Megtett km: 10712, ebből városi/rövidtáv kb. 7000 km. Az összes km-re vetített átlagfogyasztás a My Car telefonos applikáció szerint 6,77 l/100km. Utóbb mérem külön a téli városi fogyasztást, az eddig 650 km-en 7,2 l/100km.
Néztem Én is a szalonban, ha CX-3 lett volna csakis Soul Red az is volt a legdrágább szín, végül az élet úgy hozta hogy egy Lancer X. -lett hátsó szárnnyal, Orient Red színben, de ha erősebban ránéztem megkarcolódott, és a kerekeknél kiszélesített kasztninál a gumiról pattogó kis kövek pontszerűen leverték a fényezést, roppant érzékeny volt. Most lecseréltem egy Mitsu ASX-re titánium színű sokkal karc állóbb és a kosz sem lászik rajta annyira . Persze a mazda 2.0 skyactiv motorjára mindig is nagyon vágyni fogok ( pedig nem is tudtam kipróbálni , csak 1,5Dci motorral ami csalódás volt ) de a Mazda motor tuti jó lehet.
Jómagam pedig direkt pirost kerestem, ez tetszett a legjobban. Persze látszik rajta minden, de ez lenne a feketével is. Azt szokták mondani, hogy olyat kell venni, amire kiszállás után jó visszanézni. Ez most ilyen.
Én magamnak szoktam mosni kézzel, előtte a nagyját leveretem magasnyomásúval. Ha nagyon rágyógyulnak a vízcseppek, akkor utána még simogatom kicsit "szarvasbőrrel".
De már azon is filóztam, hogy le kellene fóliáztatni.
A MAZDA szervízben fényező az egyik haverom hozzá vittem. Nagyjából tudta csak kiszedni ,nem merte rendesen megpolírozni .
Nagyon vékony a festés az autón egyszer max kétszer lehet csak políroztatni prébléma nélkül. Festést javítatni is nagyon nehéz,sokat szívnak a "red soul" szinűekkel.
Óva intett minden gépi mosótól,kézi mosókba is csak a normálisokba vigyem és mindig viaszoltassam.
Arra azért figyelni kell, hogy ÁLLÍTÓLAG a japán autóknál sokkal vékonyabb a festékréteg, mint pl. a német autóknál. Hogy ez mennyire befolyásolja a karcolódást, azt nem tudom.... (A fentieket nem én találtam ki, csak olvastam valahol, így nem biztos, hogy 100 %..)
Szerintem ez emberfüggő, itt nálunk is van egy ilyen imo mosó, nem ritka, hogy nagyobb német márkák luxus limuzinjaival és beállnak egy "kímélő" mosásra. Én ha már ilyen sietősen kell lemosnom inkább mindig az önkiszolgálónál lenyomom nagynyomásúval, persze hagy maga után kívánni valót ez a fajta mosás, de még nekem is friss az autó és túlságosan féltem az autómosóhoz. :) Bár hozzá tenném, én átvételkor is kértem, hogy ne mossák le csak nagynyomásúval, szóval talán túl érzékeny vagyok erre.
Srácok valakinek van tapasztalata a zold imo és a chrystal soul red kapcsolatáról? 2 hónapos a verda, eddig magamnak mostam vagy jobb kézi mosókba vittem. Nemtudom mennyire baszná össze, persze nem rendszeresen hordanám oda de pláne ebbe az időbe olyan jó lenne csak végig gurulni gyorsan.
Nem állítom hogy a miskolci szerviz mindenben oké,de egy biztos nálam a kormány servo cseréjével megszünt az 2-3 "kottyanás" szerű történet.
Viszont én is érzek még mindig kanyarodás közben egy gyenge rezgést de az egyenletes.Ezt eddig a téli gumira fogtam.
Az is hozzátartozik a történethez hogy mint utólag kiderült a 20 000 km-s szerviznél hiába jeleztem a problémát nem került fel a munkalapra.
Kipróbálták a térköves udvaron ,természetesen nem éreztek semmit és közölték ,senki ilyen hibát nem jelentett Magyarországon eddig.
No ez rögtön kiderült nem igaz mikor megtaláltam a fórumot,és többen ugyan erre panaszkodtak.
Az is kiderült,a mások szerviz felé tett észrevételükkel sem foglalkoztak sehol,és nem rögzítették mint hibát.
