez is olyan hogy úgy kell vadászni és szinte nincs, vagy ha mégis, akkor nem olcsó.
Persze az AHC gyártmányban ki lehet fogni már akár egész jó áron is, és noha valamelyest a kicsit igénytelenebb megjelenés ama modellt illetően feledteti hogy nyithatók az ajtók, sőt még a csomagtartóajtó is, de nem olyan szép mint ez.
Korábban is néztem nem egyszer a todocoleccion.net oldalon is, de talán ha egyet találtam.
Ja....köszi....85 eurós árban.
Mondanom sem kell hogy ez persze nem volt annyi, sőt még a fele sem.
Reális áron sikerült beszerezni, noha igaz hogy csak három modellt vettem, így a szállítással megnövelt végösszeget illetően kicsit magasabb ára lett mint amennyit nyugodt szívvel megadtam volna érte - alapként csak magára az autóra szállítás nélkül - de még így sem bánom, mivel ritka a kicsike.


Nagyon szépen megcsinálták.
Elől szép lámpákat kapott, krómos égőhelyes berakással.
Alul két ködlámpa berakás, rendszám, jó a Seat emblémás hűtőmaszk is.


Hátulra szép végigfuttatott lámpaberakás, felül piros, alul fekete festéssel - hasonló volt a korábban már bemutatott Renault 21 TXI példány is - kapott egy antennát a tetejére, valamint egy színre fújt spoilert.
Jól kivehető a Seat embléma, bal oldalon a megfelelő betűtípussal írt SEAT felirat, jobb oldalon pedig a Toledo típusjelzés.
Alulra kapott egy lefelé konyuló dupla kipufogót és az ajtók alatti hullámküszöb is sportos benyomást ad neki.


Emlék is fűződik hozzá.


Egyik alkalommal úgy volt hogy Lackó - volt osztálytársam - átjön szilveszterezni, amire persze Én úgy készültem mint mindig.
Tele az iskolás táskám petárdával - akkor még nem volt tiltott - tűzijátékkal, itthon pedig üdítő és chips.
De átment Krisztiánhoz - szintén osztálytársunk - és azt mondta majd később onnan jön.
Aztán felhívott hogy nincs-e kedvem átmenni és majd onnan indulunk vissza.
Át is mentem busszal, mondom egye fene ott is eltöltünk egy kis időt, iszogatnak, kis zene, de aztán persze telt az idő, egyre közeledett az éjfél, mikor is konkrétan rákérdeztem hogy mikor indulunk és azt mondta hogy Ő inkább ott marad és velük tölti.
Na k.rvára örültem mert úgy éreztem magam mint akit átb.sztak és mondom este 11 körül már nagyon busz se lesz hogy hazaérjek éjfélre, így hát akkor hívtam egy taxit ami egy ilyen Seat Toledo példány volt.
Meg kell mondanom elég szűkös a kicsike, mert elől ültem és a térdeim szinte súrolták a kesztyűtartót.
És még mielőtt jönne valaki azzal hogy az ülés előre volt tolva.
Nos....nem...
Persze pénz nem volt nálam, és említettem a sofőrnek - addig zálogba otthagyva a személyimet - hogy mindjárt jövök, csak felrohanok pénzért hogy kifizessem a fuvart.
Igazából ennyi az élmény vele.
De most végre megvan modellben, egy szép kiadásban ami ritka, nem a könnyebben elérhető és olcsóbb, ám de kevésbé szebb AHC kiadásban.
Király.


Nem hiába mondom mindig hogy "Ke-re-ső-szó op-ti-ma-li-zá-lás" :D
Megvannak a módszereim, de most veletek is megosztok párat.
Többféle keresőszóval kell keresni az adott modellt a neten.
Én pl az alábbiak szerint szoktam:


Beírom a típust és a méretet (toledo 1:43)
vagy beírom a gyártó nevével együtt (seat toledo 1:43)
Ha konkrét színben keressük akkor esetleg azzal együtt (dunkelrot toledo 1:43)
Ezen kívül érdekes az "1:43"-as jelzőnél is kettősponttal (:) vagy per jellel beírni (/), mert van aki ilyennel, van aki olyannal hirdeti meg.


Érdemes többféle megnevezéssel keresni.
Ha pl egy Ford Focus kombit keresünk, akkor érdemes az alábbi szavakkal keresni (természetesen minden kombit, mivel pl az Audiknál az "Avant" jelző a szokás, de van aki véletlenül, vagy hibásan ama névvel hirdeti meg)
"Focus turnier"
"Focus break"
"Focus kombi"
"Focus estate"
és ezek után is érdemes a méretarányt beírni mert enélkül minden találatot kidob, kisebbet és nagyobbat is egyaránt.


Ezen kívül érdemes a bal oldali menüben kiválasztani a - oldaltól függően persze, de most a .com-ot alapul véve - a megfelelő csoportot.
Pl "Toys and hobbies" (Játék és hobbi) vagy a "Collectibles" (Gyűjtemény), mert itt is ki ebben, ki esetleg abban a csoportban hirdeti meg.


És persze nem utolsósorban érdemes mindegyik ebay oldalon körülnézni, mert a legtöbben persze bizonyára a .com oldat pötyögjük be először, de ott sem dob ki mindent.
Volt olyan hogy a holland (.nl) oldalon találtam rá pl a piros Norev Opel Movano példányomra, amit a .com vagy a többi oldalon egyáltalán nem is dobott ki a találatok között.
De ugyanakkor az is egy jó módszer ha figyelembe vesszük az autó gyártási-származási helyét.
Pl lévén hogy Seat nagyobb kínálatot és jobb árakban találhatunk ha a spanyol ebayen szemezgetünk közülük.
Ugyanígy a Merciknél, érdemes a német ebay oldalát mazsolázni.

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.09 0 0 2457

3/2 - Altaya Seat Alhambra:

 

 

 

Ezt a kicsikét is terveztem már.

Igaz mikor kerestem akkor eBayen pont nem volt egy sem.

Anno valaki ajánlotta a todocoleccion.net oldalt és noha az 1:43-as csoportban ezáltal szabályt sértett - és törölni voltam kénytelen - de ez nem jelenti azt hogy magamnak ne mentettem volna le az oldalt hogy ott is nézelődjek jövőbeli modell beszerzéseimet illetően :D

Ott is találtam párat, de sajnos mindig olyan eladóknál találtam, akiknél nem volt nagyon más olyan cucc ami kellett volna, így el kellett vessem.

Később aztán az eBayen is felbukkant 3-4 példány és az egyiket ennél az eladónál szúrtam ki.

Természetesen miután a következő posztban bemutatott legfontosabb példányt megnéztem.

Vannak sajnos ilyen Altaya Seat modellek melyeket nem könnyű találni - ki tudja miért, vagy mi okból - mert más példányokból rogyásig van a kínálat.

Érdekes hogy kihozták ezt az Alhambra példányt, mondjuk persze nem baj.

Imádom az ilyen összefogás jellegű dolgokat mikor van egy autó és akár 3 különféle márka kínálatában is megtalálni.

Ez ugyanis Ford Galaxy és Vw Sharan néven volt igazán gyakori, a Seat változatban az életben is ritkább.

Mostanság pedig úgy vettem észre hogy a korábbi Renault Trafic és Opel Vivaro csapatába beszállt a Fiat is Talento névvel, valamint a Citroen Jumpy és Peugeot Expert is van Toyota Proace néven, valamint legújabban úgy láttam szintén kibővült az új Opel Vivaro változattal, a Citroen Jumper-Fiat Ducato-Peugepot Expert csoportba pedig beszállt az új Opel Movano, mely típus korábban a Renault Master és Nissan Interstar csoport példányaként láthattuk a kínálatban.

Persze ahogy a dobozos képen látszik a bal első gumi kis igazítást igényelt, de ez csak pár másodperc.

 

Elől szép lámpákat kapott, enyhe irányjelzős beütéssel.

Szép a külön berakásos hűtőmaszk elem rajta az "S" emblémával.

 

Hátul sima piros lámpaberakásokat kapott, rajta két kis tolató csíkkal.

Elsőre kissé bénának tűnik az első megjelenéshez képest, de tulajdonképpen nem hiba, mivel a való életben is pirosas lámpa búrája volt.

Mondjuk a tolató csík is jó hogy így van rajta, mert fehéren rikítóval furcsa lenne, úgyhogy így jó ahogy van.

A rendszám fölé szintén megkapta a kis Seat emblémás festést, bár nem annyira látszik.

És jó persze a fűtőszálas hátsó szélvédő is.

Korábban már mutattam egy Touran-Alhambra párost, (nem, nem elírás, az Touran volt) de az ugyanaz az autó csak más emblémás hűtőmaszkkal, kissé más lámpákkal.Az ezzel megegyező Sharan annyiból volt más hátul, hogy teljesen végigfutott a piros lámpaüveges berakás magán az autón, míg itt a Seatnál kissé ferdén megtörték a rendszámkeret előtt.

