Kettőt kaptam ennyiért, csak az érdekelt volna, hogy a bontatlan dobozon lévő P/N miért csak egy tárcsát takar ha a doboz zárt? Na mindegy, lehet, hogy csak nekem furcsa.
Hétvégén ismét meglesz a program. Olajcsere is jön lassan megint...
NEM, nem mindennek így szaladok neki. Miből gondolod? Ismersz? A magam részéről csak annyi hogy nem ismerem az elektromos kéziféket, és gondoltam utánakérdezek mi vele a tapasztalat. Nálad semmi hiba. Köszi!
Miért lenne baja? Egyszerűbb szerkezet mint a bovdenes kézifék... Minek parázni olyantól, amit még senki sem látott elromlani? Már vagy harmadik elektromos fékes autóm ez a Golf és észre sem vettem, hogy van. Mindennek így szaladsz neki, hogy mi lesz ha elromlik?
Próbáltam már ilyen kocsit és bizony nagyon tetszett. Arról nincs inkább fogalmam, hogy milyen baja lehet ha lesz neki. Ahogy néztem a féknyergen van egy elektro motor ami kitolja a dugattyút, ez pedig ilyen 15-20e körüli árú, ami azért nem őrületesen sok a kényelemhez képest amit nyújt.
Mindkettő önállóan zseniális. A kettő kombinációja meg még jobb. Nem tudom miket olvastál róluk, de tetszeni fog, szerintem. A kézifék a hátsó tárcsára fog rá és egy szervómotor hajtja, sosem fog megnyúni a bovdened...:-)
Az auto hold ráfog a fékre, addig amíg a gázra nem taposol. EZt is szeretni fogod, mert nem kell felfele a lejtőn szarakodni.
Nekem meg nem volt bajom vele, bár általában ki is van kapcsolva az Auto-Hold. Engem idegesít hogy ha lelépek a fékről, akkor nem indul el a kocsi. :)
Egyebkent szerintem nem függ össze a kettő. Az auto-hold szerintem tuti nem az elektromos kezifeket használja hanem a sima féket. De az okosabbak majd megmondják.
Az elektromos kézifék amúgy kényelmes dolog de ezzel annyi is a téli hülyéskedéseknek ha egyszer-egyszer leesik egy kis hó. :( (Amiben önmagában a DSG sem volt túl nagy partner, így ilyenkor beülök a feleségem Polojába :D )
Golf 7-et tervezek vásárolni, de az is lehet hogy Sportsvan lesz.
Ami nagy újdonság lenne az a dsg és mellette az elektromos kézifék. A DSG-nek nagyjából utánajártam, de az elektromos kézifék, auto-hold funkció még ismeretlen (nem a működése). Mennyire problémás ez? Okoz gyakran problémát? Tudna írni infót akinek volt ilyennel gondja? Köszönöm!
"azt gyanítom hogy tudná és beírná hibakodra ha elromlik a generátor teljesen."
Pl. ha pont a generátor felügyelet van oda, akkor nem fogja elmondani. Azon kívül generátorból kijövö teljesítményt biztosan nem mér, mert nem tud csak feszültséget. Az meg nagyon sok dolog miatt lehet alacsony üzemszerü körülmények között is. . Pl. egy sokat állt akksi miatt.
"Vajon ha nem tölt a generátor, mennyi ideig meg a kocsi az új akkuval?"
11V-tal még megy. Alatta már lehetnek gondok. 10,5V-tal már csak az érdekelne hogy minél elöbb engedjenek ki a belsö sávból.
Péntek este óta állt a kocsi. a generátor tud úgy rossz lenni hogy hol megy hol nem? Vagy azon belül valami kontakt ami bemelegedve már jó. nem tudom hogy működik a belső diag rendszere de abból kiindulva hogy azt is megmondja melyik égő purcan ki, azt gyanítom hogy tudná és beírná hibakodra ha elromlik a generátor teljesen. Gondolom úgy érzékeli hogy a generátor okés, emeli is a fordulatot neki a motor.
Vajon ha nem tölt a generátor, mennyi ideig meg a kocsi az új akkuval? Nem tudom hogy el merjék indulni vele reggel. :)
Bár nem írtad mennyi állás után történt, de akkor nagy valószínüség szerint nem szívja semmi. Már csak az a kérdés, hogy miért nem tölt. Mivel egy korai mild hibrid rendszerröl van szó nem egyszerü megnézni, de a gerjesztés állapota sokat elárul.
Az imént rá indítottam. Nyugalmi fesz: 12.4V Gyújtason lámpával: 11.9V Indítás után járó motor mellett emelt fordulattal is 11.9V, kb negyed óra után mar 12V (mivel új az akksi 🙂 )
Azaz tényleg nem tölt a generátor Most negyed óra után sem.
Érdekes mert múltkor amikor ramertunk - ugyan jó fel órával indítás után - 14v körül volt de akkor el is múlt a hiba.
viszont ehhez lakatfogó kell, ahogy Eko írta, abból is valami érzékenyebb ami 1A körüli és alatti áramokat is jól mér. Autóvillamosságist keress, ne általános szervízt, ott nem hiszem, hogy van ilyen mindenhol.