Viszont Miskolcon készek voltak elolvasni a fórumon írtakat és úgy kezdtek el utána járni a történteknek.
A munkafelvevőkről pedig annyit hogy mikor kiderült lecserélik a servo motort és felhívtak időpont egyeztetésre közölték ez kb félnapos munka mert futóművet kell állítani utánna.
Na ekkor dobott az én agyam is vagy száz kérdőjelet. Miért????????????
De a valóságban 2 órás munka volt futómű állítás pedig mint kiderült nem kellett hozzá.
Az olajat nálam nem tudom milyen szintre töltötték fel ,de egy biztos csere óta kb 18 500 km-t mentem és még mindig a minimum fölött van (direkt most lementem megnézni) utántöltés nélkül. Ja és munkámból adódóan sok a rövid táv.
Úgy hogy nálad biztos nem gömbölyű valami ezen a téren.
Az alvázvédelemhez még annyit, hogy nem is értem, a Mazda gyártáskor nem csinálja meg a kasztnin a védelmet? Hogy így utólag kell megoldani? És akkor mi van a 2018 október előtt üzembe helyezett vasakkal? Azokkal vajon minden ok? Tarok tőle, hogy nem. Mivel visszahívási akcióról idáig nem hallottam úgy gondolom viheti -aki akarja- saját pénzen megcsináltatni a gyár mulasztását, mert hogy nem fog 12 évig kitartani, az biztos! Majd jól megszakérti a szakszerviz, hogy azért korrodál, mert nem normál módon volt használva. Szerintük a kőfelverődésből eredő fényezési hibák sem lehetnek normál használattól, nyilván így lesz ez az alváz esetén is. Nem zörög a haraszt alapon valamiért csak az van a köztudatban, hogy a Mazdák szeretnek rohadni. Vajon miért?
Én annó a Hondámnál 12 éves korában csináltattam meg az alváz- és üregvédelmet, de aztán úgy alakult, hogy fél évre rá eladtam, tehát nem tudom, azóta hogy viseli magát a gépsárkány. Pontos árra nem emlékszem, de úgy 70 ezer körül volt, hónapokig érezni lehetett az alvázvédő anyag szagát a beavatkozás után még bent is. És 4 hónapra adtak időpontot a műhelyben, ahová vittem, ilyen hosszú volt a várólista.
Az LDWS, és a SBC/SCBS lámpához tartozó jelző érzékelője az első szélvédőn, a tükör mögötti dobozban van és előre "néznek", tekintve, hogy a sávelhagyás figyelmeztetést és a városi vészfékező rendszert szolgálják, tehát ha az ezek előtti szélvédő területen sárfelverődés vagy - ködös időben szokott - erős páralecsapódás, van sajnos ezek bejelezhetnek. Ezt lehet hibának venni, (az SBC/SBCS csak 30 és 60 km/ó sebesség között fékez!) de sajnos ez az ára annak, hogy normál időben viszont mindkét rendszer adott esetben veszély hárít el és nagy segítség! A másik: igazad van, a kormányon "ropogás" érezhető és az átlagos körforgalmi kanyarodásnál majdnem mindig. Ami az olajfogyást illeti, az a mennyiség, amiről írsz megengedhetetlen egy fiatal kocsinál. Kérdés, a bejáratás alatt milyen olajat töltöttek bele, megfelelt-e az előírt követelményeknek? (lásd felhasználói kézikönyv). "Érdekes" módon, a szervízek pár éve - nyilván önköltség csökkentési okokból (most finoman fogalmaztam) - rászoktak arra, hogy nem eredeti csomagolású, literes vagy 4 literes kiszerelésből töltik fel a kocsit, hanem kannás/hordós olajból, amit a vevő ellenőrizni persze nem tud. (ugyanakkor persze a márkás, minőségi olajat árazzák a számlán) Ezek a nagy kompressziójú Skyactiv Mazda motorok nagyon kényesek az olaj minőségére és különösen bejáratás alatt nagyon fontos a megfelelő olaj és a kíméletes gázpedál-használat! Egyébként az, hogy az olajfogyasztást nem vizsgálják ki, és garanciális időben nem állapítják meg az okát és hárítják el, azt hadd ne minősítsem. Ez fogyasztóvédelmi hatósági kérdés.