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.03 0 0 2456

Mint ahogy az lenni szokott, mindig keresem az alkalmat, hogy beszerezzek olyan példányokat melyek keresettek számomra.
Ugyanis a gyűjtői lét nem mindig arról szól hogy kimondottan keres az ember valamit.
Van amikor olyanba botlik bele amit már látott korábban de akkor drága volt, ama pillanatban viszont "jóárasított" példány, van amit kifejezetten keres, és van amiből esetleg akkor is vesz ha már megvan, csak épp egy másik színben.
És nem mellesleg természetesen hogyha olcsón tud szerezni megítélése szerint olyan példányokat melyeket el tud adni, akkor az sincs kizárva.
De egyenlőre maradjunk ama irányvonalnál, miszerint keresem az alkalmat, a keresett, vadászott példányokat illetően.
Egyik héten rosszul jártam a lábammal, mivel megvettem itt nálunk a sarki automatából a bérletemet, de egy hirtelen széllöket kikapta a kezemből és persze reflexből mozdultam-indultam utána ahogy az ember általában.
A bal vádlimba hirtelen erős bele nyilaló fájdalom hatolt, olyannyira és olyan, amilyen korábban még nem volt - ugyanis korábban is volt vádligörcsöm, de ilyen intenzív mint akkor, még nem - így hívnom kellett Fateromat hogy guruljon ki ide kocsival elém, mert úgy mentem mint a T-800-as a Terminator filmben miután leégett róla az emberi szövet és húztam a lábam.
Mondom így lesz egy óra mire innen a sarki bolttól hazahurcolom magam.
Eleinte krémeztem, meg tapaszt is feltettem rá, de nem múlt, úgyhogy elmentem a Balesetire megnézetni.
Szerencsére nem volt komoly a dolog, noha azért kicsit jobban megijedtem mint máskor, mivel alapból be szokott néha görcsölni.
De ez most nem görcs volt, hanem egy erős, bele nyilaló fájdalom.
Húzódás.
Természetesen rögtön jeleztem kollégáim felé a dolgot és szépen kivettem egy hetet szabinak.
Egyik alkalommal aztán írt Emberem hogy megjöttek a kicsikék és nagy nehezen lebandukoltam értük :D
Mint mindig, most is a legfontosabbat, legérdekesebbet hagyom a végére.
Lássuk is mik jöttek:


3/1 - Altaya Citroen BX Taxi:

 

 


Citroen Bx példányt már mutattam korábban, ráadásul nem is egyszer.
Megörültem mikor megláttam hogy létezik szép kidolgozásban - mert persze ocsmányabbakat is találni, ráadásul neves gyártóktól - amik persze nem mai darabok.
Így hát aztán mikor a pirosat kiszúrtam be is iktattam egyik alkalommal.
Munkába és hazafelé menet is mindennap találkoztam egy olyan példánnyal, amit le is fényképeztem.
A számomra különleges vagy nem mindennapi példányokról lehet is csemegézni a "Járgányok Lencsevégen" című fényképalbumomban (a facen).
Utána nem is terveztem többet hogy beszereznék belőle, de jött fehérben a kicsike.
Aztán mit ad Isten, ezüst változatban is beparkolt.
Hiába na, hogyha egyszer tetszik egy modell, akkor képes vagyok még egyszer - vagy kétszer - beszerezni csak más színben.
Pedig soha a büdös életben nem utaztam ilyennel, nem volt az ismerőseim között senkinek sem, de mégis.....
Az autógyártás a 80-as években élte fénykorát, rengeteg elegáns, áramvonalas, sportos autót köszönhetünk ama időszaknak.
És mivel Én is 85-ös évjárat vagyok, talán nem mondok azzal nagy dolgot hogy leginkább ama időszaktól (80-as évek) imádom az autókat (mind nagyokat és a kicsiket is egyaránt).
Oké ezt még meg is lehet érteni, de felmerülhet a kérdés hogy akkor most miért kellett mégis megint egy fehér?
Csak azért mert van egy kis taxi tábla a tetején és ennyi?
Igen......lehetne mondani, de nem.
Azért terveztem ebben a taxi kiadásban is, mivel a Taxi című filmben volt egy kis jelenete, mikor a két koreai cserél.
Egy ilyen - csak ezüst - változattal leparkolnak Danielék elé, vágott szemű emberünk kiszáll, kicsit meditál, majd csomagtartó fel, kiszáll a váltótársa, emberünk pedig ott elteszi magát pihenő üzemmódba :D
Szóval leginkább ezért kerestem taxiban :D
Mondjuk tök véletlenül akadtam bele, mivel a posztban majd bemutatásra kerülő harmadik példányt kerestem nagyon és persze ahogy az lenni szokott, akkor már nézzünk körül az eladónál :D


Érdekes módon ennél kissé sárgás lámpákat kapott elől - vagy csak az idő eltelte miatt lett ilyen a fene tudja - de annyira nem zavar.
A Citroen példányoknál amúgy is megfigyelhető volt akkortájt némelyiknél a sárga fényszóró.


Hátul is szépen megcsinált, igaz az irányjelző inkább mattabb mint áttetsző és a bal oldali lámpában a piros kissé fakóbb volt, így azt rögtön orvosoltuk is.
Gondolkoztam hogy kikapjam-e a lámpát vagy próbáljam így megcsinálni, mivel ugye a toll hegyével nem akartam magához az autóhoz érni - lévén amúgy is fehér, így igen csak látszana rajta - de sikerült megoldani :D
Alulra kapott egy lefelé konyuló kipufogót, ami érdekes módon inkább oldalra néz.

FERENSZ Creative Commons License 2022.06.30 0 0 2455

7/7 - Altaya Renault 21 TXI:

 

 


Régóta szemeztem már a kicsikével, de ez idáig nem sikerült beszerezni.
Egyrészt mert még nem nagyon volt olcsóbb az ára 10 000 körül, de most mégis találtam egy jóárasított példányt és gondoltam körbenézek az eladónál, így jött össze a mostani pakk.
Ez volt az a bizonyos modell ami után nézelődtem a neten és megnéztem mik akadnak még.
Noha talán ez a 21-es megvan már Universal Hobbies kiadásban, de az nem ilyen szép.


A Renault az egyik kedvenc márkám - mondhatni - mivel általában mindenből akad olyan típus ami tetszik - kivéve a sportkocsik vagy izomautók - de a Renault közül sök tetszik.
Legalábbis a régebbiek közül.
Vitesse-ben van is pár, de természetesen mikor megláttam hogy ez is lesz, na mondom ezt is terveznem kell.


Elől szép lámpákat kapott, kis ezüst berakásos kialakítással, szép a Renault embléma is, alulra két sárga ködlámpa berakás került.
Ahogy az oldalnézetes bliszteres képeken is láthattuk az ajtók alá király hullámküszöb került, ami a hátsó ajtónál egy kicsit megtörik.


Hátulra szép fekete-piros lámpaüveget kapott végigfuttatva, valamint kis spoiler is került a farára.
Megkapta a Renault21 feliratot is a bal oldalra, jobb oldalra pedig az Injection felirat is rákerült.


Micsoda véletlen egyébként hogy nem sokkal később ODEON kiadásban is megjelent mostanság ez a változat, ami teljesen ugyanaz csak fehérben vagy pirosban, irányjelzős hátsó lámpás kialakítással és persze ahogyan az lenni szokott általában beállt 15 000-es ár körül.
Ezeknek nem értem ilyenkor mi értelme van hogy egy olcsóbb változatot hozunk ki előbb és később ugyanazt kihozzuk szintén csak drágább változatban.

FERENSZ Creative Commons License 2022.06.27 0 0 2454

7/6 - Altaya Vw Pointer GL:

 

 


Van ám bőségesen különleges, nem szokványos Vw is.
Igaz nem pont ebben a sorozatban, de ebbe is került egy ilyen.
Korábban eBayen nézegettem pár kínai Vw modellt beszerzésre, de végül nem lett belőle semmi.
Tetszenek ezek a nem szokványos Vw példányok is.
Elsőre a Toyota Corolla példányához lehetne hasonlítani, legalábbis hátulról.


Elől szép lámpákat kapott, alatta krómos égőhelyes berakással és a szélén irányjelzős kialakítással.
Szép a Vw emblémás hűtőmaszk is.
Érdekes módon itt másféle rendszámot kapott mint az eddigiek és két ködlámpa berakás is helyet kapott.


Hátul - mint már említettem - a Toyota Corolla példányához lehetne hasonlítani.
Szép lámpákat kapott hátulra, égőhelyes kialakítással és kis sárga résszel.
Jó a Vw embléma is és jobb oldalra odakerült a Pointer GL felirat is.
Természetesen a felnik is jók és megkapta rá ugyanúgy a Vw emblémát.
Jópofa még hogy a belső is szürke, tehát nem az általában megszokott fekete műanyagból való a kialakítás.
Elsőre kicsit utánanéztem hogy mennyire valós, mivel volt ilyen lámpával és kissé füstös búrával is a hátsó lámpákat illetően, de reális :D


Nem tudom igazából mi határozza meg hogy egy adott típus mely országokba kerül vagy sem, mivel szerintem mindent el lehet adni, csupán kell csinálni egy felmérést.
Pl ebből a típusból is anno ha csak mondjuk 100 példányt ide is exportáltak volna, kiderült volna hogy mennyire lenne kapós, vagy ha a Vw elhozza Európába is, mivel az olcsó kisautókra mindig van igény.
De ez persze csak az Én véleményem.

FERENSZ Creative Commons License 2022.06.24 0 0 2453

7/5 - Altaya Pegaso (Iveco) Daily "Cepsa":

 

 


Elsőre furcsa lehet, mivel ez nekünk akkor is Iveco :D
Bár az első kishaszonos példány pl szintén Pegaso volt, de az a Vw LT megfelelője volt.
Egész jó árban ki lehet már fogni azt, akit esetleg nem zavar hogy nem egy Vw embléma van a hűtőmaszkon.
Én is ezért szereztem be ezt a piros Iveco változatot, mert tetszik.
Igaz noha kék változatban is lehet találni - és annál rendesen Iveco felirattal - azért ebben a piros változatban szürke felépítménnyel és ezüst tartályos kialakításban jobban tetszik.
Ugyanis a másik az hiába Iveco rendesen, de nem ilyen szép.
Az ugyanis egy kék-fehér változat, melynél a fülke rész is kék-fehér, a felépítmény része fehér, és a tartályok is fehérek, amik olyan egyszerűek, így abban nem tetszik annyira.
De nézzük most ezt a pirosat.


Elől szép lámpák, persze a más emblémás hűtőmaszk elsőre kicsit szokatlan lehet, a lökössel megegyező színű visszapillantók és még egy ADR jelzés is került az elejére.
Az oldalsó fekete kialakításnál megkapta azért a Daily feliratot.