Még nincs. :D Épp ma este rendeltem én is egy Carplay-es modult az MIB1-hez. :)
Köszönöm a többi tippet, konzultálok tovább a szervizzel.
Igen, az a legnagyobb szívás, hogy akkor jelentkezik csak, ha sokat áll a kocsi, és általában 5-10 percig akkor is. Ma volt először, hogy ilyen sokáig jelen volt.
Lehet, hogy amikor áll az autó, akkor van egy fogyasztó, ami leszívja, és indulásnál előbb vissza kell töltenie adott szintre az akkut. Mindenképpen meg kell nézni a fogyasztását álló és járó helyzetben.
Abban az autóban 140 vagy 180 A-s generátor van. Ez legalább 1,8kW-os fogyasztást feltételezne. Mi van ilyen fogyasztó? Az önindítón kívül semmilyen. Szóval ha nincs beragadva az önindító, és nem szereltél be egy 1,5-2kW-os hösugárzót, akkor semmi nem tud ennyit felemészteni. És egy ilyen fokú zárlat után nem szokott sok kérdés felmerülni, tehát azt is kizárnám, ha találgatni szeretnék, de az nem vezet sehova. Amúgy nem hiszem el, hogy abban a szervizben nincs egy lakatfogó ha tényleg érdekli öket a dolog.
Ha csak találgatni szeretnének, akkor egy kis segítség:
Ha nem találgatás, akkor elsö körben generátor terhelés vizsgálat. Ebböl két dolog derülhet ki: 1: tényleg van valami magas fogyasztás, mert a generártor 100A felett dolgozik. 2: elégtelen generátor teljesítmény, valamiért nem hozza az elvárt szintet.
Mondjuk az szívás, hogy nem csnálja mindig, de ettöl még nem lehetetlen feladat.
Reggeli indítás után pár mp-el figyelmeztető hangok és pirossal akkuproblémát jelez, miszerint nincs 12V töltés. A piros figyelmeztetés ott is marad. Elindulás után mindez kb 10 percig, utána eltűnik magától. Amíg jelzi a hibát, nem megy pl se az ülésfűtés, se a tükörfűtés (annak ellenére, hogy jelzi az autó mint fogyasztó), de még a szervókormányon is érezni, hogy "darabosabb".
Pár óra állás után nem produkálja.
Ha jól rémlik, még gyári az akku, nem rég rámérettem, azt mondták szervizben, hogy kutya baja.
Beszéltem márkaszervizzel, ahol azt mondták, 99%-ban az akku. Ok, legyen. Kicseréltük egy új VARTA AGM-re. Hétvégén szintén nem jártam az autóval, jön a hétfő és persze ismét előjött a hiba. Kedden nem, míg szerdán másik autóval voltam így állt egy napot. Erre ma ismét, ráadásul úgy, hogy most nem aludt el 5-10 perc után, hanem még 25 perccel utána is hibát mutatott, majd eltűnt, de fél percen belül ismét bimbammolás és kiadta a hibát ismét. Utána még 10-15 percig fent állt, majd eltűnt. Viszont sikerült rámérni a feszültségre:
13.6V, fogyasztók letiltva a kocsi által (azaz hiába van bekapcsolva ülésfűtés, tükörfűtés, ilyenek, nem engedi a kocsi)
1000-es emelt fordulatszám, azaz igyekszik tölteni
Majd kicsit megváltozott a motor hangja, a hiba elment és a multiméter mutatója:
felugrott 14.2V-ra, amit stabilan tartott onnan
és visszajöttek nyilván a fogyasztók is
megmaradt még az emelt 1000-es fordulat
Azt gyanítja a szerviz, hogy van valami, ami sokat fogyaszt ilyenkor vagy valami zárlat. Felmerült esetleg az izzító, mivel az sokat fogyaszt és akár meg is magyarázná, hogy miért a sok állás után fordul elő, viszont akár 30 percig is menne, ráadásul elalszik és visszajön (bár itt lehet csak határeseten volt a feszültség igazából, mert azonnal visszajött a hiba.)
Milyen fogyasztóra tippelnétek esetleg amit nézzünk meg?
Pont az előbb láthattál egy listát: megkeresed a matricát az autóban (pótkerék mellett talán), lefotózod, aztán kibogarászod ebből a listából. Ha itthoni az autó, akkor alap 3 felszereltségi szint volt: Trendline, Comfortline, Highline.
Angol VCDS-sel nem tudom hogy van, mert olyan nyelven nem értek. Az eredmény ajtónyitasra, vagy kulcsfelismerés nélküli indítási kisérletre riaszt. Valahogy így: https://youtu.be/z273TJRYbvA
Amúgy ha már itt tartunk, tudtad, hogy tudsz magadnak felkódolni riasztót? A dudán keresztül fog szólni, és értelemszerüen nem lesz benne belsötérvédelem, és emelésérzékelö se.