Kb. másfél hónapja írtam (2018.10.23) én is a fórumba a fals holttérfigyelő jelzésekkel kapcsolatban. Csak megerősíteni tudom a leírtakat, miszerint nálam is leginkább autópályás menetben ködös, szutykos időben jelez be, de nekem még az LDWS, a SBC/SCBS lámpa is felvillan. Nekem is a szenzor tisztogatást ajánlották, de ennyire nem tartom magam műszaki analfabetának és továbbra sem tartom életszerűnek, hogy szutykos időben minden 15. km-en álljak ki a pályáról tisztogatni, vagy "kapcsoljam ki ha zavar". Szóval a nagy miskolci szerviz panaszomra széttette a kezét és ennyi. (ez tavaly ősszel történt) idézem "muszáj, hogy más autónál is jelentkezzen a fent leírt hiba, mert addig mi sem tudunk a disztribútor felé jelezni hibás alkatrészt" pff fasza gondoltam. Mellesleg megjegyzem, szerintem csak szoftver hiba lehet.
A hiba azóta is fenn áll. Jut eszembe a kormány "kotyogás" szerintem típus hiba és nem is kotyogás, klattyanás, inkább finom ropogás, amit nagy sugarú kanyarívben érezni leginkább. Az olaj fogyasztásom is köszöni szépen jól van, és vhogy nem múlt el magától :) . 5000-8000 km/liter az olaj fogyasztása. Fasza egy japán autótól úgy, hogy az előző Mazdám beérte ennek a felével 15 évesen 250.000 km-el a háta mögött. A minap felhívtam a kazincbarcikai szervizt, hogy normális-e a fent leírt fogyasztás és nagyon úgy tűnt, hogy a továbbképzéseken az egyik vizsga feladat a mellé beszélés volt. " biztos valahol csepeg az olaj. Nem vett észre olajfoltot a padlón?" Nem, feleltem. "hol történt az előző olajcsere? A miskolci szervizben feleltem. "akkor vigye vissza oda majd ők megnézik" -hozzá teszem a kazincbarcikai és miskolci kereskedés egy és ugyan az a cég-. A következő kérdésem az volt hogy lehet hogy a szelepszár szimering engedhet? "az is lehet, de a motorvédő lemez miatt nem lehet egyből észre venni a csepegést." hogy vegyem észre a padlón a csepegést ha a tálca felfogja, ja és a szelepszár szimering tömítetlensége nem a padlón jelentkezik, így szerintem nem helytálló a Kolléga első kérdése. Na mindegy. Remélem más tulajdonosnak azért nincsenek hasonló problémái mint nekem/nekünk és gondtalanul használja az autóját.
Nem tudom az autód mennyi idős (feltételezem 1 év körüli),de az biztos hogy az aksi az autó része és ugyan olyan garanciális feltételek érvényesek rá mint az autó többi részére.
Az általad leírt hibát pedig kötelesek elhárítani. Ha nem akarják, ott a panaszkönyv beírod időrendi sorrendben a történetet (első példány a tiéd),erre kötelesek válaszolni.
Ha nem kielégítö a válasz és megoldási javaslat,akkor irány az Ipar Kamara Békéltető testülete. Ingyenes jogi képviseletet kapsz és határozatban szólítják fel a sevizet a probléma megoldására.
Mellesleg viheted az autót az ország bármely szervizébe, a garancia nincs a vásárlás helyéhez kötve.
Én Miskolcon vettem és ott nagyon korrektek,a felmerülő problémámat a kormány koppanást (ami mellesleg másoknak is jelentkezett és nem tudták elérni a probléma megszüntetését) nekem megoldották.
Azzal a 12 ev rozsda garanciaval az a baj, hogy abban az esetben el, ha minden evben elviszed hozzajuk a kocsit inspekciora. Viszonylag keves embert ismerek, aki a gari lejarta utan is szakszervizbe hordja a kocsit.
Enyem iden volt 1 szervizen, ala mentem es semmi rozsda nem volt a kasztnin, csak a kipufogo varratainal. A kocsim nemetorszagban van hajtva, extrem sozas van az utakon. Ma reggel alig birtam az spricnikkel lemosni az ablakrol a sot.
És azért azt se felejtsük el, hogy ha a mazda nem venné komolyan a múltbeli rozsda okoszta presztizsveszteséget, nem adna 12 év garanciát rozsdásodásra.