A felépítményen a rakomány is jól ki van dolgozva, azért nem semmi :D


Hátul szép lámpákat kapott ahogy kell - tetszik hogy így megadják a módját és figyelnek rá, ezt így kell - valamint a felépítményes részen is megkapta a céges feliratot oldalt és hátul is, valamint persze szintén az ADR-es jelzést is.
A lámpáknál odakerült a Daily típusfelirat is.

FERENSZ Creative Commons License 2022.06.21 0 0 2452

7/4 - Altaya Fiat Super Europa 1.5:

 

 


Mondhatni a Fiat 128 faceliftes példánya :D
Megtetszett anno ez a kicsike is, noha igaz már külföldi face csoportokban is láttam pár emberkétől.
Bár idővel eme sorozatos példányokat is egész jó áron be lehet szerezni, de nem mindegyiket.
Pl a Ford F100 XLT-t, vagy a Honda Civic példányokat azóta se tudtam még megszerezni.


Szép lámpákat kapott ez is, szélein sárga irányjelzős kialakítással.
Ahogy az lenni szokott az idő előrehaladtával, vagy a formák változásával, a króm lököst felcserélte a szürke műanyag változat.
Szép a kis Fiat felirat is, bár épphogy észrevehető.
Érdekes módon azért van ami megmaradt, pl itt még nem jött be a jobb oldalra szerelt tükör opció, ez még megmaradt hogy csak a vezető oldalra kapott.


Hátul már formában, de az előzőhöz hasonló jellegzetességű szép lámpákat kapott, ahol és ahogyan kell, piros, sárga és fehéres kialakítással.
Bal oldalra oda került a csomagtartóajtóra a Fiat felirat, jobb oldalra pedig a SUPEREUROPA 1.5 jelzés is.

FERENSZ Creative Commons License 2022.06.18 0 0 2451

7/3 - Altaya Fiat Uno EF:

 

 


És ha már a sportosabb kiadásokról volt szó, akkor íme itt az Uno.
Uno példányt be tudunk szerezni akár a retrós, akár a Norev - kissé egyszerűbb de minőségibb - változatában is.
Ezt szeretem ebben a sorozatban hogy nem csak jó példányokat hoznak ki, hanem meg is adják a módját, kihoznak ilyen-olyan felszereltségű, vagy kissé más kinézetű ugyanolyan típusokat.
Persze ezen az Uno példányon gondolkoztam hogy jöjjön-e, lévén annyira nem jön be ilyen sportos változatban és ugye megvan a - már előbb is említett - retrós kiadásban is, és Norevben is szép minőségi és egyszerűbb változatban is.
De mivel jó volt az ára, így nem hagytam ki :D


Elől szép lámpákat kapott a széleken az irányjelzős kialakítással, jó a Fiat embléma is, bár lehetne kicsit nagyobb, de a Fiat felirat is ott díszeleg.
Elsőre azt mondanám hogy ez hiba, mivel nagy emblémájúnak kéne lennie, de van ám meglepődés.
Ez ugyanis nem egy simán legyártott Uno példány ilyen kiadásban és ilyen rendszámmal, hanem egy létező autóról lett mintázva, így nagyon is reális a kis embléma.
Amennyit sikerült utánaolvasnom a dolognak, az az, hogy egy bizonyos Roberto Artl volt a képzeletadó és egy Edgardo Fernández nevű versenyző 50 000 kilométeren át kipróbálta a módosított autót mindenféle terepen.
De vissza a modellhez.


Elsőre talán a felnijei a gyengéi, mivel nem a legszebbek, a mostanság némelyik HotWheels autó alá raknak ilyet, melyekkel szintén ocsmányak :D


Hátul szintén szépre sikeredett, bár gyanítom nem hibátlan.
A lökösön van egy enyhe ragasztás nyom, de annyira nem tud zavarni.
Középen lent pedig a kis dupla kipufogó :D
Szép a lámpa kialakítása is, bár a bal oldalon - lehet eleve a kasznin - ott a két égőhelyes kialakítás, de ez a jobb oldalinál nem látható.
Elsőre kicsit fakóbb is volt a piros mint kéne, így picit rásegítettem :D

 

És végül pár kép az eredeti autóról.

 

 

FERENSZ Creative Commons License 2022.06.15 0 0 2450

7/2 - Altaya Fiat 128 Europa IAVA TV1300 (sport):

 

 


Ééééés igen, itt van sportosabb változatban is a kicsike.
Érdekes hogy eme kis szedán megélt egy sportosabb kiadást is, de miért ne?
Hisz a régebbi időkben volt hogy az ember nem csak egy adott típusra vágyott, hanem mikor kijött egy kicsit erőteljesebb megjelenésű példánya, rögtön az rabolta el a szívét.
Elég csak a Sierra XR4i-re vagy az Escort XR3i-re gondolni, vagy az Opelek közül a Corsa és Kadettnél a GSi változatra, esetleg a szintén korábban bemutatott Fiat Duna szedánból a szintén sportosabb változatra.
Persze nem minden példánynál jó ha van sportosabb kiadás is, de általában a férfi szívét mégis képes elrabolni, még ha csak egy ilyen kis Fiat szedán is a szóban forgó példány.
Természetesen nekem is be kellett szerezzem, hogyha már az alap normál változata megvolt, akkor miért ne jöjjön a kicsit izmosabb, sportosabb változata, főleg ha még árban is jó? :D


Elől szintén szép lámpákat kapott, ám itt már kicsit változott a hűtőmaszk, mert míg a másiknál teljesen króm színű volt az egész és úgy volt beleágyazva, itt már csak a lámpák közötti rész lett olyan.
A Fiat felirat szintén ott van és kék pingálást is kapott ami az IAVA felirat akarna lenni gondolom, de azt nem lehet kiolvasni.
Erőteljesebb lököst kapott, természetesen a helyzet-irányjelzős kialakítással, és egy plusz ködlámpás berakásos toldással.
Felniket illetően is erőteljesebb lett, míg a másiknál szép visszafogott volt, addig itt már egy merészebb, sok küllős változat került alá.
Itt már persze nem mutatna jól a króm sem, így a tükör és az ablaktörlők feketék lettek.


Oldalára kapott végigfutó csíkot, amit remekül megcsináltak, lévén elől még sárgaként kezdődik és a hátulján pirosként végződik.
Ezt nem is vettem idáig észre, csak most hogy alaposabban néztem a képeken miközben pötyögök :D


Ugyanolyan szépen kialakított lámpákat kapott hátulra, a piros-sárga-fehér rész ahogy kell megvan csinálva, de az is igaz hogy ez már kissé rovátkás kialakítású.
Néha ezeken is elgondolkozom hogy nem egységes a gyártásuk mivel mikor ilyen, mikor olyan üvegből, vagy ilyen mintájúra sikerül megcsinálni?
Mondjuk jelen esetben nem zavar, csak érdekes.
Természetesen ahogyan már említettem, az elején sárga csíkkal kezdődik és itt a farán pirossal végződik, amire persze ugyanúgy megkapta bal oldalon az Europa feliratot valamint a jobb lámpa belső felére a kis FIAT feliratot és a kék IAVA kialakítással.

 

És a sima változattal:

 

FERENSZ Creative Commons License 2022.06.12 0 0 2449

Ismét nézelődtem és megint csak sikerült összeállítani egy "Argentin sorozatos pakkot" benne olyan példányokkal, melyeket szintén terveztem már egy ideje.


Egyik nap kocsival mentem melózni, mivel már meg kellett mozgatni és bent csináltuk épp a melót ezerrel.
A telefonom a felsőmben volt, így nem hallottam mikor csörgött, de később ránéztem és láttam hogy volt egy hívás Emberemtől.
Kimentem egy percre és beszéltünk, említette hogy megjött a pakk.
Le is beszéltem vele hogy délután meló után akkor arra megyek haza és átveszem.
A konditeremnél találkoztunk - Gyúrunk Vazze?! :D - kerestem is a kék bömöst, de egy Focus kombi példánnyal volt ott.
Beszéltünk pár percet, közben Én alaposan átnéztem a kicsikéket - persze mint ahogy az lenni szokott a legutolsó példánynak örültem a leginkább, melyet már korábban is terveztem, de most végre sikerült beparkolnia és listám végén jön majd - aztán elköszöntünk és indultam haza.
A legtöbb masina befért a táskámba, ugyanis megint fel akartam csempészni, de kettő már nem fért bele.
Azt egy doboz aljába raktam és arra szépen rá a kézi autós táskámat, a másikra meg az autós kamera dobozát, így sikerült eltakarni őket és felcsempészni :D
Lássuk is miket szereztem.


7/1 - Altaya Fiat 128 Europa:

 

 


Meg kell mondjam őszintén, azért persze gondolkoztam rajta hogy akarok-e Én egy ilyet, mivel ez se ismert annyira, talán életemben egyszer láttam a valóságban is, de mégis olyan kis aranyos.
Mi persze leginkább a csapottseggű változatát ismerjük - és Zastava változatban - de érdekes hogy Fiat példányban is van.
Bár mondjuk bizonyára a Zastava is a Fiattól vette meg a licenszt, ahogy anno az oroszok a Zsigulit illetően.
Nem tudom így volt-e, ezt csak gyanítom.
Gondolkoztam rajta hogy akarjam-e ezt a példányt, de mondjuk már korábban is terveztem és most még az ára is jó volt, így miért ne?


Elől szép lámpákat kapott, jó a FIAT felirat is, igaz az ezüst csíkos hűtőmaszkon nem annyira kirívó, lévén nem kékkel van írva.
Kapott két króm ablaktörlőt is, tükröt is.
Oldalt ezüst díszítőcsík fut végig, sárga irányjelző és a króm lökösbe is megkapta őket.
Tetszik hogy minden modell kap - még ha ilyen Argentin - rendszámot is, mert még mindig sokkal jobb hogy van ott valami, mintha nem lenne.


