Itt megbeszélhetnénk a Tomos csónakmotorjainkkal kapcsolatosan felmerülő problémáinkat, gondjainkat, kérdéseinket, segíthetnénk egymást műszaki, használati és egyéb tanácsokkal, alkatrészek beszerzésével...s.t.b. Akinek van, volt vagy szeretné még, hogy legyen valamilyen Tomos csónakmotorja, illetve ismeri, érdekli vagy ért hozzá, az: CSATLAKOZZON!
Köszönöm a megerősítést, én is erre jutottam. A szimeringekkel együtt meg is rendeltem, holnap kezemben lesz. Tömítéskészlet, lendkeréklehúzó már beszerezve:-)
Szivesen nézegetnék képet a szerelés fázisairol. Meg a TX4RS típus nem is gyakori versenyző szerintem. Vagy csak az én látótetembe nem kerult. Facen is van tomos csoport, ott van egy par éves felujítás képekben, ha van rá időd nézz rá. Ott aktív tag Kiss Ottó szeged környékéről, aki hirdet sok alkatrészt a jofogáson valamint szivesen ad tanácsot/infot is a javítással kapcsolatban. Én is nekiállok egy kis karbantartásnak majd ha beáll a fagy. Addig horgászok.
Az ilyen vackokkal való foglalkozásra innen-onnan lopom az időt. Rendszeresen előfordul, hogy két alkalom között hetek is eltelnek. Ezért aztán akkor szoktam nekiállni egy részfeladatnak, amikor megvan hozzá minden ami kell és a szét-össze belefér egy alkalomba. Ha közbejön egyéb elfoglaltság, akkor meg pakolhatnám el a szétdöntött rozsdakupacot...
Szert tettem egy Tomos TX 4 RS csónakmotorra. Működik, de alapos törődést igényel. A Motorcsónakos fórumon már kaptam tippeket, honnét tudok alkatrészt beszerezni hozzá. Az alkatrészkatalógust is letöltöttem, jól jön.
két dolog nem tiszta.
1. Mi a felső főtengelycsapágy típusa? (hiányzik a rajzokról)
2. Hogyan működik eredetileg a felbillenés elleni reteszelés?
A pirossal karikázott alkatrészek megvannak, a retesz mozog, de nem akad be. A zöldel karikázottak nincsenek. Azok lennének a reteszelő alkatrészei?
Ilyen méretű szimering nincs benne. 17x35x7-vagy 17x40x7 ezek a főtengelyhez való szimeringek. A gyujtás oldalon 17x35x7, a lehajtásnál pedig a szétszerelés után tudod meg melyik méretűvel szerelték össze. A propellerhez 12x28x7 való.Üdv:Gyula 224
Segítséget szeretnék kérni.4.5-ös motorhoz kaptam tartalék alkatrésznek.Tudja valki,hogy meyik szimmering hova való?Adatok sajnos nincsenek rajta csak az egyiken az 1-esen 25*37*7.Előre is köszönöm ha tudtok segíteni!
Szia. Ha visszaolvasol pár oldalt, olvashatsz tapasztalatokat, okosságokat. Ugyanúgy kell takarítani mint bármelyik karburátort. Szétszed, kitakarít összerak, semmi extra nincs benne. Savazni is szokták meg van spéci karbi tisztitó folyadék. Nekem mannol márkájú van ha jól emlékszem. A gépkönyve 1:50 es keveréket ír, de kinek hogy ízlés szerint :) olyan olaj javasolt a keverékbe, ami lebomlik a vízben.
Üdv. Minap kaptam egy ősrégi Tomos 4-es csónakmotort a szomszédtól, mondván hogy nem használta 2 éve és mivel most vásároltam egy igen könnyű csónaktestet, azon használnám. Az volna a kérdésem/kérésem, hogy valaki nem-e tudná elmagyarázni a tisztítás folyamatát, illetőleg hogy milyen arányban keverjem hozzá az üzemanyagot, plusz milyen olajat kéne a keveréshez vennem? Igen nem volt még csónakmotorom soha az életben, de traktor bütyköltem nem keveset. Előre is köszönöm a segítséget.
Heló RSD SZSZM! Így néznek ki a régen nem használt motorok szimeringjei.Én azért mégegyszer meg próbálkoznék avval a karbi tisztítással.A levegő csavart /a karbi fölső részén van/ teljes becsavarás után 3/4-re kitekerem és utána innen finomítom a beállítást. Üdv Gyula224
Akkor szerintem sanszos egy főntengely szimering csere, álltában tönkre megy. A csavart meg csavard eb tökig és feleket vissza csavarva tudod belőni a megfelelő állást. Talán másfél csavarás vissza az előírt, de lehet rosszul emlékszem.
Szia. Annyira nagyon én sem vagyok szaki az ügyben, csak olvasgatok és szedem az infot, illetve kísérletezek a sajátomon. Az eddigi ismereteim alapján vagy nem volt elégséges a karbi tisztítás vagy falsot szív valóban. A 15 év állás után volt főtengely szimering csere? Illetve még a 100as keverék sem biztos, hogy nagyon jó, 50est ír a manual hozzá.
T4-es, kb. 15 évig garázsban állt, tavaly szerelő rendbe rakta, jól működött.
Idén a problema: szivatóval indult, alapjáraton lerohadt. Gyertya kipucol, friss 100-as benya betölt, karburátor szétszed, kipucol, kompresszorral átfúj, összerak (nagyon büszke voltam magamra, mert fogalmam sincs ezekről a dolgokról, a Ti hozzászólásaitok, tanácsaitok alapján történt). A változás annyi, hogy alapjáraton nem fullad le, kis gázzal kb 25%-os teljesítményre képes, ha fokozatosan több gázt adok, nem gyorsul, ha hirtelen fullgázt adok, akkor kb 3 másodpercig megugrik, aztán lefullad. Szivatóval szépen megy, kb 60%-os teljesítménnyel.
Korábbi hasonló kérdésekre adott válaszok alapján felmerül:
a karburátor tisztítása elégtelen? (szerintem nem tudok többet tenni az ügy érdekében).
Szia! Neharagudj hogy írok, látom hogy ez már egy régi bejegyzésed . Azt szeretném kérdezni hogy amit említettél 225/275 csigátol mennyivel reagált másként a test és motor mint a gyári csigával, ez alatt értem sebesség fogyasztás stb?! Hasonlóan össze állításom van mint Neked volt.
Túl pörög??? 2 személlyel más a súly elosztás és kavitál, nem a vizet csak levegőt nyom a lapál azért hallod, hogy gyorsabban pörög. Súly elisztás változtatás és trimmelés szerintem, de ebben a témában vannak tőlem okosabbak pl. a motorcsónakosban
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne gondolom van tapasztalatottok! Múlt héten vettem egy 18 tomost gyári csigával,, tegnap kipróbáltam, egyszemélyel nincs is gond 30 km /h ig tnagyon gyorsan felsíklik! Két személyel viszont ha már negyed gázon is hagyom kb 10-15 másodperc múlva elkezd húpogni és begavitál és persze 10-12 km/h jobban nem is megy