Hátul szépen formára kialakított lámpák, a megfelelő kialakításban.
Ezt nagyon szeretem ezeknél az Argentin sorozatos példányoknál, hogy idáig mindegyiknél - amiket szereztem - szépen megvoltak csinálva, ahogy lennie kell.
Itt sincs másként.
Eme példányt már a szürkéskék Zastava változatban is be lehet szerezni, amivel már talán találkoztak egyesek, de ott is talán elsőre ez volt az ami miatt szép volt a modell, mert az egy retró sorozatos példány, amiknél általában szeretik elhanyagolni, vagy sima piros változattal megoldani.
Szép bal oldalon az Europa felirat is és jobb oldalon is a Fiat felirat is mellette kis feketével a 128 jelzéssel.

FERENSZ Creative Commons License 2022.06.09 0 0 2448

Minichamps Ford Fiesta:

 

 


Volt egy olyan hónap, mikor csak egy pakkot rendeltem eBayről, mivel már esedékes volt hogy a kis modellek helyett, a nagy példánnyal is foglalkozni kéne.
Ugyanis kellett volna egy alsó hűtőtartó csere, kipufogóm megint rezgett, bal első izzófoglalatra is ráfért a csere, és egyszer-kétszer csinálta a leállását is az autó.
Így hát úgy voltam vele, hogy abban a hónapban csak az az egy pakk lesz és kész, mert a maradék összeg megy a szervizelésre.
De mégis volt egy olyan alkalom amit nem lehetett kihagyni.
Időnként szoktam kapni az emailt egy eladótól általában két-három képpel, valamint egy árlistával és ez most sem volt másképp.
Miután lecsekkoltam a listában milyen árban van ez a kicsike, máris megérdeklődtem emailben és facen is, hogy elérhető-e még.
Szerencsére az volt, így hát el is kezdtem az egyeztetést az eladóval.
Szombati napra beszéltük meg a találkát.
Mivel már nem nagyon akartam költeni a maradék pénzemből - noha lett volna mire, de a kocsi szervizelése fontosabb volt - így hát úgy döntöttem, ez még belefér.
Szombaton reggel 9:15 körül állítottam be az emlékeztetőt a telefonomban, de már felkeltem olyan 8:30 körül és mondom akkor már nem alszok vissza.
Így hát kényelmesen felöltöztem, és elindultam.
Gondolkoztam hogy a közeli Ikea-ban dobjak be egy két-három hotdogot üdítővel reggelire, vagy inkább gyroszt egyek az Örsön.
Végül is az utóbbi mellett döntöttem, ugyanis már terveztem egy ideje :D
Miután azzal megvoltam, elindultam a metróval, majd bár a keletinél terveztem átszállni a 4-esre, úgy voltam vele leszállok a Stadionnál és benyomok egy jégkrémet.
Majd pedig miután elmentem a Bikás parkhoz onnan még 2-3 megálló busszal.


Ilyen Fiestát már korábban mutattam, nem is egyszer.
Leggyakoribb persze a bordó - színre fújt lökösös - változat, amit már egész jó áron ki lehet fogni.
Aztán utána sikerült szereznem egy fehér-szürke lökösös változatot anno az egyik börzén.
Most pedig jött ez a kis kék.


Jó hogy kihozták ezt a példányt, mindig is imádtam hogy megmaradt a régi Fiesta formája, de mégis egy modernizált, faceliftes változatban köszön vissza.
Igaz modellben is jöhetne az ugyanilyen kinézetű, csak kicsit régebbi példány.
Anno még itt nálunk a ház-sorban is volt egy emberke aki mindig baromi óvatosan állt ki-be a garázsába, igaz neki a régebbi példánya volt, de jó állapotban.


Érdekes egyébként mert nem olyan rég a Minichamps újra kihozta ezt a példányt Maxichamps kiadásban, arany és még talán 2-3 másik színváltozatban.
Mondjuk többet nem tervezek belőle szerezni, de azért még ha egy piros akadna, nem mondanék rá nemet :D


Szépen megcsinálták a kicsikét, szép lámpákat kapott, még az égőhelyek is látszanak és a széleken irányjelzős kialakítás.
Alul egy ködlámpás berakást kapott és jó a kis fekete alapos, kék Ford emblémás hűtőmaszk is.
Ahogy az már lenni szokott sajnos rendszám nincs, mivel akár egy német, vagy másmilyen azért dobna rajta kicsit.


Hátul kapott rá felületi sárga kialakítást, jobb oldalon pedig fehér tolatós részt is.
Megkapta a csomagtartózáras kialakítást rajta a Ford emblémával, bal oldalon a 16V jelzést, jobb oldalon pedig a Fiesta feliratot, természetesen a megfelelő betűtípussal írva.


Úgy néztem a frissen kihozott változatnál ezen már módosítottak, mivel eleve úgy alakították ki a lámpáit, ami persze jó mivel jobban néz ki, de eddig sem volt rossz.


Szóval rossznak nem rossz hogy újra kihozták, de az ilyet nem értem néha hogy ami eleve jelen van a piacon és be is lehet szerezni, tehát nem ritka példány, azt miért hozzák ki újra...
Hol éri ez meg, miért jó?
Míg más típusok amik meg nincsenek - jelen esetben ennek a régebbi orros verziója - szintén jó lenne, és hozzá se kéne alapból annyira nyúlni a formaöntvényhez.
Érdekessége még az, hogy az oldalsó irányjelzőknél nem tudom mi akar lenni a FOCUS felirat.

FERENSZ Creative Commons License 2022.06.06 0 0 2447

DeAgostini Lada 21061:

 

 


Ezt a kicsikét a facen láttam meg valakinél.
Nem is kellett sok, és máris írtam az illetőnek hogy szeretném.
Mivel az utóbbi időben 3 pakkom is volt az eBayről, igencsak megcsappant a keret, így azt kértem - hogyha természetesen neki is rendben van - hónap elejéig várjunk vele mikor megkapom a fizut és intézem.
Így is lett.
Befutott az utalás és már intéztem is.


Meg is jött a kicsike.
Pont pénteki nap volt mikor befutott az Eurocenter csomagautomatába - ugyanis oda kértem, így gondoltam mégse kell azért külön bemennem az Örsre, el egészen az Árkád hátuljába, mivel így közelebb van - meg is kaptam róla az sms-t.
Kint voltam épp fuvarban, de természetesen úgy voltam vele majd délután, meló után elintézzük, akkor nem foglalkozunk vele.


Látszólag mondhatni teljesen ugyanolyan Lada példány, mint ami már volt sárgában, vagy a bemutatott bordó változat, de mégis más.
Ez ugyanis a kanadai exportra szánt kivitel volt, ami leginkább a lökhárítói alapján felismerhető.


Ezek szerint bizonyára ez egy másik formaöntvény lehet, mert néztem és nincs luk a kasznin ahol elvileg a helyzet-irányjelzős berakásnak kéne lennie a lámpák alatt.
Ennek ellenére azért szép, mivel szépek a lámpák, jó a hűtőmaszk festés benne az emblémával.
Szép a kicsike, tetszik nekem, de mégse tökéletes.
Ugyanis az ablaktörlőknek és a visszapillantónak is krómnak kéne lennie - szerintem - az ezüst helyett, így sajnos nincs meg az a varázsa ami kéne.
Azonkívül a felnik is krómosak kellenének legyenek.


Hátul is szép.
Jól megcsinálták a lámpákat középen a fehéres rész pingálásával, valamint az autó sötét színe miatt nem látszik annyira de szép piros és a széleken sárga kialakítású lámpa.
LADA feliratos rendszámot is kapott ami megadja a feelingjét, és jobb oldalon is ott van a Lada 1500s felirat :D


Nem tudom tulajdonképpen mennyire reális maga a modell, mivel az eredetiről ami képeket találtam, azoknál nem feketék a lámpák körüli kockaberakások, hanem a hűtőmaszkkal megegyező színűek, tehát nem emelkednek ki megjelenést illetően.
Sőt bár a képen nem nagyon látszik mert elbújik, de a bal lámpánál a lökös alatt, még egy ködféklámpát is kapott.


Szóval nem rossz, de szerintem nem kellett volna eleve hozzányúlni ahhoz ami szép és jó, bár nyilván hogy exportra szánt példány, ezért döntöttek eme merész lökhárítós kialakítások mellett.

FERENSZ Creative Commons License 2022.06.03 0 0 2446

Altaya Vw Passat GL 16V:

 

 


Ezt is sikerült beszerezni :D
Mikor a német Vw sorozaton kívül értesültem a többi sorozatról is (a mexikói Grandes Autos Memorables, vagy a mexikói - jelen esetben lévő - Vw sorozatos példányokról, az Argentin "Inolvidables" és "Inolvidables 80/90" sorozatról, valamint a kétféle kishaszonos és Renault kishaszonos sorozatokról) szinte mindegyikben voltak olyanok, melyeknek lementettem a képeiket amik Wanted listás megjelölést kaptak :D
Ilyen volt ez a Passat is.
Nem gondoltam volna hogy összejön, mert ebayen se gyakori, vagy ha van is, jó kis árat elkérnek érte.
Később persze lehet hogy lesz, mert ahogy látni szoktam spanyol illetőknél fel szokott bukkanni a Memorables sorozatból is (pl a már korábban bemutatott Ford Ghia, Cadillac Catera, Chrysler Stratus) de azoknak normálisabb áruk volt.
Mondjuk ez talán annak tudható be hogyha valaki sokat szerez belőlük, mondjuk 10-20 darabot és akkor olcsóbban tudja adni, de még mindig haszonnal.
Ez az igazi, ezt így kell csinálni....vagyis kellene, kis haszonkulccsal dolgozva.
De a mexikói példányoknál más a helyzet.
Míg ha az ebayen veszünk egy modellt nem mindegy hogy egy darab példányra fizetünk ki - csak mondok egy példát - mondjuk 8000Ft szállítási költséget, vagy 5 darabra - mert addig mondjuk ugyanannyi - sajnos ez a mexikói példányok esetében más.
Ott részarányosan növekszik.
1 db-ra ennyi, 2-3-ra már több, 4-5 darabra még több.
Tehát kisebb az esély az X összegért minél több beszerzésre.
De nem hagyhattam ki.
Bár ismerjük eme típust Schabak kiadásban, ami a kombit is megélte, és tetszenek is, de mivel azok egy másik korszak modelljei, sajnos nem tudtam magam rávenni hogy beszerezzem őket.
De mikor ezt megláttam....


Elől szép lámpákat kapott, szélükön sárga irányjelzős kialakítással.
Alul két ködlámpa berakás, rendszám helyett egy egyszerű gyűjteményes feliratos verzió és szép a Vw embléma is.
Mondjuk Én külön berakásként csináltam volna meg, de az nyilván drágább lett volna, elvégre is nem egy Minichampsről van szó, de így is szépen ott virít a helyén, nincs elcsúszás.


A hátsó berakás is szép, bár gyanítom hogy egybekialakítás az egész.
Szépen megkapta ahogy kell.
Alul piros, szélen fent sárga, bentebb fehér.
Ha megnézzük a felületén még látszik az elválasztás is a pirosban.
Igaz a berakás helye pont a sárgában van, megértem hogy valahova rakni kellett volna, de jelen esetben nem lett volna sehol jó helyen igazából, bár Én oldalt alakítottam volna ki a furat lukakat.
Jó hogy nem a fehérben van, mert akkor még feltűnőbb lenne.
Szintén ott virít a szép embléma és a Passat GL felirat is a megfelelő betűtípussal van írva és még a zárpötty is meg van rajta csinálva.
Kapott egy színre fújt spoilert is a farára, amitől sportos benyomású, tetőre antennát és a kipufogó is jó.


Beszerezni nehéz ahogy Gábor is említette, mert a mexikóiaknál is ismert és kedvelt példány, ebből eredően modellben is.


A Jetta és Passat GL modellekért köszönet Gábor Csaba Németh-nek.

FERENSZ Creative Commons License 2022.05.30 0 0 2445

Altaya Vw Jetta GX:

 

 


Muszáj volt :D
Sajnos vannak olyan modellek, amelyek később, pár hét vagy hónap - esetleg év - elteltével se lesznek olcsóbbak, mert egyszerűen nem megy le az áruk.
Így hát sajnos ez se volt olcsó darab.
Gábor Csaba Németh kolléga úrtól már korábban szereztem 1-2 modellt - pl tőle volt a német sorozatos (azóta itthoni sorban is megjelent) sárga Scirocco, vagy a zöld I-es Golf cabrio példány - de mivel ugye azok EU-n belüli országban futnak, nem nehéz beszerezni, amióta meg nálunk is elindult, még könnyebb.
A szállítási költség mindig egy afféle szükséges rossz, amit szintén ki kell csengetni, de hát ez van.
De nem mindegy hogy valamit veszel és kifizetsz még rá szállítást, vagy eleve kiadsz egy magas összeget ama modell(ek)ért, és még a szállítás, és még esetleg a vám is.
2db 10 000Ft-os modellnél (az már eleve 20 000 csak a két modell) simán kijöhet akár 40 000-re is a vége az egésznek.
Ezek viszont kemény diók.
Az ebayen bár lehet találni kínai eladóknál, de ott sem mérséklődik kb olyan 11-12e Ft alá az áruk.
Mondjuk lehet találni 10 700Ft körül, de az tényleg a legalacsonyabb árú példány.
Ez a példány a mexikói Vw sorozatos kiadás, mivel a kínai eladóknál szintén megtalálható ez a példány, de ott más a belső színe és másféle talapzaton van.
Afféle PremiumX féle talapzaton, a végén egy kis fémplakettes írással.
Viszont Gábor Csaba kolléga említette hogy korábban beruházott egy pakkra, és mondtam neki hogyha lesz benne ez - meg egy másik szintén fontos példány ami majd ezután jön - akkor érdekelne.
Eredetileg úgy volt hogy tervezte megtartani átalakításra, de csak sikerült meggyőzni, hogy kár lenne értük :D
Így hát meglett a kicsike.


Én erre mint "Golf sedan" változatként tekintettem mindig :D
Azért mondtam hogy Golf sedanként tekintettem rá mindig, mert láttam már Golf példányt ilyen első lámpás-hűtőmaszkos berakással is.
Igaz azt nem tudom megmondani hogy eleve gyári volt, vagy valaki egy kivéreztetett Jetta elejéből rakta át bele, de tetszett.
Még néztem is hogy mennyire érdekesen mutat, mert a karosszéria - annál a modellnél - Golf, míg az orra ilyen Jetta volt mint ez :D
De jól nézett ki a kettő együtt.


Szépen megcsinálták a kicsikét.
Szép lámpákat kapott, rajta még a rovátkák is látszanak és egy ezüst égőhelyes mélyedés is helyett kapott benne.
Jó az ezüst Vw embléma is, a lökös két széle ezüstre festett csíkot kapott és az irányjelzők is sárga festést kaptak.
Ez mondjuk kár hogy nem olyan mint a korábban mutatott fehér Polo változatnál, üvegből, mert úgy még szebb lenne, de így se rossz.


Hátul is meseszép.
Megfelelően és szépen kialakítva a hátsó lámpás kialakítás ahogy kell.
U alakban a piros, meghagyva a fehér rész és felül sárga.
Elsőre mondjuk a sárga kissé világosabbnak tűnt, de itt a vakus képen mégis megfelelő.
Persze gondoltam rá hogy kicsit segítek, mert megfigyelhető hogy a jobb oldalinál mintha kicsit alacsonyabb lenne a piros rész, de majd még meglátjuk.
Egyenlőre nem akarok hozzányúlni.


Egy normál Volkswagen Collection feliratos rendszámot is kapott előre és hátulra is, valamint ott a kis VW emblémás jel és a VOLKSWAGEN felirat is a bal lámpa alatt, a jobb oldalinál pedig a JETTA GX felirat.


Természetesen a német sorban is megjelent szürkéskék színben.
Valószínűleg majd az itthoniban is lesz (ha megéli a sorozat).

FERENSZ Creative Commons License 2022.05.27 0 0 2444

És akkor jöjjön a legjobb.


7/7 - Altaya Ford Orion:

 

 


Na meg kell mondjam hogy erre nem számítottam - kicsit sem - hogy belebotlok.
Anno ugyanis sikerült beszerezni a Taunust majd a Granada példányokat is, melyekre szintén vágytam, de el is felejtettem hogy ezt a szép Oriont is kihozta az Altaya.
Így hát nem volt kérdés mikor megláttam a többi között, máris felírtam a többihez a listámra.
Egyébként szintén nem túl gyakori példány.
Érdekes, mert nem olyan rég láttam az egyik Vw-es csoportban is - elsőre azt hittem ezt, de nem - mivel az tényleg egy Vw modell volt.
Igaz hogy kétajtós kivitelben de az orra egy az egyben ezé az autóé, a fara meg olyan Sierrás.
A szóban forgó autó pedig a Vw Apollo GLS változat, amiben mondhatni 3 autó vonásait lehet felfedezni.
A kaszni a Ford Orioné, a motor nyilván a Vw-é, a hátsó lámpás berakás pedig a Ford Sierra sedan változaté :D
Nem tudom igazából hogy volt, hogy ki lopta kitől, vagy esetleg egy összefogás gyermeke - lehet rá példa, ugyanis mostanság készül egyesülni a Ford és a Vw ;-) - úgyhogy lehetett ilyesmire példa.
Hisz anno is volt már rá példa a Ford Galaxy-Vw Sharan típuscsaládot illetően, amibe később még a Seat is bekapcsolódott az Alhambra változattal.
De lássuk a kicsikét:


Elől szép lámpák, irányjelzők, ezüst keretes szép Ford emblémás hűtőmaszk.
Rendszámot is kapott és a lökösön is végigmegy egy fehér csík, ami még az autó oldalán is ugyanúgy halad.
A kerekek is jók, bár elsőre kicsit talán olyan szegényesek, vagy leegyszerűsítettek, mert egy Ford emblémát elbírtak volna.
Bár így ahogy utólag néztem, mégsem akkora hiba, mivel volt így.


Hátul a lámpák is jók.
Igaz nem olyan megoldással van megcsinálva ahogy szokott, mert látható hogy itt tamponnyomást kapott a piros felületre, de jó hogy próbálkoztak és még mindig jobb mintha csak sima piros lenne (akkor ugyanis nekem kéne megcsinálni :D
Persze kérdés hogy mivel ritka és nem olcsó modell hogy neki mernék-e kezdeni egyáltalán :D)
Fűtőszálas ablakot is kapott, ami mondhatni most már megszokott eme bemutatott példányaimnál, valamint a kis Ford embléma jobb oldalon is jó, és természetesen bal oldalon a megfelelő Ford-os betűtípussal kiírt Orion GL jelzést is megkapta.
Később aztán persze már voltak olyan lámpákkal, amiben erőteljes fekete csíkokat kapott, amitől kicsit merészebb, sportosabb megjelenésű lett.


Be lehet még szerezni Whitebox kiadásban is, igaz ott arany színben, német rendszámos kivitelben, de nekem jobban tetszik eme ezüstben :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.05.24 0 0 2443

7/6 - Altaya Renault 18:

 

 


Na igen.
Ennél nem is kéne többet írjak :D
A Renault 18 ugyanis nagy kedvenc.
Már kisebb Majorette változatban is imádtam.
Noha megvan kékben, illetve az "Inolvidables" argentin sorozatból piros sportosabb változatban, viszont mégis kellett.
Miért?
Mert tetszik ez a típus :D
Igen, ilyesmik elő szoktak fordulni hogy egy már meglévő típust beszerzek ismét, más színben.
Arról nem is szólva hogy eme barnában nem túl gyakori - mondjuk a kékbe se botlik bele az ember minden oldalon - de korábban láttam két eladónál is, igaz jó borsos árat is kértek érte, olyan 20e Ft körüli összeget.
Néha nem is értem az ilyen eladókat.
Oké hogy valami ami nem túl sűrű darab, annak nyilván a fellelhetősége szabja meg az árát és azért lesz olyan magas, de nem egy ilyen Altaya gyártmányú példányt.
Bár ez is persze, kinek mi.


Elöl szép lámpákat kapott, az irányjelzős kialakításra is figyeltek.
A Renault embléma is szép a hűtőmaszkon.
Rendszám is került rá.


Amit eme típusban különösen imádok, ami mindig megfogott az a Vw Golf, vagy Volvo 760-780-ra hajazó hátsó lámpái, amit szépen meg is csináltak.
Igaz a sárga kissé mattabb árnyalat, de nem gond, jól kivehető minden és ahogy persze lennie kell :D
Még szép jelzést is kapott a bal oldali felé rajta a kis logóval, Renault felirattal és a 18-as típusjelzéssel.

FERENSZ Creative Commons License 2022.05.21 0 0 2442

7/5 - Altaya Peugeot 305:

 

 


Ez a kicsike is tervben volt már korábban, eBayről is, de valahogy nem volt olyan fontos számomra.
Nagyon kedvelem a francia példányokat mint a Citroen, a Peugeot és a Renault.
Elegáns gépek, melyek után megfordul az ember :D
Bár ilyen Peugeot-t nem nagyon láttam a való életben itthon, de mégis tetszik.


Elől szép lámpás kialakítást kapott alatta króm égőhelyes kialakítással, igaz sajnos a vezető oldali kissé mattabb.
A széleken megcsinálták az irányjelzőket is és ama találkozásnál valami recés rész is látható a búrán.
Szép a Peugeot emblémás hűtőmaszk is és rendszám is került reá.
Lévén szintén nem egy mai darab, csak a vezető oldalra került tükör, az ilyeneknél mindig úgy megijedek, de csak egy pillanatra :D


Hátul szép lámpákat kapott, a megfelelő kialakításban.
Fent sárga és fehér rész, alul piros.
A képen bár nem nagyon látszik, de még az elosztás is kivehető a piros részben a sárga felénél - kicsit meg is csillan ott a fény - és a sárga-fehér találkozásánál is.
Kapott egy Peugeot feliratot és egy GL felszereltség jelzést is, a fűtőszálas ablakról már nem is szólva.

 

FERENSZ Creative Commons License 2022.05.18 0 0 2441

7/4 - Altaya Citroen AX:

 

 


Ezen eleinte gondolkoztam hogy akarjam-e, lévén már megvan nekem, de aztán úgy döntöttem hogy jöjjön csak, ha mást nem, majd a plexi nélküli példányomat eladom.
Aztán ért a meglepetés.
Mivel ez nem pont ugyanaz a változat mint a másik.
A másik ugyanis Universal Hobbies, ez pedig Altaya.
Noha gondolhatnánk hogy ugyanaz a kettő, csak esetleg a név az alján más, de nem.
Majd mindjárt ki is térek rá, előbb lássuk magát a modellt.


Jó a színválasztás neki, mivel ha nagy ritkán találkozunk is eme típussal, az a legtöbbször piros.
Elől szép lámpákat kapott krómos égőhelyes kialakítással és sárga irányjelzős résszel.
Ott a jó kis Citroen embléma is.
A Citroen változatoknál - már úgymond a régebbieknél - megszokott látvány lehet az egyedül árválkodó ablaktörlős mechanika, amit néha némelyik régebbi Mercinél is lehet látni.
Ezt amúgy nem tudom miért így oldották meg anno.
Talán azt hitték jobb?
Vagy hogy csak egy motor hajt akkor egy ablaktörlőt?
Esetleg költséghatékonysági szempont?
Bárhogy is, most így van ahogy kell :D


Hátul szép lámpákat kapott, rovátkás felülettel és természetesen a megfelelő égőelosztásos kialakításban.
Itt tűnt fel igazán hogy ez nem pont ugyanaz mint a másik.
Megkapta a Citroen feliratot is kis embléma jelzéssel, valamint az AX 11 TRE jelzést is, ami egyébként nem tudom pontosan mi is akar lenni.


És akkor hát előkaptam a másik változatomat, hogy hasonlítsuk össze őket.
Bal oldalon az Altaya, jobb oldalon az UH (Universal Hobbies).
Hogy melyik a reálisabb, mindenki döntse el maga :D

 


Én megmondom őszintén nekem az UH változat jobban tetszik mert letisztultabb és aranyosabb az orr kialakítása.
Főleg hátulról látható a kettő közötti különbség.
Az Altaya kissé laposabb és szélesebb, míg az UH változaté kissé keskenyebb és magasabb.
Nekem egyébként az utóbbi jön be jobban, hogyha az eredeti autóhoz viszonyítva nézem.


Azt imádom egyébként az autókban, hogy ahogy a lámpák általában a formával találkoznak, hogy mindkettő egyvonalban van egymással, a megfelelő kialakításban.
Nézzük csak meg ezt a képet róla :D
Pont ott törik meg a lámpa felületi vonala is ahol az irányjelző kezdődik és ahol a forma szintén megtörik a csomagtartóajtón, ezenkívül pedig a kis spoileres kialakítás is pont ott kezdődik és még oldalirányban is alkalmazkodik a lámpához.


Egyébként az UH gyártó típusainál sokszor van hasonlóság a Norev gyártóhoz, vagy mondhatni sokszor van az is hogy teljesen ugyanaz, csak egy másik név kerül a modell alvázára.


Korábbi melóhelyemen - Törökbálinton - az egyik irodista kiscsajnak is ilyen autója volt, valamint itt nálunk is láttam egyet anno amit le is fotóztam és régóta ott állhatott már, igaz legutóbb már nem láttam ott.
Az egyik amire gondoltam hogy lemosták, beindították, elmentek vele, vagy a másik - amire inkább több esélyt látok - hogy mivel régóta ott állt, koszosan, régóta nem használva, hogy inkább elszállították és sajnos gyanítom hogy hova.

FERENSZ Creative Commons License 2022.05.15 0 0 2440

7/3 - Altaya Vw Scirocco:

 

 


Noha a Scirocco már meglett sárga kiadásban a német Vw sorozatból, nem tudtam neki ellenállni és jött sötétkékben is.
Igaz picit üröm az örömben hogy ennek a tükre nem úszta meg, és a dobozba sem találtam.
Így ezt majd valahogy idővel vagy pótolom, vagy nem tudom, meglátjuk.
Sokáig gondolkoztam hogy ezt a Scirocco-t milyen színben szerezzem be, mivel Triple9 feliratos kiadásban pirosban, a német Vw sorozatban sárgában, sima kiadásban ilyen sötétkékben jött ki a kicsike.


Szépen megcsinálták.
Dupla lámpaberakás ezüst keretfestéssel, sárga irányjelzőkkel szép embléma festéssel :D


Noha mint már ahogy említettem a tükör sajnos nem úszta meg, de annyira nem is bánom, még így is szép a kicsike.
Hátul szép lámpákat kapott sárga-piros-fehér kialakítással, noha úgy nézem ebben sem sikerült a bal oldali tökéletes berakása, ahogy a sárgánál.
Ezt amúgy elég sok Scirocco-nál meg kell nézni alaposan.
Felkerült a Volkswagen felirat és jobb oldalra a Scirocco GL jelzés is.
Fűtőszálas ablakot is kapott.


Gyerekkoromban egyébként egyik szokásos "biztosító táborozós" időszakomban az egyik kedvenc járgányom volt egy ilyen Scirocco kicsi Yatming matchbox méretben.

FERENSZ Creative Commons License 2022.05.12 0 0 2439

7/2 - Altaya Seat Malaga GLX:

 

 


Igazából ez a modell egyáltalán nem hozott lázba, csupán még tervbe volt véve mikor még a másik kettő - időközben elkelt példány - is megvolt, de mégse akartam kivenni a listából, mert akkor - bár noha ennyivel olcsóbb lett volna a pakk - viszont végösszeget illetően magasabbra jött volna ki a modellek db/ára.

Így hát maradt.


Elől üveglámpák, ezüst mélyedéses berakással, szép a Seat emblémás hűtőmaszk is.
A lökösbe külön berakott sárga irányjelzők kerültek.
Rendszámot is kapott és a felnik se rosszak.
Ez a farmer metálkék szín is jól áll neki.


A MALAGA....vagyis a valaga is szép formás, elegáns.
A MALAGA GLX felszereltséges felirat is jól olvasható és az 1.5 jelzéssel és jobb oldalon a tipikus SEAT betűtípusos felirattal és fűtőszálas ablakot is kapott.
Hátul is szép lámpák, megfelelően a sárga és fehér meghagyásával.
Elsőre a típus hasonló lehet a Renault 9 vagy Renault 18 példányhoz, talán ez is közrejátszott hogy miért is akartam ezt a példányt.

FERENSZ Creative Commons License 2022.05.09 -1 0 2438

A koronavírus eléggé betett minden országnak - THX China.
Nem csak hogy leálltak a gazdaságok, és a leginkább érintett ágazat a vendéglátás és a turizmus volt, a legrosszabb az volt benne, hogy nem tudtuk mikor leszünk túl rajta.
Nekem is megfordult persze a fejemben hogy "mi lesz ha..."....ha Én is elveszítem a munkámat, utána mikor találok megint melót, hogy most talán tényleg le kéne állni kicsit a modellek beszerzésével és tartalékolni kicsit stb...
Bár a többi szektor azért nem volt szerencsére olyan súlyos helyzetben mint az előbb említett két ágazat.
Igaz sok taxisnak is betett a dolog, nem egyszer rendeltem pizzát és érdekes volt mikor egy olyan hozta ki, mert ugye próbálták csökkenteni a veszteségüket és a légi forgalom is jelentősen visszaesett.
Aggódtam is kicsit, hogy a modelles megjelenéses kiadásoknak - legyen az akár a hazai (bár az annyira nem mozgat meg) - vagy a németeknél futó Vw-s sorozat, az argentin "Inolvidables" (egyaránt a sima és a 80/90 mivel mikor írtam cikkemet még az is ment), esetleg a mexikói "Memorables", hogy mennyire tesz be ez a dolog, vagy esetleg áll le az egész.
Reméltem hogy inkább csak csúszásokra-késésekre kell számítsak, ugyanakkor az is megfordult a fejemben hogy most még a hozzám hasonló gyűjtők közül is sokan bizonyára inkább fontosabb dolgokra fognak költeni, mint élelmiszer és higiéniai termékek.
De nem Én :D
Én ugyanúgy gyarapítottam gyűjteményemet érdekes darabokkal, ahogy azelőtt is, de azért azt bevallom hogy nem egyszer elgondolkoztam rajta hogy még talán egy kisebb szünetet tartani.
Ki is néztem egy kis pakkot a todocoleccion.net oldalon - amiről anno értesültem - és persze azóta nekem ez az oldal is ott van a kedvencek között.
Igaz kicsit aggódtam, mert ugye onnan még nem vásárol(tat)tam és itt nincs garancia hogy visszakapod a pénzt ha eltűnik, vagy sérült lesz a csomag.
De kockázat nélkül nincs győzelem.
Na szóval ki is néztem vagy 8-9 példányt, amikkel már korábban is szemeztem mikor eBayen találkoztam velük, de volt köztük olyan is, amelyért jó nagy árat kérnek egyesek, és volt olyan is, amelyet szinte 30 euró alatti árban még nem láttam.
Itt most lett volna alkalmam 20 euró áron beszerezni, de sajnos időközben 1-2 kinézett példány elkelt.
Erre a pakkomra kb 2-3 hónapot vártam, mivel az adott hónapban ki voltak nézve, de csak következő hónap közepe felé sikerült elintézni őket.
Miután megvettük az oldalon őket még eltelt pár hét mire sikerült odáig jutni hogy kifizessük és küldje az illető, mivel a postázás volt a kérdéses.
Mivel Spanyolországból érkeztek és ugye az Olasz és a Spanyol volt a legérintettebb régió a vírust illetően, az eladó nem postázta és kérdéses volt hogy mikor, hogyan sikerül küldenie.
Mindenesetre Én jeleztem neki - Emberem segítségével - hogy a vírus ellenére, ugyanúgy igényt tartok a kinézett példányokra.
Mikor már sikerült megbeszélni a részleteket és elintéztük a pakk kifizetését is, még ajándék autót is kaptam a várakozásomért :D
A pakk eredetileg 8-9 kocsiból állt volna, de mint említettem sajnos még mielőtt beregisztráltunk az oldalra és megvettük őket, kettő el is kelt.
Kár értük, mivel azok is mondhatni nem túl sűrű példányok voltak, ha pedig mégis találkozik velük az ember, nem ilyen jó árban fogta volna ki mint most Én, de hát ez van sajnos.
Nem lehet mindent megszerezni.


Mikor Emberem írta hogy a modellek nála vannak, meg is beszéltem vele a dolgot, mert azon a napon pont céges furgonnal mentem haza, így arra kanyarodtam.
Be is raktam a dobozt az ülésre, átvizsgáltam őket aztán go haza.
A dobozból kivettem őket és szerencsére mindegyik belefért a táskámba, így mondhatni fel tudtam csempészni anélkül hogy az Ősök tudomást szereztek volna róla, hogy a szoba megint szegényebb lett 6-7 modellnyi hellyel :D


De lássuk mik jöttek, természetesen megint a legjobbakat a végére tartogatva:


7/1 - Altaya Vw Polo:

 

 


Noha a Vw Polo ezen példányát már korábban is láttam és lett volna alkalmam beszerezni is, mégse tettem.
Ugyanis aranyos bár ez a kis Vw, de kis szögletes formája miatt nekem mégse tetszik annyira.
Ugyanakkor azon is agyaltam, hogyha mégis rászánom magam, milyen színben lenne ideális, pirosban, ami tipikusan jól áll neki, vagy más változatban.
Végül is eme fehér változat mellett döntöttem.
Nem jó hogyha már minden tipikus "olyan" autóm egyszínű.
Itt úgy értem az "olyan" jelzőt ami hasonlóan néz ki mint a másik.
Gondolok itt a Golfra, eme Polo-ra, vagy a Polo Coupe változatra.
Namármost persze mind3 kocsi más, de az orr, a megjelenése nagyon hasonló és nem csak azért mert "fauvés" emblémás az orra.
Ugyanis a németeknél megy egy Vw sorozat és abból tervezem is a Polo Coupe-t, noha az se annyira kedvenc, de ha már úgy venném megvan a Golf, meglenne a Polo Coupé szintén piros színben, meg akkor ez is olyan lett volna.
Így inkább a fehér mellett döntöttem.


Elsőre furcsa volt nekem, mivel úgy emlékeztem hogy króm a tükre, de mégsem.
Ugyanis van olyan is amelyiknek fekete a tükre, az enyém pedig színre fújt változat.
És ez a pirosnál sincs másképp, annál is színre fújt.


Ahhoz képest hogy nem kedvenc, szépen megcsinálták.
Szép lámpaberakás, Vw emblémás és ezüst keretes hűtőmaszkot kapott.
Alul a lökösben két sárga irányjelző berakást is kapott és rendszám is került rá.
Természetesen mivel 80-as évekbeli modell maga az autó, ennél még nincs jobb oldali visszapillantó tükör, de kapott egy jó kis króm antennát is, amely egyébként hosszabb mint a piros változatnál.


Hátul is szép lett.
Noha érdekes elgondolás volt ez az autó - már úgy értem mikor megtervezték - mivel egy aranyos kis orros Vw, aztán megy, megy, és egyszer csak függőlegesen levágjuk a seggét :D
Szép lámpákat kapott sárga irányjelzős kialakítással, és természetesen a jobb oldaliban a tolatós rész meghagyásával.
Ott a VOLKSWAGEN és a Polo felirat is, ezen kívül pedig még oldalt és hátul kilincsfestés és fűtőszálas ablak is vár rá :D


Szerintem erre lehet mondani hogy egy "alap modell kidolgozási szint", ami alá nem lenne szabad menni bizonyos újságos modelleket illetően.


Érdekes mert később aztán néztem, a német Vw sorozatban is megjelent, DE ott fekete tükörrel és antenna berakás nélkül, valamint kék helyett fehér belsővel.
Szóval érdekes hogy nem pont ugyanaz, de mégis :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.05.06 0 0 2437

Eligor Renault Master - Cofran:

 

 


Igen, igen.
Mint már említettem két kicsike volt az eladónál, Én pedig lecsaptam mindkettőre :D
Lassan most már tényleg elő kell(ene) kapnom az összes Masteremet egy közös csoportkép erejéig :D
Én magam sem tudom miért, de a Master nekem mint kishaszon járgány bejön.
Ráadásul csak sima, vagy esetleg ilyen céges logós furgon változatokban gyűjtöm.
Igaz jöhetnének ablakos verzióban is, nem értem miért nem csinálják meg.
Hisz a CSM gyártó is - akitől anno a Ford Transit példányaimat mutattam - jól megcsinálta őket.
Annál elsőre kérdés volt hogy fém modellek-e, de azok, így megnyugodtam.
És ablakos kialakításban kihozta a modellt - ez a legegyszerűbb - mert szerintem nem mindegy milyen sorrendben hozzák ki.
Ha pl először egy furgont hozol ki, akkor utána módosítani kell, vagy újra le kell gyártani a formaöntvényt, természetesen egy több üléses belsőt is hozzá, meg több üvegberakást.
Viszont ha eleve ablakosba hozod ki, sok üléssel, akkor utána könnyebb dolgod van, mert az ablakhelyekre berakást csinálni nem nehéz, és olcsóbb mint kivágni az alap formaöntvényben, vagy újra legyártani egy másik változatot, ugyanakkor a belsőt illetően is könnyebb dolgod van, mert csak a fülke részbe kell a két üléses kialakítás, hátra meg egy sima alvázpadlós rész és kész.
Ezt a CSM zseniálisan megoldotta :D
Itt is meg lehetne játszani.
Ablakos kialakítás, a helyeket betömni és lehet festeni-nyomni.


Szép lámpákat kapott, égőhelyes kialakítással és irányjelzős kivitellel.
Szép kis Renault embléma, két ködlámpa festés, Master felirat.


Hátul szintén minden ugyanúgy szépen meg van csinálva ahogy az előzőnél is.
Szép formára kialakított lámpa, kihagyott résszel, és a különböző kilincsek, rendszám világítást takaró elem, ajtózsanérok kiemelésével és természetesen a külön féklámpa kialakítással a megfelelő céges festésben.

FERENSZ Creative Commons License 2022.05.03 0 0 2436

Eligor Renault Master - Clovis:

 

 

 

Hát igen.

Mint már a rendőr 307-es cikkemben is mint ahogy utaltam rá, kettőt is találtam az eladónál.

Noha korábban is néztem de akkor még agyaltam rajta, mikor pedig oda jutottam volna, épp nem volt elérhető az eladó, noha a hirdetése elérhető volt.

Aggódtam is kicsit hogy nem-e fognak elkelni, de reméltem hogy nem, mivel nem volt olcsó.

Kicsit többe fájt mint amennyit általában nyugodt szívvel megadok értük, de még belefért abba a bizonyos keretbe amennyiért elfogadom.

Sőt később már kicsit kintebb is toltam a rájuk szánt max keret összeget, mert még ki tudja milyen féle változatok akadnak.

Természetesen van pár képem róluk amelyeket még vadászom.

Persze kértem is Emberemet hogy írjunk az eladónak hogy egy kis kedvezményt tudna-e rá adni, mert láttam hogy már nem először hirdeti, és még vennék másokat is.

Szerencsére kaptunk rá némi kedvezményt.

Németh József - Kingsman Ügynök - cimborát is megkérdeztem mert az eladónak volt egy olyan modellje, amelyről gyanítottam hogy esetleg érdekelné.

Így miután azt is letisztáztuk, bekalkuláltam ama példányt is a kiadásokba.

(Igen Ügynök Úr, a Hiace példányról van szó :D)

Meg kell mondjam hogy nehéz döntés előtt álltam, hogy most legyen-e ez a pakk benne a két Masterrel, vagy pedig a facebook marketplace oldalon vegyek meg egy méretarányos Terminator T800-as fejet - természetesen világító szemekkel - mert egy olyanra is régóta vágyom, hogyha már maga az egész figura nem lehet meg, mivel az életnagyságú milliós tételben mozog, amit meg terveztem 1/4-es arány, de az is 300e Ft körüli árakban van.

Így hát úgy voltam vele, nekem elég lenne egy fej is, csak legyen részletes, olyan mint a filmben és persze égjenek a szemei.

De végül is a Master mellett döntöttem, mivel úgy voltam vele hogy Terminator fejet talán később is tudok szerezni, de ezekbe nem biztos hogy bele fogok máskor akadni, így feléjük húzott kicsiny szívem.

Még egyszer mondom: nem volt könnyű döntés.

Igaz volt pici kellemetlen rész, mert az eladó noha gondosan becsomagolta mindegyik dobozos modellt még buborékos csomagolóba, de ennél a Clovis változatnál láttam hogy a jobb tükör bizony nem ott van ahol lennie kéne.

 

B.zmeg Feri - mondaná Perényi Laci kollegám - már megint levitted a tükröt? :D

De szerencsére az ilyesmi gondok nekem nem szoktak problémát jelenteni - na már nem az hogy levigyem és természetesen a modellről van szó XD - mivel a ragasztó egy remek kis találmány.

Masterekre csak sima, vagy ilyen céges furgonos változatokban vagyok ráállva.

Persze jöhetnének még ablakos változatok is.

 

Elöl szép lámpákat kapott, alatta ezüst égőhelyes mélyedéses formában és irányjelzős kialakítással.

Szép a kis króm Renault embléma is.

Érdekes hogy némelyik kap tetőantennát, némelyik nem.

 

Hátul szép piros lámpák a kihagyott tolató-irányjelző részekkel és megkapta az ajtózsanér, rendszám világítást takaró, kilincs és ajtó csapódást csökkentő gumibaba festéseket is, természetesen a külön kialakított féklámpás kialakítással és a megfelelő céges festéssel.

FERENSZ Creative Commons License 2022.04.30 0 0 2435

Norev Citroen Jumper camping car:

 

 


Megmondom őszintén, ezen agyaltam hogy most benne legyen-e a pakkban.
A két korábban említett modellt mindenképpen terveztem, a 307-es is jól jött hogy így meg tudtam szerezni, de ezen agyaltam.
Mivel nem volt olcsó.
Mondjuk az ez utáni két modell sem volt olcsó, de azokra jobban vágytam mint erre és ennél úgy voltam vele nem lesz tragédia ha nem lesz meg.
Mint már korábban említettem volt egy lakóautós sorozata az Altaya-nak és nagyon sajnáltam hogy leállt, mert Én még láttam volna benne lehetőséget.
Ugyanakkor pedig modellekben az is tény hogy nem nagyon vannak lakóautók (most a sorozatos kiadástól eltekintve) mert csak erről tudok, meg az esetleg régebben bemutatott Renault Master féle változatomról.
Viszont az Altaya afféle kiadása, egy kicsit fellendítette és változatosabbá tette a (lakóautós) modellválasztékot.
Szerettem, mert egyaránt voltak benne régiek és mai modernebb változatok is.
Erre mindig érdemes figyelni egy modellautós sorozatnál hogy egyaránt legyenek benne régebbi és pár éves típusok is.


Basszus, alig fért rá a parkolós diorámámra :D


Elől szép lámpák krómos égőhelyes berakással, szép Citroen embléma, ablakspricc festés, oldalt két sárga oldalsó irányjelző berakás, és külön jópofa hogyha rendszámot nem is, akkor legalább egy típus feliratot kapott oda.


Elsőre ami furcsa volt az az, hogy a modellnek nincs akkora súlya, mint vártam volna.
Ennek pedig az az oka, hogy tulajdonképpen csak a vezetőfülke része fém, a többi műanyag.
Ezzel ellenben pl a Renault Master féle változatom - úgy rémlik - jó súlyos darab :D


Hátul szép piros lámpaberakás, alatta égőhelyes kialakítással, és persze ahogy kell bal oldalon csak az irányjelző meghagyása, jobb oldalon a tolatós résszel együtt szabadon hagyva.
Fentre is kapott valami kis oldalsó sárga berakást, nem tudom hogy az is esetleg az irányjelző akarna-e lenni, vagy csak helyzetjelző, de szerintem inkább az utóbbi.


És hát akkor gondoltam kapjuk szét.
A belső nem rossz, kék-sárga variáns, de azt kell mondjam hogy nem egy nagy szám.
Érdekes módon az Altayás változatoknál még jobban megvannak csinálva, pedig a Norev minőségibb és az újságos sorozatos példányoknál nem csak ki van alakítva a mosogató hanem mélyedés is van és még egy kis csaptelepet is raktak bele, ellenben ez meg olyan egyszerűsített kialakítás, így ez picit csalódás.
Persze így sem rossz, de az újságos sorozatos daraboknak - ahhoz képest hogy olcsóbb kivitelek - kidolgozottabbak a belső teres kialakításuk.


A két nagy luk a belsős kialakítás tetején az az, hogy úgy ül bele a műanyag, üvegbelsővel borított felépítménytető részbe.
De az üveg kialakítás nagyszerű.
Egyedül a tetőn lévő külön berakás, a többi - oldal és hátsó ablakok - egy üvegből vannak kialakítva, ez zseniális megoldás mert így a gyártók is követhetnék ezt a példát és nem kéne mindenhol külön ragasztgatni vagy szegecseléssel a modellbe rögzíteni.

FERENSZ Creative Commons License 2022.04.27 0 0 2434

Norev Peugeot 307 police:

 

 


Korábban volt hogy vettem egy francia oldalról egy francia rendőrségi modellekből álló pakkot, melyben voltak olyanok melyekre nem volt szükségem, és voltak benne olyanok amelyekre igényt tartottam.
A képeken mindegyik ép volt, de amikor megérkeztek sajnos volt köztük 6-7 olyan példány amelyiknek letört a tükre, leesett a fényhídja.
Ez még nem is lett volna probléma, mivel ilyesmi problémák nekem nem szoktak gondot jelenteni - természetesen ha megvannak - de itt más volt a helyzet, ugyanis a hiányzó dolgok nem voltak sehol.
Írtam is Emberemnek hogy szépen írjunk egy nem túl kedves hangvételű emailt az eladónak, mivel egy dobozba küldte a modelleket, egymás mellé téve, mindennemű becsomagolás nélkül és mondanom sem kell hogy tudjuk hogy szoktak a csomagok repülni.
Úgyhogy mire ideért a pakk 6-7 járgány nem úszta meg benne sérülés nélkül.
Persze eleve volt benne olyan amelyet úgy hirdetett az illető - mivel legtöbbjét kettesével rakta fel és mondjuk abból csak az egyik kellett - így a másik modellre nem volt szükség, de sajnos olyan példány is így járt, amely nekem jó lett volna.
Ugyanis a német rendőrségi példányok után elkezdtem ezáltal ráállni a francia változatokra is.
Nem egy filmben láthatjuk őket amint szépen lealázzák - elég csak a Taxi filmre gondolni - vagy más filmekben, amiben azért nem járnak olyan rosszul, noha 1-2 ott sem ússza meg.
Pl a Ronin ahol egy ZX épphogy csak bekapcsolódik az üldözésbe és a kanyart máris fejjel lefelé veszi be :D


Anno a pakkban volt egy ilyen 307-esem is, de természetesen az egyik olyan példány amely nem úszta meg épen pont egy ilyen 307-es volt, ugyanis a fényhídja ugyan megvolt, de nem úgy mint ennek a modellnek, mivel csak a tetejére volt ragasztva, nem úgy volt a fényhídja mint itt, ahol két kis fekete rész tartja.
Így hát azt elpasszoltam, most viszont meglett.
Egyik alkalommal nézegettem számomra fontos kishaszon járműveket és persze körülnéztem az eladónál.
Kettő is volt neki, így hát azt a kettőt mindenképp terveztem, de volt még 1-2 járgány amely jöhetett.
Korábban láttam más eladóknál is ezt a 307-est, de vagy drágán mérték, vagy nem volt az eladónak más cucca még mellette ami jöhetett volna, így nem jött össze.


Elől szép lámpákat kapott, alatta krómos égőhelyes kialakítással.
Szép a kis külön króm Peugeot embléma is, és rendszámra is tellett.
Oldalt persze fekete tükrök vannak, lévén ezek a francia rendőrök egy ilyen rendőrös sorozatos újság mellékletei, tehát nem a minőségi Norev példányok, hanem a kicsit butítottabb változatok.


Hátul sima piros lámpaberakást kapott, ezt nem annyira szeretem mikor az elsőt valahogy jobban megcsinálják, de persze jobb mint ha festett lenne, valamint fentre egy antennát és hátulra ahogy kell francia mód szerint, sárga rendszámot.


Egy újabb francia zsernyákkal kevesebbet kell keresni, bár még akad 2-3 amit be kéne szerválni :D

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!